معرفی گلکسی واچ – مدرنیته در پوشش کلاسیک

نمایش خبر

تاریخ : 1397/5/21        نویسنده: مسعود بهرامی شرق
برچسب‌ها : ساعت هوشمند Smartwatch ، تایزن Tizen ، پوشیدنی Wearable ، Samsung Galaxy Watch ، سامسونگ Samsung

واحد خبر mobile.ir : کمپانی سامسونگ الکترونیکس در روز پنج‌شنبه 9 آگوست 2018 (18 مرداد 1397) در مراسم رونمایی از گلکسی نوت 9، جدیدترین ساعت هوشمند خود با نام Galaxy Watch را نیز معرفی کرد. کلمه Gear، عنوانی بود که در نامگذاری ساعت‌های هوشمند سامسونگ استفاده می‌شد، اما ظاهرا این کمپانی کره‌ای با کنار گذاشتن Gear و تولید ساعت جدیدی به نام "گلکسی واچ"، قصد دارد پیوند بیشتری بین این ساعت‌های هوشمند با گوشی‌ها و تبلت‌های خود برقرار کند. البته بعید نیست قصد سامسونگ از این کار، ایجاد تشابه اسمی بین اسمارت‌واچ‌های خود با ساعت‌های هوشمند "اپل‌واچ" باشد. گلکسی واچ در دو اندازه مختلف تولید شده و از لحاظ ارتباطی نیز دو ورژن LTE و بلوتوثی در نظر گرفته شده‌اند.

Introducing Samsung Galaxy Watch

سامسونگ سال گذشته ساعت Gear Sport را با شکل و شمایلی که اصلا به ساعت‌های کلاسیک شباهت نداشت، برای ورزشکاران طراحی و عرضه کرد. اما امسال سامسونگ با معرفی گلکسی واچ نشان داد که از طراحی اسپورت فاصله گرفته و علاوه بر ورزشکاران، اقشار دیگر را نیز در نظر گرفته است. قاب کوچک‌تر دور صفحه، تاحدی گلکسی واچ را به مدل Gear S2 Classic شبیه کرده است. به گفته سامسونگ، وجود صفحه گرد و واچ‌فیس‌های کلاسیک – که حتی سایه عقربه و صدای تیک‌تیک ثانیه‌شمار را در خود دارد – حس در دست داشتن یک ساعت آنالوگ را به کاربر منتقل می‌کنند. تعداد واچ‌فیس‌های این ساعت بیش از 60 هزار عنوان شده است.

Samsung Gear Sport

سامسونگ Gear Sport

از لحاظ طراحی، گلکسی واچ در دو اندازه مختلف به تولید می‌رسد. مدل بزرگ‌تر به ابعاد 13×46×49 میلی‌متر، دارای یک صفحه 1.3 اینچی بوده و بدون بند 63 گرم وزن دارد. این مدل تنها در رنگ نقره‌ای تولید شده و قیمت آن در نسخه بلوتوثی برابر با 349.99 دلار است. اما ابعاد مدل کوچک‌تر – که سامسونگ آن را Galaxy Watch Small نامیده – عبارت است از 12.7×45.7×41.9 میلی‌متر، به همراه نمایشگر 1.2 اینچی که وزن آن 49 گرم اعلام شده است. این مدل در دو رنگ مشکی و صورتی طلایی (rose gold) و با قیمت 329.99 دلار وارد بازار خواهد شد. البته قیمت‌های ذکر شده مربوط به نسخه بلوتوثی گلکسی واچ است.

Introducing Samsung Galaxy Watch

همانطور که گفته شد، از لحاظ ارتباطی، گلکسی واچ علاوه بر نسخه بلوتوثی، در یک ورژن مجهز به شبکه ارتباطی LTE نیز به تولید خواهد رسید. این ورژن توسط اپراتورهایی مثل AT&T ،Sprint ،Verizon و T-Mobile وارد آمریکا خواهد شد، ولی قیمت آن هنوز مشخص نیست. ناگفته پیداست که با داشتن نسخه LTE این ساعت، بدون نیاز به گوشی می‌توان کارهایی مثل برقراری تماس و فرستادن پیام را انجام داد.

مثل اکثر اسمارت‌واچ‌ها، گلکسی واچ نیز با برخورداری از بندهای متنوع، قابل سفارشی‌سازی‌ست. کاربر می‌تواند از بندهای سبک و سیلیکونی سامسونگ و یا هر بند دلخواه دیگر استفاده کند. ناگفته نماند، مدل بزرگ‌تر با بندهای 22 میلی‌متری و مدل کوچک‌تر با بندهای 20 میلی‌متری سازگار است.

نمایشگر دایره‌ای شکل گلکسی واچ از نوع Super AMOLED است. این نمایشگر وضوحی معادل 360×360 پیکسل داشته و با پوششی از جنس شیشه مقاوم گوریلا گلس DX+ محافظت می‌شود. می‌توانید ساعت را طوری تنظیم کنید که نمایشگر آن همیشه روشن باشد. به این ترتیب برای دیدن ساعت، دیگر نیازی به فشار دادن دکمه یا چرخاندن قاب دور صفحه نخواهد بود.

Introducing Samsung Galaxy Watch

با توجه به پشتیبانی گلکسی واچ از شارژ بی‌سیم (با استاندارد WPC) کافی‌ست آن را روی داک شارژر قرار دهید تا پروسه شارژ به طور خودکار آغاز شود. ظرفیت باتری در ساعت بزرگ‌تر 472 میلی‌آمپر ساعت و در ساعت کوچک‌تر 270 میلی‌آمپر ساعت است. به گفته الینا وایوز (Elina Vives)، رییس بازاریابی سامسونگ در آمریکا، عمر باتری در گلکسی واچ چندین روز خواهد بود. البته عمر واقعی باتری به عواملی چون میزان استفاده و اپلیکیشن‌های نصب شده بستگی دارد، اما به گفته سامسونگ، باتری در ساعت بزرگ‌تر 168 ساعت و در ساعت کوچک‌تر 120 ساعت دوام خواهد داشت. بخشی از این عمر بالای باتری را می‌توان به چیپ‌ست به کار رفته در گلکسی واچ نسبت داد که به طور اختصاصی برای ساعت‌های هوشمند ساخته شده است. این چیپ‌ست 2 هسته‌ای، Exynos 9110 نام داشته و حداکثر سرعت کلاک هسته‌های آن 1.15 گیگاهرتز است.

Introducing Samsung Galaxy Watch

مثل هر ساعت هوشمند دیگری، با گلکسی واچ نیز می‌توانید موسیقی مورد علاقه خود را همیشه همراه داشته باشید. تنها کافی‌ست هدفون‌های بی‌سیم را به ساعت متصل کرده و با استریم آنلاین موسیقی و یا پخش آن از حافظه گوشی، به دویدن، ورزش کردن و یا فعالیت دلخواه خود بپردازید. 4 گیگابایت فضای ذخیره‌سازی برای هر دو گلکسی واچ در نظر گرفته شده، اما حافظه RAM در نسخه LTE برابر با 1.5 گیگابایت و در نسخه بلوتوثی برابر با 768 مگابایت است.

سامسونگ در این اسمارت‌واچ نیز از سیستم عامل تایزن (نسخه 4.0) استفاده کرده است. انبوهی از اپلیکیشن‌های پرکاربر و مورد نیاز به طور پیش‌فرض روی گلکسی واچ نصب هستند که از جمله معروف‌ترین آنها می‌توان به Spotify، Uber، Map My Run و Strava اشاره کرد. دسترسی به دستیار دیجیتال Bixby نیز در گلکسی واچ پیش‌بینی شده است.

Introducing Samsung Galaxy Watch

درست است که گلکسی واچ ظاهری کلاسیک دارد، اما این بدان معنا نیست که از قابلیت‌های ورزشی و برنامه‌های تناسب اندام بی‌بهره باشد. وجود GPS امکان استفاده کوهنوردان و طبیعت‌گردان از این ساعت را فراهم می‌کند. از طرفی گلکسی واچ با بهره‌مندی از درجه حفاظت IP68 و داشتن استاندارد نظامی MIL-STD-810G، از مقاومت بالایی در برابر آب، گرد و خاک و ضربه برخوردار بوده و تا 5 اتمسفر فشار را تحمل می‌کند. لذا در هنگام شنا و زیر آب نیز می‌توان از آن استفاده کرد.

Introducing Samsung Galaxy Watch

گلکسی واچ به سنسور ضربان قلب مجهز بوده و در هنگام ورزش، ضمن اندازه‌گیری ضربان قلب، می‌تواند 6 فعالیت مختلف را همزمان ردیابی کند (می‌توان تعداد این فعالیت‌ها را به صورت دلخواه تا بیش از 39 مورد افزایش داد). با استفاده از برنامه Samsung Health می‌توان امکانات موجود را گسترش داد تا جزییات بیشتری از سلامت کاربر (مثل میزان کالری مصرف‌شده) را ثبت و ردیابی کند. یکی دیگر از نکات جالب، آن است که گلکسی واچ با ثبت 4 مرحله خواب، کیفیت خواب شبانه کاربر را ردیابی کرده و به او در داشتن خوابی راحت کمک می‌کند. به علاوه، با مانیتور کردن سطح استرس، برای کاهش اضطراب کاربر، روش تنفس هدایت‌شده را به او پیشنهاد می‌کند (لازم به ذکر است، وجود قابلیت‌های مدیریت خواب و استرس در گلکسی واچ، بستگی به کشوری دارد که ساعت در آن عرضه می‌شود).

Introducing Samsung Galaxy Watch

گلکسی واچ در زمینه مدیریت زمان و افزایش بهره‌وری نیز حرف‌هایی برای گفتن دارد. هر روز صبح، برنامه‌های کاری و یادآورها به شما اعلام شده و در وقت خواب نیز، خلاصه‌ای از کارهای مهم آن روز (از جمله یادآورهای باقی‌مانده و داده‌های مربوط به سلامتی شما) روی صفحه به نمایش درمی‌آیند. اگر واچ‌فیس My Day را برای ساعت خود انتخاب کنید، می‌توانید برنامه کاری 10 ساعت آینده خود را با یک نگاه روی صفحه ساعت مشاهده نمایید.

گلکسی واچ به NFC مجهز بوده و کاربر بدون نیاز به همراه داشتن پول نقد یا کارت اعتباری، می‌تواند پرداخت خود را از طریق سرویس Samsung Pay انجام دهد. جالب است بدانید، گلکسی واچ – با توجه به الگوی خواب و فعالیت‌های کاربر – می‌تواند کنترل وسایل هوشمند منزل را نیز در دست بگیرد. قابلیتی تحت عنوان Home IoT در این ساعت پیش‌بینی شده که به کاربر اجازه می‌دهد تا وسایل هوشمند منزل مثل تلویزیون، سیستم تهویه و ربات جاروبرقی را کنترل کند.

Introducing Samsung Galaxy Watch

گلکسی واچ با اندروید 5 و بالاتر سازگار است. البته در مورد گوشی‌های سامسونگ، بایستی میزان حافظه RAM آن حداقل 1.5 گیگابایت باشد. کاربران آیفون و آی‌پد نیز در صورتی که ورژن iOS دستگاه‌شان 9 و بالاتر باشد، می‌توانند از گلکسی واچ استفاده کنند. گلکسی واچ از 24 آگوست (2 شهریور) وارد بازار آمریکا می‌شود، اما کره‌ای‌ها از 31 آگوست (9 شهریور) این ساعت را در بازار خواهند دید. عرضه گلکسی واچ در سایر کشورهای دنیا، از 14 سپتامبر (23 شهریور) آغاز می‌شود.  

منبع : Samsung


خرید گوشی موبایل سامسونگ گلکسی آ 55 از دیجی کالا