رونمایی از ISOCELL Bright GM1 و GD1 - جدیدترین سنسورهای تصویری سامسونگ

نمایش خبر

تاریخ : 1397/8/13        نویسنده: مسعود بهرامی شرق
برچسب‌ها : سنسور دوربین Image Sensor ، دوربین Camera ، سامسونگ Samsung

واحد خبر mobile.ir : در حال حاضر تکنولوژی عکاسی در اسمارت‌فون با سرعت زیادی رو به پیشرفت بوده و در این میان، سامسونگ قطعا یکی از نام‌های بزرگ و پیشگام در این زمینه محسوب می‌شود. در سال 2013 بود که سامسونگ برای نخستین بار از تکنولوژی سنسور تصویری خود با نام ISOCELL پرده برداشت. پس از گذشت پنج سال، سامسونگ این تکنولوژی را به‌روزرسانی نمود و در اواخر ژوئن 2018، نسخه تکمیل‌شده آن را با عنوان ISOCELL Plus به دنیای صنعت معرفی کرد. حال، بنابر خبری که در روز سه‌شنبه 30 اکتبر 2018 (8 آبان 1397) در وب‌سایت خبری سامسونگ منتشر شد، این کمپانی دو سنسور تصویری جدید دیگر را به‌زودی وارد دنیای اسمارت‌فون خواهد کرد.

Introducing Samsung new 0 8 Micrometre ISOCELL Image Sensors

سنسور اولی Bright GM1 ISOCELL نام داشته و رزولوشن آن برابر با 48 مگاپیکسل عنوان شده است. سنسور دوم نیز ISOCELL Bright GD1 بوده و وضوحی معادل 32 مگاپیکسل خواهد داشت. هر دو سنسور جدید سامسونگ پیکسل‌هایی به اندازه 0.8 میکرون داشته و با استفاده از تکنولوژی ISOCELL Plus به تولید رسیده‌اند.

بن ک. هور (Ben K. Hur)، مدیر بازاریابی بخش System LSI (مدار مجتمع در مقیاس بزرگ) در سامسونگ، بر این باور است که همانطور که اسمارت‌فون‌ها به منظور ارائه تجربه‌های دوربینیِ جدید و هیجان‌انگیزتر برای کاربران تکامل می‌یابند، تقاضا برای سنسورهای تصویری فوق‌العاده کوچک با رزولوشن بالا نیز بیشتر می‌شود. وی افزود معرفی سنسورهای پیشرفته ISOCELL Bright GM1 و GD1، نشانه‌ای‌ست از تعهد سامسونگ به ادامه مسیر نوآوری در تکنولوژی سنسورهای تصویری.

با توجه به آنکه در شرایط کنونی، دوربین‌ها به یکی از مهم‌ترین عوامل تمایز بین گوشی‌های هوشمند تبدیل شده‌اند، شرکت‌های سازنده اسمارت‌فون با یک چالش مهم روبرو هستند: جای دادن چندین دوربین در طراحی خوش‌ساخت و روان پرچمدارهای خود. به لطف کاهش اندازه پیکسل‌، این سنسورهای جدید انعطاف بیشتری را در طراحی ارائه کرده و لذا سازندگان ماژول‌های دوربین می‌توانند ماژول‌های کوچک‌تری بسازند و یا اینکه پیکسل‌های بیشتری را در همان طراحی‌های کنونی تعبیه کنند. در نتیجه شرکت‌های سازنده گوشی‌های هوشمند قادر خواهند بود تا استفاده از فضا در اسمارت‌فون‌های بی‌حاشیه خود را به حداکثر برسانند.

Introducing Samsung new 0 8 Micrometre ISOCELL Image Sensors

همانطور که گفته شد، سنسورهای GM1 و GD1 با بهره‌گیری از جدیدترین فناوری سامسونگ برای ایزوله‌سازی پیکسل‌ها – یعنی ISOCELL Plus – تولید شده‌اند. لازم به ذکر است، تکنولوژی ISOCELL Plus با بهینه‌سازی عملکرد پیکسل‌ها (مخصوصا پیکسل‌های با ابعاد کوچک‌تر) آنها را به راه‌کار مناسبی برای دوربین‌های وضوح‌بالای امروزی مبدل می‌کند. همچنین، طبق ادعای سامسونگ، حساسیت سنسورهای GM1 و GD1 به نور، با حساسیت به نورِ یک سنسور تصویری با پیکسل‌هایی به اندازه 1.6 میکرون به ترتیب در رزولوشن‌های 12 و 8 مگاپیکسل، برابری می‌کند. این امر به دلیل تکنولوژی Tetracell است که در آن برای افزایش میزان حساسیت به نور، چهار پیکسل به گونه‌ای ادغام می‌شوند که عملا به عنوان یک پیکسل کار کنند. از دیگر امکانات این سنسورها می‌توان به پشتیبانی از لرزه‌گیر الکترونیکی مبتنی بر ژیروسکوپ اشاره کرد که عکاسی را دقیق‌تر و سریع‌تر خواهد کرد.

سنسور GD1 از دامنه دینامیکی بالا (HDR) بی‌درنگ بهره می‌برد. این ویژگی باعث می‌شود تا این سنسور در هنگام فیلم‌برداری شخص از خود و یا پخش ویدئوی زنده (حتی در شرایط کم‌نور و یا محیط‌های با کنتراست بالا)، نوردهی متعادل‌تر، رنگ‌های واقعی‌تر و جزییات بیشتری را ارائه کند.

در پایان گفتنی‌ست، انتظار می‌رود سنسورهای GM1 و GD1 در سه‌ماهه چهارم سال جاری میلادی به تولید انبوه برسند، لذا احتمالا نخستین دیوایس‌های مجهز به این دو سنسور در اوایل سال 2019 وارد بازار خواهند شد.  

منبع : Samsung


خرید گوشی موبایل سامسونگ گلکسی آ 55 از دیجی کالا