هواوی برای نخستین بار در لیست 10 برند با ارزش جهان از نگاه Brand Finance

نمایش خبر

تاریخ : 1398/11/15        نویسنده: آرش افراسیابی
برچسب‌ها : آمار Statistics ، هواوی Huawei
واحد خبر mobile.ir : مجموعه Brand Finance جدیدترین لیست 500 برند برتر جهان موسوم به Brand Finance Global 500 2020 را منتشر کرده که در آن برای اولین بار نام شرکت هواوی در بین 10 شرکت برتر، به چشم می‌خورد. هواوی تنها شرکت چینی حاضر در بین 10 نام اول این لیست به حساب می‌آید که با رشد سالیانه 4.5 درصدی ارزشی برابر با 65.084 میلیارد دلار برای آن به ثبت رسیده است. در صدر این مجموعه شرکت آمازون با ارزش 220.7 میلیارد دلاری قرار دارد که با رشد سالیانه 17.5 درصدی، برای سومین سال پیاپی این عنوان را به نام خود ثبت می‌کند. آمازون در حالی به این عنوان رسیده که تا به امروز ظاهرا شرکت دیگری از ارزش 200 میلیارد دلار در این لیست عبور نکرده است.

در گزارش Brand Finance در این رابطه، از 5G به عنوان فرصت بزرگ بعدی برای صنعنت تلکام یاد شده جایی‌که هواوی به‌رغم مشکلات پیش روی آن، حوزه نفوذ خود را به بازارهایی که به صورت سنتی در اختیار ارائه‌دهنده‌گان غربی بوده، گسترش داده و با ارزش 65.1 میلیارد دلاری، برای اولین بار در بین 10 برند با ارزش جهان قرار گرفته است.

ریچارد یو مدیرعامل هواوی استراتژی همه‌جانبه و آماده‌سازی برای همه سناریوها را راه‌کار و نقطه تمرکز اصلی هواوی برای پنج تا ده سال آینده،‌ عنوان کرده و افزود: «ما به تعهد خود برای ساخت یک اکوسیستم متحد که در آن تبلت‌ها، کامپیوترهای شخصی، دستگاه‌های واقعیت مجازی، پوشیدنی‌ها، نمایشگرهای هوشمند، اسپیکرهای هوشمند، اتوموبیل‌ها و دستگاه‌های اینترنت اشیاء، همگی برای ارائه یک تجربه کاربری کاملا یک‌پارچه به گوشی‌های هوشمند متصل می‌شوند.»

Richard Yu مدیرعامل هواوی

در جایگاه دوم این لیست، گوگل با رشد 11.9 درصدی و ارزش 159.7 میلیارد دلار قرار گرفته و جایگاه سوم نیز با کاهش سالیانه 8.5 درصدی به اپل تعلق دارد. ارزش کمپانی اپل از نگاه Brand Finance از 153.6 میلیارد دلار سال گذشته به 140.5 میلیارد دلار کاهش یافته است. مایکروسافت و سامسونگ با ارزش به ترتیب 117 و 94.4 میلیارد دلار در جایگاه‌های چهارم و پنجم قرار گرفته‌اند.

بالاترین ارزش در بین دیگر بخش‌های این لیست به شرکت‌های فناوری متشکل از 46 برند با ارزش 986.5 میلیارد دلار تعلق دارد اما از سوی دیگر شرکت‌های مخابراتی، عمدتا به دلیل فشار اپلیکیشن‌های پیام‌رسان نظیر واتس‌اپ بر درآمد ناشی از تماس و پیامک،‌ با کاهش درآمد روبرو شده‌اند برای نمونه،‌ اپراتور آمریکایی AT&T در این شرایط با کاهش 32 درصدی در ارزش برند روبرو شده است. هرچند در سال 2020 با گسترش شبکه 5G احتمالا شرکت‌های مخابراتی مجددا افزایش درآمد تازه‌ای را تجربه خواهند کرد. هواوی تنها برند چینی حاضر در حوزه فناوری به حساب می‌آید که در بین 10 برند برتر این لیست جای گرفته است.

حوزه‌های مختلف در بین شرکت‌های برتر Brand Finance

در لیست 500 شرکت برتر برند فاینانس، 205 شرکت آمریکایی با ارزش 3204 میلیارد دلار قرار داشته و 70 شرکت چینی این لیست نیز با مجموع ارزش 1334 میلیارد دلار رقابت نزدیکی را با شرکت‌های آمریکایی تجربه می‌کنند.

نقش کشورهای مختلف در بین 500 برند برتر Brand Finance

منبع : Brand Finance


خرید گوشی موبایل سامسونگ گلکسی آ 55 از دیجی کالا