معرفی گوشی هوشمند Oppo A3-میان‌رده‌ای با نسبت تصویر 19:9 و حافظه داخلی 128 گیگابایتی

نمایش خبر

تاریخ : 1397/2/13        نویسنده: مریم رشنو
برچسب‌ها : گوشی هوشمند Smartphone ، اندروید Android ، چین China ، Oppo A3 ، اوپو Oppo

واحد خبر mobile.ir : به نظر می‌رسد کمپانی Oppo قصد ندارد از سرعت خود در تولید گوشی‌های هوشمند بکاهد، چرا که در ماه‌های اخیر چندین اسمارت‌فون به بازار معرفی کرده است. این شرکت چینی به تازگی جدیدترین گوشی میان‌رده خود با نام A3 را رونمایی کرده است. سری A محصولات Oppo معمولا گوشی‌های میان رده با قیمت مقرون‌به‌صرفه را در بر می‌گیرد. این اسمارت‌فون در زمره نخستین گوشی‌های رده میانی قرار می‌گیرد که با روند گوشی‌های رده بالا در ساخت نمایشگر گوشی‌های اندرویدی همراه شده و از notch در بالای صفحه‌نمایش بهره می‌برد. از دیگر ویژگی‌های اسمارت‌فون جدید Oppo می‌توان به بهره‌گیری از سیستمی مشابه با قفل‌گشایی گوشی از طریق تشخیص چهره و جلوه‌های تصویری ارتقاءیافته با استفاده از هوش مصنوعی اشاره کرد.

Introducing Oppo A3

اسمارت‌فون A3 در اندازه‌های 156x75.3x7.8 میلی‌متر طراحی شده است. این گوشی دارای حاشیه‌های بسیار باریک است و دوربین جلو و اسپیکر آن در notch بالای صفحه‌نمایش تعبیه شده‌اند.

با نگاهی به جلوی گوشی، ممکن است A3 با اسمارت‌فون F7، گوشی R15 یا R15 Pro اشتباه گرفته شود. این امر به دلیل وجود notch در بالای نمایشگر هر چهار اسمارت‌فون است. Oppo برای اسمارت‌فون جدید خود صفحه‌نمایش 6.2 اینچی با وضوح فول اچ‌دی‌پلاس (یا 2280x1080) و تراکم پیکسلی 405ppi در نظر گرفته است. نکته قابل توجه آن که پنل ال‌سی‌دی این گوشی، که با فناوری LTPS (سیلیکون پلی‌کریستال با حرارت پایین) ساخته شده، دارای نسبت تصویر 19:9 است. البته با وجود این صفحه‌نمایش بزرگ، گوشی جدید تنها 159 گرم وزن دارد. Oppo در مورد باتری محصول جدید خود نیز گشاده‌دستی به خرج داده و نمونه‌ای 3,400 میلی‌آمپر ساعتی را برای آن در نظر گرفته است. بدنه شیشه‌ای پشتی A3 دارای طراحی زاویه‌دار مشابه برش‌های الماس است که ظاهری زیبا به آن بخشیده است. این بدنه با فناوری nano-micro crystal ساخته شده است و این گوشی را از نمونه‌های استاندارد با قاب‌های فلزی متمایز می‌سازد.

Introducing Oppo A3

غایب بزرگ در A3 ، حسگر اثر انگشت است. با وجود آن که گوشی‌های ارزان‌‌قیمت‌تر Oppo مجهز به این ویژگی هستند، اما این اسمارت‌فون برخلاف آنها از حسگر اثر انگشت بهره نمی‌برد. البته Oppo به جای حسگر اثر انگشت، سیستمی مشابه تشخیص چهره برای A3 در نظر گرفته است. بر اساس اعلام Oppo، در این سیستم با اسکن 128 نقطه در چهره کاربر، می‌تواند قفل گوشی را در مدت زمانی کمتر از 0.08 ثانیه باز کند. هرچند نبود سخت‌افزار اختصاصی برای پیاده‌سازی این شیوه از تشخیص چهره، احتمالا سبب کاهش امنیت آن می‌شود.

A3 برای عملیات پردازشی از پروسسور Heilo P60 محصول مدیاتک با 4 گیگابایت رم استفاده می‌کند. این چیپ‌ست با لیتوگرافی 12 نانومتری ساخته شده و دارای هشت هسته پردازشی 64 بیتی با سرعت کلاک 2 گیگاهرتز برای CPU و تراشه‌ای دو هسته‌ای برای هوش مصنوعی است. پردازش گرافیکی این مجموعه توسط Mali-G72 MP3 صورت می‌گیرد. به علاوه، وجود 128 گیگابایت حافظه داخلی که به وسیله اسلات میکرو اس‌دی تا 256 گیگابایت قابل افزایش است، این مجموعه را کامل می‌کند. البته این میزان حافظه داخلی برای یک گوشی میان‌رده چندان متداول نیست و به همین جهت، از جمله ویژگی‌های خاص محصول جدید به شمار می‌رود.

MediaTek Helio P60

در بدنه پشتی گوشی دوربین تکی 16 مگاپیکسلی دارای لنزی با f/1.8 و حسگر CMOS به چشم می‌خورد. دوربین جلوی A3 دارای وضوح 8 مگاپیکسل و گشودگی دیافراگم f/2.2 است. دستیار هوش مصنوعی این اسمارت‌فون امکان تشخیص چهره هوشمند، زیباسازی خودکار عکس‌های سلفی و مواردی از این دست را فراهم می‌سازد.

Introducing Oppo A3

تصمیم عجیب دیگر Oppo در خصوص این گوشی، مجهز نبودن آن به درگاه USB Type-C و استفاده از Micro-USB است. این گوشی دارای جک هدفون 3.5 میلی‌متری و نسخه 4.2 بلوتوث است.

سیستم‌عامل محصول جدید، نسخه 8.1 اندروید اوریو است و ساختار منوی آن با رابط کاربری اختصاصی Oppo با نام ColorOS 5.0 طراحی شده است.

Introducing Oppo A3

کمپانی Oppo در حال حاضر این گوشی را در کشور چین عرضه خواهد کرد و هنوز مشخص نیست که برنامه‌ای برای ارائه آن در کشورهای دیگر داشته باشد. قیمت در نظر گرفته‌شده برای این اسمارت‌فون 2,099 یوان (با نرخ کنونی تبدیل ارز، حدود 330 دلار) است. اسمارت‌فون A3 در اوایل ماه می در رنگ‌های مشکی، نقره‌ای، صورتی و قرمز در اختیار کاربران قرار خواهد گرفت. 

منبع : Oppo


خرید گوشی موبایل سامسونگ گلکسی آ 55 از دیجی کالا