CES 2020: معرفی ScanWatch ساعت ترکیبی جدید کمپانی فرانسوی Withings

نمایش خبر

تاریخ : 1398/10/18        نویسنده: مریم رشنو
برچسب‌ها : ساعت هوشمند Smartwatch ، سلامت Health
واحد خبر mobile.ir : شرکت Withings در روز دوشنبه 6 ژانویه سال جاری میلادی (16 دی 1398) و در آستانه نمایشگاه CES 2020 اسمارت‌واچ پیشرفته جدیدی را با نام ScanWatch معرفی کرده است. این کمپانی فرانسوی در فاصله سال‌های 2016 تا 2018 در تملک شرکت نوکیا بوده و یکی از شرکت‌های مطرح در زمینه تولید ساعت‌های هوشمند و ابزارهای مرتبط با تندرستی و تناسب اندام به شمار می‌رود. Withings پیش از این نیز محصولاتی همچون اسمارت‌واچ‌های Withings Move ،Move ECG و Steel HR Sport را با طراحی جالب توجه وارد بازار کرده است.

Withings برای طراحی ScanWatch رویکرد معمول مینی‌مالیستی خود را در پیش گرفته است. این ساعت از نظر ظاهری مشابه ساعت‌های آنالوگ کلاسیک با عمر باتری طولانی است، اما برخورداری از ویژگی‌هایی همچون امکان اندازه‌گیری و ثبت نوار قلب یا ECG، قابلیت تشخیص وقفه تنفسی یا آپنه خواب و رصد 24 ساعته ضربان قلب، آن را در ردیف اسمارت‌واچ‌های محبوب کنونی بازار قرار می‌دهد. ظاهر این محصول که شرکت سازنده آن را پیشرفته‌ترین دستگاه پوشیدنی مرتبط با تندرستی خود می‌داند، بسیار مشابه ساعت‌های ترکیبی سری Steel HR بوده، اما اندازه صفحه‌نمایش آن بزرگ‌تر شده است. همچنین به لطف دکمه (Crown) چرخانی که در سمت راست بدنه ساعت قرار گرفته، می‌توان به راحتی در میان منوها حرکت کرد.

کانون توجه Withings در اسمارت‌واچ جدید تمرکز بیشتر روی ردیابی تندرستی و اقدامات پیشگیرانه در این حوزه بوده است. به همین منظور یک حسگر داخلی PPG برای ScanWatch در نظر گرفته که با استفاده از آن می‌توان به طور مستمر ضربان قلب را چک کرد و در صورتی که هر نوع وضعیت غیر طبیعی رخ دهد به کاربر هشدار داده خواهد شد.

در نیمه بالایی نمایشگر ساعت، صفحه دایره شکل کوچکی با رنگ پس‌‌زمینه مشکی دیده می‌شود که اعلانات و نیز داده‌های مربوط به تندرستی و ردیابی تناسب اندام را نشان می‌دهد. این صفحه‌نمایش کوچک با فناوری PMOLED ساخته شده و بزرگ‌ترین و روشن‌ترین نمایشگر در میان محصولات Withings محسوب می‎شود. گفتنی است که برای بخش کلاسیک و عادی صفحه ساعت نیز دو رنگ زمینه سفید و مشکی در نظر گرفته شده است.

بدنه استیل ضد زنگ 316L در ScanWatch تا فشار 5 اتمسفر مقاوم است و به لحاظ نظری می‌تواند تا عمق 50 متری زیر آب بدون مشکل به کار خود ادامه دهد. شیشه رویی ساعت از یاقوت کبود ساخته شده است که به سبب دوام، استحکام و مقاومت در برابر خراشیدگی شهرت دارد. این ساعت در دو اندازه 38 و 42 میلی‌متری تولید شده است که می‌تواند بیش از 30 فعالیت ورزشی مختلف را ردیابی و حداکثر اکسیژن مصرفی یا VO2 Max را اندازه‌گیری نماید.

در بدنه پشتی دستگاه مجموعه‌ای از حسگرها دیده می‌شود که از میان آنها می‌توان به حسگر ضربان قلب، سنسور SpO2، سه الکترود و ارتفاع‌سنج اشاره کرد. ساعت جدید Withings که شرکت سازنده آن را نخستین ساعت با قابلیت اندازه‌گیری و ثبت ضربان قلب یا ECG و تشخیص آپنه خواب می‌داند، مجهز به حسگر الکتروکاردیوگرام است که کار با آن از طریق الکترودها امکان‌پذیر خواهد بود. این حسگر به طور مداوم ضربان قلب کاربر را کنترل می‌کند و قادر است در مدت‌ زمانی کمتر از 30 ثانیه ضربان قلب نامنظم را به عنوان یکی از علایم آریتمی قلبی تشخیص داده و داده‌های لازم را در اختیار کاربر قرار دهد. همچنین این ساعت هوشمند با وجود سنسور SpO2 می‌تواند ضمن برآورد تغییرات سطح اکسیژن خون در طول شب، شاخص‌هایی همچون وقفه تنفسی یا آپنه در خواب را اندازه‌گیری نماید.

سایر ویژگی‌های این اسمارت‌واچ مانند دیگر محصولاتی است که پیشتر از Withings دیده‌ایم. از نظر ویژگی‌های ارتباطی، ScanWatch مجهز به بلوتوث کم‌مصرف است اما GPS مستقل برای آن در نظر گرفته نشده است و مانند Steel HR Sport برای استفاده از GPS نیاز به گوشی هوشمند خواهد بود. این ساعت با دستگاه‌های مجهز به نسخه 6.0 اندروید و پیشرفته‌تر و iOS 12 و نسخه‌های بالاتر سازگار است. شارژ کامل ScanWatch حدود 2 ساعت زمان می‌برد و در صورت استفاده معمول با یک بار شارژ کامل می‌تواند تا 30 روز کار کند. همچنین در صورتی که حسگر SpO2 برای اندازه‌گیری سطح اکسیژن خون در طول شب فعال باشد، باتری ساعت تا دو هفته پاسخگوی نیاز کاربر خواهد بود.

با وجود ظاهر شیک و چشم‌نواز ScanWatch که با احتمال زیاد مورد استقبال کاربران کلاسیک‌پسند قرار می‌گیرد و همچنین عمر طولانی باتری آن، شاید بتوان نمایشگر کوچک PMOLED این ساعت را مهم‌ترین نقطه ضعف آن دانست. در واقع، کوچک بودن صفحه‌نمایش سبب می‌شود که پیام‌های متنی به طور کامل نمایش داده نشوند و خواندن آنها به صورت متن طولانی خسته‌کننده خواهد بود. البته نباید از یاد برد که داده‌ها و اطلاعات مربوط به تناسب اندام، علاوه بر نمایشگر کوچک، از طریق اپلیکیشن Withings Health Mate روی گوشی هم قابل مشاهده هستند.

اسمارت‌واچ ScanWatch با بندهای استاندارد 20 میلی‌متری سازگار است و پیش‌بینی می‌شود که در سه‌ماهه دوم سال 2020 پس از تأیید FDA و اتحادیه اروپا در ایالات متحده آمریکا و بازارهای اروپایی عرضه گردد. نسخه 38 میلی‌متری این ساعت با قیمت تقریبی 249 دلار و نمونه 42 میلی‌متری آن به بهای 299 دلار به فروش خواهد رسید. گفتنی است که دریافت تأییدیه اتحادیه اروپا برای اسمارت‌واچ قبلی شرکت یعنی Move ECG حدود 8 ماه زمان برده و این در حالی است که این ساعت هنوز به طور رسمی در ایالات متحده آمریکا عرضه نشده است.

منبع : Withings


خرید گوشی موبایل سامسونگ گلکسی آ 55 از دیجی کالا