معرفی K51S ،K61 و K41S – میان‌رده‌های جدید ال‌جی در سری K

نمایش خبر

فهرست اخبار
تاریخ : 1398/12/2        نویسنده: مسعود بهرامی شرق
برچسب‌ها : گوشی هوشمند Smartphone ، اندروید Android ، LG K61 ، LG K51S ، LG K41S ، ال جی LG
واحد خبر mobile.ir : رویداد کنگره جهانی موبایل امسال (MWC 2020) به علت شیوع ویروس کرونا لغو شده، اما این اتفاق مانع از معرفی اسمارت‌فون‌های جدید نخواهد شد. ال‌جی یکی از نخستین کمپانی‌هایی‌ست که تصمیم گرفت بر مبنای نقشه راه شرکت، گوشی‌های هوشمند جدید خود را معرفی کند. اگر فکر می‌کنید محصول جدید ال‌جی پرچمدارهای G9 یا V60 است، در اشتباهید زیرا ال‌جی تصمیم گرفته فعلا به جای عرضه پرچمدار، با تولید 3 گوشی میان‌رده، دیوایس‌های سری K را به‌روزرسانی کند. این گوشی‌ها K51S ،K61 و K41S نام داشته و طبق ادعای این شرکت کره‌ای، در کنار مشخصات بالا، قیمت مناسبی هم دارند. البته قیمت رسمی این محصولات هنوز از سوی ال‌جی اعلام نشده است.

بسیاری از کاربران منتظر آن هستند که ال‌جی پرچمدار جدید خود برای نیمه نخست سال را معرفی کند، اما این کار به آمادگی بیشتر و برگزاری یک رویداد اختصاصی نیاز دارد که هنوز اعلام نشده است. البته میان‌رده‌های جدید ال‌جی نیز حرف‌های زیادی برای گفتن دارند. پس از سال‌های متمادی، برای نخستین بار است که ظاهر اسمارت‌فون‌های ال‌جی از آنچه قبلا شاهد آن بودیم، متفاوت است. به اعتقاد برخی کارشناسان، گوشی‌های جدید سری K در مقایسه با میان‌رده‌های قبلی این برند، خوش‌ساخت‌تر، نازک‌تر و شکیل‌ترند.

چانگ ما (Chang Ma)، معاون ارشد گروه راهبرد محصولات در کمپانی ارتباطات همراه ال‌جی، مهم‌ترین گزاره ارزشی اسمارت‌فون‌های جدید سری K را در تکنولوژی‌های پیشرفته و قیمت‌گذاری رقابتی آنها می‌داند. وی معتقد است، این گوشی‌های جدید با ارائه امکاناتی که مصرف‌کنندگان واقعا قدردان آنها خواهند بود، می‌توانند رقابتی‌ترین اسمارت‌فون‌ها در رده خود باشند. عموما گوشی‌هایی که از دوربین‌های قدرتمند بهره می‌برند، قیمت بالاتری دارند. اما این یک قانون کلی نیست و گوگل با عرضه Pixel 3a و Pixel 3a XL این حکم را نقض کرد. حال نوبت ال‌جی است که با سه‌گانه جدید خود، اسمارت‌فون‌های مجهز به دوربین‌های پرقدرت خود را با قیمت مناسب روانه بازار کند.

لازم به ذکر است، قیمت این محصولات از سوی شرکت سازنده اعلام نشده و زمان دقیق ورود آنها به بازار نیز هنوز مشخص نیست. البته به گفته ال‌جی، اسمارت‌فون‌های جدید سری K در سه‌ماهه دوم سال جاری میلادی، ابتدا به قاره آمریکا و سپس در بازارهای منتخب اروپا و آسیا عرضه خواهد شد. در ادامه با مشخصات و امکانات این گوشی‌ها بیشتر آشنا می‌شویم. گفتنی‌ست، با توجه به شباهت‌های فراوان بین این سه دیوایس، در معرفی گوشی‌های K51S و K41S، عمدتا به بیان تفاوت‌ها اکتفا شده است.

• LG K61

در بین اعضای جدید خانواده K، اسمارت‌فون LG K61 از مشخصات بالاتری برخوردار است. در این گوشی از نمایشگر اختصاصی ال‌جی با نام FullVision استفاده شده است. این نمایشگر 6.5 اینچی، نسبت تصویر 19.5:9 داشته و رزولوشن آن فول اچ‌دی پلاس است. ال‌جی به طور دقیق از چیپ‌ست به کار رفته در K61 نام نبرده و تنها به ذکر این نکته بسنده کرده که یک تراشه 8 هسته‌ای با حداکثر سرعت کلاک 2.3 گیگاهرتز در ساخت این گوشی به کار رفته است. برخی کارشناسان احتمال می‌دهند که این تراشه محصول شرکت مدیاتک باشد. حافظه RAM گوشی 4 گیگابایت بوده و از لحاظ فضای ذخیر‌سازی، در دو پیکربندی 64 و 128 گیگابایتی به تولید می‌رسد. به گفته شرکت سازنده، با کار گذاشتن میکرو اس‌دی می‌توان حافظه داخلی را تا 2 ترابایت دیگر افزایش داد.

شاید مهم‌ترین نقطه قوت K61 مجموعه دوربین چهارگانه آن باشد. دوربین اصلی این مجموعه 48 مگاپیکسلی‌ است. این بالاترین رزولوشنی‌ست که تا به امروز در دوربین گوشی‌های شرکت ال‌جی دیده‌ایم. در کنار این دوربین، یک دوربین 8 مگاپیکسلی با لنز زاویه باز، یک دوربین 5 مگاپیکسلی تشخیص عمق و یک دوربین 2 مگاپیکسلی ماکرو نیز دیده می‌شود. دوربین جلو هم وضوحی برابر با 16 مگاپیکسل دارد.

ظرفیت باتری K61 معادل 4,000 میلی‌آمپر ساعت است. این گوشی به فناوری صدای سه‌بعدی DTS:X مجهز شده که در صورت استفاده از هدفون، می‌تواند تجربه صوتی صدای فراگیر موسوم به 7.1 کانالی را به کاربر ارائه دهد. برخورداری از استاندارد نظامی MIL-STD 810G، روی کاغذ می‌تواند K61 را از لحاظ استحکام و دوام یک سر و گردن از دیوایس‌های هم‌رده خود بالاتر ببرد.

از لحاظ ارتباطی، K61 به شبکه LTE مجهز بوده و از ارتباطات نسل پنجم بی‌بهره است. بلوتوث نسخه 5.0، وای-فای 2 باندی، NFC و USB Type-C از دیگر امکانات ارتباطی این دستگاه محسوب می‌شود. حسگر اثر انگشت گوشی نیز در پشت آن تعبیه شده است. ال‌جی در رابطه با نسخه اندروید این گوشی حرفی به میان نیاورده، اما می‌توان با اطمینان گفت که سیستم‌عامل آن اندروید 10 است، زیرا به کارگیری هر ورژن دیگری در این بازار رقابتی، فاجعه‌آمیز خواهد بود. اسمارت‌فون K61 در ابعاد 8.4×77.5×164.5 میلی‌متر طراحی شده و در رنگ‌های تیتانیوم، سفید و آبی وارد بازار می‌شود.

• LG K51S

این اسمارت‌فون در مقایسه با K61، مشخصات پایین‌تری دارد. به عنوان مثال، قطر نمایشگر همان 6.5 اینچ است اما رزولوشن آن اچ‌دی پلاس بوده و البته با داشتن نسبت تصویر 20:9، کمی بلندتر به نظر می‌رسد. حافظه RAM به 3 گیگابایت کاهش یافته و تنها 64 گیگابایت حافظه داخلی دارد (پشتیبانی از میکرو اس‌دی تا 2 گیگابایت، همچنان برقرار است). افت مشخصات در مجموعه دوربین نیز مشهود است؛ جایی‌که این 4 دوربین حضور دارند: دوربین اصلی 32 مگاپیکسلی، دوربین واید 5 مگاپیکسلی و دوربین‌های عمق و ماکرو هرکدام با وضوح 2 مگاپیکسل. رزولوشن دوربین جلو نیز به 13 مگاپیکسل تنزل پیدا کرده است.

ابعاد K51S عبارتند از 8.2×76.7×165.2 میلی‌متر. علاوه‌بر تیتانیوم و آبی، این گوشی در رنگ صورتی نیز تولید خواهد شد. سایر مشخصات K51S ظاهرا مشابه با K61 است.

• LG K41S

از روی مشخصات K41S می‌توان حدس زد که این اسمارت‌فون، قیمت کمتری نسبت به دو مدل قبلی دارد. نمایشگر این گوشی با نمایشگر K51S هیچ تفاوتی ندارد. اما حداکثر سرعت کلاک در چیپ‌ست 8 هسته‌ای به کاررفته در K41S برابر با 2 گیگاهرتز است (مقایسه کنید با دو مدل قبلی که حداکثر سرعت کلاک هسته‌های آنها 2.3 گیگاهرتز بود). حافظه RAM – مثل K51S – همان 3 گیگابایت بوده، اما حافظه داخلی به 32 گیگابایت کاهش پیدا کرده است.

مجموعه دوربین در K41S شبیه K51S است با این تفاوت که در اینجا، رزولوشن دوربین اصلی از 32 به 13 مگاپیکسل تنزل یافته و وضوح دوربین جلو نیز از 13 به 8 مگاپیکسل رسیده است. طول، عرض و ضخامت اسمارت‌فون K41S به‌ترتیب برابر با 165.7، 76.4 و 8.2 میلی‌متر بوده و رنگ‌بندی آن شامل تیتانیوم، سفید و مشکی است.

منبع : LG