رونمایی از گلکسی M51 سامسونگ با باتری فوق‌العاده حجیم 7 هزار میلی‌آمپر ساعتی

نمایش خبر

تاریخ : 1399/6/11        نویسنده: مریم رشنو
برچسب‌ها : گوشی هوشمند Smartphone ، اندروید Android ، اسنپ دراگون 730 Snapdragon 730 ، Samsung Galaxy M51 ، سامسونگ Samsung
واحد خبر mobile.ir : چندین هفته بود که خبرهایی در خصوص عرضه اسمارت‌فونی جدید از سوی کمپانی سامسونگ به گوش می‌رسید و حالا گلکسی M51 به طور رسمی از سوی این شرکت رونمایی شده است. اگر چه انتظار می‌رفت این گوشی ابتدا در کشور هند معرفی شود، اما شرکت کره‌ای مشخصات محصول جدید را در وب‌سایت آلمانی خود منتشر کرده است. سامسونگ پیش از این و در اوایل آگوست امسال، گلکسی M31s را به عنوان عضو تازه خانواده گلکسی M با باتری 6 هزار میلی‌آمپر ساعتی به بازار هند عرضه نمود. مهم‌ترین ویژگی محصول جدید غول کره‌ای یعنی گلکسی M51 را نیز باید در باتری 7 هزار میلی‌آمپری آن جست‌وجو کرد که نمونه‌ مشابه آن را، دست کم در محصولات کنونی بازار، نمی‌توان یافت.

میان‌رده جدید سامسونگ از نظر طراحی و چیدمان دوربین‌ سلفی و دوربین‌های بخش پشتی شباهت فراوانی با گلکسی M31s دارد. در اطراف صفحه‌نمایش این گوشی حاشیه‌های اندکی به چشم می‌خورد. حفره پانچی که در مرکز بالای پنل نمایشگر قرار دارد، دوربین سلفی 32 مگاپیکسلی دستگاه را در خود جای داده است. گلکسی M51 از نمایشگر تمام‌صفحه 6.7 اینچی با طراحی Infinity O و وضوح فول اچ‌دی پلاس بهره می‌برد که با فناوری Super AMOLED Plus ساخته شده است. از آنجا که صفحه‌نمایش این گوشی با فناوری AMOLED ساخته شده، انتظار می‌رفت که حسگر اثر انگشت زیر لایه نمایشگر تعبیه شود، اما سامسونگ ترجیح داده که این سنسور را همانند گلکسی M31s در کناره سمت راست دستگاه قرار دهد.

قاب مستطیل شکل مشکی رنگی که در بدنه پشتی گوشی قرار دارد، میزبان 4 دوربین و یک فلش ال‌ای‌دی است. در این چهار دوربین که چیدمان آنها به شکل L انگلیسی است، نمونه اصلی 64 مگاپیکسل وضوح دارد و گشودگی دیافراگم آن f/1.8 گزارش شده است. ماژول بعدی 12 مگاپیکسلی با f/2.2 از نوع الترا واید با میدان دید 123 درجه‌ای است. دو دوربین 5 مگاپیکسلی نیز، یکی برای تصویربرداری ماکرو و دیگری برای سنجش عمق میدان، هر دو با لنزی به گشودگی f/2.4 این چهارگانه را تکمیل می‌کنند.

اگر چه در صفحه‌ رسمی معرفی این گوشی، تنها به ذکر 8 هسته‌ای بودن پردازنده بسنده شده، اما بر اساس اعلام منابع خبری چیپ‌ست 8 نانومتری اسنپ‌دراگون 730 عهده‌دار امور پردازشی در گلکسی M51 خواهد بود. رم دستگاه 6 گیگابایتی و حافظه داخلی آن 128 گیگابایتی است که امکان ارتقاء فضای ذخیره‌سازی از طریق اسلات میکرو اس‌دی تا 512 گیگابایت دیگر در آن پیش‌بینی شده است.

اما آن چه گلکسی M51 را در میان محصولات کنونی بازار به اسمارت‌فونی برجسته تبدیل ساخته، باتری پرظرفیت 7 هزار میلی‌آمپر ساعتی آن است که بنا بر اعلام شرکت سازنده با یک بار شارژ می‌تواند بیش از دو روز دوام داشته باشد و انرژی مورد نیاز آن از طریق فناوری شارژ سریع 25 واتی تأمین می‌شود.

برخورداری از رابط کاربری One UI و پلتفرم امنیتی Samsung Knox از دیگر ویژگی‌های این گوشی به شمار می‌روند.

پیش‌سفارش گلکسی M51 در رنگ‌های مشکی و سفید از روز معرفی آغاز شده است و از 11 سپتامبر (21 شهریور) با قیمت 360.01 یورو (با نرخ کنونی تبدیل ارز، حدود 431 دلار) در اختیار خریداران قرار خواهد گرفت. جالب آن که سایت آمازون هند این گوشی را یک روز زودتر و از ظهر روز 10 سپتامبر عرضه خواهد کرد.


به روزرسانی - قیمت سامسونگ گلکسی ام 51 در بازار ایران

گوشی سامسونگ Galaxy M51 به بازار ایران راه یافته.

شما می توانید با مراجعه به صفحه فروشندگان و قیمت گوشی سامسونگ Galaxy M51 از قیمت عرضه این گوشی در فروشگاه های گوناگون مطلع شوید.



خرید گوشی موبایل سامسونگ گلکسی آ 55 از دیجی کالا