Vivo iQOO: آغاز یک ساب‌برند جدید با یک گوشی مخصوص بازی

نمایش خبر

تاریخ : 1397/12/11        نویسنده: آرش افراسیابی
برچسب‌ها : گوشی هوشمند Smartphone ، بازی Game ، چین China ، گوشی مخصوص بازی Gaming Phone ، Vivo iQOO ، ویوو Vivo

واحد خبر mobile.ir : ارائه‌ ساب‌برندهای جدید توسط برندهای اصلی بازار موبایل این روزها به امری معمول و متداول و عاملی برای جذب مشتریان و مخاطبان تازه بدل شده و به جز هواوی که از چندین سال پیش به این سو، برند آنر را به صورت مستقل ارائه کرد حالا زیربرندهای دیگری از جمله Redmi و پوکوفون از شیائومی و Realme از شرکت اوپو نیز در دسترس قرار دارنده و امروز شرکت Vivo نیز رسما با زیر برند جدید iQOO به این جمع پیوسته است. اسمارت‌فون جدید iQOO شرکت ویوو یک گوشی مخصوص بازی با مشخصات و امکاناتی در سطح بهترین پرچمداران بازار است که قیمت آن در مقایسه با متوسط گوشی‌های شرکت ویوو در سطح بالاتری قرار می‌گیرد.

Introducing Vivo iQOO

شرکت ویوو در طی یک سال گذشته ابداعات و نوآوری‌های متعددی را به دنیای موبایل ارائه کرده که از آن جمله باید به گوشی تمام‌صفحه با سلفی پنهان‌شونده (پاپ-آپ) Vivo NEX، اسمارت‌فون دارای دو صفحه‌نمایش جداگانه Vivo NEX Dual Display و گوشی بدون پورت و دکمه Vivo APEX 2019 اشاره کرد. این شرکت که در کنار Oppo و OnePlus بخشی از زیر مجموعه هولینگ BBK به حساب می‌آید این بار یک گوشی مخصوص بازی معرفی کرده که در ردیف اسمارت‌فون‌هائی نظیر Asus ROG Phone، نوبیا Red Magic Mars، شیائومی Black Shark Helo و Razer Phone 2 قرار می‌گیرد.

Introducing Vivo iQOO

شاید اولین سوال در مورد iQOO معنای آن و چگونگی تلفظ این نام است؛ ویوو توضیح چندانی در رابطه با معنا و تلفظ این نام ارائه نکرده اما به گفته Engadget این نام مخفف عبارت «I Quest On and On» (هر لحظه و همواره به جست‌وجو ادامه می‌دهم) است که ترکیب غریبی برای نام یک برند به حساب می‌آید. iQOO با وجود نام‌گذاری عجیب آن، طبق انتظار از یک گوشی مخصوص بازی، اسمارت‌فون قدرتمند و پر امکاناتی‌ست که می‌توان آن را با بهترین پرچمداران سایر برندها در یک ردیف (و حتی بالاتر) قرار داد.

صفحه‌نمایش گوشی دارای ابعاد 6.41 اینچی با وضوح فول اچ‌دی‌ پلاس یا 1080×2340 پیکسل در نسبت 19.5:9 است که با فناوری OLED ساخته شده و همین موضوع امکان قرارگیری یک سنسور اثر انگشت (ظاهرا از نوع نوری) را درون صفحه‌نمایش فراهم آورده است. بالای صفحه‌نمایش یک ناچ کوچک از نوع قطره‌ای دیده می‌شود که دوربین سلفی را در خود جای داده و به اندازه‌ای کوچک است که نسبت صفحه‌نمایش به بدنه (screen to body ratio) در این گوشی به 91.7 درصد افزایش پیدا کند.

Introducing Vivo iQOO

بخش پشتی این مدل مثل اکثر نمونه‌های مخصوص بازی با طراحی فانتزی چشم‌نوازی همراه شده که بر کاربری این مدل تأکید می‌کند؛ شیشه سه‌بعدی براق این قسمت دارای لبه‌های خمیده‌ای درکنار‌ها بوده و در مرکز آن LED افقی نسبتا بزرگی به رنگ حاشیه دستگاه (آبی یا نارنجی) دیده می‌شود که طراحی اتومبیل‌های اسپرت را به ذهن متبادر می‌سازد. نسخه دارای 12 گیگابایت رم این مدل ظاهرا به رنگ مشکی بوده و طرحی مشابه فیبر کربن دارد. چراغ رنگی بخش پشتی همانطور که می‌توان حدس زد نقش LED اعلان‌ برنامه‌ها را بر عهده داشته و در هنگام بازی نیز به ظاهر جذاب دستگاه می‌افزاید.

Introducing Vivo iQOO

پردازش در این مدل طبق انتظار با چیپ‌ست 7 نانومتری Snapdragon 855 انجام می‌شود و 6/8/12 گیگابایت رم و 128/256 گیگابایت حافظه داخلی دارد. نسخه مجهز به 6 گیگابایت رم این گوشی تنها با یک حافظه 128 گیگابایتی ارائه می‌شود و نسخه پیشرفته دارای رم 12 گیگابایتی نیز 256 گیگابایت حافظه داخلی دارد.

Introducing Vivo iQOO

iQOO برای جذب هرچه بیشتر گیمرهای حرفه‌ای در کناره‌های گوشی، سنسورهای حساس به تماسی را در نظر گرفته که از آنها می‌توان به‌عنوان کنترلرهای اضافی در بازی استفاده کرد. همچنین برای تکمیل شدن امکانات مرتبط با بازی، مثل دیگر رقبا از سیستم خنک‌کننده محفظه بخار یا vapor cooling system استفاده شده که طبق اندازه‌گیری‌های شرکت سازنده قادر است تا iQOO را در مقایسه با Vivo NEX تا 14 درجه سانتی‌گراد خنک‌تر نگاه دارد. امکاناتی از این دست در کنار قابلیت‌های نرم‌افزاری از جمله جلوگیری از کاهش تعداد فریم‌ها، ایجاد اولویت در منابع سیستم برای بازی در حال اجرا و سوئیچ بدون وقفه و بالافاصله مابین وای‌فای و شبکه موبایلی، iQOO را حداقل روی کاغذ به اسمارت‌فون پیشرفته‌ای در رده بازی بدل می‌سازد.

Introducing Vivo iQOO

در بخش پشتی گوشی سه دوربین حضور دارند که دوربین اصلی با وضوح 12 مگاپیکسلی مجهز به سنسور 1/2.55‌ اینچی Sony IMX363 بوده و ابعاد پیکسل‌های آن نیز 1.4 میکرون است. این دوربین ظاهرا پیش از این در Google Pixel 3 نیز به کار گرفته شده بود. دوربین دوم این بخش یک نمونه 13 مگاپیکسلی واید با میدان دید 120 درجه‌ای‌ست و در نهایت سومین دوربین نیز با وضوح 2 مگاپیکسل تنها برای ایجاد افکت بوکه به کار گرفته می‌شود. وضوح دوربین سلفی این گوشی نیز 12 مگاپیکسل اعلام شده است.

Introducing Vivo iQOO

تأمین انرژی برای مدت‌ زمان طولانی یکی از مهم‌ترین اصول طراحی گوشی‌های مخصوص بازی‌ست و Vivo iQOO نیز خوشبختانه در این زمینه موفق عمل کرده است؛ ظرفیت باتری این مدل 4,000mAh اعلام شده که ظرفیت مناسب و راضی‌کننده‌ای به نظر می‌رسد. شارژ جدید این باتری با نام Super FlashCharge از توان فوق‌العاده 44 واتی برخوردار است که به گفته شرکت سازنده کل پروسه شارژر در آن از 0 تا 100 درصد تنها در 45 دقیقه انجام می‌شود. این شارژر همراه با نسخه‌های دارای رم 8 گیگابایت و بالاتر ارائه می‌شود اما نسخه پایه مجهز به 6 گیگابایت رم، شارژر ساده‌تری (ظاهرا با توان 22.5 وات) دارد.

Introducing Vivo iQOO

Vivo iQOO ظاهر در حال حاضر در بازار چین در دسترس قرار دارد و قیمت نسخه پایه آن با رم 6 گیگابایتی و حافظه داخلی 128 گیگابایتی، 2,998 یوان (نزدیک به 447 دلار آمریکا) است. نسخه 8GB/128GB این مدل دارای قیمت 3,298 یوان (492 دلار) بوده و ورژن 8GB/256GB آن نیز با قیمت 3,598 یوان (537 دلار) به فروش می‌رسد.

Introducing Vivo iQOO

در نهایت پیشرفته‌ترین محصول این سری با 12 گیگابایت RAM و 256 گیگابایت حافظه داخلی نیز 4,298 یوان (641 دلار) قیمت دارد. سیستم‌عامل دستگاه نسخه 9 اندروید پای با رابط کاربری اختصاصی Funtouch OS 9 بوده و امکان ارتباطی NFC نیز برای آن در نظر گرفته شده است.  

منبع : Vivo


خرید گوشی موبایل سامسونگ گلکسی آ 55 از دیجی کالا