معرفی Honor Play 3e – اسمارت‌فونی اقتصادی و با ارزش

نمایش خبر

تاریخ : 1398/6/31        نویسنده: مسعود بهرامی شرق
برچسب‌ها : اندروید Android ، هلیو پی 22 Helio P22 ، چین China ، گوشی هوشمند Smartphone ، Honor Play 3e ، آنر Honor
واحد خبر mobile.ir : در دنیایی که پرچمدارها به‌راحتی با قیمت‌های بالای هزار دلار به فروش می‌رسند، شاید فکر کنید دوران گوشی‌های مقرون‌به‌صرفه به پایان رسیده است. اما حقیقت آن است که بسیاری از شرکت‌ها گوشی‌های خود را در همه رده‌های قیمتی عرضه می‌کنند تا بتوانند همه نوع مشتری را از خود راضی نگه دارند. یکی از این شرکت‌ها آنر است. حدود 2 هفته پیش بود که آنر، میان‌رده‌ای قدرتمند را با نام Honor Play 3 معرفی کرد. این گوشی با داشتن مشخصات نسبتا بالایی – مثل دوربین سه‌گانه و باتری قوی – از قیمت مناسبی برخوردار است که از حدود 140 دلار شروع می‌شود. اما هواوی برای آن دسته از مشتریانی که توانایی خرید این گوشی را هم ندارند، خبرهای خوبی دارد.

آنر – زیربرند مهم هواوی – در روز سه‌شنبه 17 سپتامبر 2019 (26 شهریور 1398) از نسخه اقتصادیِ Honor Play 3 رونمایی کرد. این گوشی ارزان قیمت Honor Play 3e نامیده شده که پسوند e در پایان آن، حرف اول economical (به معنای اقتصادی) است.

این اسمارت‌فون دارای نمایشگری 5.71 اینچی‌ست که از پنل ال‌سی‌دی (با فناوری IPS) تشکیل شده است. رزولوشن نمایشگر اچ‌دی پلاس (معادل 1520×720 پیکسل) است که تراکم پیکسلی 294ppi را به دست می‌دهد. با وجود ناچ بالای نمایشگر و حاشیه‌های نسبتا زیاد (به ویژه در چانه پایینی که برند HONOR روی آن حک شده)، نمی‌توانیم نمایشگر را فول-اسکرین بنامیم، اما نسبت صفحه به بدنه 84.6 درصد برای اسمارت‌فونی در این رده قیمت، بسیار مناسب به نظر می‌رسد. مطمئنا در اینجا نمی‌توان انتظار شیشه گوریلا گلس را داشت، اما به گفته شرکت سازنده، شیشه‌ای از جنس آلومینیوم سیلیکات روی نمایشگر کشیده شده است. ناگفته نماند، نسبت تصویر نمایشگر 19:9 بوده و برای حالت محافظ چشم، از کمپانی TÜV موفق به اخذ تأییدیه شده است.

در ساخت این گوشی از چیپ‌ست میان‌رده Helio P22 (محصول مدیاتک) استفاده شده است. این تراشه 8 هسته‌ای مشتمل بر 4 هسته پردازشی 2 گیگاهرتزی و 4 هسته پردازشی 1.5 گیگاهرتزی است که همه آنها منطبق بر معماری پردازنده‌های Cortex-A53 هستند. 2 گیگابایت RAM و 32 گیگابایت فضای ذخیره‌سازی برای این دیوایس در نظر گرفته شده است. البته یک ورژن پیشرفته با 3 گیگابایت RAM و 64 گیگابایت حافظه داخلی نیز از این گوشی به تولید می‌رسد که متعاقبا قیمت بالاتری خواهد داشت. حافظه داخلی در هر دو مدل، با افزودن میکرو اس‌دی تا 512 گیگابایت دیگر قابل ارتقا خواهد بود.

با توجه به اینکه با یک گوشی رده پایین سروکار داریم، نمی‌توان مجموعه دوربین قدرتمندی را انتظار داشت. در پشت دستگاه تنها یک دوربین 13 مگاپیکسلی به چشم می‌خورد که در زیر آن یک فلش ال‌ای‌دی تک‌رنگ جای دارد. در کنار پشتیبانی از فوکوس خودکار، شاید تنها نکته مثبت این دوربین دیافراگم باز آن (با گشودگی f/1.8) باشد که روی کاغذ نور خوبی را جذب کرده و قاعدتا در محیط‌های کم‌نور عملکرد چندان بدی نخواهد داشت. با توجه به سطح پایین گوشی، از زوم اپتیکال خبری نبوده و تنها زوم دیجیتال در آن امکان‌پذیر است.

دوربین جلو نیز (با گشودگی f/2.2) رزولوشنی بیشتر از 5 مگاپیکسل نداشته و تنها از فوکوس ثابت برخوردار است. گفتنی‌ست دوربین‌های عقب و جلو فاقد لرزه‌گیر اپتیکال بوده و می‌توانند با وضوح 1080p فیلم‌برداری کنند.

تأمین انرژی این گوشی بر عهده یک باتری 3,020 میلی‌آمپر ساعتی است. شارژ سریع برای این باتری در نظر گرفته نشده و با یک شارژر 5 واتی و از طریق پورت microUSB شارژ می‌شود. البته به گفته برخی کارشناسان، همین باتری به اندازه کافی قوی بوده و از پس نیازهای اسمارت‌فونی در این قواره بر می‌آید.

آنر Play 3e یک گوشی دو سیم‌کارته بوده و به ارتباطات 4G VoLTE مجهز است. یکی از نکات مثبت این گوشی، وجود 3 اسلات در جایگاه سیم‌کارت است. بنابراین کاربر با خیال راحت می‌تواند علاوه بر قرار دادن میکرو اس‌دی، از هر دو سیم‌کارت خود نیز استفاده کند. از دیگر امکانات ارتباطی این گوشی می‌توان به بلوتوث نسخه 5، وای-فای b/g/n، سامانه‌های ناوبری GPS ،GLONASS و Beidou و جک هدفون اشاره کرد. سیستم‌عامل این دیوایس اندروید 9 بوده و ساختار منویی آن بر مبنای رابط کاربری اختصاصی هواوی (EMUI 9.1) توسعه یافته است.

آنر Play 3e در سه رنگ مشکی (Magic Night Black)، آبی (Aurora Blue) و طلایی (Platinum Gold) به تولید رسیده و طبق آنچه که در تصاویر دیده می‌شود، رنگ‌مایه و بافت قاب پشتی گوشی دوگانه است، به این ترتیب که رنگ‌مایه و بافت نوار سمت چپ قاب – که دوربین، فلش ال‌ای‌دی و لوگوی HONOR را در بر گرفته – متفاوت است. ورژن پایه این گوشی (2GB/32GB) با قیمت 699 یوان به فروش می‌رسد که با نرخ کنونی تبدیل ارز، تقریبا برابر با 99 دلار است. ورژن پیشرفته (3GB/64GB) نیز 899 یوان (127 دلار) قیمت‌گذاری شده است. درباره عرضه آنر Play 3e در بازارهای بین‌المللی حرفی زده نشده است. جالب است بدانید، هواوی برای تشویق مشتریان به سفارش این محصول، دو نفر از افرادی که با پیش‌سفارش اقدام به خریداری گوشی می‌کنند را به قید قرعه به تعطیلات 3 روزه در دبی می‌فرستد!

منبع : Vmall


خرید گوشی موبایل سامسونگ گلکسی آ 55 از دیجی کالا