ساعت ترکیبی Steel HR Sport بازگشت Withings به دنیای پوشیدنی‌ها

نمایش خبر

تاریخ : 1397/6/28        نویسنده: آرش افراسیابی
برچسب‌ها : ساعت هوشمند Smartwatch ، پوشیدنی Wearable

واحد خبر mobile.ir : شرکت فرانسوی Withings که از سابقه‌ای طولانی در زمینه ساخت ابزارهای هوشمند مرتبط با سلامتی برخوردار است در سال 2016 توسط نوکیا خریداری شده و نام آن به Nokia Health تغییر پیدا کرد؛ این مجموعه پس از گذشته چند ماه در کسب درآمد و رقابت با بزرگان این رده با مشکل روبرو شد و نوکیا در فوریه 2018 از تصمیم خود برای فروش یا واگذاری آن خبر داد. چند ماه بعد در ماه می سال جاری، Éric Carreel یکی از بنیان‌گذاران Withings تصمیم به خرید مجدد این مجموعه از نوکیا گرفت که ثمره این خرید، امروز یک لوگوی جدید، یک سایت جدید، یک اپلیکیشن جدید و از همه مهمتر یک محصول جدید به نام Steel HR Sport منجر شده است.

Introducing Withings Steel HR Sport Hybrid Smartwatch

Steel HR Sport که در روز 18 سپتامبر 2018 (27 شهریور 1397) معرفی شد، مثل دیگر محصولات رده Steel این کمپانی یک ساعت آنالوگ با امکاناتی هوشمند است که در مقایسه با اسمارت‌واچ‌های حجیم و بزرگ، به دلیل شکل ساده و کلاسیک آن توجه بسیاری را به خود جلب می‌کند. این ساعت مثل همتایان قبلی خود از سنسورهای مختلفی برای سنجش تعداد قدم‌های پیموده شده، میزان کالری مصرف شده و ضربان قلب برخوردار است اما برای اولین بار در مجموعه Withings و Nokia Health گزینه Connected GPS به لیست امکانات آن افزوده شده است؛ Connected GPS البته به خوبی GPS‌ داخلی در ساعت‌های هوشمند مدرن نبوده و برای ارائه تمامی سرویس‌های مرتبط با مکان کاربر به گوشی هوشمند نیاز دارد.

Introducing Withings Steel HR Sport Hybrid Smartwatch

Steel HR Sport از لحاظ طراحی تفاوت خاصی با نسل قبلی این مدل یعنی Steel HR که در زمان حضور نوکیا تولید شده بود نداشته و همچنان یک ساعت آنالوگ بزرگ با دو عقربه ساعت‌شمار و دقیقه شمار است که در بالای آن یک صفحه‌نمایش دایره‌ای OLED کوچک برای نمایش اطلاعات در نظر گرفته شده و در پائین نیز یک صفحه عقربه‌ای آنالوگ دیگر برای نمایش میزان موفقیت شما در رسیدن به تعداد قدم‌های پیش‌بینی شده در هر روز در نظر گرفته شده است. این صفحه کوچک فقط یک عقربه داشته و هر خط بزرگ در آن معادل 10 درصد است.

Introducing Withings Steel HR Sport Hybrid Smartwatch

صفحه‌نمایش کوچک در این ساعت طبق معمول جدا از اطلاعات اولیه‌ای مثل اعلان برنامه‌ها (با یک ویبره کوچک)، تاریخ و میزان شارژ باتری، برای نمایش داده‌های مربوط به سلامتی مثل ضربان قلب، مسافت طی شده و تعداد دقیق قدم‌های پیموده شده در طی روز نیز به‌کار می‌رود. HR Sport مثل Steel HR قبلی امکان دنبال کردن فرایند خواب کاربران را نیز داشته و آلارم آن می‌تواند شما را در زمان بهینه‌ای از خواب بیدار کند. بدنه ساعت تا فشار 5 اتمسفر یعنی تا عمق 50 متری زیر آب بدون مشکل به کار خود ادامه می‌دهد و می‌توان از آن برای دنبال کردن بیش از 30 فعالیت ورزشی مختلف استفاده کرد. کوچک بودن بیش از اندازه صفحه‌نمایش OLED این ساعت در برخی موارد مثلا در زمان دریافت SMSهای طولانی (به صورت یک متن طولانی اسکرول شده روی صفحه) شرایط ایده‌آلی را ارائه نمی‌کند.

Introducing Withings Steel HR Sport Hybrid Smartwatch

برای حرکت در بین گزینه‌های مختلف صفحه‌نمایش OLED، از یک فشار تکی یا کلیک روی دکمه کناری (crown) استفاده می‌شود و سپس برای تأیید هر مورد نیز تنها کافی‌ست همین دکمه را برای چند لحظه روی به پائین نگه‌ داشت. باتری این مدل یکی از نقاط قوت اصلی دستگاه است که به گفته Withings در یک استفاده نرمال (یعنی تنها نمایش زمان و دنبال کردن فعالیت‌های ورزشی) تا 25 روز دوام داشته و در حالت ورزش این دوام به 5 روز می‌رسد. با فعال کردن گزینه ذخیره انرژی، دوام این باتری تا 20 روز دیگر نیز می‌تواند ادامه پیدا کند. برای پر شدن کامل باتری ساعت، به نزدیک به 2 ساعت زمان نیاز است اما با پشتیبانی از شارژ سریع، 80 درصد ابتدای شارژ تنها 1 ساعت به طول می‌انجامد.

گزینه Connected GPS به عنوان مهم‌ترین قابلیت افزوده شده به HR Sport، همانطور که اشاره شد به صورت مستقل عمل نمی‌کند و به یک گوشی موبایل نیاز دارد؛ با کمک این ویژگی، مسیر فعالیت‌های ورزشی مثل پیاده‌روی، دویدن و دوچرخه‌سواری روی نقشه تعیین شده و کلیه آمار و اطلاعات مثل مسافت و تعداد قدم‌ها، روی اپلیکیشن جانبی Withings یعنی Health Mate ظاهر می‌شود.

Introducing Withings Steel HR Sport Hybrid Smartwatch

دومین ویژگی جالب مرتبط با سلامتی در HR Sport، پشتیبانی آن از شاخص VO2 Max یا حداکثر اکسیژن مصرفی است که معیاری برای میزان تحمل فرد در زمان انجام یک فعالیت ورزشی را نشان می‌دهد. در این شاخص توانائی قلب و عضلات برای تبدیل اکسیژن به انرژی در حین ورزش سنجیده می‌شود و هرچه آمادگی بدن بالاتر باشد درجه VO2 آن نیز بالاتر است. این شاخص در HR Sport با توجه به تعداد قدم‌ها، ضربان قلب و داده‌های ساختاری دیگری مثل سن، جنسیت و وزن درست بعد از اتمام ورزش محاسبه شده و در اپلیکیشن همراه این ساعت به نمایش گذاشته می‌شود. ورزشکاران با دانستن این شاخص می‌توانند فعالیت‌های ورزشی خود را بهینه‌سازی کرده و در مورد کاهش یا افزایش سطح فعالیت، تصمیم‌گیری کنند.

Introducing Withings Steel HR Sport Hybrid Smartwatch

HR Sport در زمان اندازه‌گیری ضربان قلب نیز متفاوت از سایرین عمل می‌کند و پس از تمرین، نمودار فعالیت‌ قلب از لحاظ شدت عمل را در چهار حالت سبک، متوسط، میانی و شدید در اپلیکیشن همراه ارائه می‌کند.

Introducing Withings Steel HR Sport Hybrid Smartwatch

این ساعت در یک مدل با قطر 40 میلی‌متر (به طور دقیق 39.5 میلی‌متر) ارائه شده و ضخامت آن به 13 میلی‌متر می‌رسد. وزن ساعت بدون بند 49 گرم است و به جز بند سیلیکونی سوراخ‌دار، امکان اتصال هر نوع بند استاندارد 20 میلی‌متری از جمله نمونه‌های چرمی معرفی شده برای این مدل را نیز دارد.

Introducing Withings Steel HR Sport Hybrid Smartwatch

Éric Carreel از بنیان‌گذاران و مدیرعامل جدید Withings ضمن اشاره به قابلیت‌های ورزشی و سلامتی پیشرفته Steel HR Sport، این ساعت را به عنوان مثالی ایده‌آل بر پیگیری مأموریت اصلی این شرکت برای مدیریت بهتر سلامتی معرفی می‌کند. این ساعت که با هر دو سیستم‌عامل اندروید و iOS سازگار است با قیمت 199.95 دلار با بند پیش‌فرض سیلیکونی به بازار ارائه شده و برای در اختیار داشتن بند چرمی مشکی یا قهوه‌ای آن باید 49.95 دلار دیگر پرداخت کرد.  

منبع : Withings


خرید گوشی موبایل سامسونگ گلکسی آ 55 از دیجی کالا