IFA 2018- تمام آنچه از نمایشگاه فناوری امسال برلین انتظار داریم

نمایش خبر

تاریخ : 1397/6/8        نویسنده: مریم رشنو
برچسب‌ها : IFA ، نمایشگاه ، سامسونگ Samsung ، ایسوس Asus ، ال جی LG ، موتورولا Motorola ، سونی Sony ، هواوی Huawei ، آمازون Amazon ، لنوو Lenovo

واحد خبر mobile.ir : نمایشگاه IFA از قدیمی‌ترین و بزرگ‌ترین نمایشگاه‌های الکترونیک و لوازم خانگی است که هر سال در شهر برلین برپا می‌شود. این نمایشگاه، امسال از تاریخ 31 آگوست (9 شهریور) تا 5 سپتامبر (14 شهریور) برگزار خواهد شد. کارشناسان عقیده دارند که IFA در میان نمایشگاه‌های فناوری از همه غیر قابل پیش‌بینی‌تر است. در این نمایشگاه با نوآوری‌ها و دستاوردهای جالب توجهی مواجه می‌شویم که ما را شگفت‌زده می‌کنند، تا حدی که می‌توان IFA را رقیبی قدرتمند برای نمایشگاه الکترونیک کالاهای مصرفی یا CES به شمار آورد. در نمایشگاه برلین بسیاری از تولیدکنندگان بزرگ لوازم خانگی و سخت‌افزار گرد هم می‌آیند تا جدیدترین و خلاقانه‌ترین محصولات خود را به معرض نمایش بگذارند.

IFA 2018 What to Expect

از مهم‌ترین محصولاتی که در این نمایشگاه به نمایش گذاشته خواهد شد، می‌توان به اسمارت‌فون‌ها، اسپیکرهای هوشمند، تلویزیون، لپ‌تاپ، اسمارت‌واچ‌ها، هدفون و مواردی از این دست اشاره کرد. انتظار می‌رود در نمایشگاه امسال شاهد حضور بسیاری از کمپانی‌های مطرح و ارائه فناوری‌های پیشرو و جدید باشیم که در ادامه به برخی از این شرکت‌ها پرداخته شده است.

سامسونگ

این شرکت کره‌ای در دو هفته نخست ماه جاری میلادی، از اسمارت‌فون گلکسی نوت9، ساعت هوشمند گلکسی واچ و تبلت‌های گلکسی تب S4 و Tab A 10.5 رونمایی کرده است. به این ترتیب به نظر می‌رسد که سامسونگ در این نمایشگاه گوشی هوشمند، اسمارت‌واچ یا تبلت جدیدی را ارائه نخواهد کرد. اما از آنجا که سبد محصولات سامسونگ بسیار گسترده است، منابع خبری از احتمال عرضه تلویزیون QLED 8K این شرکت در نمایشگاه امسال خبر داده‌اند. همچنین ظاهرا این شرکت قصد دارد تلویزیون 146 اینچی جدید خود را با نام Wall TV که با فناوری 4K MicroLED ساخته شده است، در برلین در معرض دید بازدیدکنندگان قرار دهد. به علاوه، پیش‌بینی شده است که اطلاعات جدیدی از اسپیکر هوشمند Galaxy Home و نسخه دوم دستیار دیجیتال هوشمند سامسونگ یعنی Bixby 2.0 نیز از سوی شرکت سامسونگ ارائه شود.

Samsung Galaxy Home Smart Speaker

اسپیکر هوشمند Galaxy Home

ال‌جی

کمپانی ال‌جی در نمایشگاه CES 2018 از پلتفرم ThinQ برای هوش مصنوعی رونمایی کرد که محصولات متنوع این شرکت را از لوازم خانگی تا گوشی‌های هوشمند و وسایل الکترونیکی در بر می‌گیرد. این شرکت در نمایشگاه IFA 2017 اسمارت‌فون V30 را به عنوان نخستین پرچمدار OLED خود معرفی کرد. حال، برخی منابع خبری از احتمال معرفی V40 ThinQ در نمایشگاه امسال خبر داده‌اند. اسمارت‌فونی که گفته می‌شود با نمایشگر 6.3 اینچی دارای بزرگ‌ترین صفحه‌نمایش در میان گوشی‌های ال‌جی است و از سه دوربین در پشت و دو دوربین سلفی بهره می‌برد. البته گروهی از کارشناسان اعتقاد دارند که این گوشی در IFA 2018 معرفی نخواهد شد و ال‌جی آن را در ماه سپتامبر، پس از اتمام IFA 2018 معرفی خواهد کرد و در ماه اکتبر به بازار عرضه خواهد نمود. به علاوه، این کمپانی کره‌ای در کنفرانس خبری خود از دو اسمارت‌فون میان‌رده جدید سری G7 ThinQ رونمایی خواهد کرد. این دو گوشی هوشمند با نام‌های G7 One و G7 Fit از notch بالای صفحه‌نمایش بهره می‌برند و مجهز به صفحه‌نمایش 6.1 اینچی QHD+ خواهند بود.

LG G7 One and G7 Fit

ال‌جی G7 One و G7 Fit

ال‌جی در اوایل ماه آگوست از برنامه خود برای افتتاح مرکز پژوهش‌های هوش مصنوعی در کانادا خبر داده است. به نظر می‌رسد این کمپانی در IFA 2018 با تمرکز قابل توجه در زمینه هوش مصنوعی حضور یابد و در نطق افتتاحیه، خط مشی خود را در خصوص پلتفرم هوش مصنوعی ThinQ و بکارگیری آن در دستگاه‌های آینده تشریح خواهد کرد.

به علاوه، ال‌جی در پی آن است که به زودی دو ساعت هوشمند مجهز به پلتفرم Wear OS گوگل را روانه بازار کند. یکی از این ساعت‌ها با نام LG Timepiece از صفحه‌نمایش OLED بهره می‌برد. شنیده‌ها حاکی از آن است که سایر مشخصات این ساعت‌ها از جمله مجهز نبودن به ارتباطات Cellular و جی‌پی‌اس، آنها را در رده میانی جای می‌دهد.

همچنین برخی گمانه‌زنی‌ها حکایت از آن دارند که ال‌جی در نمایشگاه برلین تلویزیون 175 اینچی Micro LED خود را معرفی خواهد کرد؛ شایعه‌ای که البته هنوز هیچ منبعی به طور رسمی آن را تأیید نکرده است.

هواوی

اگر چه سامسونگ، به عنوان یکی از رقبای هواوی، در این نمایشگاه اسمارت‌فونی را معرفی نخواهد کرد، اما شنیده‌ها از معرفی گوشی جدیدی توسط هواوی حکایت دارد. این فبلت با نام Mate 20 جانشین Mate 10 خواهد بود و ظاهرا در ماه نوامبر عرضه خواهد شد. از آنجا که سری Mate هواوی در رقابت با سری Note سامسونگ ساخته شده است، معمولا در بازه زمانی مشابه با گوشی‌های نوت معرفی و به بازار عرضه می‌شود. اسمارت‌فون جدید هواوی احتمالا با صفحه‌نمایش 6.3 اینچی، باتری حجیم و مشخصات پیشرفته ارائه خواهد شد و بر اساس ادعای برخی کارشناسان که تصاویری از این اسمارت‌فون را دیده‌اند، notch بالای صفحه‌نمایش آن بسیار مشابه Essential PH-1 خواهد بود. همچنین گفته می‌شود نسخه‌های lite و Pro این گوشی نیز در IFA 2018 معرفی خواهد شد که نسخه Pro دارای صفحه‌نمایش 6.9 اینچی است و همانند P20 Pro از سه دوربین در پشت دستگاه بهره می‌برد. این گوشی با احتمال زیاد مجهز به پروسسور Kirin 980 خواهد بود و هواوی از فرصت IFA 2018 برای معرفی کامل پروسسور جدید خود استفاده خواهد کرد. البته هواوی در نمایشگاه برلین سال گذشته، جدیدترین پردازنده خود را در معرض دید همگان قرار داد و پس از پایان نمایشگاه، به طور رسمی از اسمارت‌فون‌های جدید سری Mate رونمایی کرد. حال ممکن است در نمایشگاه امسال هم، رویه‌ای مشابه از سوی هواوی در پیش گرفته شود.

Huawei Mate 20 Lite

هواوی میت 20 لایت

ناگفته نماند که منابع خبری به نقل از ریچارد یو (Richard Yu)، مدیر عامل هواوی، به احتمال ارائه نسل سوم ساعت‌های هوشمند این کمپانی در IFA 2018 نیز اشاره کرده‌اند.

سونی

سونی به طور معمول در نمایشگاه IFA پرقدرت ظاهر می‌شود. این شرکت در نمایشگاه‌های IFA چند سال اخیر، گوشی‌های سری اکسپریا XZ خود را معرفی کرده است. سونی در IFA 2017، اسمارت‌فون‌های اکسپریا XZ1 و XZ1 Compact را رونمایی کرد و در کنگره جهانی موبایل 2018، گوشی‌های اکسپریا XZ2 و XZ2 Compact را معرفی نمود. این شرکت ژاپنی در اواسط ماه آوریل سال جاری نیز گوشی اکسپریا XZ2 Premium را به عنوان نخستین اسمارت‌فون این شرکت مجهز به دوربین دوگانه، معرفی کرد. حال اگر این کمپانی به همین ترتیب پیش رود، به نظر می‌رسد در IFA 2018 گوشی‌های اکسپریا XZ3 و XZ3 Compact را معرفی خواهد کرد.

به علاوه منابع خبری از این احتمال خبر داده‌اند که نسخه ارتقاءیافته‌ای از اسپیکر هوشمند خانگی سونی یعنی LF-S50G نیز در برلین به نمایش گذاشته ‌شود. کارشناسان حوزه فناوری همچنین پیش‌بینی کرده‌اند که سونی در IFA 2018، علاوه بر معرفی چند تلویزیون و تجهیزات صوتی جدید، برخی دستگاه‌های مفهومی را نیز به نمایش خواهد گذاشت.

ایسوس

ایسوس به طور معمول محصولات جذابی را برای عرضه دارد و می‌تواند چشم‌ها را به خود خیره سازد. این کمپانی سال گذشته Zenbook Flip 14 را به عنوان باریک‌ترین لپ‌تاپ هیبریدی با ضخامت 13.9 میلی‌متر معرفی کرد. همچنین این شرکت در IFA 2017، از هدست‌‌ واقعیت ترکیبی خود با نام ASUS Windows Mixed Reality Headset رونمایی کرد که محصولی با وزن متناسب است. بر اساس اعلام شرکت سازنده، این هدست با طراحی پیشرفته علاوه بر جلوگیری از عرق کردن مانع از فشار به صورت و بینی کاربر می‌شود.

Asus Windows Mixed Reality Headset

هدست واقعیت ترکیبی ایسوس

انتظار می‌رود ایسوس در نمایشگاه امسال نیز نسل جدید این هدست‌ها را معرفی کند. به علاوه، با گذشت دو سال از معرفی آخرین Chromebook ایسوس، به تازگی اخباری در این باره منتشر شده است که این شرکت قصد دارد نمونه جدیدی از این سری محصولات را با پروسسور ارتقاءیافته، صفحه‌نمایش لمسی و صفحه‌کلید مجهز به نور پس‌زمینه ارائه دهد و احتمالا نمایشگاه IFA امسال را برای این کار برخواهد گزید.

موتورولا

با توجه به این که موتورولا در IFA 2017 اسمارت‌فون میان‌رده Moto X4 را رونمایی کرد، گروهی از کارشناسان پیش‌بینی کرده‌اند که در نمایشگاه امسال نیز Moto X5 از سوی این شرکت در معرض دید بازدیدکنندگان قرار گیرد. البته دسته دیگری از کارشناسان هم عقیده دارند که موتورولا کار روی این سری از گوشی را متوقف کرده و اینک روی سری‌های E، G و Z متمرکز شده است. به علاوه، احتمال دارد در IFA 2018، نسخه‌ای جهانی از Motorola P30 که به تازگی معرفی شده نیز به نمایش گذاشته شود.

Motorola P30

موتورولا P30

لنوو

لنوو سال گذشته از نخستین هدست واقعیت مجازی خود با نام Lenovo Explorer رونمایی کرد. حال، نگاه کارشناسان به هدست مقرون‌به‌صرفه لنوو با نام Mirage Solo است. به علاوه، انتظار می‌رود که در IFA 2018 خبرهای جدیدی پیرامون برنامه‌های این شرکت در خصوص هدست‌های واقعیت مجازی منتشر شود.

در کنار این موارد، لنوو احتمالا از لپ تاپ سبک‌ 15.6 اینچی خود با عنوان X1 Extreme یا P1 هم رونمایی خواهد کرد که رقیبی برای XPS 15 شرکت Dell محسوب می‌شود.

پاناسونیک

پاناسونیک که یکی از شرکت‌های مطرح در زمینه ساخت اسپیکرهای هوشمند است، سال گذشته اسپیکر هوشمند SC-GA10 را در نمایشگاه IFA 2017 معرفی کرد. دستگاهی مجهز به بلوتوث که از Google Assistant داخلی برای دستورات صوتی و از استاندارد Chromecast برای استریم مدیا استفاده می‌کند.

Panasonic SC-G10 Smart Speaker

اسپیکر هوشمند پاناسونیک SC-GA10

حال انتظار می‌رود پاناسونیک در نمایشگاه امسال اسپیکر جدیدی از سری SC را معرفی نماید. اگرچه اخبار چندانی در خصوص معرفی محصول جدید از سوی این کمپانی مطرح نشده است، اما با توجه به برگزاری کنفرانس خبری پاناسونیک پیش از گشایش IFA 2018، احتمال معرفی محصولی جدید از سوی این شرکت ژاپنی چندان دور از ذهن نخواهد بود.

TCL

این شرکت چینی که اکنون صاحب امتیاز برند بلک‌بری است، احتمالا در IFA 2018، نسخه سبک‌تری از KEY2 را با نام KEY2 LE معرفی خواهد کرد. ظاهرا این گوشی نسبت به نسخه استاندارد KEY2 امکانات کمتری خواهد داشت و بر خلاف بدنه فلزی نمونه استاندارد، با بدنه‌ای پلاستیکی و قیمتی مقرون‌به‌صرفه عرضه می‌شود.

گوگل

از آنجا که گوگل حضور گسترده‌ای در طیف وسیعی از محصولات اعم از گوشی‌های هوشمند اندرویدی، Chromebook‌ها، محصولات پوشیدنی و محصولات مرتبط با Google Assistant دارد، پیش‌بینی شده است که در برلین در اکثر این حوزه‌ها با ارائه محصولات جدید نام گوگل نیز مطرح شود. احتمال می‌رود که در این نمایشگاه، نمایشگرهای هوشمند مجهز به Google Assistant عرضه شود و در تولید محصولات مبتنی بر این فناوری، به جمع تولیدکنندگانی همچون JBL و لنوو بپیوندند. همچنین با توجه به حضور شرکت Bang & Olufse در نمایشگاه امسال، احتمال می‌رود اسپیکرهای مجهز به Google Assiatant این شرکت دانمارکی نیز در برلین حضور داشته باشند.

در کنار این موارد، برخی منابع خبری از احتمال معرفی اسمارت‌واچ‌های پیکسل در IFA 2018 خبر دادند که البته در ادامه این شایعات تأیید نشد و ظاهرا بنا است این ساعت‌ها در فصل پاییز معرفی و به بازار عرضه ‌شوند.

آمازون

آمازون می‌تواند با رونمایی از نسخه جدید اسپیکرهای هوشمند الکسا و دیگر محصولات سخت‌افزاری خود مشتاقان فناوری را شگفت‌زده سازد. با توجه به نطق افتتاحیه Daniel Rausch، معاون این شرکت در بخش خانه هوشمند، که برای نخستین بار صورت می‌گیرد، می‌توان به معرفی محصولاتی جذاب از سوی آمازون امیدوار بود. البته حتی در صورت ارائه نشدن دستگاهی از این کمپانی، به احتمال زیاد محصولاتی از شرکت‌های دیگر در برلین حضور خواهند داشت که از طریق فرمان‌های صوتی الکسا هدایت می‌شوند. به علاوه، محصولاتی مانند ترموستات هوشمند Ecobee 4 و لامپ GE Sol که میکروفن الکسا به صورت داخلی در آنها قرار گرفته، از دیگر گزینه‌های احتمالی برای رونمایی در نمایشگاه امسال به شمار می‌روند.

فیت‌بیت

با توجه به این که کمپانی فیت‌بیت هفته گذشته دست‌بند تناسب اندام Charge 3 را معرفی کرد، پیش‌بینی شده است که محصول جدیدی را در نمایشگاه امسال در معرض دید بازدیدکنندگان قرار ندهد. گفتنی است که فیت‌بیت نخستین ساعت هوشمند خود با نام Fitbit Ionic را نیز سال گذشته و اندکی پیش از IFA 2017 معرفی کرد.

Fitbit Charge 3

Fitbit Charge 3

منابع خبری احتمال داده‌اند که در نمایشگاه امسال شرکت‌های کوچک‌تری همچون Fossil هم از محصولات پوشیدنی جدید خود از جمله ساعت هوشمند رونمایی کنند.

همان طور که اشاره شد، اکثر سازندگان بزرگ در این دوره نمایشگاه کنفرانس‌های خبری خواهند داشت. این کنفرانس‌ها به طور معمول قدری زودتر از گشایش رسمی نمایشگاه برگزار می‌شوند که برخی از مهم‌ترین آنها به وقت ایران به شرح زیر است:

روز چهارشنبه، 29 آگوست (7 شهریور)

  •  کنفرانس خبری ایسر، ساعت 13
  • کنفرانس خبری پاناسونیک، ساعت 17:30

روز پنج‌شنبه، 30 آگوست (8 شهریور):

  •  کنفرانس خبری سامسونگ، ساعت 13:15
  • کنفرانس خبری سونی، ساعت 15:30

روز جمعه، 31 آگوست (9 شهریور):

  •  نطق افتتاحیه ال‌جی، ساعت 13
  •  نطق افتتاحیه هواوی، ساعت 16:30
  •  نطق افتتاحیه مایکروسافت، ساعت 19:30

روز شنبه، 1 سپتامبر (10 شهریور):

  •  نطق افتتاحیه آمازون، ساعت 13


خرید گوشی موبایل سامسونگ گلکسی آ 55 از دیجی کالا