گزارش Strategy Analytics از تسلط دوباره سامسونگ بر بازار اسمارت‌فون آمریکا پس از سه سال

نمایش خبر

تاریخ : 1399/8/21        نویسنده: مریم رشنو
برچسب‌ها : آمار Statistics ، استراتژی آنالیتیکس Strategy Analytics ، آمریکا USA ، سامسونگ Samsung ، اپل Apple ، ال جی LG
واحد خبر mobile.ir : به گزارش موسسه پژوهشی Strategy Analytics شرکت سامسونگ موفق شده در سه‌ماهه سوم سال جاری میلادی بیشترین تعداد اسمارت‎فون را در ایالات متحده آمریکا به فروش برساند و از اپل، رقیب دیرینه خود، پیشی گیرد. به این ترتیب، کمپانی کره‎ای توانست پس از حدود سه سال و به طور دقیق از فصل دوم 2017، جایگاه نخست خود را در بازار آمریکا باز پس گیرد. سامسونگ در بازه زمانی جولای تا سپتامبر امسال حدود 33.7 درصد از سهم بازار گوشی‎های هوشمند را در آمریکا در اختیار داشته که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته، افزایش 6.7 درصدی را نشان می‌دهد.

بر اساس گزارش Strategy Analytics پس از سامسونگ، اپل با 30.2 و ال‌جی با 14.7 درصد رتبه‌های بعدی را در ایالات متحده به خود اختصاص داده‌اند. به باور تحلیل‌گران این موسسه، بخش بزرگی از رشد سامسونگ به لطف گوشی‌های مقرون‌به‌صرفه و میان‎رده این کمپانی محقق شده است؛ هرچند نمی‌توان از نقش پرچمدارانی همچون گلکسی ‌نوت 20 و گوشی خم‌شونده Galaxy Z Fold2 چشم‎پوشی کرد.

از سوی دیگر از یاد نباید برد که عرضه دیرهنگام سری آیفون 12 هم در این میان بی‎تأثیر نبوده و به نفع کمپانی کره‌ای عمل کرده است. غول کوپرتینویی به طور معمول گوشی‎های جدید خود را در سپتامبر هر سال معرفی می‎کند اما امسال رویه را تغییر داده و در اکتبر سال جاری از نسل جدید آیفون رونمایی کرده است. از این رو، انتظار می‎رود در سه‎ماهه چهارم با تأثیر عرضه و فروش سری جدید آیفون، فضای رقابتی‎تری شکل گیرد.

طبق گزارش Strategy Analytics طی سه‎ماهه سوم سال جاری میلادی سامسونگ در سطح جهانی هم پیشرو بوده و 21.9 درصد از سهم بازار اسمارت‎فون را از آن خود ساخته است. پس از این شرکت، هواوی با 14.1 درصد و شیائومی با 12.7 درصد به ترتیب رتبه‎های دوم و سوم را به خود اختصاص داده‎اند.

بر اساس شنیده‎ها و گزارش برخی منابع، سامسونگ در پی آن است که از چالش‎های کنونی و مشکلات پیش روی هواوی بیشتر بهره گیرد و اسمارت‎فون‎های سری گلسی S30 را در ماه ژانویه سال 2021 به بازار عرضه کند. به این ترتیب، با توجه به روی کار آمدن رییس‌جمهور جدید ایالات متحده و احتمال کاهش موانع پیش روی هواوی، عرضه محصول جدید اپل و حضور موثر سامسونگ، سه‌ماهه نخست سال آینده میلادی به احتمال زیاد دوران تشدید رقابت میان این غول‌های فناوری خواهد بود.



خرید گوشی موبایل سامسونگ گلکسی آ 55 از دیجی کالا