فناوری 5G هواوی در جبهه مبارزه مبارزه با کروناویروس

نمایش خبر

تاریخ : 1398/11/21        نویسنده: آرش افراسیابی
برچسب‌ها : نسل پنجم 5G ، کروناویروس Coronavirus ، کووید-19 COVID-19 ، هواوی Huawei
واحد خبر mobile.ir : کروناویروس که از شناسایی عمومی آن در شهر ووهان چین چندین هفته می‌گذرد هنوز در حال گرفتن قربانی‌های بیشتری در کشور چین و برخی دیگر کشورهای جهان بوده و همچنان نشانه‌ای از کند شدن و کشف راه‌حلی برای درمان آن مشاهده نشده است. در این میان دولت‌های مختلف در سرتاسر جهان با اقداماتی نظیر معاینه مسافران و قرنطینه افراد مشکوک در صدد مقابله با این ویرویس فراگیر برآمده‌اند. دولت چین نیز ساخت بیمارستان بزرگی در شهر ووهان را در دستور کار خود قرار داد که در عرض چند روز به بهره‌برداری رسید. در همین راستا شرکت هواوی چندی پیش از تلاش این شرکت برای گسترش و تجهیز زیر ساخت‌های شبکه 5G در منطقه ووهان برای مبازره با کروناویروس خبر داد.

این خبر که در حساب کاربری شبکه اجتماعی چینی Weibo شرکت هواوی منتشر شده از اقدام این مجموعه برای تجهیز اپراتورهای Hubei Mobile و Hubei Unicom برای ایستگاه‌های شبکه 5G در منطقه ووهان سخن می‌گوید. بیمارستان جدید شهر ووهان موسوم به Wuhan Vulcan Mountain Hospital که ساخت آن تنها 10 روز به طول انجامید از بیمارستان دیگری در پایتخت کشور چین با نام Beijing Xiaotangshan Hospital الگو گرفته شده که پیش از این تنها در عرض 7 روز ساخته شده بود.

کانون اپیدمی کروناویروس، شهر ووهان در استان 58 میلیون نفری Hubei چین در شرق این کشور است که هنوز تحت نظارت و قرنطینه گسترده قرار داشته و تقریبا تمامی قربانیان این بیماری در ارتباط مستقیم و غیر مستقیم با این شهر قرار دارند. طبق آخرین آمار منتشر شده تا روز 10 فوریه 2020 (21 بهمن 1398)، تعداد مبتلایان به این ویرویس از مرز 40 هزار نفر فراتر رفته و قربانیان رسمی آن در 28 کشور جهان به 910 مورد رسیده است.

دفتر هواوی در منطقه Hubei در روز 23 ژانویه در اقدامی فوری تیمی 150 نفره را برای محافظت در مقابل کروناویروس تشکیل داد که وظایف متنوع آن‌ها از دریافت هشدارها و اطلاعیه‌ها از مرکز پیشگیری بیماری‌های اپیدمیک شهر ووهان تا راه‌اندازی ایستگاه‌های شبکه 5G، گسترده شده است. کل فرایند راه‌اندازی این پروژه از طرح‌ریزی شبکه و تحقیقات گرفته تا طراحی و عملیات ساخت، جای‌گذاری فیبرنوری و برپا کردن ایستگاه‌های رادیویی، مطابق این گزارش تنها در عرض 3 به انجام رسیده است.

در حال حاضر هر سه اپراتور اصلی استان Hubei شامل China Telecom، Chine Mobile و China Unicom ایستگاه‌های رادیویی 5G خود را در محل بیمارستان Vulcan Mountain شهر ووهان برپا ساخته‌‌اند و از این طریق امکان جمع‌آوری اطلاعات، مشاوره غیر حضوری پزشکی، نظارت از راه دور و سرویس‌های مرتبط دیگر با تکیه بر سرعت بسیار بالای شبکه‌های 5G فراهم آمده است.

شرکت هواوی علاوه بر پشتیبانی از ساخت شبکه‌های 5G اپراتورها در این منطقه، از راه‌اندازی یک تیم حمایتی ویژه متشکل از واحدهای خدمات، تحقیق و توسعه و عرضه مستقیم برای حصول اطمینان از کارکرد معمول و نرمال سیستم کنفرانس ویدئویی کمیسیون پزشکی و سلامت استان Hubei نیز خبر داده است. این سامانه، پلتفرم مشورتی مهمی برای کمیسیون سلامت Hubei، کمیسیون سلامت ملی و دیگر کمیسیون‌های سلامت در استان‌های دیگر برای درمان اپیدمی کروناویروس به حساب می‌آید.

در همین راستا، شرکت هواوی از به‌تعویق افتادن کنفرانس سالیانه توسعه‌دهندگان این شرکت موسوم به HDC Cloud به دلیل شیوع کروناویروس خبر داده و آن را از 11 و 12 فوریه سال جاری به زمان دیگری در اواخر ماه مارس موکول کرده است.

هواوی تنها شرکت فناوری چینی در حوزه مبارزه با کروناویروس به حساب نمی‌آید و چندی پیش خبری مبنی بر فعالیت‌ های مشابه شرکت لنوو در این زمینه نیز منتشر شد.

منبع : Weibo


خرید گوشی موبایل سامسونگ گلکسی آ 55 از دیجی کالا