چگونگی نصب و استفاده از اپلیکیشن‌های برتر در گوشی‌های HMS هواوی

نمایش خبر

تاریخ : 1399/3/20        نویسنده: آرش افراسیابی
برچسب‌ها : اپلیکیشن Application ، سرویس‌های موبایلی هواوی Huawei Mobile Services ، هواوی Huawei
واحد خبر mobile.ir : پس از محدودیت‌های ایجاد شده برای هواوی در ماه می سال گذشته برای استفاده از برخی محصولات شرکت‌های آمریکایی و از جمله مهم‌ترین آن‌ها یعنی گوگل، این مجموعه دست به توسعه و غنی‌سازی فروشگاه نرم‌افزاری خود موسوم به AppGallery زد و در یک بازه زمانی کوتاه از سال گذشته تا به امروز اپلیکیشن‌های مختلفی در دسته‌بندی‌های گوناگون به آن افزوده شده‌اند. پروسه نصب و استفاده از اپلیکیشن‌های مختلف در گوشی‌های HMS هواوی در اغلب موارد به آسانی و همچون Google Play صورت می‌پذیرد اما در این میان با برخی تفاوت‌ها نیز روبرو می‌شویم. در ادامه چگونگی نصب و استفاده از اپلیکیشن‌های برتر در این مجموعه را بررسی می‌کنیم.

برای بررسی این موضوع نخست راه‌های نصب برنامه روی مجموعه HMS هواوی را بررسی می‌کنیم و سپس به سراغ شیوه نصب برخی اپلیکیشن‌های برتر می‌رویم. برای نصب برنامه روی اسمارت‌فون‌های دارای HMS هواوی سه راه‌حل پیش روی شما قرار دارد.

استفاده از فروشگاه AppGallery

فروشگاه پیش‌فرض هواوی طبیعتا نخستین راه‌حل یافتن و نصب یک برنامه جدید است. برای متنفع شدن از خدمات AppGallery مثل هر فروشگاه نرم‌افزاری رسمی دیگری، نیاز به یک حساب کاربری مشخص در مجموعه هواوی وجود دارد که از آن با عنوان Huawei ID یاد می‌شود. برای ساخت یک هواوی ID جدید می‌توان از چند روش بهره گرفت که شامل استفاده از وب‌سایت هواوی و انتخاب گزینه Sign up، استفاده از منوی Setting گوشی و انتخاب گزینه Log in to Huawei ID و سپس گزینه Register و در نهایت استفاده از خود فروشگاه AppGallery و طی کردن مراحل مشابه. یک نکته ظریف در این میان لزوم انتخاب کشور پس از اولین ورود به فروشگاه AppGallery با ID ساخته شده است؛‌ جایی‌که در لیست کشورها،‌ ایران وجود ندارد اما با انتخاب کشورهای دیگر نیز مشکلی در استفاده از اپلیکیشن‌های موجود دیده نمی‌شود.

پس از ساخت ID هواوی و ورود به صفحه اول AppGallery می‌توان به سادگی با رفتن به دسته‌بندی مورد نظر یا سرچ مستقیم نام برنامه در نوار جست‌وجوی بالای صفحه، اپلیکیشن مورد نظر را یافته و با زدن روی گزینه Install اقدام به نصب آن نمود. با سرچ برنامه‌های غایب سازگار با این مجموعه، گزینه Install به Get تبدیل می‌شود که با لمس آن به سایت برنامه مورد نظر یا صفحه حاوی فایل نصب هدایت می‌شوید. برنامه‌های غایب مبتنی بر وب نیز مستقیما گزینه Open‌ را پیش روی شما می‌گذارند که با لمس آن، نسخه وب برنامه اجرا خواهد شد.

اپلیکیشن‌های قابل نصب از فروشگاه‌های جانبی

به‌جز فروشگاه AppGallery ده‌ها استور مختلف داخلی و خارجی دیگر نیز در دسترس قرار دارد که به سادگی می‌توان از آن‌ها برای دانلود و نصب برنامه‌های مختلف سود جست. از جمله نمونه‌های محبوب در این زمینه می‌توان به APKPure اشاره کرد که از این آدرس قابل دانلود و نصب خواهد بود. پس از نصب و اجرای APKPure با انتخاب گزینه Store از پایین صفحه امکان دسترسی به دسته‌بندی‌های مختلف بازی و اپلیکیشن وجود دارد و طبق معمول با نوشتن نام برنامه مورد نظر در باکس سرچ بالای صفحه‌ نیز می‌توان مستقیما به برنامه مورد نظر دسترسی داشت.

انتقال مستفیم فایل APK به حافظه داخلی

راه حل سوم برای نصب برنامه روی مجموعه HMS هواوی مثل هر گوشی اندرویدی دیگری دانلود فایل APK اپلیکیشن مورد نظر از منابع مطمئن و ایمن اینترنتی و سپس انتقال آن به حافظه داخلی‌ست که در این حالت با یافتن بسته مورد نظر از طریق مرورگر فایل گوشی می‌توان به‌سادگی با پشت سر گذاشتن مراحل نصب، از برنامه‌ مذکور به‌شرط منطبق بودن با HMS استفاده کرد.

Phone Clone

یکی دیگر از راه‌های مطمئن که هواوی نیز آن را پیشنهاد می‌دهد استفاده از نرم‌افزار Phone Clone است که با آن می‌توانید تمام اطلاعات گوشی قدیمی خود شامل اپ، بازی، شماره تماس‌ها و... را به راحتی به گوشی جدید منتقل کنید.

با مشخص شدن راه‌های مختلف نصب برنامه روی HMS به سراغ چند اپلیکیشن برتر در این زمینه رفته‌ایم و به بررسی راه‌های نصب و اجرای هریک پرداخته‌ایم:

- WhatsApp

این پیام‌رسان محبوب را می‌توان از طریق تایپ عنوان آن در AppGallery،‌ انتخاب گزینه Get و لمس گزینه Download Now در صفحه ظاهر شده بعدی (که در حقیقت بخش دانلود این پیام‌رسان در سایت این شرکت است)، نصب نمود. با این عمل فایل APK واتس‌اپ دانلود شده و می‌توان آن را نصب کرد.

یک راه آسان‌تر در این میان استفاده از فروشگاه‌های جانبی داخلی و خارجی و تایپ What’sApp در بخش جست‌وجو و نصب مستقیم آن است.

- Instagram

نصب اینستاگرام تقریبا تفاوتی با حالت قبل ندارد و با جست‌وجوی این برنامه در فروشگاه‌های جانبی می‌توان آن را به سادگی روی گوشی نصب نمود.

در AppGallery قضیه متفاوت بوده و با سرچ نام این برنامه و زدن گزینه Get امکان افزودن نسخه تحت وب این برنامه به هوم اسکرین فراهم می‌شود. این نسخه البته در عمل تفاوت خاصی با ورژن اصلی نداشته و تقریبا به همان شیوه قبل عمل می‌کند.

- Waze

مسیریاب Waze در حال حاضر در AppGallery حضور ندارد و برای استفاده از آن باید از فروشگاه‌های جانبی بدین‌منظور استفاده کرد؛ به‌عنوان نمونه در APKPure می‌توان به سادگی با سرچ این برنامه، آن را نصب کرد.

- مایکروسافت آفیس

برنامه کارآمد مایکروسافت آفیس که به‌جز مجموعه‌های ورد، اکسل،‌ پاورپوینت، امکان نوت‌گذاری و خواندن فایل‌های PDF را نیز فراهم می‌کند یکی از حیاتی‌ترین اپلیکیشن‌های قابل نصب روی یک گوشی جدید به حساب می‌آید. این مجموعه به سادگی از طریق AppGallery و به صورت مستقیم نصب می‌شود و همچنین نمونه‌های مشابه دیگری مثل WPS Office و OfficeSuite نیز از همین طریق در دسترس قرار دارند.

به کمک فروشگاه‌های جانبی نیز می‌توان این روند را به سادگی تکرار کرد.

- Clash of Clans

بازی محبوب و پر طرفدار Clash of Clans در حال حاضر در AppGallery حضور ندارد اما مثل بقیه اپلیکیشن‌های مشابه می‌توان آن را از فروشگاه‌های داخلی و خارجی عرضه‌کننده اپلیکیشن‌ها، دانلود و نصب نمود.

- Fortnite

از فورت‌نایت می‌توان به‌عنوان یکی دیگر از بازی‌های پرطرفدار موبایلی یاد کرد که نه‌تنها به صورت عادی روی از طریق AppGallery قابل نصب است بلکه می‌توان با دانلود مجموعه Epic Games یک بازی دیگر یعنی Battle Breakers را نیز نصب نمود.

- Castbox

اپلیکیشن جامع پادکست و کتاب صوتی کست‌باکس را می‌توان به‌صورت مستقیم از AppGallery دانلود و نصب نمود و طبیعتا امکان نصب آن از طریق فروشگاه‌های جانبی نیز وجود دارد.

- اپلیکیشن‌های پر طرفدار ایرانی

برای نصب برنامه‌های پر طرفدار داخلی مثل فروشگاه‌ها، اپلیکیشن‌های مدیریت اپراتورهای موبایلی و برخی عناوین دیگر، طبق انتظار می‌توان به راحتی از فروشگاه‌های جانبی داخلی بدین‌منظور استفاده کرد و در اکثر موارد فایل APK برنامه مذکور در سایت خود توسعه‌دهنده برنامه نیز موجود است.

جدا از طیف متنوع برنامه‌های اشاره شده در این مطلب می‌توان از نزدیک به 200 اپلیکیشن و بازی محبوب گردآوری شده در گالری اپلیکیشن‌های سایت هواوی موبایل فارسی برای نصب روی گوشی‌های HMS و نمونه‌ای چون هواوی Y7p نیز سود جست. در این سایت برنامه‌های مختلف به تفکیک نوع و با نشان فروشگاه‌ قابل دسترسی به نمایش گذاشته‌اند و راه‌کار آسان و مستقیمی را در این زمینه ارائه می‌دهند.



خرید گوشی موبایل سامسونگ گلکسی آ 55 از دیجی کالا