A7 اسمارت‌فون جدید Oppo مجهز به باتری 4,230 میلی‌آمپر ساعتی

نمایش خبر

تاریخ : 1397/8/30        نویسنده: مریم رشنو
برچسب‌ها : گوشی هوشمند Smartphone ، اندروید Android ، چین China ، Oppo A7 ، اوپو Oppo

واحد خبر mobile.ir : از حدود یک ماه پیش خبرهایی درباره عرضه اسمارت‌فونی جدید از Oppo با نام A7 شنیده می‌شد و حال این خبرها رنگ واقعیت به خود گرفته‌اند. شرکت چینی Oppo به تازگی گوشی هوشمند A7 را معرفی کرده که می‌توان آن را در گروه اسمارت‌فون‌های رده میانی دسته‌بندی کرد. این کمپانی چندی پیش هم از A7x رونمایی کرده بود که از صفحه‌نمایشی با وضوح FHD+، دوربین دوگانه، چیپ‌ستی میان‌رده و باتری 3,500mAh بهره می‌برد. با مقایسه مشخصات A7x با A7 به نظر می‌رسد گوشی جدید Oppo گامی رو به عقب باشد، چرا که از نظر ویژگی‌های پردازشی و رزولوشن نمایشگر از A7x پایین‌تر است و شاید بتوان مهم‌ترین نقطه قوت آن را باتری 4,230 میلی‌آمپر ساعتی دانست.

Introducing Oppo A7

اسمارت‌فون 168 گرمی Oppo A7 در اندازه‌های 155.9x75.4x8.1 میلی‌متر طراحی شده و نسبت صفحه به بدنه آن 88.4 درصد است. بدنه پشتی این گوشی سه‌بعدی است و طرحی سایه روشن با حالت کبریتی دارد. در طراحی این اسمارت‌فون نیز همانند محصولات اخیر Oppo و اکثر سازندگان گوشی هوشمند از بریدگی کوچکی استفاده شده که به دلیل کوچکی و شباهت با قطره آب، waterdrop notch نامیده می‌شود. حسگر اثر انگشت A7 در پشت دستگاه قرار گرفته است و لوگوی OPPO در زیر آن جای دارد.

صفحه‌نمایش این گوشی 6.2 اینچی است که رزولوشن آن در مقایسه با A7x افت کرده و به اچ‌دی پلاس (یا 1520x720 پیکسل) رسیده است.

Introducing Oppo A7

اسمارت‌فون A7 همانند A5 از پردازنده 14 نانومتری اسنپ‌دراگون 450 بهره می‌برد. این پردازنده دارای هشت هسته پردازشی (مبتنی بر معماری پردازنده‌های Cortex A53) با حداکثر سرعت کلاک 1.8 گیگاهرتز است. ناگفته نماند که Adreno 506 عهده‌دار پردازش گرافیکی در این مجموعه است. Oppo دو گزینه رم 3 یا 4 گیگابایتی برای این گوشی در نظر گرفته و از نظر حافظه داخلی هم تنها یک پیکربندی 32 گیگابایتی برای A7 موجود است. البته امکان افزایش فضای ذخیره‌سازی تا 256 گیگابایت دیگر از طریق اسلات میکرو اس‌دی وجود خواهد داشت. به گزارش برخی منابع خبری، ظاهرا پیکربندی رم و حافظه داخلی در نسخه چینی این گوشی 4GB/64GB است؛ در حالی که برای سایر کشورها از جمله نپال، ظرفیت حافظه داخلی 32 گیگابایت خواهد بود.

Introducing Oppo A7

در پشت دستگاه، مجموعه دوربین دوگانه در قابی طلایی دیده می‌شود که به صورت افقی با فلش ال‌ای‌دی در کنار یکدیگر قرار گرفته‌اند. دوربین اصلی، 13 مگاپیکسلی با f/2.2 و دوربین دوم با f/2.4 دارای رزولوشن 2 مگاپیکسل است و برای جلوه‌های عمق و بوکه به کار می‌رود. دوربین سلفی در بریدگی بالای صفحه‌نمایش تعبیه شده که وضوح آن 16 مگاپیکسل با گشودگی دیافراگم f/2.0 است و از امکانات هوش مصنوعی همچون Beauty Shot با وضوح 8 مگاپیکسل بهره می‌برد.

Introducing Oppo A7

آنچه این گوشی را در مقایسه با هم‌رده‌هایش خاص می‌کند، باتری 4,230 میلی‌آمپر ساعتی آن است. قابلیتی که به گفته کارشناسان شاید تنها برتری A7 در مقایسه با A7x باشد. ظرفیت بالای باتری در کنار کم‌مصرف‌ بودن پردازنده و وضوح پایین صفحه‌نمایش دست به دست هم می‌دهند که شارژ این گوشی دوام بیشتری داشته باشد. به علاوه، Oppo برای این گوشی قابلیتی با عنوان HyperBoost در نظر گرفته که تجربه روان بازی را در اختیار کاربران قرار می‌دهد.

Introducing Oppo A7

ظاهرا یکی از سیاست‌های جدید هولدینگ BBK Electronics عرضه گوشی‌های میان‌رده‌ای مناسب بازی است و برای تحقق این هدف، فناوری‌های جدیدی را برای زیرمجموعه‌های خود همچون Oppo و Vivo در نظر گرفته است. اسمارت‌فون Z3 ویوو، که حدود یک ماه پیش به بازار معرفی شد، برای افزایش سرعت اجرای بازی‌ها از قابلیتی با عنوان موتور سرعت‌دهی به بازی بهره می‌برد که بنا بر اعلام شرکت سازنده، سرعت بارگذاری و اجرای بازی‌ها را تا 27.6 درصد افزایش می‌داد. Oppo نیز فناوری HyperBoost را در میانه اکتبر سال جاری میلادی طی رویدادی در چین معرفی کرد. ظاهرا این تکنولوژی برای رقابت با فناوری GPU Turbo هواوی طراحی شده است که نخستین بار در اسمارت‌فون Honor Play شاهد آن بودیم. به نظر می‌رسد با استفاده از قابلیت HyperBoost در A7 و سازگار کردن کاربرد CPU و واحد پردازش گرافیکی تا 31 درصد، تجربه روان‌تر بازی‌های منتخب در اختیار کاربران قرار می‌گیرد؛ بازی‌هایی از میان آنها می‌توان به Arena of Valor، PUBG و جدیدترین نسخه فیفا اشاره کرد. ظاهرا A7 نخستین گوشی میان‌رده مجهز به این فناوری از Oppo است و به طور کلی دومین گوشی بعد از RX17 Pro در زمینه بهره‌مندی از این قابلیت به شمار می‌رود.

Introducing Oppo A7

سایر امکانات این گوشی همانند اکثر اسمارت‌فون‌های میان‌رده است. A7 از درگاه میکرو یو‌اس‌بی بهره می‌برد و نسخه 4.2 بلوتوث و وای‌فای تک‌باند a/b/g/n با فرکانس 2.4 گیگاهرتز برای آن در نظر گرفته شده است. همچنین خبر خوشحال‌کننده آن که Oppo جک هدفون 3.5 میلی‌متری را از ساختار این اسمارت‌فون حذف نکرده است.

سیستم‌عامل این گوشی دو سیم‌کارته نسخه 5.2 از ColorOS است که بر مبنای اندروید 8.1 توسعه یافته است.

اگر مشخصات این گوشی آشنا به نظر می‌رسد به این دلیل است که کارشناسان، A7 را همان Realme 2 (محصول Oppo برای بازار هند) اما در پوششی جدید می‌دانند. این شباهت‌ها تنها به قطر و رزولوشن صفحه‌نمایش، چیپ‌ست‌ پردازشی، رم و حافظه داخلی محدود نمی‌شود، بلکه ساختار دوربین اصلی و ظرفیت باتری در هر دو گوشی مشابه است.

Introducing Oppo A7

محصول جدید Oppo در دو رنگ طلایی (Glaring Gold) و آبی (Glaze Blue) با قیمتی در حدود 1,599 یوان (با نرخ کنونی تبدیل ارز، حدود 230 دلار) عرضه خواهد شد. پیش‌سفارش A7 از روز معرفی شروع شده است و فروش آن از روز 22 نوامبر (1 آذر) در چین آغاز خواهد شد. ظاهرا قیمت این گوشی در دیگر بازارها همچون نپال کمی بالاتر است و با قیمت 35,790 روپیه نپال (نزدیک به 310 دلار) ارائه خواهد شد. از این رو، به نظر می‌رسد کاربران هندی بهتر است نسخه 4GB/64GB اسمارت‌فون Realme 2 را با قیمتی در حدود 160 دلار خریداری کنند! 

منبع : Oppo


خرید گوشی موبایل سامسونگ گلکسی آ 55 از دیجی کالا