معرفی Nubia Z18 - پرچمدار جدید ZTE با پوشش 91.8 درصدی صفحه‌نمایش

نمایش خبر

فهرست اخبار
تاریخ : 1397/6/18        نویسنده: مریم رشنو
برچسب‌ها : گوشی هوشمند Smartphone ، اندروید Android ، چین China ، زد تی ای ZTE

واحد خبر mobile.ir : کمپانی ZTE پس از عبور از بحران‌های اخیر، قصد دارد بازگشت پرقدرتی به بازار گوشی‌های هوشمند داشته باشد. این شرکت در جریان برگزاری IFA 2018 در برلین، از اسمارت‌فون پیشرفته ZTE Axon 9 Pro رونمایی کرد. این محصول جدید از مشخصات قابل توجهی همچون پردازنده اختصاصی برای نمایشگر برخوردار است. حال زیر برند Nubia شرکت ZTE اخیرا، پس از گذشت حدود پنج ماه از معرفی Nubia Z18 mini، به طور رسمی از گوشی هوشمند پرچمدار خود با نام ZTE Nubia Z18 رونمایی کرده است. این اسمارت‌فون با نمایشگری تمام‌صفحه و notch کوچکی در بالا، به لحاظ اندازه با بریدگی بالای نمایشگر Essential Phone قابل مقایسه است.

Introducing ZTE Nubia Z18

در حال حاضر چندین روند عمده در بازار گوشی‌های هوشمند در میان سازندگان چینی قابل مشاهده است. اغلب شرکت‌های تولیدکننده اسمارت‌فون برای محقق ساختن گوشی تمام‌صفحه در حال افزایش نسبت نمایشگر به بدنه هستند و در عین حال، بریدگی بالای صفحه‌نمایش را بسیار کوچک در نظر می‌گیرند یا با استفاده از ترفندهایی آن را حذف می‌کنند. از میان شرکت‌هایی که در این زمینه فعالیت بیشتری دارند، می‌توان به Oppo و Vivo اشاره کرد. مطابق اعلام ZTE، نسبت نمایشگر به بدنه در گوشی جدید این شرکت 91.8 درصد است و notch کوچکی که در بالای صفحه‌نمایش قرار گرفته، تنها دوربین سلفی را در خود جای داده است.

شیشه استفاده شده در قاب این گوشی 3 بعدی است و حاشیه‌های آن در بالا، پایین و کناره‌ها آن قدر باریکند که می‌توان از آنها چشم‌پوشی کرد و Z18 را اسمارت‌فونی تمام صفحه در نظر گرفت.

Introducing ZTE Nubia Z18

این اسمارت‌فون در اندازه‌های 148.58x72.54x8.55 میلی‌متر طراحی شده و 172 گرم وزن دارد. اگر چه انتظار می‌رفت Z18 با صفحه‌نمایش OLED عرضه شود، اما ZTE ترجیح داده از پنل‌های IPS LCD برای نمایشگر این گوشی استفاده کند. این اسمارت‌فون از صفحه‌نمایش 5.99 اینچی فول اچ‌دی پلاس (یا 2160x1080 پیکسل) با نسبت تصویر 18:9 بهره می‌برد و ZTE از اشباع رنگ 96 درصد، روشنایی 500 نیت، کنتراست 1500:1 و پوشش 96 درصدی طیف رنگی NTSC در آن خبر داده است.

Introducing ZTE Nubia Z18

جدیدترین گوشی زیربرند Nubia همچون Axon 9 Pro مجهز به پلتفرم موبایلی 64 بیتی اسنپ‌دراگون 845 است. این چیپ‌ست با لیتوگرافی 10 نانومتری ساخته شده و از هشت هسته پردازشی با حداکثر سرعت کلاک 2.8 گیگاهرتز بهره می‌برد. برای پردازش گرافیکی این مجموعه نیز Adreno 630 در نظر گرفته شده است. این گوشی از دو گزینه رم 6 یا 8 گیگابایتی از نوع LPDDR4X در کنار حافظه داخلی 64 و 128 گیگابایتی با استاندارد UFS 2.1 بهره می‌برد و همچون محصولات اخیر ZTE از جمله Z18 mini و Axon 9 Pro امکان افزایش فضای ذخیره‌سازی در آن وجود نخواهد داشت.

Introducing ZTE Nubia Z18

دوربین‌های دوگانه بخش پشتی دستگاه به صورت افقی در کنار یکدیگر قرار گرفته‌اند و دو واحد 24 و 16 مگاپیکسلی را در بر می‌گیرند که لنز هر دو دوربین مجهز به دیافراگمی با گشودگی f/1.6 است. این دوربین از نسخه 8.0 نرم‌افزار اختصاصی ZTE موسوم به NeoVision بهره می‌برد و مجهز به ویژگی‌هایی همچون لرزه‌گیر تصویر (OIS)، فوکوس خودکار تشخیص فاز (یا PDAF) با سرعت 0.1 ثانیه در دوربین اصلی و 0.2 ثانیه در دوربین دوم و دو فلش LED مجهز به فناوری دمای هم‌بسته با رنگ (color temperature) است.‌ ظاهرا امکان فیلم‌برداری slow motion با نرخ 960 فریم در ثانیه همچون پرچم‌داران سونی و سامسونگ برای این گوشی در نظر گرفته شده است. همچنین برداشت تصویر در حالت پرتره و تشخیص خودکار صحنه با استفاده از هوش مصنوعی از دیگر امکانات این مجموعه دوربین است. حسگر دوربین در هر دو نمونه سلفی و اصلی از نوع CMOS است. دوربین سلفی این اسمارت‌فون هم مانند نسخه mini از وضوح 8 مگاپیکسل و گشودگی دیافراگم f/2.0 بهره می‌برد.

Introducing ZTE Nubia Z18

اسمارت‌فونNubia Z18 به طور پیش‌فرض با نسخه 8.1.0 اندروید Oreo و رابط کاربری اختصاصی 6.0 Nubia UI عرضه خواهد شد. باتری این گوشی همانند نسخه mini دارای ظرفیت 3,450 میلی‌آمپر ساعت است. امکان شارژ باتری با استفاده از فناوری Quick Charge 4.0 کوالکام فراهم شده و قابلیتی با عنوانNeo Power ظاهرا برای کنترل حرارت برای آن در نظر گرفته شده است.

Introducing ZTE Nubia Z18

این گوشی از دو سیم‌کارت نانو پشتیبانی می‌کند و از امکانات ارتباطی آن می‌توان به نسخه 5.0 بلوتوث، وای‌فای ac با دو باند فرکانسی 2.4 و 5 گیگاهرتز و گزینه‌های مسیریابی GLONASS ،GPS و BieDou اشاره کرد. درگاه یواس‌بی این مدل از نوع Type-C است و حسگر اثر انگشت در پشت دستگاه قرار دارد.

Introducing ZTE Nubia Z18

این گوشی در رنگ‌های مشکی و قرمز ارائه خواهد شد و نسخه‌ ویژ‌ه‌ای نیز با نام شب پرستاره (starry night) با الهام از نقاشی مشهور ونسان ون‌گوگ، نقاش هلندی، به بازار عرضه خواهد شد. پیش‌فروش Nubia Z18 در چین از روز معرفی آن آغاز شده و هنوز هیچ اطلاعاتی در خصوص عرضه این گوشی در خارج از مرزهای این کشور منتشر نشده است. نسخه پایه این گوشی با 6 گیگابایت رَم و 64 گیگابایت حافظه داخلی با قیمت 2,799 یوان (با نرخ کنونی تبدیل ارز، حدود 409 دلار) و نسخه 8GB/128GB آن با قیمت 3,299 یوان (حدود 482 دلار) به فروش خواهد رسید. نسخه starry night این گوشی نیز با قیمت 3,599 یوان (نزدیک به 526 دلار) به بازار ارائه خواهد شد. 

منبع : ZTE