MWC 2019: معرفی Energizer Power Max P18K Pop، گوشی هوشمند یا پاور بانک؟

نمایش خبر

تاریخ : 1397/12/11        نویسنده: مریم رشنو
برچسب‌ها : گوشی هوشمند Smartphone ، باتری Battery ، اندروید Android ، هلیو پی 70 Helio P70

واحد خبر mobile.ir :  در کنگره جهانی موبایل امسال، محصولات عجیب و غریب کم نبوده است. یکی از این محصولات، اسمارت‌فون جدیدی از Energizer است؛ شرکتی که عمدتا به تولید باتری و پاور بانک شهرت دارد. این کمپانی در کنگره جهانی موبایل امسال، 26 دستگاه جدید را به نمایش گذاشته که یکی از جالب‌ترین آنها، محصول جدیدی از سری Power Max با نام Power Max P18K Pop است. گوشی جالب توجهی که در حقیقت تلفیقی است از پاور بانک و اسمارت‌فون و از نظر ظرفیت باتری، دستگاهی قابل توجه و بی‌سابقه به شمار می‌رود. البته این محصول در واقع ساخته شرکت فرانسوی Avenir Telecom محسوب می‌شود که تحت لیسانس Energizer این گوشی را به بازار معرفی کرده است.

Introducing Energizer Power Max P18K Pop

در سال‌های اخیر اندازه گوشی‌‌های هوشمند پیوسته بزرگ‌تر شده، اما به طور معمول ضخامت آنها کاهش یافته است. در واقع با آن که گرایش غالب میان کاربرانِ اسمارت‌فون‌های با نمایشگر بزرگ، دیدن ویدئو و وب‌گردی است، در عین حال گوشی‌های باریک‌‌تر محبوبیت بیشتری در میان مصرف‌کنندگان دارند؛ چرا که حمل آنها راحت‌تر است. اما گاهی شرکت‌ها باریکی گوشی را قربانی اهداف دیگری می‌کنند. نمونه بارز این سیاست، اسمارت‌فون جدید Energizer است.

بر اساس اطلاعات منتشرشده، ضخامت این اسمارت‌فون 18 میلی‌متری به قدری غیر معمول است که سایت‌های خبری به طنز از آن به عنوان یک باتری حجیم یاد کرده‌اند که بعدا اسمارت‌فونی هم به آن اضافه شده است! برای مقایسه و درک بهتر اندازه این گوشی، بهتر است بدانید که ضخامت آن حدود دو و نیم برابر گلکسی S10 سامسونگ با ضخامت 7.8 میلی‌متر است. Energizer سال گذشته هم اسمارت‌فونی با نام P16K Pro معرفی کرد که دارای باتری 16,000 میلی‌آمپر ساعتی بود و در صورت استفاده معمول تا 5 روز دوام داشت.

Introducing Energizer Power Max P18K Pop

این گوشی در نگاه اول دستگاهی مفهومی به نظر می‌رسد، اما برخی ویژگی‌های آن به گوشی‌های رده بالا نزدیک است. صفحه‌نمایش 6.2 اینچی Power Max P18K Pop با فناوری ال‌سی‌دی ساخته شده است و جالب آن که حاشیه‌های بسیار کمی در اطراف آن به چشم می‌خورد. خوشبختانه شرکت Energizer از طراحی معمول این روزهای صنعت اسمارت‌فون دوری گزیده و بریدگی یا notch در بالای پنل نمایشگر P18K Pop در نظر نگرفته است. با چنین شیوه طراحی، پرسشی که ممکن است در خصوص این محصول پیش بیاید آن است که دوربین سلفی این اسمارت‌فون در کجا قرار می‌گیرد؟ Energizer از راهکاری مشابه شرکت چینی ویوو در گوشی‌های Vivo Nex و V15 Pro استفاده کرده و ماژول pop-up با دو دوربین سلفی برای محصول تازه خود در نظر گرفته است که ظاهرا دارای رزولوشن 16 و 2 مگاپیکسل هستند.

Introducing Energizer Power Max P18K Pop

باتری P18K Pop دارای ظرفیت 18,000 میلی‌آمپر ساعت است و بر اساس ادعای شرکت سازنده، می‌تواند در صورت استفاده معمول، به مدت یک هفته و در صورت پخش ویدئو به طور مستمر به مدت دو روز کامل یا 48 ساعت پاسخگوی نیاز کاربران باشد. با توجه به ظرفیت بالای باتری، طبیعتا P18K Pop از فناوری شارژ سریع بهره می‌برد و ظاهرا شارژ کامل باتری مستلزم صرف حدود 8 ساعت زمان است. همچنین می‌توان از این گوشی به عنوان شارژر معکوس برای سایر دستگاه‌ها نیز استفاده کرد که از طریق درگاه USB-C صورت می‌پذیرد.

از آنجا که مشخصات دقیق این اسمارت‌فون هنوز توسط شرکت سازنده منتشر نشده، نمی‌توان در خصوص دیگر جزئیات سخت‌افزاری آن با اطمینان سخن گفت. بر اساس اطلاعات منابع مختلف خبری، اسمارت‌فون Power Max P18K Pop مجهز به سه دوربین در بدنه پشتی است که به نظر می‌رسد وضوح آنها 12، 5 و 2 مگاپیکسل خواهد بود. عملیات پردازش در این گوشی هوشمند توسط پروسسوری از مدیاتک (احتمالا Helio P70) انجام می‌شود و 6 گیگابایت رم در کنار 128 گیگابایت حافظه داخلی برای آن در نظر گرفته شده است.

Introducing Energizer Power Max P18K Pop

این اسمارت‌فون به رنگ آبی تیره و همراه با جدیدترین نسخه اندروید یعنی Android 9 Pie ارائه می‌شود و فصل تابستان سال جاری میلادی به عنوان زمان عرضه و قیمتی ظاهرا در حدود 680 دلار از سوی کمپانی سازنده برای آن در نظر گرفته شده است.

ذکر این نکته هم خالی از لطف نیست که Energizer به تازگی پیش‌نمونه‌ای از دستگاهی با دو صفحه‌نمایش را هم ارائه داده است که Power Max P8100S نام دارد و وعده داده که دستگاه جدید، مجهز به دوربین اصلی 48 مگاپیکسلی و دوربین سلفی 24 مگاپیکسلی خواهد بود. باتری محصول آینده این شرکت 10,000 میلی‌آمپر ساعتی است و از پردازنده اسنپ‌دراگون 855 و 8GB رم و 256GB حافظه داخلی بهره خواهد برد.



خرید گوشی موبایل سامسونگ گلکسی آ 55 از دیجی کالا