معرفی حسگر ISOCELL جدید سامسونگ برای فیلم‌برداری در حالت آهسته با سرعت 480 فریم در ثانیه

نمایش خبر

فهرست اخبار
تاریخ : 1396/11/5        نویسنده: مریم رشنو
برچسب‌ها : سنسور دوربین Image Sensor ، دوربین Camera ، سامسونگ Samsung

واحد خبر mobile.ir : کمپانی سامسونگ الکترونیکس در تاریخ 22 ژانویه سال جاری میلادی (2 بهمن 1396) اطلاعات تازه‌ای در خصوص جدیدترین حسگر دوربین خود با نشان تجاری ISOCELL منتشر کرده است. پیش‌بینی مشخصات گوشی‌های پرچمدار شرکت‌های بزرگی همچون اپل و سامسونگ و گمانه‌زنی در خصوص ویژگی‌های مهمی مثل دوربین و صفحه‌نمایش آنها همواره جذاب بوده است. بر همین اساس، وب‌سایت‌های خبری پیش‌بینی کرده‌اند که این حسگر جدید با احتمال زیاد در گوشی‌های پرچمدار گلکسی S9 و S9+ به کار گرفته خواهد شد. سامسونگ حدود چهار ماه پیش نیز دو حسگر دوربین معرفی کرده بود که یکی حسگر سریع 12 مگاپیکسلی با پیکسل‌های 1.28 میکرونی و مجهز به فناوری Dual Pixel بود و دیگری حسگر باریک 24 مگاپیکسلی با اندازه پیکسل 0.9 میکرون که با فناوری Tetracell ساخته شده بود.

Introducing Samsung ISOCELL Camera Sensor

حسگر جدید سامسونگ از گروه حسگرهای تصویری شفاف و روشن (Bright) با برند ISOCELL و دارای ساختاری سه‌لایه است. یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های این حسگر امکان ثبت ویدئوی فول اچ‌دی در حالت آهسته (slow motion) با سرعت 480 فریم در ثانیه است. این ویژگی حسگر سامسونگ قابل مقایسه با دوربین Motion Eye اسمارت‌فون اکسپریا XZ Premium سونی است که با استفاده از یک حسگر سه‌لایه CMOS، قابلیت برداشت تصویر در کیفیت اچ‌دی با سرعت 960 فریم در ثانیه را فراهم می‌کند. نکته مهم آن است که سرعت حسگر سونی دو برابر سامسونگ است، اما کیفیت حسگر سامسونگ 1080p است در حالی که سونی کیفیت 720p را ارائه می‌دهد. البته با استفاده از دوربین اکسپریا XZ Premium تنها می‌توان کسری از ثانیه اقدام به ثبت ویدئو کرد، در حالی که سامسونگ به مدت زمان فیلم‌برداری با به‌کارگیری دوربین مجهز به این حسگر اشاره نکرده است. با این حال این احتمال وجود دارد که با استفاده از حسگر جدید این شرکت محدودیت زمانی ثبت ویدئو در حالت آهسته کاهش یابد.

Introducing Samsung ISOCELL Camera Sensor

ظاهرا سنسور تازه سامسونگ مجهز به فناوری Tetracell است که در آن برای افزایش حساسیت به نور، چهار پیکسل مجاور در قالب یک پیکسل بزرگ ترکیب می‌شوند. ویژگی‌ دیگر این حسگر قابلیتی است که از آن با عنوان Super PD Dual Pixel یاد می‌شود. البته سامسونگ به جزئیات زیادی در این خصوص اشاره نکرده است اما حسگرهای سریع ISOCELL با استفاده از فوکوس خودکار تشخیص فاز (PDAF) پیشرفته، فناوری Dual Pixel و قابلیت Super PD، می‌توانند میزان فاصله اشیاء متحرک با سرعت بالا را تا دوربین برآورد کنند و حتی در نور کم نیز فوکوس سریع‌تر و دقیق‌تری ایجاد نمایند.

Introducing Samsung ISOCELL Camera Sensor

پیش از این برخی منابع خبری پیش‌بینی کرده بودند که دوربین اصلی گلکسی S9 دارای وضوح 12 مگاپیکسلی است که گشودگی دیافراگم آن از f/1.5 تا f/2.4 متغیر خواهد بود. با وجود آن که بیشتر سایت‌های فناوری بر این باورند که سامسونگ از این حسگر در گلکسی S9 استفاده خواهد کرد، اما بعضی از کارشناسان اعتقاد دارند که این حسگر برای دوربین اسمارت‌فون‌های باریک، بدون حاشیه و البته غیر پرچمدار مناسب است. به همین دلیل پیش‌بینی کرده‌اند که احتمال دارد حسگر مورد استفاده در دوربین گلکسی S9، همین ساختار سه‌لایه را داشته باشد اما اندازه پیکسل‌های آن بزرگ‌تر باشد. ظاهرا سامسونگ قصد دارد این اسمارت‌فون و مدل پلاس آن را در ماه آینده و در جریان کنفرانس جهانی موبایل MWC 2018 معرفی نماید. 

منبع : Samsung