معرفی ساعت هوشمند Galaxy Watch Active و دستبندهای Fit و Fit e، محصول سامسونگ

نمایش خبر

تاریخ : 1397/12/5        نویسنده: مسعود بهرامی شرق
برچسب‌ها : ساعت هوشمند Smartwatch ، تایزن Tizen ، پوشیدنی Wearable ، Samsung Galaxy Watch Active ، سامسونگ Samsung

واحد خبر mobile.ir : کمپانی سامسونگ در روز چهارشنبه 20 فوریه 2019 (1 اسفند 1397) طبق روال چند سال اخیر، رویداد Unpacked را در سانفرانسیسکو برگزار کرد. طی این رویداد، سامسونگ ضمن اعلام ورود رسمی به عرصه 5G، رونمایی از پرچمدارهای سری Galaxy S10 و گوشی‌های تاشو، از تولید چند محصول پوشیدنی جدید نیز پرده برداشت. این پوشیدنی‌ها عبارتند از ساعت هوشمند Galaxy Watch Active، دو بند سلامتی هوشمند با نام‌های Galaxy Fit و Galaxy Fit e و نهایتا یک ای‌یرباد تحت عنوان Galaxy Buds که به معنی واقعی کلمه بی‌سیم است. اگر در زندگی در پی رسیدن به تعادل بوده و یا به دنبال انگیزه بیشتری می‌گردید، این محصولات می‌توانند شما را به اهداف‌تان نزدیک‌تر کنند.

Introducing Samsung Galaxy Watch Active Galaxy Fit Galaxy Fit e

Galaxy Watch Active

ساعت هوشمند Galaxy Watch Active، مثل دیگر اسمارت‌واچ‌های این کمپانی از صفحه‌ای گرد بهره می‌برد، اما برخلاف گلکسی‌واچ‌های قبلی، در این ساعت جدید از آن حلقه فلزی گردان که نمایشگر ساعت را احاطه می‌کرد (و به نوعی شناسنامه ساعت‌های سامسونگ محسوب می‌شد) خبری نیست. به زعم برخی کارشناسان، سامسونگ با این حرکت می‌خواهد ظاهر اسپورت‌تری به این ساعت ببخشد.

Introducing Samsung Galaxy Watch Active Galaxy Fit Galaxy Fit e

بدنه اصلی از یک فریم آلومینیومی سبک (در چهار رنگ متالیک مشکی، نقره‌ای، صورتی طلایی و سبزآبی) تشکیل شده که به بندهای لاستیکی قابل‌تعویض 20 میلی‌متری متصل شده است (به صورت پیش‌فرض، رنگ بدنه با رنگ بندها هماهنگ است). در سمت راست دستگاه نیز دو دکمه به چشم می‌خورند. ابعاد ساعت 10.5×39.5×39.5 میلی‌متر بوده و 25 گرم وزن دارد. با این اوصاف، Watch Active نسبت به ساعت‌های قبلی سامسونگ (با اندازه‌هایی بین 42 تا 46 میلی‌متر) سایز کوچکی محسوب می‌شود.

Introducing Samsung Galaxy Watch Active Galaxy Fit Galaxy Fit e

ساعت جدید سامسونگ یک نمایشگر 1.1 اینچی (از نوع AMOLED) دارد که رزولوشن آن برابر با 360×360 پیکسل عنوان شده است. این نمایشگر تمام رنگی، همیشه روشن (Always On) بوده و با پوششی از جنس گوریلا گلس 3 محافظت می‌شود. در ساخت این ساعت از چیپ‌ست Exynos 9110 استفاده شده که از دو هسته پردازشی با حداکثر سرعت کلاک 1.15 گیگاهرتز تشکیل شده است. 768 مگابایت RAM و 4 گیگابایت حافظه داخلی از دیگر مشخصات این ساعت هستند.

Introducing Samsung Galaxy Watch Active Galaxy Fit Galaxy Fit e

ظرفیت باتری 230 میلی‌آمپر ساعت است که با توجه به کوچک‌تر بودن آن نسبت به دو مدل قبلی Galaxy Watch، منطقی به نظر می‌رسد. طبق ادعای شرکت سازنده، این باتری می‌تواند از طریق قاب شیشه‌ای گلکسی اس10 و یا هر پد شارژر مبتنی بر استاندارد Qi، به شکل بی‌سیم شارژ شود. از دیگر امکانات Watch Active می‌توان به بلوتوث نسخه 4.2، وای-فای b/g/n و سامانه‌های ناوبری GPS و GLONASS اشاره کرد. با توجه به پشتیبانی نکردن این ساعت از e-SIM، چاره‌ای جز جفت شدن با یک گوشی هوشمند باقی نمی‌ماند. گفتنی‌ست این ساعت از NFC نیز برخوردار بوده و در پایانه‌های کارت اعتباری می‌توان از طریق سامانه Samsung Pay پرداخت را انجام داد.

Introducing Samsung Galaxy Watch Active Galaxy Fit Galaxy Fit e

نسخه 4.0 سیستم‌عامل Wearable OS – که بر مبنای آخرین ورژن تایزن توسعه یافته – در این ساعت جدید فعال است؛ این یعنی در اسمارت‌واچ جدید سامسونگ، واچ‌فیس‌های بیشتری را شاهد هستیم که حتی در Galaxy Watch هم دیده نمی‌شوند. گفتنی‌ست این سیستم‌عامل با گوشی‌های اندرویدی مجهز به حداقل 1.5 گیگابایت RAM که اندروید 5.0 یا بالاتر روی آنها نصب است و همچنین دیوایس‌های مجهز به iOS 9.0 و بالاتر سازگاری دارد. جالب است بدانید با بهره‌گیری از قابلیت‌های صوتی Bixby، می‌توانید کنترل Watch Active را در دست گرفته و بدون برداشتن گوشی، تماس گرفته و پیام ارسال کنید.

Introducing Samsung Galaxy Watch Active Galaxy Fit Galaxy Fit e

مثل ساعت هوشمند Gear Sport – که در سال 2017 عرضه شد – Galaxy Watch Active نیز با تأکید بر قابلیت‌های حوزه سلامت و تناسب اندام به تولید رسیده که از جمله مهم‌ترین آنها می‌توان به مانیتورینگ ضربان قلب و فشارخون اشاره کرد. به عبارت دیگر، Watch Active نخستین دیوایس پوشیدنی سامسونگ است که توانایی ردیابی فشارخون افراد را دارد. از 15 مارچ (24 اسفند) کاربران می‌توانند اپلیکیشن My BP Lab را دانلود کنند. My BP Lab یک اپلیکیشن تحقیقاتی‌ست که در نتیجه همکاری با دانشگاه کالیفرنیا، سانفرانسیسکو برای ردیابی فشارخون توسعه یافته و سال گذشته برای نخستین بار در Galaxy S9، S9+ و Note9 ظاهر شد. به محض دانلود و نصب این برنامه، از شما خواسته می‌شود در مطالعه تحقیقاتی این دانشگاه عضو شوید تا از داده‌های شما در این زمینه استفاده شود.

Introducing Samsung Galaxy Watch Active Galaxy Fit Galaxy Fit e

با توجه به توانایی Watch Active در اندازه‌گیری ضربان قلب، این ساعت می‌تواند سطح استرس شما را نیز تشخیص دهد. در صورت اوج گرفتن ضربان قلب، ساعت به این نکته پی برده و ضمن هشدار به شما برای مانیتور کردن سطح استرس خود، حتی پیشنهاد می‌کند که تمرین‌های تنفسی انجام دهید. می‌توان به همراه این ساعت به خواب رفت تا کیفیت و طول مدت خواب نیز ردیابی شود. البته این قابلیت ها چندان پیشرفته و جدید نبوده و قبلا آن را در محصولات دیگر نیز دیده‌ایم.

Watch Active می‌تواند 6 فعالیت مختلف ورزشی – از جمله دوچرخه‌سواری، دو و شنا – را به طور خودکار تشخیص دهد (بدون نیاز به اینکه کاربر، شروع فعالیت را به صورت دستی به دستگاه اعلام کند). 39 فعالیت دیگر – از ورزش‌های در محیط باز گرفته تا حرکات باشگاهی – توسط این ساعت، قابل ردیابی هستند. جالب است بدانید، برای ردیابی فعالیت‌های ورزشی می‌توان اپلیکیشن‌های غیر سامسونگی (مثل Strava و یا Under Armour) را نیز روی ساعت نصب کرد.

Introducing Samsung Galaxy Watch Active Galaxy Fit Galaxy Fit e

ناگفته نماند Watch Active با داشتن درجه حفاظت IP68 و استاندارد نظامی MIL-STD-810G، از مقاومت خوبی در برابر آب برخوردار بوده و با توجه به اینکه تا 5 اتمسفر فشار را تاب می‌آورد، از لحاظ تئوری می‌توان تا عمق 50 متری آب فرو رفت. اما نباید از این ساعت در هنگام غواصی اسکوبا استفاده شود.

شاید یکی از جالب‌ترین موضوعات درباره Galaxy Watch Active قیمت آن باشد. این ساعت از سوی سامسونگ 200 دلار قیمت‌گذاری شده که با این حساب حدود 100 دلار از ساعت‌های Gear Sport و Galaxy Watch ارزان‌تر خواهد بود (هیچ‌یک از این دو ساعت، توانایی اندازه‌گیری فشارخون را نداشتند). حتی ارزان‌ترین ساعت هوشمند اپل (یعنی اپل‌واچ سری 3 در سال 2017) با قیمت 279 دلار به فروش می‌رسد. ثبت پیش‌سفارش برای خرید این محصول از 21 فوریه (2 اسفند) آغاز شده اما در 8 مارچ (17 اسفند) به بازار عرضه می‌شود.

Galaxy Fit / Fit e

همانطور که گفته شد، بندهای سلامتی Galaxy Fit و Fit e نیز در رویداد اخیر سامسونگ رونمایی شدند. این دو دیوایس هم مثل ساعت Watch Active، با استاندارد نظامی MIL-STD-810G ساخته شده و تا 5 اتمسفر فشار را تحمل می‌کنند، لذا به گفته سامسونگ، کاربر زیر دوش آب یا داخل استخر می‌تواند این گجت‌ها را همراه داشته باشد. هر دو دیوایس ضمن مانیتور کردن ضربان قلب، می‌توانند سطوح خواب و استرس شما را ردیابی کنند. جالب است بدانید در زمینه ورزشی، دستبندهای Fit و Fit e حتی قدرتمندتر از ساعت Watch Active هستند، زیرا طبق گفته سامسونگ، می‌توانند تا 90 نوع فعالیت مختلف ورزشی را ردیابی کنند. این کار به صورت دستی و از طریق اپلیکیشن Samsung Health در گوشی امکان‌پذیر است. البته قابلیت تشخیص خودکار فعالیت ورزشی (مشابه آنچه در ساعت Watch Active وجود دارد) در اینجا هم فعال است.

Introducing Samsung Galaxy Watch Active Galaxy Fit Galaxy Fit e

هرچند که این دو دستبند (برخلاف ساعت Watch Active) فاقد سیستم‌عامل تایزن هستند، اما سامسونگ در جدول مشخصات آنها از سیستم‌عاملی با نام Realtime OS نام می‌برد. به گفته شرکت، رابط کاربری آنها ساده و در عین حال، کاربرپسند بوده و پس از جفت شدن و همگام‌سازی با اسمارت‌فون، می‌توان هشدارها و پیام‌ها را دریافت کرده و ویجت‌هایی مثل زنگ هشدار، تقویم یا آب‌وهوا را بدون دست زدن به گوشی چک کرد. وقتی کاربر به منطقه زمانی جدیدی مسافرت می‌کند، Galaxy Fit به طور خودکار یک واچ‌فیس دوساعته را به نمایش می‌گذارد تا مدیریت برنامه‌ها برای کاربر آسان‌تر شود.

اما می‌رسیم به تفاوت‌های این دو دستبند. در ابتدا باید بگوییم که Galaxy Fit از مشخصات بالاتری برخوردار است. نمایشگر رنگی 0.95 اینچی از نوع AMOLED با رزولوشن 120×240 پیکسل و NFC از جمله مهم‌ترین مشخصات این دستبند 24 گرمی است که علاوه بر شتاب‌سنج، از ژیروسکوپ نیز بهره می‌برد. ظرفیت باتری Galaxy Fit برابر با 120 میلی‌آمپر ساعت است که طبق ادعای شرکت سازنده، با یک بار شارژ کردن، تا یک هفته دوام خواهد داشت. این دستبند در رنگ‌های مشکی و نقره‌ای به تولید می‌رسد.

Introducing Samsung Galaxy Watch Active Galaxy Fit Galaxy Fit e

اما در Galaxy Fit e به یک نمایشگر سیاه و سفید 0.74 اینچی از نوع PMOLED اکتفا شده که رزولوشن پایین‌تری (64×128 پیکسل) دارد. باتری آن تنها 70 میلی‌آمپر ساعت ظرفیت داشته و فاقد NFC و ژیروسکوپ است. جالب است بدانید با 15 گرم وزن، این دیوایس بسیار سبک است. این دستبند در رنگ‌های مشکی، سفید و زرد وارد بازار می‌شود.  

منبع : Samsung


خرید گوشی موبایل سامسونگ گلکسی آ 55 از دیجی کالا