رونمایی از P40 Pro – ستاره پرچمدار جدید هواوی برای بازار ایران

نمایش خبر

تاریخ : 1399/4/5        نویسنده: آرش افراسیابی
برچسب‌ها : گوشی هوشمند Smartphone ، اندروید Android ، کایرین 990 5 جی Kirin 990 5G ، ایران Iran ، Huawei P40 Pro ، هواوی Huawei
واحد خبر mobile.ir : شرکت هواوی در روز چهارشنبه 4 تیر 1399 در یک مراسم آنلاین و بدون تماشاگر از جدیدترین اسمارت‌فون پرچمدار خود برای بازار ایران رونمایی کرد؛ هواوی P40 Pro‌ که همراه با نسخه عادی و پرو پلاس آن در فروردین گذشته معرفی شده بود حالا تنها پرچمدار جدید سری P برای بازار داخلی ایران نام گرفته و با بالاترین سطح از امکانات سخت‌افزاری و مولتی‌مدیایی، رقیب سرسختی برای دیگر مدل‌های معدود حاضر در این رده به حساب می‌آید. P40 Pro اولین پرچمدار فاقد بسته نرم‌افزاری گوگل در شرکت هواوی بوده و به جای آن با سرویس‌های موبایلی هواوی یا HMS در دسترس قرار می‌گیرد. P40 Pro به خصوص در زمینه دوربین‌های اصلی و سلفی حرف‌های فراوانی برای گفتن دارد.

در ابتدای این مراسم بابک فیاض معاون بخش موبایل شرکت هواوی در ایران ضمن ایراد توضیحاتی در رابطه با شرایط و جایگاه شرکت هواوی در سطح جهانی و اوضاع این شرکت در سال میلادی گذشته به ارائه آمارهایی در این زمینه پرداخت. به گفته فیاض، میزان درآمد کلی شرکت هواوی در سال گذشته با رشد سالیانه 18 درصدی به رقم 120 میلیارد دلار آمریکا بالغ شده و برای اولین بار میزان درآمد بخش محصولات تجاری این شرکت از کسب و کار مخابراتی هواوی پیشی گرفته است.

فیاض در ادامه توضیحات خود به تثبیت جایگاه هواوی در سال 2019 به‌عنوان دومین عرضه‌کننده گوشی‌های هوشمند پس از سامسونگ اشاره کرد و کسب جایگاهی بالاتر از شرکت اپل در این لیست را «به‌دلیل ارائه محصولات با کیفیت» عنوان نمود. به گفته معاونت بخش موبایل هواوی در ایران، مجموع فروش دو پرچمدار سری P و Mate هواوی در سال 2019 به 44 میلیون دستگاه رسیده که افزایش سالیانه 50 درصدی را نشان می‌دهد. سری نوا نیز در این میان با گذر از رقم 125 میلیون دستگاه، با پیشرفت چشمگیری همراه شده است.

فیاض در ادامه سخنان خود به اکوسیستم نرم‌افزاری HMS هواوی پرداخت که گسترش و توسعه هر چه بیشتر آن به‌گفته وی پس از مشکلات پیش آمده مابین هواوی و دولت آمریکا به هدف اصلی این شرکت بدل شده است. فیاض در ادامه افزود: «HMS به کمک همکاری با شرکای جهانی و سرمایه‌گذاری بالا به سرعت در حال رشد است. بزرگترین دستاورد HMS و هواوی در این بخش ارائهApp Gallery به عنوان مارکت رسمی اپلیکیشن این شرکت محسوب می‌شود. این پلتفرم در همین فاصله زمانی کوتاه موفق به ثبت رکوردهایی بسیار خوبی شده است.» این مدیر ارشد هواوی در رابطه با فعالیت‌های صورت پذیرفته بدین منظور در بازار داخلی از «همکاری تنگاتنگ با توسعه‌دهندگان اپلیکیشن در ایران» و تقلیل اپلیکیشن‌های ناهمگاهنگ با HMS به «چیزی حدودی 2 درصد» سخن گفت. فیاض در پایان سخنان خود ضمن تأکید بر ادامه استفاده از سیستم‌عامل اندروید در مجموعه هواوی و رشد و توسعه HMS بر این بستر، از ادامه عرضه منظم «به‌روزرسانی‌های امنیتی و عمومی اندروید برای گوشی‌های جدید هواوی» خبر داد.

در ادامه این مراسم، علی فخار مدیر ارشد روابط عمومی و مارکتینگ هواوی در ایران به معرفی اسمارت‌فون پرچمدار Huawei P40 Pro پرداخت. فخار در ابتدای سخنان خود از «سابقه خوب» سری P و تمرکز خانواده جدید P40 روی امکانات پیشرفته تصویربرداری سخن گفت و P40 Pro‌ را به‌عنوان یک پرچمدار به‌روز معرفی نمود.

طراحی P40 Pro به گفته فخار با تکیه بر پنل سرامیکی بخش پشتی که با حرارت دیده شدن در کوره به مدت 5 روز، مقاومت بالایی را در برابر خط و خش ارائه می‌دهد در سطح بسیار بالایی قرار داشته و حاشیه‌های اندک پیرامون صفحه‌نمایش آن نیز نسبت صفحه‌نمایش به بدنه در این مدل را به رقم 91.6 درصد می‌رساند. این مدل از استاندارد مقاومت IP68 برخوردار است که آن را در برابر نفوذ گرد و خاک و غوطه‌ور شدن در آب زلال (با عمق و زمان مشخص) محافظت می‌کند.

صفحه‌نمایش دستگاه که از هر چهار طرف خمیده شده یک نمونه فراگیر 6.58 اینچی OLED است که از وضوح 1200×2640 پیکسل و تراکم 441 پیکسل در هر اینچ بهره می‌برد. این صفحه‌نمایش از نرخ به روزرسانی حداکثر 90 هرتزی برخوردار است که ضمن ارائه مزیت حرکت روان در بین منوهای دستگاه و برنامه‌های پشتیبانی‌کننده از این قابلیت، روی کاغذ از مصرف بهینه باتری در قیاس با نمونه‌های 120 هرتزی برخوردار است. این صفحه‌نمایش سنسور اثر انگشت دستگاه را نیز در خود جای داده که با وجود آن‌که همچنان از نوع اپتیکال یا نوری‌ست اما به گفته هواوی تا 30 درصد سرعت بازگشایی بالاتری را نسبت به قبل نشان می‌دهد.

در کناره سمت چپ بالای این صفحه‌نمایش از یک حفره بیضی‌شکل برای قرارگیری مجموعه دوربین سلفی استفاده شده که یک دوربین 32 مگاپیکسلی f/2.2 مجهز به فوکوس خودکار و یک سنسور عمق مادون قرمز را در خود جای داده است. P40 Pro با کمک این مجموعه به گفته شرکت سازنده قادر به ایجاد تصاویر سلفی با کیفیت با افکت‌های بوکه طبیعی خواهد بود.

پردازش در این مدل با پروسسور پرچمدار 7 نانومتری شرکت هواوی یعنی Kirin 990 5G صورت می‌پذیرد که از 8 هسته پردازشی شامل 2 هسته A76 با فرکانس 2.86 گیگاهرتزی، 2 هسته A76 دیگر با فرکانس 2.36 گیگاهرتزی و 4 هسته A55 با فرکانس 1.95 گیگهرتزی بهره می‌برد و گرافیک 16 هسته پیشرفته آن نیز از نوع Mali-G76 است. P40 Pro‌ از 8 گیگابایت رم و 128، 256 یا 512 گیگابایت حافظه داخلی با امکان ارتقاء (از طریق درگاه NM Card) بهره می‌برد.

اما جذاب‌ترین نکته در مورد P40 Pro بی‌شک به دوربین‌های چهارگانه بخش پشتی آن مرتبط است که در صدر آن‌ها دوربین 50 مگاپیکسلی اصلی با ابعاد سنسور 1/1.28 اینچی با آرایه فیلتر رنگی RYYB، گشودگی دیافراگم f/1.9 و قابلیت OIS قرار دارد که از اتوفوکوس 8 نقطه‌ای پشتیبانی کرده و هواوی از آن با نام Ultra Vision Camera یاد می‌کند. دوربین 40 مگاپیکسلی دوم با نام Cine Camera یک نمونه التراواید با ابعاد سنسور 1/1.54 اینچ و دیافراگم f/1.8 بوده که از فیلم‌برداری اسلوموشن، برداشت ویدئو در محیط‌های بسیار کم‌نور، تایم‌لپس با وضوح 4K و برداشت ویدئوی تله‌فتو پشتیبانی می‌کند. سومین دوربین این مجموعه که شاید توجه بیشتری را نیز به خود جلب می‌کند دوربین تله‌فتوی پریسکوپی 12 مگاپیکسلی دستگاه است که از 5 برابر زوم اپتیکال، 10 برابر زوم ترکیبی و 50 برابر زوم نهایی دیجیتال بهره می‌برد. این دوربین که در ردیف دوربین‌های سه‌گانه این قسمت در پایین‌ترین بخش قرار دارد از دیافراگم f/3.4 برخوردار بوده و لرزه‌گیر اپتیکال یا OIS نیز برای آن پیش‌بینی شده است. هواوی چهارمین واحد تصویربرداری P40 Pro را یک سنسور عمق میدان سه‌بعدی معرفی می‌کند که جدا از تعیین آنی عمق میدان برای ایجاد افکت‌های بوکه پیشرفته نیز به کار گرفته می‌شود.

باتری دستگاه 4,200mAh ظرفیت دارد که برای شارژ آن علاوه بر شارژر سیمی سریع 40 واتی، می‌توان از شارژر بی‌سیم سریع 27 واتی نیز بهره گرفت. P40 Pro‌ به شارژ معکوس بی‌سیم نیز مجهز است که از طریق آن می‌توان دیگر دستگاه‌های پشتیبانی‌کننده از این ویژگی را با توان 27 واتی شارژ نمود.

هواوی P40 Pro در دو رنگ مشکی و نقره‌ای سرد با سیستم‌عامل اندروید 10 و رابط کاربری EMUI 10.1 در آینده نزدیک در بازار ایران موجود خواهد شد.



خرید گوشی موبایل سامسونگ گلکسی آ 55 از دیجی کالا