همکاری مدیاتک و Imint برای بهبود کیفیت فیلم‌برداری در گوشی‌های هوشمند

نمایش خبر

تاریخ : 1399/7/4        نویسنده: مسعود بهرامی شرق
برچسب‌ها : مدیاتک MediaTek
واحد خبر mobile.ir : Imint نام یک کمپانی نرم‌افزاری سوئدی است. بسیاری از کمپانی‌های سازنده اسمارت‌فون، از راه‌کارهای این شرکت به منظور بهبود کیفیت ویدئو در دوربین گوشی‌های هوشمند خود استفاده کرده‌اند. محصول اصلی این شرکت Vidhance نام دارد که الگوریتم‌های آن در اسمارت‌فون‌های برندهایی مثل شیائومی، اوپو، Vivo، نوبیا، وان‌پلاس، هواوی و موتورولا مورد استفاده قرار گرفته است. در گذشته، Vidhance در گوشی‌های مجهز به چیپ‌ست‌های مدیاتک مورد استفاده قرار گرفته بود، منتهی فقط در سطح نرم‌افزاری. اما با اعلام خبر توافقی که اخیرا بین Imint و مدیاتک منعقد شده، امکان ادغام Vidhance در چیپ‌ست‌های مدیاتک فراهم خواهد شد.

به گفته آندرآس لیف‌وندال (Andreas Lifvendahl)، مدیرعامل Imint، تراشه‌های مدیاتک از لحاظ فراوانی، در رتبه سوم جهانی جای داشته و می‌توان گفت از هر سه گوشی هوشمند در دنیا، یک گوشی به چیپ‌ست‌های مدیاتک مجهز شده است. از طرفی، تکنولوژی Imint نیز در حال حاضر در بیش از 250 میلیون دستگاه گوشی هوشمند فعال بوده و به‌تدریج در محصولات دیگری از قبیل دوربین‌های ماژولار، دوربین‌های پوشیدنی و پهپادها نیز راه پیدا کرده است. با این اوصاف، همکاری بین این دو شرکت می‌تواند تحول بزرگی در قابلیت‌های فیلم‌برداری گوشی‌های هوشمند ایجاد کند. البته، همکاری مدیاتک و Imint به این معنا نیست که تمام دیوایس‌های مجهز به چیپ‌‌ست‌های آینده مدیاتک با نرم‌افزار Vidhance ساخته می‌شود. بلکه به موجب این همکاری، Imint اجازه دسترسی به بسته‌های نرم‌افزاری مدیاتک و پشتیبانیِ تخصصی را خواهد داشت و به این ترتیب، در صورت تمایل کمپانی‌های سازنده اسمارت‌فون، می‌تواند Vidhance را سریع‌تر در تراشه‌های مدیاتک ادغام کند.

چنانچه یک شرکت سازنده اسمارت‌فون بخواهد از تکنولوژی Imint در محصولات خود استفاده کند، ویدئوی ضبط‌شده با دوربین گوشی از 4 جهت بهبود خواهد یافت. به عبارت دیگر، گوشی هوشمند می‌تواند به 4 ویژگی نرم‌افزاری دسترسی پیدا کند که در ادامه به آنها اشاره می‌شود:

- DMBR

این سرواژه کوتاه‌شده Dynamic Motion Blur Reduction بوده و طبق ادعای Imint، می‌تواند تأثیر تاریِ ناشی از حرکت را به حداقل برساند.

- Super Stabilization

این ویژگی با حذف تکان‌های ناخواسته دوربین، می‌تواند عمل لرزه‌گیری را به‌خوبی و در حد دوربین‌های ورزشی انجام دهد.

- FOVC

چنانچه در فیلم‌برداری، زوم‌های متعدد انجام شده و مابین دوربین‌های مختلف سوییچ صورت بگیرد، اختلالاتی در ویدئوی نهایی به چشم می‌خورد. طبق ادعای Imint، قابلیت FOVC که کوتاه‌شده Field of View Correction است، می‌تواند این اختلالات تصویری را حذف کند.

- HC

HC کوتاه‌شده Horizon Correction (تصحیح افق) بوده و می‌تواند خط افق کج‌شده در ویدئوها را به طور خودکار تراز کند.

به گفته کارشناسانی که قبلا از طریق کار کردن با اسمارت‌فون Pixel 2 با تکنولوژی Vidhance آشنایی دارند، این تکنولوژی واقعا در بهبود کیفیت فیلم‌برداری مؤثر است. جالب است بدانید، چندی پیش Imint از همکاری خود با کوالکام نیز خبر داده بود و تکنولوژی Vidhance در تراشه اسنپ‌دراگون 865 نیز حضور پیدا کرده است. به موجب همکاری بین این دو شرکت، با استفاده از فناوری تشخیص چهره بر مبنای هوش مصنوعی در ISP جدید کوالکام (یعنی Spectra 480)، تکنولوژی Selfie Mode (از مجموعه نرم‌افزاری Vidhance) برای تراشه اسنپ‌دراگون 865 بهینه‌سازی می‌شود.

به گفته یکی از سخنگویان Imint، نام نخستین دیوایسی که در ساخت آن از چیپ‌ست مدیاتک به همراه تکنولوژی Vidhance استفاده می‌شود، در ماه اکتبر اعلام خواهد شد. ناگفته نماند، با توجه به زمزمه‌هایی که مبنی بر احتمال روی آوردن هواوی به مدیاتک شنیده می‌شود، ممکن است هواوی همچنان به استفاده از تکنولوژی لرزه‌گیر ویدئوی Imint ادامه دهد.

منبع : Imint


خرید گوشی موبایل سامسونگ گلکسی آ 55 از دیجی کالا