معرفی گوشی پرچمدار Honor Play و مدل میان‌رده Honor 9i مجهز به GPU Turbo

نمایش خبر

فهرست اخبار
تاریخ : 1397/3/20        نویسنده: مریم رشنو
برچسب‌ها : گوشی هوشمند Smartphone ، بازی Game ، واحد پردازش گرافیکی GPU ، اندروید Android ، Honor 9i ، Honor Play ، هواوی Huawei

واحد خبر mobile.ir : بازار گوشی‌های مخصوص بازی پر از خبرهای تازه و جذاب است و تعداد کمپانی‌هایی که روی تولید این دسته از اسمارت‌فون‌ها سرمایه‌گذاری می‌کنند، رفته‌رفته افزایش می‌یابد. شرکت Razer حدود هشت ماه پیش، گوشی هوشمندی مخصوص بازی با نام Razer Phone وارد بازار کرد. ایسوس نیز در روزهای اخیر از نخستین اسمارت‌فون خود با نام ROG Phone برای علاقمندان به بازی رونمایی کرده است. در همین راستا، زیربرند آنر هواوی هم به تازگی دو اسمارت‌فون با نام‌های Honor Play و Honor 9i در چین معرفی کرده است که یکی از آنها با هدف Gamerها عرضه شده است. honor Play مجهز به فناوری جدیدی با عنوان GPU Turbo است که تجربه بازی موبایلی را ارتقاء خواهد داد. به علاوه این گوشی‌ها دارای notch بالای صفحه‌نمایش هستند و از دو سیم کارت پشتیبانی می‌کنند.

introducing honor play and honor 9i

همان طور که اشاره شد، مهم‌ترین ویژگی‌ آنر Play بهره‌گیری از قابلیتی موسوم به GPU Turbo است. اما پیش از معرفی ویژگی‌های دو اسمارت‌فون جدید، بهتر است با GPU Turbo آشنا شویم. این فناوری برای تغییر نحوه کنترل پردازش گرافیکی GPU از فرایند شتاب‌یافته یکپارچه سخت‌افزاری-نرم‌افزاری استفاده می‌کند. این امر به نوبه خود، نه تنها عملکرد کلی واحد پردازش گرافیکی را بهبود می‌بخشد، بلکه بهره‌وری انرژی آن را نیز افزایش خواهد داد. آنر از طریق بازسازی چارچوب معمول واحد پردازش گرافیکی در سطحی پایین‌تر از ویژگی‌های ساده نرم‌افزاری، به طراحی GPU Turbo دست یافته است.

هدف اصلی از ارائه GPU Turbo ارتقای تجربه بازی موبایلی است. آزمایش‌های اولیه آنر نشان می‌دهد که حتی محصولات میان‌رده این کمپانی می‌توانند با عملکرد برخی اسمارت‌فون‌های پرچمدار در کاربردهایmulti-thread رقابت کنند. Honor Play نخستین اسمارت‌فونی است که از این فناوری بهره می‌برد؛ قابلیتی که به زودی و دربه‌روزرسانی‌های آینده در دیگر گوشی‌های زیربرند آنر همچون آنر 10، آنر ویو 10، آنر 9 لایت و آنر 7 ایکس مورد استفاده قرار خواهد گرفت. با توجه به این که آنر از چیپ‌ست‌های Kirin هواوی در محصولات خود استفاده می‌کند، احتمال دارد که GPU Turbo راه خود را به برخی اسمارت‌فون‌های هواوی نیز باز کند.

introducing honor play and honor 9i

به گفته کارشناسان، GPU Turbo در شرایط آزمایشگاهی می‌تواند عملکرد کلی واحد پردازش گرافیکی را تا 60 درصد افزایش و در عین حال مصرف انرژی چیپ‌ست را تا 30 درصد کاهش دهد. در نتیجه می‌توان انتظار داشت که استفاده از این قابلیت، نه تنها کارایی گوشی‌های مخصوص بازی در رده‌های میانی و پیشرفته را افزایش ‌دهد، بلکه در آینده از واقعیت مجازی و افزوده نیز پشتیبانی نماید. در واقع از آنجا که انجام بازی‌های مبتنی بر واقعیت مجازی، با توجه به گرمای بیش از حد و مصرف انرژی بالا، در طولانی مدت دشوار خواهد بود، به نظر می‌رسد استفاده از GPU Turbo برای این گونه کاربردها مطلوبیت بالایی داشته باشد.

اسمارت‌فون‌ Honor Play

اسمارت‌فون پرچمدار Honor Play اساسا گوشی هوشمندی مخصوص بازی است. افزایش 60 درصدی کارایی پردازش گرافیکی، سبب می شود که به گفته برخی کارشناسان عملکرد این گوشی در بازی‌های موبایلی حتی بهتر از پرچمدارانی همچون Mi 8 شیائومی، آیفون ایکس و حتی Mi Mix 2S باشد. یکی از مهم‌ترین قابلیت‌هایی که به واسطه فناوری GPU Turbo در اختیار Honor Play قرار گرفته، تجربه بازی با فیدبک لرزشی 4D یا چهاربعدی است.

introducing honor play and honor 9i

صفحه‌نمایش این گوشی 6.3 اینچی با نسبت تصویر 19:9 و رزولوشن فول‌اچ‌دی پلاس (2340x1080 پیکسل) است و تا 85 درصد از طیف NTSC را پوشش می‌دهد. اسمارت‌فون Honor Play برخلاف دیگر پرچمداران آنر مجهز به بدنه فلزی در پشت گوشی و خطوط آنتن U شکل است. Honor Play همچون پرچمداران هواوی از جمله P20 وP20 Pro از پروسسور 10 نانومتری Kirin 970 برای پردازش بهره می‌برد. پردازش گرافیکی این مجموعه را گرافیک Mali-G72 MP12 بر عهده دارد و واحد شبکه عصبی یا NPU نیز در آن به کار گرفته شده است. آنر برای این گوشی دو ظرفیت رم 4 و 6 گیگابایتی در کنار حافظه داخلی 64 گیگابایتی در نظر گرفته است که در مقایسه با فضای 512 گیگابایتی ROG Phone قابلیت رقابت کمتری دارد. البته حافظه داخلی این گوشی به کمک اسلات میکرو اس‌دی تا 256GB قابل افزایش خواهد بود.

یکی از موارد با اهمیت برای گوشی‌های مخصوص بازی، نرخ تازه‌سازی فریم در آنهاست. این نرخ در Razer Phone برابر با 120 هرتز و در ROG Phone معادل 90 هرتز اعلام شده بود. اما آنر اطلاعاتی در خصوص نرخ تازه‌سازی فریم گوشی‌های جدید خود اعلام نکرده است.

introducing honor play and honor 9i

سیستم دوربین دوگانه این گوشی در سمت چپ بدنه پشتی قرار دارد. دوربین اصلی Honor Play نمونه‌ای 16 مگاپیکسلی دارای دیافراگمی به گشودگی f/2.2 است. این دوربین از دو فناوری فوکوس شامل تشخیص فاز و تشخیص کنتراست بهره می‌برد و در کنار آن، از دوربین 2 مگاپیکسلی با f/2.4 به کار رفته است که برای تعیین عمق میدان مورد استفاده قرار می‌گیرد و از تصویربرداری به کمک هوش مصنوعی و gestureهای واقعیت افزوده نیز پشتیبانی می‌کند. به علاوه، به کمک دوربین سلفی 16 مگاپیکسلی این اسمارت‌فون می‌توان همانند آیفون 10، نورپردازی سه‌بعدی روی تصاویر اِعمال کرد. گشودگی دیافراگم دوربین سلفی f/2.0 و اندازه پیکسل آن، 2 میکرون اعلام شده است.

introducing honor play and honor 9i

Honor Play مجهز به باتری 3,750 میلی‌آمپر ساعتی است که در مقایسه با Razer Phone و ROG Phone، هر دو با باتری‌های 4,000 میلی‌آمپر ساعتی، کمتر است. شارژ سریع باتری این گوشی با کمک شارژر 18 واتی (9 ولت و 2 آمپر) از طریق درگاه USB-C فراهم خواهد شد. این گوشی نخستین اسمارت‌فون آنر است که به طور پیش‌فرض با اندروید 8.1 اوریو و ساختار منویی EMUI 8.2 عرضه می‌شود، در نتیجه از جدیدترین بهینه‌سازی‌های سیستم‌عامل و رابط کاربری بهره خواهد برد.

وجود الگوریتم صوتی انحصاری هواوی با نام Histen برای ارائه صدای سه‌بعدی فراگیر با 8 کانال صوتی (یا صدای فراگیر 7.1) نیز از جمله قابلیت‌های صوتی این گوشی به شمار می‌رود.

حسگر اثر انگشت این گوشی در بخش میانی بدنه پشتی تعبیه شده است. به علاوه، از دیگر ویژگی‌های این محصولات جدید می‌توان به بلوتوث 4.2 و وای‌فای دو باند ac اشاره کرد.

introducing honor play and honor 9i

قیمت این گوشی از Honor 10 ارزان‌تر است و قیمت پایه نسخه مجهز به 4GB رم و 64GB حافظه داخلی 1,999 یوان (حدود 312 دلار) خواهد بود. همچنین نمونه دارای 6GB رم با قیمت 2,399 یوان چین (نزدیک به 375 دلار) عرضه خواهد شد. ظاهرا آنر نسخه‌ ویژه‌ای با عنوان Honor Play Cool برای این گوشی در نظر گرفته است که در ماه جولای با قیمت 2,499 یوان (حدود 390 دلار) عرضه خواهد شد.

پیش‌سفارش این گوشی با رنگ‌های آبی (Aurora Blue)، مشکی (Midnight Black) و بنفش (Nebula Purple) از روز 6 ژوئن شروع شده و زمان آغاز فروش رسمی آن در چین، روز 11 ژوئن اعلام شده است.

 

اسمارت‌فون‌ Honor 9i

Honor 9i در اندازه‌های 149.2x71.8x7.7 میلی‌متر تولید شده و 152 گرم وزن دارد. این گوشی5.84 اینچی از Honor Play کوچک‌تر است، اما نسبت تصویر آن بدون تغییر همان 19:9 باقی مانده است. وضوح نمایشگر آن، که با فناوری IPS LCD ساخته شده، نیز فول اچ‌دی پلاس (2280x1080 پیکسل) است.

اسمارت‌فون میان‌رده Honor 9i به فریم فلزی با پنل‌های شیشه‌ای خمیده 2.5D در جلو و عقب مجهز شده است و بدنه پشتی آن از پوشش نانو 12 لایه‌ای ساخته شده که به آن جلوه‌ای آینه‌مانند می‌بخشد.

introducing honor play and honor 9i

آنر برای عملیات پردازش در این اسمارت‌فون از تراشه 8 هسته‌ای Kirin 659 استفاده کرده است؛ پردازنده‌ای که در دستگاه‌هایی همچون آنر 9 لایت، آنر 7 ایکس و Mate 10 Lite به کار رفته بود. این گوشی از نظر رم و فضای ذخیره‌سازی مجهز به 4GB رم است که با دو پیکربندی حافظه داخلی 64 و 128 گیگابایتی به بازار ارائه خواهد شد.

introducing honor play and honor 9i

Honor 9i مجهز به دو دوربین 13 و 2 مگاپیکسلی در پشت گوشی است. فوکوس خودکار تشخیص فاز، فلش‌dual-tone LED ، فوکوس خودکار سریع و پردازش تصویر چندقابی از جمله ویژگی‌های دوربین اصلی این گوشی است. دوربین سلفی 16 مگاپیکسلی این گوشی هم با اندازه پیکسل 2 میکرون، مجهز به هوش مصنوعی و امکان گشودن قفل با تشخیص چهره خواهد بود.

introducing honor play and honor 9i

تأمین انرژی این اسمارت‌فون به کمک باتری 3,000 میلی‌آمپر ساعتی انجام می‌شود و هواوی رنگ‌های آبی (Charm Sea Blue)، ارغوانی (Dream Purple)، مشکی (Magic Night Black) و سبز (Jade Green) را برای آن در نظر گرفته است.

Honor 9i با اندروید 8.0 اوریو و نسخه قدیمی‌تر رابط کاربری اختصاصی هواوی یعنی EMUI 8.0 عرضه خواهد شد و از جک هدفون 3.5 میلی‌متری پشتیبانی می‌کند.

introducing honor play and honor 9i

این اسمارت‌فون از روز 7 ژوئن در چین و با قیمت 1,399 یوان (نزدیک به 218 دلار) برای نسخه مجهز به 4 گیگابایت رم و 64 گیگابایت حافظه داخلی و 1,699 یوان (حدود 265 دلار) برای نسخه دارای 128GB حافظه داخلی عرضه شده است.



خرید گوشی موبایل سامسونگ گلکسی آ 55 از دیجی کالا