معرفی Honor X10 Max با صفحه‌نمایش 7.09 اینچی، پشتیبانی از 5G و یک قیمت رقابتی

نمایش خبر

تاریخ : 1399/4/13        نویسنده: آرش افراسیابی
برچسب‌ها : گوشی ، نسل پنجم 5G ، اندروید Android ، دایمنسیتی 800 Dimensity 800 ، Honor X10 Max 5G ، آنر Honor
واحد خبر mobile.ir : در گذشته‌ای نچندان دور اندازه صفحه‌نمایش به‌عنوان معیاری برای رده کاربری و قیمت گوشی‌های موبایل تلقی می‌شد و در این میان تنها گوشی های پیشرفته از صفحه‌نمایش‌های بزرگ بهره می‌بردند؛ در طی یکی دو سال اخیر اما سایز بزرگ صفحه‌نمایش به امری عادی حتی در بین مدل‌های ارزان پایین‌رده بدل شده و تقریبا اکثر نمونه‌های میانی و پرچمداران از صفحه‌نمایش‌های بزرگ‌تر از 6.5 اینچ بهره می‌برند این افزایش البته معمولا در حوالی 6.7 تا 6.8 اینچ متوقف شده و کمتر نمونه‌ای از این محدوده عبور می‌کند؛ برند آنر اما در روز پنج‌شنبه 2 جولای 2020 (12 تیر 1399) مدل جدیدی به نام X10 Max را معرفی کرده که گامی به آن‌ سوی این مرز ناپیدا برداشته است.

ساخت گوشی هوشمندی با صفحه‌نمایش بزرگ‌تر از 7 اینچ با این‌که در نگاه اول معنایی جز افزایش غیر منطقی ابعاد و وزن آن نداشته و کاهش حاشیه‌های جانبی و استفاده از نسبت‌های عریض صفحه‌نمایش نیز کمک چندانی به این ترکیب نمی‌کند اما از دیگر سو با تأ‌کید بر یک پتانسیل دست نخورده‌، کاربری‌های متفاوتی را نمایان می‌سازد که از زمان محو شدن تدریجی تبلت‌های اندرویدی به این سو، راه‌کار مشخصی برای برآورده ساختن آن‌ها ارائه نشده است. از جمله این کاربری‌های مهم باید به بحث مولتی‌مدیا و به‌طور مشخص تماشای ویدئو، در صفحه‌نمایشی بزرگ‌تر از یک گوشی موبایل عادی اشاره کرد که جدا از بحث تصویر، در زمینه صوتی نیز به قدرت و کیفیتی فراتر از آنچه به‌صورت معمول در اسپیکر گوشی‌های موبایل تجربه می‌کنیم، نیاز دارد. آنر در همین راستا به کاربری جالب‌توجه دیگری نیز اشاره می‌کند که امکان استفاده از اسمارت‌فون‌های بسیار بزرگ به‌عنوان سیستم سرگرمی و مولتی‌مدیای خودرو (Infotainment System) را فراهم می‌آورد. بدین‌ترتیب با تغیر نگاه سنتی به اسمارت‌فون‌هایی نظیر X10 Max می‌توان از آن‌ها در کاربری‌های تازه‌ای سود جست.

X10 Max اولین تجربه آنر در این زمینه نبوده و در سپتامبر 2018 نیز نمونه مشابه‌ای را در این رده با نام 8X Max معرفی کرد که از صفحه‌نمایشی با اندازه 7.12 اینچ بهره می‌برد و به پروسسور Snapdragon 636 و باتری 5,000mAh مجهز شده بود. Honor X10 Max اما حالا شرایط بهینه‌تری را نسبت به گذشته ارائه می‌کند و با این‌که در مقایسه با Honor X10 معرفی شده در ماه می گذشته، نمونه ساده‌تری به نظر می‌رسد اما تقریبا در اغب موارد جنبه مدرن و امروزی خود را حفظ کرده است.

X10 Max طبق انتظار گوشی کوچک یا سبک‌وزنی نیست و با ابعاد 8.3×84.91×174.37 میلی‌متری و وزن 227 گرمی آن از اغلب گوشی‌های عادی بازار، بزرگ‌تر و سنگین‌تر به نظر می‌رسد. طراحی آشنای این مدل با صفحه‌نمایش دارای ناچ قطره‌ای و سطح شیشه‌مانند براق در بخش پشتی صورت گرفته که در کناره سمت چپ بالای آن مجموعه دوربین و فلش به چشم می‌خورند. در بالا و پایین دستگاه از دو اسپیکر استریو استفاده شده که نقش موثری در تکمیل تجربه مولتی‌مدیایی X10 Max ایفا می‌کنند.

صفحه‌‌نمایش گوشی 7.09 اینچی‌ست که با این‌که نسبت به 8X Max دو سال قبل، اندکی کوچک‌تر شده اما وضوح فول اچ‌دی پلاس (1080×2280 پیکسلی) آن تغییر چندانی نداشته و همچنان فشردگی نسبتا قابل‌قبول 328ppi را ارائه می‌دهد. این صفحه‌نمایش که به‌گفته شرکت سازنده 91.13 درصد از روی بدنه را پوشانده همچنان از فناوری ساخت IPS LCD بهره می‌برد اما به لطف چینش RGBW، به روشنایی مطلوب 780nits در آن منجر شده است. این پنل ظاهرا از نمایش HDR10 نیز پشتیبانی می‌کند.

X10 Max در زمینه دوربین‌‌های بخش پشتی نیز روند قبلی این کمپانی در مدل 8X Max را ادامه داده و در اینجا نیز تنها از یک دوربین همراه با سنسور عمق میدان استفاده شده است؛ دوربین اصلی بخش پشتی X10 Max یک نمونه 48 مگاپیکسلی با f/1.8 و پشتیبانی از برداشت ویدئوی 4K است که از لرزه‌گیر دیجیتال یا EIS بهره می‌برد و در این میان از دوربین‌های التراواید و ماکرو که این روزها در بسیاری از گوشی‌های رده میانی و حتی پایین‌رده به‌کار گرفته می‌شود خبری نیست. سنسور اثر انگشت در این قسمت جایی ندارد و ظاهرا به کناره سمت راست و روی دکمه پاور منتقل شده است.

دوربین سلفی گوشی که در محوطه ناچ بالای صفحه‌نمایش جای دارد تنها 8 مگاپیکسل وضوح داشته و فاقد فوکوس خودکار است که از این لحاظ حداقل روی کاغذ تفاوتی مابین این دوربین و نمونه حاضر در 8X Max نمی‌توان سراغ گرفت.

مهم‌ترین و بنیادی‌ترین تغییر در X10 Max که جایگاه این مدل را به ناگاه با تغییر مشهودی روبرو می‌سازد در بخش پردازشی دستگاه رخ داده جایی‌که با حضور پروسسور MediaTek MT6873 که آن را با نام Dimensity 800 می‌شناسیم نه‌تنها به قدرت پردازشی بسیار بالاتری نسبت به نسل قبلی آن دست می‌یابیم بلکه پشتیبانی از شبکه 5G (هرچند در گونه کم‌سرعت‌تر sub-6GHz) نیز به لیست امکانات دستگاه افزوده می‌شود.

در ساختار این پروسسور از 4 هسته 2.0 گیگاهرتزی ARM Cortex-A76 و 4 هسته A55 با همین سرعت کلاک استفاده شده و پردازش گرافیکی آن نیز بر عهده Mali-G57 چهار هسته‌ای‌ست. برای حافظه رم دستگاه دو گزینه 6 و 8 گیگابایتی در نظر گرفته شده و حافظه داخلی گوشی نیز در دو ورژن 64 و 128 گیگابایتی ارائه می‌شود. پشتیبانی از کارت حافظه جانبی به صورت ترکیبی نیز در لیست امکانات این مجموعه جای دارد هر چند این کارت از نوع اختصاصی هواوی یعنی NM Card در نظر گرفته شده که علاوه بر محدودیت حجم تا 256 گیگابایت، دسترسی محدودتری را نیز نسبت به microSDهای معمول ارائه می‌کند.

از باتری به‌عنوان فاکتوری اساسی در میزان رضایت کاربران از یک گوشی موبایل یاد می‌شود که اهمیت آن در نمونه‌ای به بزرگی X10 Max بیش از پیش به‌نظر می‌رسد. باتری حاضر در این مدل یک نمونه حجیم 5 هزار میلی آمپر ساعتی‌ست که از این لحاظ تفاوتی نسبت به 8X Max دو سال پیش ندارد اما این بار نه‌تنها به شارژر سریع‌تر 22.5 واتی مجهز شده بلکه درگاه اتصال آن نیز به USB-C ارتقاء یافته است.

در لیست گزینه‌های ارتباطی این مدل به جز اتصال 5G می‌توان به وای‌فای ac، بلوتوث 5، جک هدست، اتصال NFC و مسیریاب‌های GPS/GLONASS/BaiDou اشاره کرد.

Honor X10 Max در سه رنگ مشکی، نقره‌ای و آبی با سیستم‌عامل اندروید 10 و رابط کاربری Magi UI 3.1 به بازار ارائه می‌شود که در غیبت سرویس‌های گوگل، کاربران ملزم به استفاده از سرویس‌های موبایلی هواوی و فروشگاه اختصاصی AppGallery خواهند بود. قیمت‌های در نظر گرفته برای X10 Max در بازار چین به این شرح هستند و هنوز اطلاعی در مورد حضور احتمالی آن‌ها در دیگر بازارها منتشر نشده است

- نسخه 6GB/64GB برابر با 1,899 یوان (با نرخ فعلی تبدیل ارز نزدیک به 269 دلار آمریکا)

- نسخه 6GB/128GB برابر با 2,099 یوان (297 دلار)

- نسخه 8GB128GB برابر با 2,499 یوان (354 دلار)

منبع : Honor


خرید گوشی موبایل سامسونگ گلکسی آ 55 از دیجی کالا