معرفی ساعت‌های هوشمند سری Fenix 6 گارمین

نمایش خبر

تاریخ : 1398/6/13        نویسنده: مریم رشنو
برچسب‌ها : ساعت هوشمند Smartwatch ، گارمین Garmin

واحد خبر mobile.ir : بر اساس گزارش اخیر موسسه Canalys، گارمین جایگاه چهارم را در بازار پوشیدنی‌های آمریکای شمالی در اختیار دارد. این شرکت که در ژوئن سال گذشته میلادی ساعت‌های هوشمند سری Fenix 5 را به‌روزرسانی کرده بود، به تازگی مجموعه Fenix 6 را معرفی نموده که ساعت‌های هوشمند Fenix 6S ،Fenix 6 و Fenix 6X را در بر می‌گیرد. از جمله ویژگی‌های بهبود یافته در سری جدید می‌توان به بزرگ‌تر شدن اندازه نمایشگر در Fenix 6 و Fenix 6X، امکان مدیریت مصرف باتری و افزودن قابلیت PacePro برای دوندگان اشاره کرد. گارمین در کنار این ساعت‌ها، از اسمارت‌واچ پیشرفته Fenix 6X Pro Solar نیز رونمایی کرده که باتری آن می‌تواند از طریق نور خورشید شارژ شود.

ِIntroducing Garmin Fenix 6 Series Smartwatches

اندازه بدنه اسمارت‌واچ‌های جدید گارمین تغییری نسبت به نمونه‌های آپدیت‌شده Fenix 5 ندارد، به طوری که Fenix 6S با بدنه 42 میلی‌متری، همانند Fenix 5S Plus کوچک‌ترین عضو این مجموعه به شمار می‌رود و بدنه نمونه استاندارد یا Fenix 6 و بزرگ‌ترین نمونه یعنی Fenix 6X به ترتیب مانند Fenix 5 Plus و Fenix 5X Plus برابر با 47 و 51 میلی‌متر است.

صفحه‌نمایش این ساعت‌ها نسبت به نمونه‌های پیشین بزرگتر شده و به ترتیب به 1.3 در Fenix 6 و 1.4 اینچ در Fenix 6X رسیده است. با این حال اندازه نمایشگرFenix 6S مانند نمونه‌های سری Fenix 5 Plus همچنان 1.2 اینچی است. رزولوشن صفحه‌نمایش در نمونه مجهز به بدنه 51 میلی‌متری 280x280 پیکسل، در Fenix 6 معادل 260x260 پیکسل و درFenix 6S برابر با 240x240 پیکسل است و به لطف بهره‌گیری از فناوری انتقالی-بازتابی یا transflective، خوانایی بالایی در برابر نور مستقیم خورشید خواهند داشت؛ قابلیتی که با کمک آن می‌توان داده‌های مربوط به تمرین‌های ورزشی، نقشه‌های رنگی و اعلانات گوشی را مشاهده کرد.

ِIntroducing Garmin Fenix 6 Series Smartwatches

نمایشگر این ساعت‌ها در حالت پایه با پوششی از جنس گوریلا گلس 3 محصول کورنینگ محافظت می‌شود اما به منظور استحکام هر چه بیشتر و جلوگیری از خراش و آسیب‌دیدگی آنها به ویژه در موقعیت‌های ماجراجویانه، نسخه‌ای از جنس یاقوت کبود نیز در نظر گرفته شده است. همچنین این مجموعه ساعت هوشمند آزمایش‌هایی با استانداردهای نظامی ایالات متحده آمریکا را پشت سر گذاشته و با توجه به مقاومت در برابر نفوذ آب تا فشار 10 اتمسفر (یا عمق 100 متر) می‌توان انتظار داشت در برابر وضعیت‌های دشوار آب‌وهوایی مقاوم باشند. گفتنی است که اسمارت‌واچ‌های سری Fenix 6 علاوه بر بندهای سیلیکونی با بندهای نایلونی QuickFit هم سازگاری دارند.

همان طور که اشاره شد، گارمین در کنار این سه ساعت هوشمند، اسمارت‌واچ Fenix 6X Pro Solar را نیز معرفی کرده است؛ ساعتی که از فناوری لنز شفاف خورشیدی (یا آنچه گارمین Power Glass می‌نامد) برای شارژ بهره می‌برد. در واقع می‌توان این اسمارت‌واچ را نخستین ساعت مجهز به جی‌پی‌اس گارمین به حساب آورد که از طریق نور خورشید نیز شارژ می‌شود. علاوه بر این، کاربر می‌تواند به صورت لحظه‌ای ببیند که لنز مذکور چه میزان انرژی خورشیدی را در طول روز جذب کرده است.

ِIntroducing Garmin Fenix 6 Series Smartwatches

گارمین اعلام کرده که باتری لیتیومی این ساعت‌ها می‌تواند در حالت اسمارت‌واچ، تا 21 روز دوام داشته باشد و با فعال کردن قابلیت شارژ خورشیدی، این زمان می‌تواند تا سه روز دیگر هم افزایش یابد. در صورت روشن بودن جی‌پی‌اس، باتری تا 15 ساعت می‌تواند انرژی مورد نیاز دستگاه را تأمین کند و در اینجا هم شارژ خورشیدی قادر خواهد بود تا چند ساعت دیگر بر دوام باتری بیفزاید.

ساعت‌های جدید گارمین از نظر نرم‌افزاری، قابلیت‌های ردیابی و حسگرها تمام ویژگی‌های محصولات پیشین Fenix را دارا هستند و از ماهواره‌های مسیریابی GLONASS ،GPS و Galileo پشتیبانی می‌کنند. به علاوه، برخی ویژگی‌های جدید نیز به این قابلیت‌ها اضافه شده است. به طور مثال، مجموعه اسمارت‌واچ‌های جدید از ویژگی‌ جالبی با نام PacePro بهره می‌برند که برای علاقمندان به دویدن طراحی شده است و داده‌هایی از قبیل سرعت هدف‌گذاری‌شده، سرعت دویدن فعلی، فاصله تا مقصد و مدت زمان دویدن را در اختیار کاربر قرار می‌دهد. همچنین با بهره‌گیری از نقشه‌های توپوگرافی در آمریکای شمالی، مسیریابی و ردیابی موقعیت‌های مختلف تسهیل خواهد شد. ناگفته نماند نقشه‌های اسکی با بیش از 2 هزار پناهگاه در سراسر جهان و نیز 41 هزار زمین گلف برای این ساعت هوشمند در نظر گرفته شده است. به علاوه بهره‌مندی از قابلیت ClimbPro از دیگر ویژگی‌های این اسمارت‌واچ است که به منظور آگاهی دادن به کاربر در هنگام کوهنوردی و صعود به ارتفاعات طراحی شده است.

ِIntroducing Garmin Fenix 6 Series Smartwatches

همه نمونه‌های محصول جدید مجهز به جدیدترین فناوری گارمین برای اندازه‌گیری ضربان قلب از طریق مچ دست هستند که می‌تواند هنگام انجام تمرین‌های ورزشی، تشخیص سطح استرس در طول روز و رصد ضربان قلب در هنگام شنا مورد استفاده قرار گیرد. همچنین با استفاده از حسگرPulse Ox می‌توان اکسیژن خون کاربر را هنگام فعالیت در ارتفاعات و نیز خواب اندازه‌گیری نمود. این ساعت‌های هوشمند مجهز به ویژگی‌ جالبی با نام تجاری Body Battery هستند که با ارزیابی داده‌های مربوط به ضربان قلب، خواب و استرس، سطح انرژی بدن کاربر را اندازه‌گیری و زمان مناسب برای استراحت یا فعالیت را به او یادآوری می‌کند.

ِIntroducing Garmin Fenix 6 Series Smartwatches

امکان پرداخت بدون تماس از طریق سامانه Garmin Pay برای این مجموعه ساعت در نظر گرفته شده است. به علاوه، با استفاده از حافظه داخلی 32 گیگابایتی این اسمارت‌واچ‌ها (در نسخه‌های مجهز به قابلیت موسیقی، وای‌فای و Maps) می‌توان تا 2 هزار ترانه را روی دستگاه ذخیره نمود و نیز برای پخش آفلاین موسیقی، playlist را با سرویس‌هایی مانند اسپاتیفای، Deezer و Amazon Music همگام نمود. همچنین بدیهی است که این ساعت‌ها قادرند پس از جفت شدن با گوشی هوشمند، اعلان‌های مربوط به تماس، پیامک و ای‌میل را روی اسمارت‌واچ کاربر نمایش دهند.

اگر نگران هستید که به‌کارگیری قابلیت‌ها و حسگرهای متنوع این ساعت‌ها باعث مصرف زیاد باتری خواهد شد، باید گفت که با استفاده از ویژگی Power Manager که برای مدیریت و کنترل مصرف باتری طراحی شده، می‌توان حسگرها و برنامه‌های با بیشترین میزان مصرف باتری را شناسایی و آنها را بر اساس نیاز، غیر فعال ساخت.

ِIntroducing Garmin Fenix 6 Series Smartwatches

اسمارت‌واچ‌های گارمین از همان روز معرفی در دسترس کاربران قرار گرفته‌اند. قیمت نسخه‌های 42 و 47 میلی‌متری، بدون وای‌-فای، سرویس نقشه و موسیقی، 599.99 دلار و در صورت بهره‌مندی از این سه گزینه، 699.99 دلار (نسخه یاقوت کبود 799.99 دلار) تعیین شده است. نمونه پیشرفته با اندازه بدنه 51 میلی‌متری به طور پیش‌فرض به وای‌-فای، سرویس نقشه و موسیقی مجهز است و در نسخه بدون لنز خورشیدی با قیمت 749.99 دلار (نسخه یاقوت کبود 849.99 دلار) قیمت‌گذاری شده و در حالت مجهز به لنز شفاف خورشیدی با قیمت 1,149.99 دلار به فروش خواهد رسید. 

منبع : Garmin


خرید گوشی موبایل سامسونگ گلکسی آ 55 از دیجی کالا