معرفی گلکسی Watch Active2 با حلقه لمسی و پشتیبانی از LTE

نمایش خبر

تاریخ : 1398/5/16        نویسنده: مریم رشنو
برچسب‌ها : ساعت هوشمند Smartwatch ، پوشیدنی Wearable ، تایزن Tizen ، Samsung Galaxy Watch Active2 ، Samsung Galaxy Watch Active2 Aluminum ، سامسونگ Samsung

واحد خبر mobile.ir : کمپانی سامسونگ الکترونیکس در روز دوشنبه 5 آگوست سال جاری میلادی (14 مرداد 1398) از افزودن محصولی جدید به سبد اسمارت‌واچ‌های خود خبر داد. این ساعت هوشمند گلکسی واچ Active2 نام دارد و نسل جدید گلکسی واچ Active به حساب می‌آید که کمتر از شش ماه پیش با قیمت نسبتا رقابتی معرفی شد. ظاهرا پسوند Active در آن دسته از اسمارت‌واچ‌های سامسونگ به کار می‌رود که طراحی جوان‌پسند‌تری دارند و احتمالا برای فعالیت‌های ورزشی مناسب‌تر هستند. مهم‌ترین تغییرات ساعت جدید نسبت به گلکسی واچ Active، بازگشت حلقه چرخان، البته این بار به صورت مجازی و پشتیبانی مجدد از LTE است که باعث افزایش جذابیت آن برای کاربران خواهد شد.

Introducing Samsung Galaxy Watch Active2

دی‌جی کو (DJ Koh)، رییس و مدیر عامل بخش ارتباطات موبایلی و فناوری اطلاعات سامسونگ الکترونیکس، ضمن اشاره به رشد پرشتاب بازار پوشیدنی‌ها و علاقه سامسونگ به حضور مداوم در تمام بخش‌های این بازار می‌گوید: «ما با گلکسی واچ Active2 دستگاهی ساخته‌ایم که مصرف‌کنندگان را در کنترل تندرستی و سلامتی‌شان توانمند می‌کند، امکان ارتباط یکپارچه میان دستگاه‌هایشان را فراهم می‌سازد و با اتصال از طریق اکوسیستم سامسونگ گلکسی، زندگی‌ آن‌ها را ساده‌تر و بهتر می‌سازد.»

نسل جدید ساعت‌های هوشمند سامسونگ مانند گلکسی واچ در دو مدل ارائه شده که یکی از آنها نسخه بلوتوثی و دیگری نمونه مجهز به قابلیت اتصال LTE است و امکان برقراری تماس تلفنی و ارسال پیام بدون نیاز به اتصال ساعت به گوشی را فراهم می‌آورد. از نظر قطر بدنه گلکسی واچ Active2 در دو قطر بدنه 40 و 44 میلی‌متری طراحی شده است.

سامسونگ ساعت هوشمند جدید خود را با دو بدنه عرضه می‌کند. یکی از این بدنه‌ها با آلومینیوم سبک و در رنگ‌های نقره‌ای (Cloud Silver)، مشکی (Aqua Black) و صورتی طلایی (Pink Gold) طراحی و بند آن با ماده انعطاف‌پذیر و بادوام Fluoroelastomer ساخته شده است. نسخه دیگر با بدنه‌ای از فولاد ضد زنگ (یا stainless steel) در رنگ‌های مشکی، طلایی و نقره‌ای ارائه می‌شود و بند آن چرمی است. گفتنی است که مدل LTE این اسمارت‌واچ تنها با بدنه استیل در اختیار کاربران قرار خواهد گرفت. هر چند در هر دو نمونه می‌توان از انواع بند قابل تعویض 20 میلی‌متری، متناسب با سلیقه کاربر استفاده کرد.

Introducing Samsung Galaxy Watch Active2

وزن نمونه دارای بدنه آلومینیومی 44 میلی‌‌متری برابر با 30 گرم و در مدل 40 میلی‌‌متری، معادل 26 گرم است. نسخه‌ مجهز به بدنه استیل طبیعتا وزن بیشتری دارد و وزن مدل‌های 44 و 40 میلی‌متری آن به ترتیب 42 و 37 گرم اعلام شده است.

هر دو نمونه گلکسی واچ Active2 از نمایشگر تمام‌ رنگی Super AMOLED با وضوح 360x360 پیکسل بهره می‌برند و اندازه صفحه‌نمایش در نسخه 40 میلی‌متری 1.2 اینچ و در نمونه 44 میلی‌متری، 1.4 اینچ است. این صفحه‌نمایشِ همواره روشن (یا Always On)، با شیشه‌ای از جنس گوریلا گلس DX+ محافظت می‌شود.

Introducing Samsung Galaxy Watch Active2

سامسونگ نخستین ساعت‌های هوشمند خود از جمله گلکسی Gear و Gear S را با صفحه مربع شکل وارد بازار کرد. این روند پس از معرفی Gear S2 تغییر کرد و این اسمارت‌واچ با صفحه‌نمایش دایره‌ای شکلی عرضه شد که حلقه‌ای چرخان دور نمایشگر را احاطه کرده بود. این حلقه چرخان پس از آن به یکی از نقاط قوت و نشانه‌های برند در ساعت‌های هوشمند سامسونگ تبدیل شد؛ چرا که حرکت در میان منوهای مختلف ساعت را به راحتی امکان‌پذیر می‌نمود. این طراحی در اسمارت‌واچ‌های بعدی این شرکت هم ادامه یافت اما به ناگاه در گلکسی واچ Active حلقه فلزی چرخان حذف شد؛ اقدامی که ظاهرا بازخورد خوبی را از دوستداران محصولات سامسونگ دریافت نکرد. به همین جهت، در ساعت هوشمند گلکسی واچ Active2 طراحان بار دیگر حلقه کنترلی را، این بار به صورت مجازی، به ساعت باز گردانده‌اند.

Introducing Samsung Galaxy Watch Active2

اسمارت‌واچ جدید سامسونگ مجهز به حلقه دیجیتالی لمسی است که به کاربر امکان می‌دهد با سوایپ در اطراف حلقه هم در جهت عقربه‌های ساعت و هم خلاف آن، میان صفحه‌های مختلف رابط کاربری حرکت کند. در واقع دایره مشکی‌‌رنگی که اطراف نمایشگر وجود دارد، همان حلقه کنترلی است که با لمس آن می‌توان گزینه‌های مختلف را انتخاب نمود. طراحی این حلقه به صورت مجازی باعث استفاده حداکثری از صفحه‌نمایش شده ؛ به طوری که برای مقایسه باید گفت که صفحه‌نمایش نسخه 44 میلی‌متری این ساعت هوشمند از نمایشگر نمونه 46 میلی‌متری گلکسی واچ بزرگ‌تر است.

پردازنده این ساعت، بدون تغییر نسبت به گلکسی واچ و گلکسی واچ Active همان Exynos 9110 با دو هسته پردازشی دارای حداکثر فرکانس 1.15 گیگاهرتز است. به همین ترتیب، رم و حافظه داخلی نسخه استاندارد این محصول نیز با نمونه پیشین تفاوتی ندارد و 768 مگابایت رم در کنار 4 گیگابایت حافظه داخلی در ساخت این دستگاه در نظر گرفته شده است. اما ظرفیت رم برای نسخه LTE همچون گلکسی واچ سال گذشته 1.5 گیگابایت در کنار همان 4 گیگابایت حافظه داخلی است.

ظرفیت باتری در ساعت بزرگ‌تر 340 میلی‌آمپر ساعت و در نمونه کوچک‌تر 247 میلی‌آمپر ساعت اعلام شده است و با توجه به پشتیبانی این دستگاه از شارژ بی‌سیم مبتنی بر WPC می‌توان آن را روی داک شارژ قرار داد تا فرآیند تأمین انرژی به طور خودکار آغاز گردد.

Introducing Samsung Galaxy Watch Active2

سامسونگ در این ساعت جدید همچنان از پلتفرم اختصاصی خود یعنی Tizen، بدون مشخص کردن نسخه آن، بهره برده است. این اسمارت‌واچ با نسخه 5.0 اندروید و بالاتر (به شرط داشتن حافظه رم بیشتر از 1.5 گیگابایت) سازگار خواهد بود. دستگاه‌های مجهز به پلتفرم iOS 9 و پیشرفته‌تر نیز می‌توانند از این ساعت استفاده کنند.

قدرت تحمل فشار گلکسی واچ Active2 با داشتن استاندارد IP68 تا 5 اتمسفر است. به این ترتیب، این ساعت می‌تواند تا عمق 50 متری در زیر آب بدون مشکل به کار خود ادامه می‌دهد. به علاوه، داشتن استاندارد نظامی MIL-STD-810G در این اسمارت‌واچ به معنای مقاومت در برابر وضعیت‌های دشوار آب‌وهوایی و شرایط محیطی سخت است. البته با توجه به این که یکی از کاربری‌های این ساعت، ردیابی تمرینات شنا است، وجود چنین قابلیت‌هایی طبیعی به نظر می‌رسد.

Introducing Samsung Galaxy Watch Active2

سامسونگ شیوه جدیدی برای شخصی‌سازی واچ‌فیس‌های ساعت ارائه کرده است. با استفاده از قابلیت My Style در اپلیکیشن Galaxy Wearables کاربر می‌تواند با اسمارت‌فون عکسی از پوشش بیرون از منزل خود تهیه کند و متناسب با آن واچ‌فیس جدیدی را برای ساعت ایجاد نماید.

سامسونگ اعلام کرده که علاوه بر حسگر ضربان قلب، شتاب‌سنج این محصول نیز در مقایسه با نمونه پیشین ارتقاء پیدا کرده است. این ساعت از 8 ال‌ای‌دی برای خواندن سریع‌تر ضربان قلب بهره می‌برد و مجهز به حسگر اندازه‌گیری و ثبت نوار قلب یا ECG نیز هست که ظاهرا در زمان عرضه فعال نخواهد بود. اسمارت‌واچ جدید سامسونگ نه تنها برای ردیابی فعالیت‌های ورزشی کاربر دارد، بلکه ردیابی تندرستی و خواب را نیز امکان‌پذیر می‌سازد؛ چنانکه دنبال کردن 39 فعالیت ورزشی متفاوت و زیرمجموعه‌های آنها از طریق گلکسی واچ Active2 میسر شده است. به طور مثال اپلیکیشن Running Coach با 7 وضعیت مختلف و بهره‌گیری از GPS، فشارسنج و شتاب‌سنج می‌تواند دویدن کاربر را بلافاصله ردیابی نماید. همچنین با وجود اپ‌هایی مانند Calm (به سه زبان انگلیسی، اسپانیایی و آلمانی) کاربر قادر خواهد بود خواب و مدیتیشن خود را مدیریت کند.

Introducing Samsung Galaxy Watch Active2

با توجه به همکاری سامسونگ با سرویس پخش موسیقی اسپاتیفای، ذخیره فهرست پخش و اجرای آن به صورت آفلاین از طریق این ساعت امکان‌پذیر شده است. نکته جالب دیگر آن که با استفاده از قابلیت Watch Camera Controller گلکسی واچ Active2 می‌تواند به عنوان دوربین راه دور برای اسمارت‌فون‌های پرچمدار سری گلکسی سامسونگ مانند گلکسی S9، نوت9 یا S10 عمل کند.

سایر قابلیت‌های اکوسیستم سامسونگ مانند Samsung Health برای پایش سلامت کاربر، پلتفرم اینترنت اشیاء Smart Things، سامانه پرداخت Samsung Pay و دستیار دیجیتال بیکس‌بی هم در این ساعت قابل دسترسی است. بهره‌گیری از نسخه 5 بلوتوث، NFC برای پرداخت‌های موبایلی و GPS برای ردیابی فعالیت‌های ورزشی بدون نیاز به اسمارت‌فون از دیگر ویژگی‌های این اسمارت‌واچ به شمار می‌روند.

این ساعت از 16 زبان زنده دنیا پشتیبانی می‌کند و به کمک آن می‌توان بلافاصله صدا و متن را به این زبان‌ها ترجمه کرد.

Introducing Samsung Galaxy Watch Active2

علاقمندان به این محصول باید برای خرید آن نزدیک به یک ماه صبر کنند؛ چرا که پیش‌سفارش ساعت هوشمند جدید از روز جمعه 6 سپتامبر (15 شهریور) و ارائه آن از 27 از سپتامبر (5 مهر) آغاز خواهد شد. نسخه بلوتوث این ساعت با قطر بدنه 40 میلی‌متری 279.99 دلار و نمونه 44 میلی‌متری 299.99 دلار قیمت‌گذاری شده است. ناگفته نماند که ظاهرا سامسونگ برای افرادی که پیش‌سفارش این محصول را انجام دهند، یک شارژر قابل حمل بی‌سیم نیز در نظر گرفته است. قیمت نمونه LTE اسمارت‌واچ گلکسی واچ Active2 هنوز به طور دقیق مشخص نیست اما در ایالات متحده آمریکا اپراتورهای US Cellular ،Sprint ،T-Mobile ،AT&T و Verizon بناست از این نسخه پشتیبانی نمایند.

گفتنی است که بر اساس اعلام منابع خبری، سامسونگ گلکسی واچ Active و نیز گلکسی واچ را از چرخه تولید خارج نکرده است و قصد دارد هر دو مدل را همزمان با اسمارت‌واچ جدید خود و با قیمت‌های کمتر به فروش برساند.

منبع : Samsung


خرید گوشی موبایل سامسونگ گلکسی آ 55 از دیجی کالا