معرفی رسمی لیست اسمارت‌فون‌های هواوی دریافت‌کننده EMUI 10

نمایش خبر

تاریخ : 1398/11/6        نویسنده: آرش افراسیابی
برچسب‌ها : سیستم عامل Operating System ، به روز رسانی Update ، هواوی Huawei
واحد خبر mobile.ir : در اواسط تابستان سال 2019 بود که شرکت هواوی در کنفرانس توسعه‌دهنده‌گان این برند از رابط کاربری جدید خود با نام EMUI 10 رونمایی کرد و اندکی بعد در سپتامبر 2019 نسخه بتای این رابط کاربری را برای اولین بار در اختیار گوشی‌های پرچمداری مثل P30 و P30 Pro و خانواده Mate 20 قرار داد. EMUI 10 در نهایت به صورت رسمی در سری اسمارت‌فون‌های Mate 30 همراه با اندروید 10 ارائه شد و اینک لیستی از گوشی‌های دریافت‌کننده این آپدیت همراه با اندروید 10 از سوی شرکت هواوی منتشر شده است. در این لیست جدا از مدل‌های پرچمدار سری P و Mate این شرکت، محصولات متنوعی از سری نوا و Y و برخی تبلت‌های هواوی نیز به چشم می‌‌خورد.

EMUI 10‌ با ویژگی‌های جدید و جالب‌توجه‌ای نسبت به گذشته ارائه می‌شود که بی‌شک یکی از مهم‌ترین آن‌ها Dark Mode یا حالت تاریک سرتاسری این سیستم‌عامل است؛ مطابق این ویژگی با انتخاب حالت تاریک، کل فضای رابط کاربری به رنگ سیاه تغییر یافته و بدین‌ترتیب در ترکیب با ویژگی کاهش تشعشع نور آبی، راحتی بیشتری برای کاربران در حین کار با گوشی در فضای تاریک ایجاد می‌شود. تغییر در شکل ظاهری منوها و اینترفیس داخلی، اپلیکیشن‌های داخلی تغییر شکل یافته،‌ کارایی بهتر و بهبود در موارد امنیتی، سایر گزینه‌های جدید قابل اشاره در EMUI 10 را تشکیل می‌‌دهند.

مسئله تحریم‌های هواوی و محدویت‌های تجاری این برند برای همکاری با شرکت‌های آمریکایی و در رأس آن‌ها، گوگل بزرگ‌ترین چالش این شرکت چینی در سال 2019 محسوب می‌شد؛ امری‌که برای نمونه، در اسمارت‌فون‌های پرچمدار Mate 30 و Mate 30 Pro منجر به حذف فروشگاه Google Play و جایگزین شدن آن با Huawei AppGallery شده است. این مسئله البته ظاهرا مشکلی برای لیست اسمارت‌فون‌های دریافت‌کننده EMUI 10 در این نوبت ایجاد نمی‌کند چرا که اغلب این مدل‌ها ظاهرا پیش از آغاز این محدودیت‌های تجاری به بازار عرضه شده و در نتیجه با مشکل خاصی در این زمینه روبرو نخواهند شد.

اسمارت‌فون‌های دریافت‌کننده این آپدیت در سری میت محصولات هواوی به شرح زیر هستند:

- Huawei Mate 20

- Huawei Mate 20 Pro

- Huawei Mate 20 Lite

- Huawei Mate 20 X

- (Huawei Mate 20 X (5G

- (Huawei Mate 20 X (4G

- Huawei Mate 10

- Huawei Mate 10 Pro

- Huawei Mate 10 Porsche Design

- Huawei Mate RS Porsche Design

- Huawei Mate X

بر همین منوال برترین گوشی‌های پرچمدار سری P هواوی در دو سال اخیر نیز در این لیست جای گرفته و مدل‌های متوسط و رو به پایین رده Smart و Lite نیز در آن حضور دارند. این مدل‌ها به شرح زیر هستند:

- Huawei P30

- Huawei P30 Pro

- Huawei P30 Lite/Nova 4e

- Huawei P20

- Huawei P20 Pro

- Huawei P Smart 2019

- Huawei P Smart+ 2019

- Huawei P Smart Z

هواوی در این نوبت گوشی‌های رده پایین و نمونه‌های ارزان‌قیمت‌تر را نیز فراموش نکرده و برخی از اسمارت‌فون‌های محبوب سری Y و بعضی از اعضای خانواده Enjoy و Maimang را نیز در لیست دریافت‌کنندگان آپدیت جدید قرار داده است. این لیست شامل این مدل‌ها می‌شود:

- Huawei Y9 Prime 2019

- Huawei Enjoy 9S

- Huawei Enjoy 20S

- Huawei Maimang 8

- Huawei Enjoy 10 Plus

- Huawei Enjoy 10S

- Huawei Maimang 7

- Huawei Enjoy 10

- Huawei MediaPad M6 10.8

- Huawei MediaPad M6 8.4



خرید گوشی موبایل سامسونگ گلکسی آ 55 از دیجی کالا