ثبت 45 پتنت جدید به نام اپل، از جمله آنتن‌های موج میلی‌متری

نمایش خبر

فهرست اخبار
تاریخ : 1397/7/6        نویسنده: مسعود بهرامی شرق
برچسب‌ها : حق اختراع Patent ، اداره ثبت اختراعات و علائم تجاری آمریکا USPTO ، مالکیت معنوی Intellectual Property ، نسل پنجم 5G ، امواج میلی‌متری mmWave ، اپل Apple

واحد خبر mobile.ir : اداره ثبت اختراعات و علائم تجاری آمریکا (USPTO) در روز سه‌شنبه 25 سپتامبر 2018 (3 مهر 1397) تعداد 45 پتنت مختلف را به نام اپل به ثبت رساند. یکی از مهم‌ترین این پتنت‌ها، پیاده‌سازی آنتن‌های موج میلی‌متری در آیفون‌های مجهز به شبکه 5G است. این پتنت با عنوان "دیوایس الکترونیکی با آنتن‌های موج میلی‌متری" و با شماره 10,084,490 در USPTO ثبت شده است. از دیگر پتنت‌های ثبت شده در 25 سپتامبر، می‌توان به اپلیکیشنی اشاره کرد که در چارچوب پروژه Titan، روی آیفون نصب شده و با ثبت تمام تنظیمات مورد نظر شما در اتومبیل‌تان، می‌تواند همه این تنظیمات را به طور خودکار در یک اتومبیل جدید اعمال کند.

Apple Millimeter Wave Antennas for Next Gen 5G iPhones Patent

پتنت جدید اپل، اختراعی‌ست که به حوزه دیوایس‌های الکترونیک با مجموعه مدارهای ارتباطات بی‌سیم و مهم‌تر از آن، آنتن‌های موج میلی‌متری برای آیفون‌های 5G در آینده، مربوط می‌شود. در شکل شماره 2، طرحی شماتیک از یک دیوایس الکترونیکی با مجموعه مدارهای ارتباطات بی‌سیم به چشم می‌خورد. شکل شماره 3، نمایی پرسپکتیو از یک دیوایس الکترونیکی را به تصویر کشیده که در آن محل‌های احتمالیِ تعیین شده برای قرار دادن آنتن‌های موج میلی‌متری مشخص شده است.

Apple Millimeter Wave Antennas for Next Gen 5G iPhones Patent

همان‌طور که در طرح فوق مشاهده می‌شود، آنتن‌های موج میلی‌متری نقش مهمی را در اسمارت‌فون‌های 5G آینده ایفا خواهند کرد. گفتنی‌ست درخواست این پتنت ابتدا در سه‌ماهه دوم سال 2017 به USPTO تسلیم شد و حال پس از گذشت یک سال، توسط این اداره به نام اپل ثبت شده است.

همانطور که در مقدمه هم ذکر شد، یکی دیگر از پتنت‌های اپل به طراحی اپلیکیشنی برای آیفون مربوط می‌شود. این اپلیکیشن می‌تواند تمام تنظیمات خودروی شما – از جمله موقعیت صندلی، شبکه رادیویی مورد علاقه (مخصوصا رادیوی ماهواره‌ای)، تنظیمات کنترل اقلیم، موقعیت دقیق آینه‌های بغل و پشت و ... – را در خود ثبت کند. وقتی شما خودروی جدیدی خریده (و یا اتومبیلی را کرایه می‌کنید)، آیفون شما ضمن برقراری ارتباط با سیستم‌های مسیریابی، ذخیره، ارسال و دریافت اطلاعات در خودرو (که در اصطلاح "تله‌ماتیک" نامیده می‌شود)، به طور خودکار تنظیمات قبلی شما را در خودروی جدید اعمال می‌کند. در شکل زیر، کاربردی مثالی از تکنولوژی مورد نظر اپل را مشاهده می‌کنید.

Apple Automatic Configuration of Self Configurable Environments Patent

در حال حاضر، وقتی شما آیفون جدیدی را خریداری می‌کنید، به راحتی می‌توانید تمام تنظیمات و اپلیکیشن‌های مورد علاقه خود در آیفون قبلی را به دستگاه جدید وارد کنید. ظاهرا اپل قصد دارد همین مکانیسم را در صنعت خودرو نیز امتحان کند. ناگفته نماند، اپل در سال 2012 درخواست این پتنت را داده و حال پس از گذشت 6 سال، این پتنت با شماره 10,081,368 و با عنوان "پیکربندی خودکارِ محیط‌های خود-تنظیم‌شونده" توسط USPTO منتشر شده است.

یکی دیگر از پتنت‌های مهم اپل، مربوط به یک ماژول القایی‌ست که در آیفون‌های X، 8 و 8 پلاس مورد استفاده قرار گرفت. همان‌طور که در شکل زیر مشاهده می‌شود، برای انتقال بی‌سیمِ شارژ، این ماژول به گونه‌ای طراحی شده تا شار مغناطیسی را دریافت کند. این پتنت تحت عنوان "ماژول القایی" و با شماره 10,084,349 در USPTO به ثبت رسیده است.

یکی از پتنت‌های جالب در این لیست 45 تایی، ثبت طراحی آیفون X (با آن ناچ معروف) به نام اپل است. از دیگر پتنت‌های قابل‌توجه در این لیست می‌توان به موارد زیر اشاره کرد: کی‌بورد هوشمند، کی‌بورد جادویی، قاب AirPods و بسته‌بندی خرده‌فروشی اپل‌واچ.  

Apple Wireless Power Receiving Module Patent

منبع : USPTO