معرفی سامسونگ گلکسی M31s با طراحی جدید و باتری 6,000mAh

نمایش خبر

فهرست اخبار
تاریخ : 1399/5/10        نویسنده: آرش افراسیابی
برچسب‌ها : گوشی هوشمند Smartphone ، اندروید Android ، اکسینوس 9611 Exynos 9611 ، Samsung Galaxy M31s ، سامسونگ Samsung
واحد خبر mobile.ir : اسمارت‌فون‌های سری گلکسی M سامسونگ در طی سالیان اخیر با تکیه بر گزینه‌های مثبتی نظیر صفحه‌نمایش‌های بزرگ، حافظه‌های داخلی بالا، باتری‌های حجیم و البته مهم‌تر از همه قیمت‌های رقابتی به محبوبیت بالایی در بازار هدف اصلی خود یعنی کشور هند دست پیدا کرده و طیف محصولات آن از نمونه‌های فوق‌ارزان مبتنی بر اندروید Go مثل Galaxy M01 Core تا میان‌رده‌های موفقی مثل Galaxy M31 گسترده شده است. شرکت سامسونگ در روز پنج‌شنبه 30 جولای 2020 (9 مرداد 1399) از ارائه گوشی جدیدی در این سری با نام Galaxy M31s خبر داده که مطابق نام آن، به‌روزرسانی تازه‌ای از M31 پیشین معرفی شده در فوریه گذشته به حساب می‌آید.

Asim Warsi معاونت ارشد شرکت سامسونگ در هند

طراحی و شکل ظاهری

Galaxy M31s با وجود آن‌که در اغلب موارد مسیر آغاز شده از سوی M30s سال گذشته و M31 را در پیش گرفته اما حداقل در زمینه طراحی با گزینه‌های جدید و جالب‌توجه‌ای روبرو می‌شویم که این مدل را از برادران بزرگ‌ترش به‌طور کامل جدا می‌کند. مهم‌ترین تغییر در این میان استفاده از حفره پانچی درون صفحه‌نمایش برای قرارگیری دوربین‌ سلفی‌ست که با وجود آن‌که در این سری پیش از این نیز تکرار شده بود اما حالا مانند گوشی‌های پرچمدار سامسونگ در مرکز بالای صفحه‌نمایش جای دارد. انتقال سنسور اثر انگشت از بخش پشتی به کناره دستگاه و روی دکمه پاور دیگر نکته تغییر یافته در ظاهر M31s است که فرم یک‌دست‌تر و شسته‌رفته‌تری را به بخش پشتی گوشی بخشیده است. دیگر تغییر این قسمت به‌جز حذف سنسور اثر انگشت به رنگ‌آمیزی آن تعلق دارد که حالا به صورت دو رنگ طراحی شده و در هر دو نسخه آبی و مشکی از توناژ تیره در پایین آغاز شده و به‌تدریج با رسیدن به قسمت‌های میانی و بالا از تیره‌گی آن کاسته می‌شود.

به‌جز این موارد به تغییر مهم دیگری در این میان نمی‌توان اشاره کرد و اجزای مختلف گوشی از جمله دوربین‌های بخش پشتی به آن‌چه در M31 دیده بودیم شباهت دارند.

صفحه‌نمایش

M31s با یک صفحه‌نمایش 6.5 اینچی Super AMOLED ارائه می‌شود که از همین ابتدا در مقایسه با M31 با 0.1 اینچ افزایش ابعاد روبرو شده است. وضوح این صفحه‌نمایش فول اچ‌دی پلاس ظاهرا در نسبت 20:9 بوده و مثل قبل حاشیه‌های اندکی در بالا و پایین و کناره‌های آن به چشم می‌‌خورد. مهم‌ترین نکته تغییر یافته در ساختار این صفحه‌نمایش همانطور که پیش از این نیز اشاره شد به حفره پانچی مرکز بخش بالایی آن تعلق دارد که دوربین سلفی 32 مگاپیکسلی دستگاه را در خود جای داده است.

دوربین‌های بخش پشتی

در ساختار L شکل دوربین‌های بخش پشتی، مثل گذشته چهار لنز دوربین به چشم می‌خورد که البته تنها سه‌تای آن‌ها قابلیت تصویربرداری دارند. دوربین اصلی این مجموعه همچنان 64 مگاپیکسلی‌ست اما نوع سنسور آن تغییر کرده و این بار از حسگر جدید شرکت سونی یعنی IMX682 در آن استفاده شده که طبق انتظار امکان برداشت تصویر در وضوح پیش‌فرض 16 مگاپیکسل با ترکیب پیکسل‌های 0.8 میکرونی و تشکیل پیکسل‌های بزرگ‌تر 1.6 میکرونی را داراست. دیافراگم لنز مقابل این سنسور f/1.8 در نظر گرفته شده است. دومین تغییر این مجموعه به دوربین التراواید آن تعلق دارد که وضوح آن از 8 مگاپیکسل پیشین به 12 مگاپیکسل افزایش یافته است دیافراگم لنز این دوربین f/2.2 بوده و میدان دید 123 درجه‌ای آن نیز تغییری نسبت به گذشته نداشته است. در نهایت به جز این دو دوربین به دو واحد 5 مگاپیکسلی دیگر بر می‌خوریم که تغییری نسبت به گذشته نداشته و یکی برای تعیین عمق میدان و دیگری برای برداشت ماکرو مورد استفاده قرار می‌گیرد. تک فلش LED حاضر در این قسمت دیگر نکته قابل اشاره در این بخش است. از جمله دیگر نکات قابل ذکر در مورد مجموعه تصویری این گوشی باید به در نظر گرفته شدن حالت شب در عکاسی، پشتیبانی از هایپرلپس و برداشت 4K با دوربین اصلی اشاره کرد که این آخری یعنی وضوح 4K فیلم‌برداری برای دوربین سلفی 32 مگاپیکسلی نیز در دسترس قرار دارد.

یک ویژگی نرم‌افزاری مرتبط با هوش مصنوعی در این دوربین، قابلیتی تحت عنوان Single Take است که در این حالت به‌گفته سامسونگ تنها با لمس دکمه شاتر در لحظه مناسب، دوربین به‌صورت خودکار افدام به برداشت تصویر تا حداکثر 10 ثانیه خواهد کرد و سپس با کمک هوش مصنوعی 10 خروجی شامل 7 عکس و 3 ویدئو را ارائه می‌کند.

پردازنده

گلکسی M31s در حالی همچنان از پروسسور Exynos 9611 در ساختار خود استفاده می‌کند که این چیپ‌ست نه‌تنها در Galaxy M31 معرفی شده در ماه فوریه حضور داشت بلکه در Galaxy M30s سال قبل نیز همچنان از آن استفاده شده بود. Exynos 9611 با لیتوگرافی 10 نانومتری و حضور 4 هسته 2.3 گیگاهرتزی A73 و 4 هسته 1.7 گیگاهرتزی A53 نمونه‌ای نچندان پر قدرت حتی در رده میانی بازار به حساب آمده و با حضور پروسسورهای جدیدی از کوالکام،‌ مدیاتک و حتی خود شرکت سامسونگ به هسته‌های مدرن‌تر، لیتوگرافی پیشرفته‌تر و تجهیز به 5G، مزیت چندانی را به نکات مثبت M31s نمی‌افزاید. حافظه رم دستگاه همچنان 6 یا 8 گیگابایت بوده اما در زمینه حافظه داخلی با حذف نسخه 64 گیگابایتی تنها با یک انتخاب یعنی حافظه 128 گیگابایتی قابل ارتقاء روبرو می‌شویم.

باتری

ظرفیت بالای باتری همواره یکی از نکات مثبت همیشگی سری M به حساب آمده و M31s نیز طبیعتا در این زمینه استثنا نخواهد بود. باتری در نظر گرفته شده برای این گوشی مثل M31 و M30s همچنان 6 هزار میلی آمپر ساعت است که خبر از دوام باتری بسیار بالایی می‌دهد. یک تغییر بزرگ در مورد این باتری به شارژ آن تعلق دارد که توان آن بالاخره از 15 وات به 25 وات ارتقاء یافته و این شارژر همراه گوشی نیز ارائه می‌شود. سامسونگ به میزان سرعت این شارژر اشاره‌ای نکرده اما می‌توان انتظار روند کاملا سریع‌تری را نسبت به گذشته داشت. M31s از شارژ معکوس سیمی نیز پشتیبانی می‌کند هرچند توان این شارژ معکوس از سوی سامسونگ اعلام نشده است.

قیمت – زمان حضور در بازار

سامسونگ گلکسی M31s با سیستم‌عامل اندروید 10 و رابط کاربری OneUI 2.1 از 6 آگوست (16 مرداد 1399) با قیمت 19,499 روپیه (با نرخ فعلی تبدیل ارز نزدیک به 261 دلار آمریکا) برای نسخه 6GB/128GB‌ و 21,499 روپیه (288 دلار) برای نسخه 8GB/128GB از طریق آمازون هند به بازار عرضه خواهد شد و هنوز در مورد قیمت و امکان حضور احتمالی آن در دیگر بازارها، خبری منتشر نشده است.

منبع : Samsung