تعداد کاربران EMUI 10 هواوی از 50 میلیون عبور کرد

نمایش خبر

تاریخ : 1398/11/9        نویسنده: آرش افراسیابی
برچسب‌ها : به روز رسانی Update ، هواوی Huawei
واحد خبر mobile.ir : رابط کاربری EMUI هواوی از چندین سال پیش تا به امروز، به‌عنوان اینترفیس ایده‌آل این شرکت برای سیستم‌عامل اندروید مطرح شده و در این میان با ارائه هر نسخه جدید از اندروید، ورژن تازه‌ای از آن در اختیار گوشی‌های مختلف مجموعه هواوی قرار گرفته است. جدیدترین ورژن این رابط کاربری در تابستان گذشته در جریان کنفرانس توسعه‌دهندگان هواوی در چین با نام EMUI 10 معرفی شد و پس از چندی دو اسمارت‌فون پرچمدار Mate 30 و Mate 30 Pro به‌صورت پیش‌فرض با این رابط کاربری و اندروید 10 به بازار عرضه شدند. از آن زمان تا نزدیک به یک ماه پیش تعداد کاربران این پوسته به 10 میلیون رسید و حالا این تعداد از مرز 50 میلیون کاربر نیز عبور کرده است.

خبر جدید در این رابطه در روز 22 ژانویه 2020 (2 بهمن 1398) از سوی اکانت رسمی EMUI هواوی در شبکه اجتماعی چینی Weibo منتشر شده که در آن به افزایش تعداد کاربران EMUI 10 و رسیدن آن به رقم 50 میلیون اشاره شده است. این رقم از آن جهت قابل ملاحظه به نظر می‌رسد که تنها در عرض 5 ماه به واقعیت پیوسته و در مقایسه با تجربه‌های پیشین هواوی در این زمینه، نرخ پذیرش بسیار بالاتری را نشان می‌دهد.

EMUI 10 را با این‌که می‌توان بزرگ‌ترین تغییر ظاهری و بصری برای این پوسته در طی سالیان گذشته تلقی کرد اما از سوی دیگر شباهت آن به اندروید اصلی تا حدود زیادی حفظ شده و بیشتر از تمامی نسخه‌های قبلی این خانواده به اندروید خام شباهت دارد. این البته به معنای یکسان بودن این دو پوسته نبوده و تنها از تمایل طراحان هواوی به نزدیک شدن به پوسته اصلی اندروید حکایت دارد. تغییر در شکل و اجرای انیمیشن‌های سیستم‌عامل از افکت‌های مرتبط با بستن و مینیمایز شدن یک برنامه گرفته تا حالت فنری جذابی که در هنگام لمس آیکون اپلیکیشن‌ها یا تصاویر در گالری گوشی ایجاد می‌شود از دیگر جلوه‌های ظاهری جدید در EMUI 10 به حساب می‌آیند که همگی در خدمت ایجاد تجربه لذت‌بخش‌تری در هنگام استفاده از این رابط کاربری قرار دارند.

EMUI 10 جدا از ظاهر متفاوت، به امکانات جدیدی نیز مجهز شده که از مهم‌ترین آن‌ها باید از ارائه حالت تاریک یا Dark mode در پهنه گسترده سیستم‌عامل یاد کرد؛ با انتخاب دارک مد، همه قسمت‌های رابط کاربری دستگاه به رنگ پس‌زمینه مشکی با نوشته‌های روشن، تغییر حالت داده و بدین‌ترتیب ضمن ایجاد تجربه بصری بهتر برای چشمان کاربران در محیط‌های تاریک، در برخی موارد در مصرف بهینه باتری نیز تأثیر محسوسی بر جای خواهد گذاشت.

یکی دیگر از ویژگی‌های جذاب EMUI 10 قابلیتی تحت عنوان همکاری چند صفحه‌نمایشی یا Multi-screen Collaboration است که می‌توان آن را نسخه ارتقاء یافته‌ای از ویژگی Huawei Share این شرکت دانست و در طی آن امکان ارتباط مستقیم و بلافاصله گوشی موبایل با کامپیوتر فراهم می‌آید. در این حالت با اتصال گوشی موبایل به کامپیوتر پشتیبانی‌کننده از این قابلیت، محتوای صفحه‌نمایش اسمارت‌فون روی کامپیوتر به نمایش درآمده و می‌توان هر دو دستگاه را به‌راحتی در یک زمان با موس و کیبورد کنترل نمود. امکان انتقال فایل بین دو دستگاه به سادگی با کشیدن و رها کردن (drag & drop) صورت پذیرفته و می‌توان متن‌های نوشته در هریک از این ابزار را نیز در دیگری کپی نمود. این ویژگی در حال حاضر البته تنها در برخی از لپ‌تاپ‌های شرکت هواوی در دسترس قرار دارد.

قابلیت GPU Turbo برای عملکرد بهتر در اجرای برخی بازی‌های پرطرفدار، Link Turbo برای تسهیل دسترسی به شبکه‌های ارتباطی و بهبود عملکرد گزینه‌های امنیتی از جمله دیگر موارد قابل اشاره در EMUI 10 به حساب می‌آیند.

EMUI 10 جدا از خانواده میت 30 برای اولین بار در اسمارت‌فون‌هایی مثل هواوی P30، هواوی P30 Pro، هواوی Mate 20 و Mate 20 Pro نیز در دسترس قرار گرفت. این شرکت چند روز پیش لیست اسمارت‌فون‌های دریافت‌کننده EMUI 10 در سال جاری را منتشر کرد که در آن جدا از گوشی‌های پیشرفته سری P و Mate، مدل‌هایی در رده میانی نیز به چشم می‌خورد.



خرید گوشی موبایل سامسونگ گلکسی آ 55 از دیجی کالا