معرفی ای‌یرفون‌های realme Buds Air 2 – حذف نویز فعال، باتری قوی‌تر، قیمت کمتر

نمایش خبر

فهرست اخبار
تاریخ : 1399/12/8        نویسنده: مسعود بهرامی شرق
برچسب‌ها : هدست استریوی بی‌سیم واقعی True Wireless Stereo Headset ، هدست Headset ، ریل‌می Realme
واحد خبر mobile.ir : برند چینی ریل‌می روز چهارشنبه 24 فوریه 2021 (6 اسفند 1399) همزمان با معرفی اسمارت‌فون‌های سری narzo 30، از جدیدترین ای‌یرفون‌های تماما بی‌سیم خود در هند رونمایی کرد. این ای‌یرفون‌ها Buds Air 2 نام داشته و در واقع مدل جدیدترِ Buds Air است که در دسامبر 2019 معرفی شده بود. این دیوایس جدید نسبت به مدل قبلی خود به‌روزرسانی‌هایی داشته که از جمله مهم‌ترین آنها می‌توان به قابلیت حذف نویز فعال یا ANC اشاره کرد. جالب است بدانید علی‌رغم بهبود نسبت به مدل قبلی، Buds Air 2 قیمت پایین‌تری نیز دارد. در ادامه بیشتر با مشخصات و امکانات این ای‌یرفون‌ها آشنا می‌شویم.

ای‌یرفون‌های Buds Air 2 با توناژ رنگی دوگانه، از لحاظ ظاهری بیشتر به Buds Air Pro شباهت دارند. در این نوع طراحی – که شرکت سازنده آن را Colour Splicing نامیده – رنگ خود ای‌یرفون‌ها با رنگ پایه آن کمی متفاوت بوده و این کار صرفا برای به چشم آمدن و برجسته شدن رنگ‌ها انجام شده است. پایه ای‌یرفون‌ها کمی از قسمت بالایی بیرون زده است. شاید دلیل این بیرون‌زدگی آن باشد که در هنگام بیرون آوردن ای‌یرفون از قاب شارژر، کاربر دسترسی آسان‌تری به آنها داشته باشد. هر کدام از ای‌یرفون‌ها حدود 4.1 گرم وزن دارند و با داشتن درجه حفاظت IPX5، در برابر آب مقاومند. ناگفته نماند، وزن قاب شارژر نیز 42.7 گرم اعلام شده است.

در ساخت Buds Air 2 از پردازنده جدید realme R2 استفاده شده است. طبق ادعای شرکت سازنده، در مقایسه با نسل قبلی، این پردازنده عمر باتری را تا 80 درصد افزایش داده و تا 35 درصد از میزان تأخیر می‌کاهد. پردازنده R2 از بلوتوث 5.2 پشتیبانی می‌کند و جای تأسف است که پشتیبانی از کدک AptX در آن پیش‌بینی نشده است. اما شاید مهم‌ترین مزیت R2 برای این ای‌یرفون‌های جدید، پشتیبانی از حذف نویز فعال باشد.

همان طور که در مقدمه هم گفته شد، نسل نخست ای‌یرفون‌های Buds Air از حذف نویز فعال بی‌بهره بود. اما ریل‌می با آوردن این فناوری به Buds Air 2 یک گام بلند به جلو برداشته است. به گفته ریل‌می، به لطف این فناوری، میزان نویز در Buds Air 2 تا 25 دسی‌بل کاهش یافته و بیشتر صداهای با فرکانس پایین – از جمله صدای غرش هواپیماها و یا صدای لوازم خانگی – در این ای‌یرفون‌ها فیلتر می‌شود. جالب است بدانید علاوه بر "حذف نویز فعال" یا ANC، این ای‌یرفون‌های جدید به قابلیت "حذف نویز محیطی" یا ENC و همچنین "حالت شفافیت" (Transparency Mode) نیز مجهز شده‌اند که روی کاغذ، تماسی شفاف و واضح را برای کاربر به ارمغان می‌آورند.

در هر کدام از ای‌یرفون‌ها یک درایور های-فای 10 میلی‌متری با پوششی از "کربن شبه الماس" (DLC) روی دیافراگم آن وجود دارد. به این ترتیب، این دیافراگم در مقایسه با دیافراگم‌های معمولی، بیس قوی‌تر، صدایی شفاف‌تر و پاسخ فرکانس بهتری خواهد داشت. نکته دیگر درباره صدا، حالت جدیدی به نام Bass Boost+ است که در نتیجه همکاری ریل‌می با گروه دونفره The Chainsmokers توسعه یافته است. به علاوه، ریل‌می دو حالت خروجی از پیش تنظیم شده جدید را نیز به اپلیکیشن realme Link تحت عنوان‌های Dynamic و Bright اضافه کرده است؛ تنظیمات Dynamic می‌تواند صداهای بم، زیر و میانه را میزان کند. Bright نیز با تقویت صدای انسان، Buds Air 2 را به گزینه‌ای ایده‌آل برای گوش دادن به پادکست یا کتاب صوتی تبدیل می‌کند.

ای‌یرفون‌های Buds Air 2 از کنترل‌های لمسی پشتیبانی کرده و از طریق بلوتوث 5.2 به اسمارت‌فون یا تبلت کاربر متصل می‌شوند. حالت بازی یا Game Mode در این ای‌یرفون‌ها ارتقا یافته و میزان تأخیر را به 88 میلی‌ثانیه می‌رساند (مقایسه کنید با تأخیر 120 میلی‌ثانیه‌ای در Buds Air).

ریل‌می به ظرفیت باتری‌های درون ای‌یرفون‌ها و همچنین قاب شارژر آنها اشاره‌ای نکرده، اما مدعی‌ست که با یک بار شارژ کامل تا 5 ساعت می‌توان از آنها استفاده کرد. اگر ای‌یرفون‌ها با اتصال به قاب شارژر مورد استفاده قرار بگیرند، در صورت خاموش بودن "حذف نویز فعال" تا 25 ساعت و در صورت روشن بودن آن تا 22.5 ساعت می‌توان با آنها کار کرد.

به این ترتیب، میزان عمر باتری در Buds Air 2 نسبت به مدل پیشین افزایش یافته، اما در این مدل جدید دیگر از شارژ بی‌سیم – که در Buds Air شاهد آن بودیم – خبری نیست. البته این موضوع چندان جای تعجب ندارد زیرا Buds Air Pro – که ای‌یرفون‌های پرچمدار ریل‌می محسوب می‌شوند – نیز از شارژ بی‌سیم بی‌بهره‌اند. نکته مثبت درباره Buds Air 2 پشتیبانی آن از شارژ سریع است. به گفته شرکت سازنده، تنها با 10 دقیقه شارژ کردن، می‌توان به مدت 2 ساعت از ای‌یرفون‌ها استفاده کرد. ناگفته نماند، شارژ کامل آنها نیز 2 ساعت به طول می‌انجامد.

Buds Air 2 در رنگ‌های مشکی و سفید به تولید می‌رسد. این محصول از 2 مارچ (12 اسفند) از طریق وب‌سایت realme.com و همچنین فروشگاه‌ اینترنتی Flipkart در بازار هند عرضه شده و مثل سایر محصولات ریل‌می، پس از گذشت چند روز از عرضه رسمی، فروش آن در فروشگاه‌های آفلاین نیز آغاز می‌شود. این ای‌یرفون‌ها 3,299 روپیه هند قیمت‌گذاری شده‌اند که با نرخ کنونی تبدیل ارز تقریبا برابر است با 45 دلار آمریکا. همان طور که قبلا هم گفته شد، این ای‌یرفون‌های جدید حتی از مدل پیشین خود (با قیمت 3,999 روپیه) ارزان‌ترند.

منبع : realme