ال‌جی K31- اسمارت‌فونی مقرون‌به‌صرفه با نمایشگر 5.7 اینچی و پردازنده Helio P22

نمایش خبر

تاریخ : 1399/6/1        نویسنده: مریم رشنو
برچسب‌ها : اندروید Android ، هلیو پی 22 Helio P22 ، گوشی هوشمند Smartphone ، LG K31 ، ال جی LG
واحد خبر mobile.ir : با آن که شرکت ارتباطات موبایلی ال‌جی به عنوان یکی از کسب‌وکارهای ال‌جی در سال‌های گذشته روند رو به رشدی نداشته و شرایط خوبی را تجربه نمی‌کند، اما کمپانی کره‌ای همچنان به تولید و عرضه گوشی‌های هوشمند ادامه می‌دهد. از آخرین تلاش‌های ال‌جی در این زمینه می‌توان به LG Velvet اشاره کرد که با یک فرم فاکتور بصری جدید طراحی شده و از ارتباطات 5G بهره می‌برد.

ال‌جی در فوریه سال جاری میلادی از سه گوشی میان‌رده در سری محبوب K با نام‌های K51S ،K41S و K61 رونمایی کرده و حالا از افزودن عضو جدیدی با نام K31 به این خانواده خبر داده است.

K31 اسمارت‌فونی مقرون‌به‌صرفه بوده که بدنه آن از جنس پلاستیک است و تنها با رنگ نقره‌ای عرضه می‌شود. حاشیه‌های اطراف دستگاه در بالا و کناره‌ها نسبتا اندک است، اما در بخش پایین عرض زیادی دارد. در ساخت این گوشی، همچون محصولات اخیر ال‌جی، از نمایشگری با عنوان تجاری FullVision استفاده شده است که اندازه 5.7 اینچی آن در مقایسه با صفحه‌نمایش گوشی‌های کنونی بازار با قطر 6 اینچ و بیشتر، کوچک به نظر می‌رسد. این پنل با فناوری ال‌سی‌دی ساخته شده و وضوح آن با نسبت تصویر 19:9 اچ‌دی پلاس (معادل 1520x720 پیکسل) عنوان شده است. در بالای نمایشگر K31 بریدگی کوچکی به چشم می‌خورد که دوربین سلفی 5 مگاپیکسلی دستگاه را در خود جای داده است.

در بخش پشتی گوشی دو دوربین 13 و 5 مگاپیکسلی در قاب مشکی رنگی به صورت افقی در کنار یکدیگر قرار گرفته‌اند که دوربین اصلی این مجموعه به قابلیت فوکوس خودکار تشخیص فاز یا PDAF مجهز شده و ماژول دوم از نوع الترا واید با میدان دید 120 درجه‌ای است.

K31 یکی از معدود دستگاه‌های عرضه‌شده در ایالات متحده آمریکا به شمار می‌رود که به پردازنده‌ای از مدیاتک مجهز شده است. ال‌جی پردازنده رده پایین Helio P22 را برای انجام امور پردازشی این اسمارت‌فون در نظر گرفته است؛ چیپ‌ستی که بیش از 2 سال از معرفی آن می‌گذرد و در ساختار چندین گوشی ارزان‌قیمت حال حاضر بازار مانند گلکسی M01s از سامسونگ، Y6p و همچنین Y5p از هواوی هم مورد استفاده قرار گرفته است. Helio P22 با لیتوگرافی 12 نانومتری ساخته شده و 8 هسته پردازشی بر اساس معماری پردازنده‌های Cotex-A53 با حداکثر فرکانس 2 گیگاهرتز را در بر می‌گیرد. رم دستگاه 2 گیگابایت ظرفیت دارد و حافظه داخلی 32 گیگابایتی آن نیز از طریق درگاه microSD تا 32 گیگابایت دیگر امکان ارتقاء دارد.

یک باتری 3 هزار میلی‌آمپر ساعتی انرژی مورد نیاز K31 را تأمین می‌کند که شارژ آن از طریق درگاه قدیمی میکرو یو‌اس‌بی انجام می‌شود. از دیگر ویژگی‌های این گوشی می‌توان به حسگر اثر انگشت خازنی در بخش پشتی و زیر قاب دوربین‌ها، جک هدفون 3.5 میلی‌متری و دکمه‌ای اختصاصی برای فراخوانی دستیار دیجیتال Google Assistant در کناره سمت چپ دستگاه اشاره کرد.

ال‌جی K31 با اندروید 10 و رابط کاربری LG UX از روز معرفی با قیمت 149.99 دلار در ایالات متحده آمریکا عرضه شده است و هنوز درباره احتمال ارائه آن در سایر کشورها اطلاعاتی در دست نیست.

منبع : LG


خرید گوشی موبایل سامسونگ گلکسی آ 55 از دیجی کالا