معرفی Q70، اولین تجربه جدی LG در رده میانی

نمایش خبر

تاریخ : 1398/6/11        نویسنده: آرش افراسیابی
برچسب‌ها : گوشی هوشمند Smartphone ، اندروید Android ، اسنپ دراگون 675 Snapdragon 675 ، LG Q70 ، ال جی LG

واحد خبر mobile.ir : اوضاع نابسامان بخش موبایل شرکت ال‌جی دیگر بر کسی پوشیده نبوده و این شرکت در کنار برندهای پر سابقه دیگری مثل سونی و HTC، شرایط بغرنجی را در زمینه موبایل پشت سر می‌گذارد تا جایی‌که طبق گزارش مالی ال‌جی از سه‌ماهه دوم سال 2019، بخش موبایل این شرکت، با 313 میلیارد وان ضرر عملیاتی روبرو شده است. این شرکت در حالی‌که در رده پرچمداران در رقابت گسترده‌ای با سامسونگ، هواوی و دیگر برندهای چینی قرار دارد، ظاهرا به تقویت سبد کالای خود در رده میانی نیز می‌اندیشد؛ در همین راستا در طی یکی دو فصل گذشته، گوشی‌های نسبتا قابل‌قبولی در رده میانی و در سری K ،Q و W این شرکت ارائه شده که K50 ،Q60 و W30 Pro از آن جمله هستند.

ِIntroducing LG Q70

شرکت ال‌جی در روز پنج‌شنبه 29 آگوست 2019 (7 شهریور 1398) از مدل جدیدی در رده میانی با نام LG Q70 رونمایی کرده که می‌‌توان آن را رقیبی برای مدل‌های میانی سری A سامسونگ به خصوص Galaxy A50 و تا حدودی Galaxy A70 تلقی کرد. Q70 اولین تجربه ال‌جی با صفحه‌نمایشی مجهز به ناچ حفره‌ای یا پانچی بوده که با کمک آن دوربین سلفی گوشی از محوطه بالای صفحه‌نمایش به حفره‌ای درون صفحه‌نمایش نقل مکان کرده و بدین‌‌ترتیب امکان کاهش حاشیه‌ عمودی صفحه‌نمایش در بخش بالایی فراهم آمده است. حاشیه‌های عمودی صفحه‌نمایش البته با وجود این ناچ، عملا چندان کوچک نبوده و اختلاف مشهودی را با بهترین نمونه‌های این کلاس نشان می‌دهند.

ابعاد دستگاه 8.3×76.8×162.1 میلی‌متر است که در مقایسه با رقیب مستقیم آن یعنی Samsung Galaxy A50 با ابعاد مشابه صفحه‌نمایش،‌ در هر سه مورد طول، عرض و ارتفاع با افزایش روبرو شده است. این افزایش، 3.6 میلی‌متر در ارتقاع، 2.1 میلی‌متر در عرض و 0.7 میلی‌متر در ضخامت است که به خوبی اختلاف‌های این دو گوشی را نمایان می‌سازند. Q70 در زمینه وزن نیز پر رنگ‌تر از رقیب خود ظاهر می‌شود و وزن 198 گرمی آن بیش از 30 گرم سنگین‌تر از A50 اعلام شده است. این اختلاف‌وزن نسبتا غیرمنطقی در حالی اتفاق افتاده که هر دو گوشی دارای سه ماژول دوربین در بخش پشتی بوده و باتری هر دو نیز 4 هزار میلی‌آمپر ساعت ظرفیت دارد.

ِIntroducing LG Q70

Q70 از لحاظ طراحی بدنه و با توجه به اطلاعات ارائه شده از سوی شرکت سازنده، گوشی مستحکمی به نظر می‌رسد و از این مورد می‌توان به عنوان برگ برنده‌ای در مقایسه با همتایان سامسونگی آن یاد کرد؛ بدنه این مدل با استاندارد IP68 در برابر نفوذ آب (ظاهرا تا عمق 1 متر برای 30 دقیقه)، مقاوم بوده و با پشت سر گذاشتن 14 آیتم از تست نظامی MIL-STD-810G (مواردی مثل سقوط از ارتفاع، حرارت و برودت بالا، رطوبت و لرزش) نیز شرایط قابل‌قبولی را برای یک گوشی رده میانی ارائه می‌کند. روی بدنه این دستگاه یک دکمه اختصاصی برای دسترسی به دستیار صوتی هوشمند Google Assistant در نظر گرفته شده که این ویژگی در Q60 نیز حضور داشت.

ِIntroducing LG Q70

صفحه‌نمایش 6.4 اینچی گوشی دارای وضوح فول اچ‌دی پلاس یا 1080×2310 پیکسل است که فشردگی 398ppi را برای این پنل به همراه می‌آورد. فناوری ساخت این صفحه‌نمایش از نوع IPS LCD بوده و بدین‌ترتیب نمی‌توان انتظار قرارگیری سنسور اثر انگشت درون پنل را برای آن داشت.

دوربین‌های سه‌گانه بخش پشتی همراه با فلش LED همچون Q60 در یک نوار افقی، بالای سنسور اثر انگشت قرار گرفته‌اند و از لحاظ شکل ظاهری به پرچمدارانی مثل G8 ThinQ و V50 ThinQ 5G شباهت دارند. دوربین اصلی این بخش ظاهرا بازهم برای اولین بار از وضوح 32 مگاپیکسلی بهره می‌برد که تا به امروز در گوشی دیگری در این کمپانی دیده نشده است. میزان گشودگی دیافراگم لنز این دوربین f/1.8 است که یک پله گشوده‌تر از دوربین اصلی در Q60 به حساب می‌آید. در کنار این دوربین دو واحد تصویربرداری دیگر یکی با وضوح 13 مگاپیکسل و دیگری 5 مگاپیکسلی قرار دارند که اولی از نوع التراواید با میدان دید 120 درجه‌ای‌ست و دیگری برای تعیین عمق میدان به کار می‌رود. وضوح دوربین سلفی قرار گرفته در ناچ پانچی این گوشی نیز 16 مگاپیکسل است.

ِIntroducing LG Q70

شرکت ال‌جی در طی یکی دو سال گذشته معمولا در گوشی‌های غیر پرچمدار خود از پروسسورهای میانی رو به پایین شرکت‌های کوالکام و مدیاتک بهره برده و پروسسورهای پیشرفته‌تر تقریبا جایی در گوشی‌های متوسط این برند نداشته‌اند؛ این رویه اما در Q70 با حضور پروسسور نسبتا قدرتمند Snapdragon 675 نقص شده و از این لحاظ شرایط بهتری نسبت به Galaxy A50 سامسونگ دیده می شود. این پردازنده 8 هسته‌ای که با لیتوگرافی 11 نانومتری ساخته شده از دو هسته Kryo 460 (بر مبنای ARM A76) با فرکانس 2 گیگاهرتز برای کارهای سنگین و 6 هسته دیگر (بر مبنای ARM A55) با فرکانس 1.7 گیگاهرتز برای کارهای سبک‌تر بهره می‌برد و پردازش گرافیکی در آن نیز بر عهده Adreno 612 است. حافظه داخلی گوشی 4 گیگابایت بوده و 64 گیگابایت حافظه داخلی آن نیز روی کاغذ تا 2 ترابایت دیگر قابل ارتقاست.

ِQualcomm Snapdragon 675 SoC

Q70 مثل گوشی‌های پرچمدار ال‌جی در زمینه صوتی، موفق عمل می‌کند و علاوه بر حضور جک هدست، به مبدل دیجیتال به آنالوگ 32 بیتی Hi-Fi Quad و صدای استریوی سه‌بعدی DTS:X (با امکان شبیه‌سازی صدای 7.1 کاناله فارغ از نوع هدست مورد استفاده) مجهز شده است. گزینه‌های ارتباطی مهم این گوشی شامل وای‌فای ac، بلوتوث 5 و NFC شده و ارتباطات سیمی آن نیز از طریق USB-C، تأمین می‌شود. ظرفیت باتری گوشی 4 هزار میلی آمپر ساعت است که با شارژر سریع مبتنی بر فناوری Quick Charge 3.0 تغذیه می‌شود.

LG Q70 از ششم سپتامبر (15 شهریور 1398) با رنگ مشکی و با سیستم‌عامل اندروید 9 پای با قیمت 548,900 وان کره‌جنوبی (با نرخ فعلی تبدیل ارز، نزدیک به 453 دلار) به بازار این کشور عرضه شده و هنوز خبری در رابطه با حضور آن در دیگر کشورها، منتشر نشده است.  

منبع : LG


خرید گوشی موبایل سامسونگ گلکسی آ 55 از دیجی کالا