بهترین اپلیکیشن‌های ورزش و تناسب اندام سال 2018 – بخش اول

نمایش خبر

تاریخ : 1397/1/31        نویسنده: نعمت الله کمال فر
برچسب‌ها : اپلیکیشن Application ، گوگل پلی Google Play ، آی او اس iOS ، اندروید Android ، آی‌تونز iTunes ، Nike Training Club ، MyFitnessPal ، 8fit

واحد خبر mobile.ir : امروزه اپلیکیشن‌های مرتبط با سلامت، ورزش و تناسب اندام از جمله مفیدترین و مهم‌ترین اپلیکیشن‌های همراه هستند که در دنیایی مملو از مشاغل پشت‌میزی و سرگرمی‌های بدون تحرک، می‌توانند تاثیر بسزایی بر سلامت و تناسب اندام عموم کاربران داشته باشند. برخی کاربران از زندگی ماشینی و کم‌تحرک خود خسته شده‌، تمایل دارند به راحت‌ترین، سریع‌ترین و کم‌هزینه‌ترین شکل ممکن به یک سبک‌زندگی فعال، اندام متناسب و آمادگی جسمانی مطلوب دست یابند. برخی دیگر از اضافه وزن رنج می‌برند و تمایل دارند با ترکیبی از رژیم غذایی و تمرین‌های ورزشی مناسب، خود را به وزن مطلوب و اندام متناسب برسانند. ورزش‌کاران حرفه‌ای نیز ممکن است تمایل داشته باشند برای مدیریت بهتر رژیم غذایی و انجام تمرین‌های ورزشی مناسب در هر زمان، از یک اپلیکیشن کارآمد بهره بگیرند.

Best Workout and Fitness Apps 2018 First Part

جزو هر گروه از این کاربران که باشید، به کمک این مطلب -- که در دو بخش خدمت شما ارائه می‌گردد -- قادر خواهید بود تا اپلیکیشن‌هایی مناسب و باکیفیت را برای پاسخگویی به نیازهای خود در زمینه ورزش و تناسب اندام پیدا کنید. در بخش اول از این مطلب شما را با 3 اپلیکیشن محبوب و کارآمد در این زمینه آشنا نموده، در بخش دوم به معرفی تعدادی دیگر از بهترین اپلیکیشن‌های تناسب اندام از جمله RunKeeper ،Fitness & Bodybuilding ،Freeletics Bodyweight ،Samsung Health ،Strava و ... خواهیم پرداخت.

Nike Training Club: یک اپلیکیشن هوشمند و کاملا رایگان با تمرین‌های ورزشی عالی

NTC یا Nike Training Club یکی از هوشمند‌ترین و خوش‌ساخت‌ترین اپلیکیشن‌های تمرین‌دهنده است که توسط شرکت خوش‌نام Nike توسعه یافته و در کمال تعجب به صورت کاملا رایگان برای دستگاه‌های همراه مبتنی بر اندروید و iOS ارائه گردیده است. شرکت Nike مجموعه‌ای غنی متشکل از 160 برنامه تمرینی را به کمک مربیان حرفه‌ای، متخصصین و قهرمانان ورزشی برای اشخاص با شرایط جسمانی و نیازهای ورزشی مختلف طراحی نموده و در قالب این اپلیکیشن زیبا در اختیار عموم قرار داده است. این تمرین‌های ورزشی بر اساس هدف و نوع حرکات به چند گروه اصلی دسته‌بندی می‌شوند که عبارتند از: تمرین‌های قدرتی (Strength) با هدف افزایش قدرت و حجم عضلات؛ تمرین‌های استقامتی (Endurance) با هدف افزایش استقامت و توان عضلانی؛ تمرین‌های چابکی (Mobility) با تمرکز بر افزایش سرعت و تحرک. علاوه بر این سه دسته‌بندی اساسی، تمرین‌های خاص‌منظوره دیگری نیز در قالب دو گروه یوگا و بوکس برای علاقمندان و فعالان این دو ورزش تدارک دیده شده است.

یکی از نقاط قوت مهم Nike Training Club، رابط کاربری بسیار زیبا، ساده و کاربردی‌ آن است که از کیفیت ساخت و طراحی خوب این اپلیکیشن حکایت دارد. فضای کلی این رابط کاربری متشکل است از تصاویری با کیفیت بالا و کاملا هماهنگ با تم رنگی مشابه و تا حدودی تیره که روی یک پس زمینه سفید ساده نقش بسته‌اند. در سرتاسر اپلیکیشن نه خبری از متن‌های طولانی‌ست و نه از منوهای تودرتو و گیج‌‌کننده. در اولین اجرای اپلیکیشن از کاربر خواسته می‌شود تا اقدام به ایجاد یک حساب کاربری جدید نماید، یا با حساب کاربری خود که از قبل ایجاد نموده به اپلیکیشن وارد شود. در واقع از آن‌جا که مبنای کار این اپلیکیشن ارائه تمرین‌هایی متناسب با آمادگی جسمانی و نیازهای هر کاربر است، ورود به آن بدون حساب کاربری اختصاصی امکان‌پذیر نیست. هنگامی که کاربر برای اولین بار به اپلیکیشن وارد می‌شود، از او پرسیده خواهد شد که در حال حاضر چقدر فعالیت ورزشی دارد. با انتخاب یکی از گزینه‌های 0 تا 1 فعالیت ورزشی، 2 تا 4 فعالیت ورزشی، یا بیش از 5 فعالیت ورزشی در هفته، اپلیکیشن تعدادی از مناسب‌ترین برنامه‌های ورزشی برای فردی با آن سطح از فعالیت جسمانی را در همان صفحه اول به کاربر پیشنهاد می‌دهد.

Best Workout and Fitness Apps 2018 First Part

فضای کلی رابط کاربری اپلیکیشن NTC تشکیل یافته است از 3 بخش اصلی با عناوین "Workouts" ،"Featured" و "My Plan" به همراه یک منوی همبرگری استاندارد که از گوشه سمت چپ بالای صفحه قابل دسترسی‌ست. تب Featured شامل سه بخش اصلی می‌شود که عبارتند از بهترین برنامه‌های پیشنهادی برای کاربر، تمرین‌های ورزشی جدید، و مجموعه برنامه‌هایی که اخیرا به اپلیکیشن اضافه شده‌اند. تب Workouts همان‌طور که از نامش پیداست تمامی تمرین‌های ورزشی موجود در اپلیکیشن را در اختیار کاربر قرار می‌دهد. برای بررسی و مرور این تمرین‌ها کاربر قادر است از دسته‌بندی‌های مختلف موجود بر اساس گروه ماهیچه‌های درگیر شونده (شامل شکم، پشت و کمر، بازوها و شانه‌ها، باسن و پاها)، نوع تمرین (شامل قدرت، استقامت، چابکی یا یوگا)، نام مجموعه برنامه‌های خاص ورزشی، تمرین‌های مربوط به ستاره‌های ورزشی، تمرین‌های بدون نیاز به تجهیزات، و تمرین‌های کوتاه استفاده نماید. همچنین در همین قسمت امکان جست‌وجوی تمرین‌ها از طریق تایپ کلید واژه‌های مورد نظر کاربر فراهم گردیده است.

در این قسمت هر برنامه‌ تمرینی با یک نام، تصویر، مدت زمان متوسط هر جلسه، سطح دشواری و نوع تجهیزات مورد نیاز آن مشخص شده است. با انتخاب و باز کردن هر برنامه، نمایی کلی از اطلاعات آن برنامه، تنظیمات مختلف و مجموعه حرکت‌های ورزشی مربوط به آن قابل مشاهده خواهد بود. در صفحه اصلی هر برنامه تمرینی 3 دکمه اصلی قابل مشاهده است. یکی برای دانلود کامل داده‌های مربوطه یا شروع برنامه در صورتی‌که قبلا دانلود شده باشد، دیگری برای انتخاب موسیقی مورد نظر کاربر برای پخش هنگام انجام آن تمرین، و همچنین دکمه‌ای برای تغییر در تنظیماتی همچون نحوه پخش موسیقی هنگام تمرین و پخش راهنمای صوتی حرکات ورزشی. در ادامه، نمایی کلی از تمامی حرکت‌های ورزشی مربوط به آن برنامه همراه با تعداد دفعات تکرار هر حرکت به نمایش درآمده است که با انتخاب هر حرکت می‌توان ویدئویی کوتاه از نحوه انجام آن را مشاهده نمود. این اپلیکیشن از تمرین‌های ورزشی مختلفی با جلساتی در بازه‌های زمانی 5 تا 45 دقیقه‌ای بهره می‌برد. یکی دیگر از نقاط قوت اپلیکیشن NTC، طراحی بسیار حرفه‌ای و اصولی تمرین‌هاست به نحوی که سعی می‌شود در هر برنامه بسیاری از عضلات در بخش‌های مختلف بدن به کار گرفته شده و سطح فشار وارده به عضلات متناسب با شرایط جسمانی کاربر به مرور افزایش یابد، تا بدین ترتیب علاوه بر افزایش سطح قدرت، استقامت و چابکی، از بروز آسیب‌های معمول در هنگام انجام تمرین‌های ورزشی اجتناب گردد.

Best Workout and Fitness Apps 2018 First Part

آخرین تب با عنوان "My Plan" مربوط به برنامه ورزشی جاری کاربر است و به نوعی مهم‌ترین و منحصربه‌فردترین قسمت این اپلیکیشن محسوب می‌شود. درصورتی‌که کاربر تاکنون برنامه‌ای را آغاز ننموده باشد، با ورود به این تب، دکمه‌ای برای شروع یک برنامه ورزشی جدید قابل مشاهده خواهد بود که با فشردن آن فرآیندی جهت برنامه‌ریزی تمرین‌های ورزشی مناسب بر اساس نیازها و شرایط کاربر آغاز می‌شود. در این فرآیند اپلیکیشن Nike Training Club سوالاتی را از کاربر پرسیده و انتخاب‌هایی را پیش روی او قرار می‌دهد، سپس با بهره‌گیری از تکنولوژی هوش مصنوعی و بر اساس اطلاعاتی همچون وضعیت جسمانی کاربر، وقت موجود وی برای انجام تمرین‌ها، سابقه تمرین‌های ورزشی قبلی، اهداف کاربر و نیازهای او، سعی می‌کند مناسب‌ترین برنامه ورزشی ممکن را برای او تدارک ببیند. در آغاز فرآیند برنامه‌ریزی هوشمندِ این اپلیکیشن، 4 انتخاب پیش روی کاربر گذاشته می‌شود:

1. Start Up: بیش‌تر برای کاربران جدید و نه‌چندان فعال مناسب است و سعی می‌کند طی 4 هفته کاربر را به آمادگی جسمانی قابل قبولی برساند. این نوع برنامه‌های ورزشی معمولا شامل تمرین‌هایی متعادل و ساده است که اغلب عضلات کاربر را به کار گرفته و در هر نوبت بین 15 تا 30 دقیقه به طول می‌انجامد.

2. Lean Fit: انتخابی مناسب برای لاغری و تناسب اندام است و برای افرادی پیشنهاد می‌شود که پیش‌تر آمادگی جسمانی مناسب را برای انجام تمرین‌های ورزشی سنگین‌تر کسب نموده باشند. این نوع برنامه‌ها 6 هفته‌‌ به طول انجامیده، از تمرین‌های ورزشی 15 تا 45 دقیقه‌ای با تمرکز بر استقامت و تا حدودی قدرت تشکیل می‌یابند.

3. Bodyweight Only: برنامه‌های‌ ورزشی به مدت 4 هفته در سطح متوسط و پیشرفته که هیچ‌گونه نیازی به تجهیزات ورزشی ندارند. تمرین‌های ارائه شده در هر جلسه بین 15 تا 45 دقیقه به طول انجامیده، بر بهبود قدرت، استقامت و تناسب اندام تمرکز دارند.

4. Gym Strong: مناسب برای تمرین در باشگاه‌های تناسب اندام و بدن‌سازی است. این برنامه‌های 8-هفته‌ای شامل تمریناتی در سطح متوسط و پیشرفته با تمرکز بر قدرت و استقامت هستند که به تجهیزات بدن‌سازی نیاز داشته و در هر جلسه حداقل 30 تا 45 زمان می‌برند.

Best Workout and Fitness Apps 2018 First Part

پس از انتخاب هر یک از این نوع برنامه‌ها، اپلیکیشن از کاربر می‌خواهد تا برای فراهم آمدن امکان برنامه‌ریزی ورزشی مناسب‌تر برای وی، اطلاعاتی را ارائه نماید. اطلاعات درخواستی عبارتند از این‌که: آیا کاربر تجهیزات ورزشی در اختیار دارد یا خیر؟ چند جلسه در هفته می‌تواند به انجام تمرین‌ها بپردازد؟ آیا امکان دویدن دارد یا خیر؟ در حال حاضر چند ساعت در هفته به فعالیت ورزشی می‌پردازد؟ قد و وزن فعلی او چقدر است؟ و از چه تاریخی تمایل به شروع برنامه ورزشی خود دارد؟. پس از این مرحله، برنامه‌ای ورزشی متناسب با اطلاعات دریافتی و سابقه تمرین‌های کاربر آماده شده و با ذکر جزئیات در قسمت "My Plan" به نمایش در می‌آید. در این حالت کاربر قادر خواهد بود تا از زمان‌بندی تمرین‌های خود برای روز‌های آینده مطلع شده و حرکت‌های ورزشی مربوط به هر جلسه را مشاهده نماید. علاوه بر این، در هر لحظه از طریق همین بخش امکان ایجاد تغییر در مشخصات اصلی برنامه و همچنین زمان‌بندی هفتگی جلسات برای کاربر فراهم است. هوشمندی این اپلیکیشن در متناسب‌سازی برنامه تمرین‌ها با نیاز و شرایط کاربر به همین‌ ختم نمی‌شود. در پایان هر جلسه تمرین از کاربر سوال می‌شود تا سطح دشواری حرکات ورزشی انجام شده و وضعیت جسمانی خود پس از انجام آن‌ها را مشخص نماید. همچنین در پایان هر برنامه تمرینی سوالاتی از کاربر پرسیده می‌شود تا بدین ترتیب سطح دشواری برنامه و میزان رضایت کاربر سنجیده شود. هوش مصنوعی اپلیکیشن با بهره‌گیری از این اطلاعات، آموزش دیده و قادر خواهد بود تا تمرین‌های مناسب‌تری را بر اساس سلایق و نیازهای هر کاربر برنامه‌ریزی نماید

منوی همبرگری اپلیکیشن که از گوشه سمت چپ بالای صفحه اصلی قابل دسترسی‌ست، امکانات و تنظیمات مختلفی را در اختیار کاربر قرار می‌دهد. از جمله دسترسی به پروفایل شخصی کاربر و تغییر در اطلاعات شخصی وی، تمرین‌های جاری کاربر، مشاهده آمار و ارقام مربوط به سابقه تمرین‌های او، مطالعه مقالات آموزشی و کاربردی، ارتباط با دوستان و شرکت در برنامه‌ها و رویدادهای گروهی از طریق بخش Club، مشاهده تمرین‌های مورد علاقه، پیام‌های دریافتی و تنظیمات عمومی اپلیکیشن.

Best Workout and Fitness Apps 2018 First Part

مزایا:

• ارائه تمامی امکانات اپلیکیشن به صورت رایگان

• رابط کاربر ساده، زیبا و کاربردی

• بهره‌گیری از متخصصین ورزشی و ورزشکاران حرفه‌ای در رشته‌های مختلف برای طراحی تمرین‌های ورزشی

• مجموعه‌ای غنی از تمرین‌های ورزشی برای ارتقای قدرت، حجم عضلات، استقامت و چابکی

• امکان انتخاب خودکار یا دستی تمرین‌های ورزشی با سطوح دشواری ساده تا پیشرفته و متوسط زمان 5 تا 45 دقیقه

• استفاده کاربردی از هوش مصنوعی و یادگیری ماشین برای متناسب‌سازی تمرین‌ها با نیازها، سلایق و شرایط جسمانی کاربر

• آموزش حرکات به کمک ویدئو و راهنمای صوتی

• امکان دانلود تمرین‌ها برای استفاده آتی

معایب:

• بهره‌مند نبودن از امکانات جانبی همچون پیشنهاد رژیم‌ غذایی، گام‌شمار و غیره

اپلیکیشن Nike Traninig Club برای سیستم‌عامل‌های Android و iOS به صورت رایگان به ترتیب از Play Store و App Store قابل دریافت است. این اپلیکیشن در App Store به عنوان "انتخاب سردبیر" در زمینه تناسب اندام برگزیده شده و از سوی کاربران این فروشگاه امتیاز عالی 4.8 از 5 را دریافت نموده است. اپلیکیشن NTC همچنین در Google Play Store بیش از 10 میلیون بار توسط کاربران نصب گردیده و امتیاز 4.6 را کسب نموده است.

MyFitnessPal: بهترین اپلیکیشن برای مدیریت رژیم‌های غذایی و رسیدن به تناسب اندام

MyFitnessPal یکی از قدیمی‌ترین و محبوب‌ترین اپلیکیشن‌ها در زمینه سلامت و تناسب اندام به شمار می‌رود که از سال 2005 تحت مدیریت برادران Lee آغاز به کار نموده و پس از موفقیتی چشمگیر در به دست آوردن 80 میلیون کاربر، در سال 2015 میلادی با قیمت 475 میلیون دلار به تملک شرکت Under Armour درآمد. از جمله افتخارات و موفقیت‌های این اپلیکیشن می‌توان به 4 سال متوانی کسب رتبه اول در گروه اپلیکیشن‌های سلامت و تناسب اندام فروشگاه App Store، معرفی به عنوان انتخاب سردبیر در PC Magazine، و همچنین مورد تحسین قرار گرفتن در بسیاری نشریات معتبر از جمله NY Times ،Wall Street Journal ،Wired ،USA Today و غیره اشاره نمود.

Best Workout and Fitness Apps 2018 First Part

MyFitnessPal را می‌توان یک اپلیکیشن مکمل و تحلیل‌گر برای مدیریت دریافت و مصرف کالری به شمار آورد که قادر است در کنار اپلیکیشن‌های تخصصی ورزش و بدن‌سازی، کاربران را در مسیر تناسب اندام یاری بخشد. این اپلیکیشن توانایی چندانی در مدیریت، برنامه‌ریزی و آموزش تمرین‌های ورزشی نداشته و البته برای این منظور نیز طراحی نگردیده است. MyFitnessPal همچون یک دستیار شخصی در زمینه تناسب اندام قادر است اطلاعات مختلف مرتبط با فعالیت و تغذیه کاربر را به صورت دستی یا از طریق اتصال به دیگر اپلیکیشن‌ها دریافت و تحلیل نموده، با توجه به اهداف از پیش تعیین شده کاربر اطلاعات لازم را جهت تحقق آن اهداف و پیشرفت در مسیر تناسب اندام به وی ارائه نماید.

فرآیند کلی استفاده از این اپلیکیشن بدین ترتیب است که کاربر در اولین ورود با پاسخ به چند سوال هدف خود (کاهش، افزایش یا حفظ وزن)، سطح فعالیت روزانه، جنسیت، سن، موقعیت، قد و وزن خود را مشخص می‌نماید. سپس در مورد وزن مورد نظر کاربر و سرعت دستیابی به آن از وی سوال شده، بر اساس اطلاعات دریافتی برنامه‌ای تدوین گردیده و مشخص می‌شود که کاربر برای رسیدن به هدف خود در هر روز چه میزان کالری بایستی ذخیره نموده یا بسوزاند. از آن پس لازم است که کاربر اطلاعات مربوط به خوردن، آشامیدن، ورزش و وزن خود را در طول روز با فشردن دکمه "+" در گوشه پایین صفحه اصلی اپلیکیشن ثبت نماید. MyFitnessPal بر اساس شرایط اولیه کاربر و اطلاعاتی که به صورت روزانه دریافت می‌نماید قادر خواهد بود تا با محاسبه میزان کالری دریافتی و مصرفی کاربر، او را در انتخاب رژیم غذایی مناسب و انجام فعالیت ورزشی لازم برای تحقق اهدافش راهنمایی نماید.

Best Workout and Fitness Apps 2018 First Part

با وجود قدمت نسبتا بالای این اپلیکیشن و بروزرسانی‌های منظمی که دریافت می‌نماید، کمبود شخصیت و خلاقیت در رابط کاربری آن کاملا محسوس است. در طراحی این رابط کاربری به وضوح سعی شده است تا علی‌رغم بهره‌مندی اپلیکیشن از قابلیت‌های متعدد و دسته‌بندی‌ این امکانات در گروه‌های مجزا، فضای اولیه و عمومی آن ساده و برای عموم قابل درک باشد. به همین منظور مواردی همچون پروفایل کاربری، مقالات آموزشی و انگیزشی روزانه، و همچنین گزارش تغذیه و فعالیت‌های روزانه کاربر از طریق نواری در پایین صفحه به راحتی قابل دسترسی بوده، دیگر بخش‌ها و قابلیت‌های اپلیکیشن از طریق یک منوی همبرگری طویل و پر محتوا در اختیار کاربران قرار گرفته است. بنابراین آشنایی با امکانات مختلف اپلیکیشن و استفاده از تمامی ظرفیت‌های آن تا حدودی وابسته به کنجکاوی، حوصله و انگیزه کاربر خواهد بود.

مهم‌ترین و محوری‌ترین قابلیت MyFitnessPal محاسبه میزان کالری دریافتی و مصرفی روزانه کاربر است که از این نظر بسیار دقیق و کارآمد عمل می‌کند. این اپلیکیشن از پایگاه داده‌ای با بیش از 6 میلیون غذای مختلف به همراه میزان کالری هر یک از آن‌ها بهره می‌برد. بنابراین کاربران می‌توانند وعده‌ها، میان وعده‌ها و حتی نوشیدنی‌ها و تنقلات مصرفی خود را به راحتی در این پایگاه داده یافته و به منظور محاسبه میزان کالری دریافتی ثبت نمایند. این پایگاه داده آن‌قدر جامع و کاربردی‌ست که به عنوان مثال با جستجوی واژه egg یا همان تخم (مرغ)، صدها گزینه مختلف برای انتخاب ارائه خواهد شد؛ از انواع روش‌های پخت تخم مرغ گرفته تا انواع و اندازه‌های مختلف تخم مرغ، و تخم پرندگان مختلف. جالب این‌که بسیاری از غذاهای خاص کشورهای مختلف و حتی برخی غذاهای محلی نیز در این پایگاه داده موجود است. به عنوان نمونه، جستجوی واژه "ghorme" در حال حاضر 8 نتیجه قابل قبول را ارائه می‌نماید که مطابق تصویر زیر عبارتند از قرمه‌سبزی در وزن‌های مختلف و حتی غذای سنتی‌تری همچون قرمه. البته در کنار این پایگاه داده غنی امکان اضافه نمودن غذاهای مورد نظر کاربر به صورت دستی نیز فراهم گردیده است.

Best Workout and Fitness Apps 2018 First Part

تصاویر شناسایی غذا

عملیات ثبت آب و غذای مصرفی کاربر به سادگی از طریق دکمه‌ای به شکل علامت "+" در گوشه پایین و سمت راست صفحه اصلی اپلیکیشن امکان‌پذیر است. برای ثبت آب آشامیدنی گزینه "water" و برای دیگر خوراکیها از جمله غذا، تنقلات و نوشیدنی‌ها بایستی گزینه "Food" انتخاب شود. در قسمت "Food" و پس از انتخاب یکی از وعده‌ها یا میان‌وعده‌های غذایی ، صفحه‌ای باز می‌شود که کاربر در این صفحه قادر خواهد بود از طریق تایپ و جست‌وجوی نام خوراکی مورد نظر، (انتخاب آن از میان غذاهای معمول یا دستورپخت‌های ذخیره شده خود) و یا از طریق اسکن نمودن بارکد درج شده روی بسته‌بندی آن خوراکی، مشخصات و میزان کالری مربوطه را برای خود در این اپلیکیشن ثبت نماید. با توجه به تبعیت اغلب تولیدکنندگان محصولات خوراکی استاندارد از قوانین و استانداردهای جهانی، کاربران این اپلیکیشن در هر گوشه از دنیا امکان استفاده از این قابلیت مفید برای شناسایی و ثبت سریع مشخصات خوراکی‌های بسته‌بندی شده را خواهند داشت. به عنوان مثال نمونه‌ای از عملکرد این قابلیت در تشخیص یک شکلات تلخ با مغزی ویفر که محصول کشورمان بوده است را می‌توانید در تصاویر فوق مشاهده ‌فرمایید.

بدون شک یکی از مهم‌ترین نقاط قوت MyFitnessPal توانایی کم نظیر آن در برقراری ارتباط و تبادل اطلاعات با بسیاری اپلیکیشن‌ها، سرویس‌ها، تجهیزات و پوشیدنی‌های هوشمند در زمینه سلامت، ورزش و تناسب اندام است. این اپلیکیشن در حال حاضر قادر به اتصال با بیش از 50 اپلیکیشن و دستگاه مختلف است. قابلیت ارتباط و تبادل اطلاعات با اپلیکیشن‌ها و سرویس‌هایی همچون RunKeeper ،Google Fit ،Samsung Health ،Microsoft Health ،Fitbit Tracker ،Nokia Health Mate ،Garmin Connect و Strava، و همچنین دستگاه‌هایی از جمله Apple Watch، دستگاه‌های پوشیدنی مبتنی بر Wear OS (یا همان Android Wear)، محصولات مختلف Fitbit، دستگاه‌های پوشیدنی و حسگرهای به کار رفته روی گوشی‌های هوشمند سامسونگ، محصولات ورزش و تناسب اندام مایکروسافت، نوکیا، FINIS ،Misfit و +RHYTHM از جمله مهم‌ترین و پرکاربردترین امکانات ارتباطی اپلیکیشن MyFitnessPal با محصولات دیگر شرکت‌های مطرح در زمینه ورزش، سلامت و تناسب اندام به شمار می‌روند. این اپلیکیشن قادر است از طریق این‌گونه ارتباطات، اطلاعات گسترده و متنوعی را در مورد وضعیت جسمانی، موقعیت فیزیکی، الگوی خواب و بیداری و جزئیات فعالیت‌های ورزشی کاربر دریافت نموده، با تحلیل این اطلاعات وی را به شکلی دقیق‌تر و آگاهانه‌تر برای رسیدن به تناسب اندام یاری بخشد.

Best Workout and Fitness Apps 2018 First Part

اپلیکیشن MyFitnessPal که بیش از 20 زبان پرکاربرد دنیا را پشتیبانی می‌نماید، به صورت رایگان برای هر دو سیستم‌عامل اندروید و iOS به ترتیب از طریق Play Store و App Store قابل دریافت است. این اپلیکیشن تاکنون بیش از 50 میلیون بار از طریق Play Store روی دستگاه‌های اندرویدی نصب گردیده و با کسب امتیاز خوب 4.6 از 5، عنوان انتخاب سردبیر را نیز در فروشگاه اپلیکیشن گوگل یدک می‌کشد. از سوی دیگر MyFitnessPal که مدت‌ها رتبه اول اپلیکیشن‌های سلامت و تناسب اندام را در فروشگاه App Store در اختیار داشته است، در حال حاضر جایگاه دوم را در میان این نوع اپلیکیشن‌ها داشته و امتیاز عالی 4.7 را بر اساس نظر کاربران محصولات هوشمند شرکت اپل به دست آورده است.

اگرچه این اپلیکیشن برای عموم به صورت رایگان قابل دانلود و استفاده است، اما خلاص شدن از شر تبلیغات آنلاین و بهره‌مندی از برخی قابلیت‌های پیشرفته نیازمند تهیه اشتراکی به قیمت ماهانه 10 یا سالانه 50 دلار است. برخی از قابلیت‌های مختص به مشترکین ویژه MyFitnessPal عبارت است از: انتخاب داشبوردهای مختلف برای صفحه اصلی، تحلیل و رتبه‌بندی غذاهای مصرفی کاربر، دسترسی نامحدود به گزارش‌های تغذیه مربوط به هفته‌های گذشته، انتخاب هدف متفاوت برای روزهای مختلف، و استخراج اطلاعات تغذیه و فعالیت‌های کاربر در قالب فایل‌های CSV. بد نیست بدانید که در تاریخ 29 مارس سال جاری میلادی (2018) شرکت Under Armour از درز اطلاعات 150 میلیون حساب کاربری این اپلیکیشن خبر داد. به گفته این شرکت اطلاعاتی همچون شماره کارت‌های بانکی و شماره‌های شناسایی دولتی کاربران در جریان این نشت اطلاعاتی محفوظ مانده و موارد به سرقت رفته عبارت بوده است از مواردی همچون نام کاربری، آدرس ایمیل و رمز عبور. در همین راستا این شرکت از کاربران MyFitnessPal خواست تا در اسرع وقت نسبت به تغییر رمز عبور خود اقدام نمایند.

مزایا:

• رایگان بودن قابلیت‌های اساسی اپلیکیشن

• عملکرد مطلوب و قابلیت‌های بسیار کاربردی در زمینه مدیریت رژیم غذایی

• بهره‌مندی از یک پایگاه داده غنی شامل اطلاعات بیش از 3 میلیون غذا و خوراکی مختلف

• قابلیت اسکن بارکد محصولات خوراکی بسته‌بندی شده و استخراج ارزش غذایی آنها

• قابلیت اتصال و تبادل اطلاعات با بیش از 50 سرویس، اپلیکیشن و دستگاه مرتبط با سلامت، ورزش و تناسب اندام

• انتشار مقالات آموزشی و انگیزشی مفید برای کاربران به صورت رایگان

• ارائه دستور پخت غذاهای متنوع، جذاب و سالم برای تمامی وعدههای غذایی

• پشتیبانی از اغلب زبان‌های پرکاربرد دنیا

• بهره‌مندی از اپلیکیشن مکمل برای سیستم‌عامل تجهیزات پوشیدنی اپل و گوگل – یعنی Watch OS و Wear OS

معایب:

• رابط کاربری ساده، تکراری و یکنواخت

• وابستگی زیاد به اینترنت

• نیازمند صرف وقت و حوصله بالا برای بهره‌گیری کامل از قابلیت‌های اپلیکیشن و دستیابی به اهداف تعیین شده

8fit: یک اپلیکیشن جامع و همه منظوره برای ورزش و تناسب اندام

یک اپلیکیشن نسبتا جدید که با کیفیت ساخت بالا، امکانات متنوع، برنامه‌های جامع و راهکارهای مفید برای تناسب اندام توانسته است به سرعت نظر کاربران و متخصصین را به سوی خود جلب نماید. 8fit از سال 2014 میلادی کار خود را آغاز نموده و در همین چند سال موفق به جذب ده‌ها میلیون کاربر و همچنین کسب عنوان "انتخاب سردبیر" در Google Play Store و Apple App Store گردیده است. توسعه‌دهندگان 8fit سعی نموده‌اند اپلیکیشنی جامع و همه منظوره را خلق نمایند که بتواند به شکلی هوشمندانه و بر اساس شرایط هر شخص، تمرین‌های ورزشی و رژیم غذایی مناسبی را در راستای تامین سلامتی و تناسب اندام کاربر تدارک ببیند. این اپلیکیشن در حال حاضر به 6 زبان انگلیسی، فرانسوی، ایتالیایی، اسپانیایی، آلمانی و پرتغالی در دسترس کاربران Android و iOS قرار دارد. اگرچه 8fit برای هر دو سیستم‌عامل ذکر شده به صورت رایگان قابل دانلود و نصب است، اما کاربر برای استفاده از تمامی امکانات و محتوای اپلیکیشن بایستی با پرداخت 5 دلار در ماه (سالانه 60 دلار) مشترک این اپلیکیشن شود. در حالت رایگان امکان استفاده از اغلب تمرین‌های ورزشی فراهم بوده اما تمامی محتوای مربوط به رژیم‌های غذایی منحصر به مشترکین اپلیکیشن است.

Best Workout and Fitness Apps 2018 First Part

اپلیکیشن 8fit بر اساس اطلاعاتی همچون سن، قد، وزن، جنسیت، میزان چربی بدن، آمادگی جسمانی و هدف هر کاربر، برنامه‌‌ ورزشی و رژیم غذایی مناسبی را به او پیشنهاد می‌دهد. کاربر می‌تواند برنامه ارائه شده را عینا مورد استفاده قرار داده یا آن را بر اساس سلیقه و شرایط خود تغییر دهد. اطلاعات اولیه بسیار ساده و راحت در اولین ورود از کاربر دریافت می‌شود. به عنوان مثال برای تخمین میزان چربی بدن به جای اینکه نیاز به وارد کردن عددی مشخص باشد، تصاویری روی یک نوار به نمایش درآمده و از کاربر خواسته می‌شود تا مشخص نماید شرایط بدن وی به کدام حالت نزدیک‌تر است. کاربر می‌تواند از میان اهدافی همچون تناسب اندام و آمادگی جسمانی، کاهش چربی بدن، یا افزایش حجم عضلات یکی را به عنوان محور اصلی برنامه ورزشی و غذایی خود برگزیند. همچنین از کاربر خواسته می‌شود تا میزان چربی و وضعیت تناسب اندام مورد نظر خود را مشخص نماید. در نهایت این امکان برای کاربر فراهم می‌گردد تا با انتخاب از میان سه گزینه راحت، متوسط و دشوار، درجه سختی برنامه و در نتیجه مدت زمان لازم برای رسیدن به شرایط هدف را طبق شرایط خود تعیین نماید.

یکی از مبانی و شعارهای اصلی 8fit، ارائه تمرین‌‌های ورزشی و رژیم‌های غذایی مفید و موثر است. برای افزایش حجم عضلات یا به عنوان مثال سوزاندن 300 کالری، نیازی به 1 ساعت تمرین نیست. با انتخاب تمرین‌های ورزشی مناسب، انجام کامل و صحیح آن‌ها، و به همراه یک برنامه غذایی مناسب، می‌توان اهداف مختلف تناسب اندام را تنها با 10 تا 20 دقیقه تمرین ورزشی در روز محقق نمود. بنابراین اغلب برنامه‌های ورزشی پیشنهادی 8fit متشکل هستند از مجموعه روال‌های تمرینی فشرده که تنها به 10 تا 20 دقیقه زمان نیاز دارند. این اپلیکیشن همچنین مجموعه‌‌ای از تمرین‌های 15 تا 25 دقیقه‌ای یوگا را برای انعطاف، کشش و آمادگی جسمانی بیش‌تر در اختیار کاربران خود قرار می‌دهد.

Best Workout and Fitness Apps 2018 First Part

رابط کاربری این اپلیکیشن از نظر ظاهری ساده و قابل قبول است، اما از نظر کارایی و چیدمانِ عناصر، ضعف‌هایی در آن مشاهده می‌شود. از طریق نوار پایین صفحه امکان دسترسی به 4 بخش اصلی اپلیکیشن با نام‌های Meals ،Workouts ،Habits و Profile فراهم گردیده و دکمه‌ای به شکل علامت "+" در وسط این نوار برای اضافه نمودن گزارش انواع فعالیت‌های ورزشی، مصرف مواد غذایی و وزن کاربر در نظر گرفته شده است. کاربر در هر بار اجرای اپلیکیشن در قسمت Habits قرار گرفته و در آن‌جا قادر است برنامه ورزشی و غذایی آن روز خود را مشاهده نماید. همچنین در صورت نصب Google Fit و اتصال اپلیکیشن 8fit به آن، مشاهده تعداد گام‌ها و مسافت طی شده توسط کاربر در همین قسمت میسر خواهد بود. در قسمت Workouts امکان دسترسی به انواع تمرین‌های ورزشی، مشاهده برنامه فعلی و ایجاد تغییر در آن و نیز ثبت گزارش فعالیت‌های ورزشی مختلف فراهم گردیده است. یکی از نقاط قوت بخش تمرین‌های ورزشی این اپلیکیشن بهره‌مندی از فاز نرمش و گرم کردن پیش از شروع تمرین اصلی‌ است که کمبود آن در بسیاری از اپلیکیشن‌های رقیب کاملا احساس می‌شود. در صورت تمایل کاربر پیش از شروع حرکت‌های ورزشی اصلی ویدئوهای راهنما برای انجام حرکت‌های کششی و نرمشی به نمایش در می‌آید تا به شکلی اصولی و صحیح، مفاصل و عضلات کاربر را برای انجام تمرین‌های اصلی آماده نماید. یکی از مشکلات فعلی این اپلیکیشن عدم صحت و دقت مناسب در محاسبه کالری سوزانده شده طی انجام تمرین‌های ورزشی است. از یک سو میزان مصرف کالری برای انجام برخی تمرین‌های ورزشی ارائه شده در اپلیکیشن کمی اغراق‌آمیز به نظر می‌رسد. از سوی دیگر هنگامی که کاربر به هر دلیل نیاز پیدا کند انجام تمرین را متوقف نموده و چند دقیقه بعد به ادامه آن بپردازد، روند شمارش و محاسبه کالری سوزانده شده در آن بازه به اشتباه ادامه یافته و موجب ثبت اطلاعات غلط در این خصوص می‌شود.

از طریق بخش Meals -- که تنها برای کاربران نسخه Pro با پرداخت حق اشتراک قابل استفاده است – کاربر می‌تواند برنامه غذایی روزانه‌ای که بر اساس شرایط و اهداف وی تنظیم شده است را مشاهده نماید، لیست خرید هفتگی برای تهیه مواد اولیه لازم را دریافت نماید، به دستور پخت غذاهای مختلف و سالم دسترسی یابد، مواد غذایی خاصی را که به آن‌ها حساسیت داشته یا علاقه ندارد مشخص نموده و همچنین گزارش و اطلاعات مربوط به روند تغذیه خود را بررسی کند. در آخرین تب -- که Profile نام دارد -- امکان دسترسی به تنظیمات اپلیکیشن، مشاهده تاریخچه تمرین‌ها، مطالعه راهنماهای مختلف در مورد ورزش و رژیم غذایی، و همچنین کتابخانه‌ای از دستورهای پخت و تمرین‌های ورزشی برای کاربران فراهم گردیده است.

Best Workout and Fitness Apps 2018 First Part

مزایا:

• برنامه‌ریزی هوشمندانه تمرین‌های ورزشی و رژیم غذایی بر اساس شرایط و اهداف کاربر

• تمرین‌های ورزشی متنوع، کارآمد و مختصر برای اهداف مختلف از جمله تناسب اندام، کاهش وزن و افزایش حجم عضلات

• بهره‌مندی از ویدئوهای راهنمای مفید و کامل برای انجام حرکات ورزشی

• امکان مشاهده و انجام حرکات کششی و نرمشی مناسب برای گرم کردن پیش از شروع تمرین‌ اصلی

• ارائه امکانات مربوط به تمرین‌های ورزشی به صورت رایگان

• امکان استفاده از یک ماه اشتراک رایگان برای کاربران جدید

• قابلیت اتصال به Google Fit و دریافت اطلاعات گام‌های کاربر از آن طریق

معایب:

• برخی مشکلات فنی در اجرا و عملکرد اپلیکیشن

• وجود برخی مشکلات در طراحی و کارایی رابط کاربری اپلیکیشن

• عدم دقت مطلوب در محاسبه کالری سوزانده شده طی تمرین‌های ورزشی

اپلیکیشن 8fit برای کاربران iOS از طریق App Store و برای کاربران Android از طریق Play Store به صورت رایگان قابل دانلود است. این اپلیکیشن با کسب امتیاز عالی 4.8 از 5 جایگاه پانزدهم در لیست بهترین اپلیکیشن‌‌های گروه سلامت و تناسب اندام فروشگاه App Store را به خود اختصاص داده است. 8fit در Play Store نیز با دریافت عنوان "انتخاب سردبیر"، امتیاز 4.6 از 5 و بیش از 5 میلیون بار دانلود توسط کاربران، در زمره بهترین اپلیکیشن‌های گروه سلامت و تناسب اندام این فروشگاه قرار گرفته است. 



خرید گوشی موبایل سامسونگ گلکسی آ 55 از دیجی کالا