بهترین اپلیکیشن‌های ورزش و تناسب اندام سال 2018 – بخش دوم

نمایش خبر

فهرست اخبار
تاریخ : 1397/1/31        نویسنده: نعمت الله کمال فر
برچسب‌ها : اپلیکیشن Application ، گوگل پلی Google Play ، آی او اس iOS ، اندروید Android ، آی‌تونز iTunes ، RunKeeper ، Fitness & Bodybuilding ، Freeletics Bodyweight ، Samsung Health ، Strava ، JEFIT ، 30Day Fitness Challenge

واحد خبر mobile.ir : در بخش اول از این مطلب به معرفی و بررسی 3 اپلیکیشن باکیفیت و پرطرفدار در زمینه ورزش، سلامت و تناسب اندام پرداختیم. این اپلیکیشن‌ها عبارت بودند از: یک اپلیکیشن هوشمند و کاملا رایگان با تمرین‌های ورزشی بسیار خوب به نام Nike Training Club؛ یک اپلیکیشن عالی برای مدیریت رژیم‌های غذایی و محاسبه میزان کالری مصرفی و دریافتی کاربر به نام MyFitnessPal؛ و در نهایت یک اپلیکیشن جامع و همه‌منظوره برای ورزش و تناسب اندام با نام 8Fit. در این بخش اپلیکیشن‌های مفید و کاربردی دیگری را مورد بررسی قرار خواهیم داد. از اپلیکیشن‌هایی مناسب برای علاقمندان به دویدن، پیاده‌روی و دوچرخه‌سواری گرفته تا اپلیکیشن‌هایی برای بدن‌سازی و پرورش اندام به کمک تجهیزات یا بدون نیاز به تجهیزات.

Best Workout and Fitness Apps 2018 Second Part

RunKeeper: بهترین اپلیکیشن برای علاقه‌مندان به دویدن و پیاده‌روی

اپلیکیشن RunKeeper که کار خود را از سال 2008 میلادی آغاز نموده است، بدون شک یکی از قدیمی‌ترین و بهترین اپلیکیشن‌های موجود برای همراهی کاربران علاقه‌مند به دویدن و پیاده‌روی است. این اپلیکیشن از بدو شروع به کار خود تا کنون دست‌خوش تغییرات فراوانی بوده و همواره با بهره‌گیری از تکنولوژی‌های به‌روز و امکانات جدید سیستم‌عامل‌ها سعی در ارائه خدمات بهتر به کاربران خود داشته است.

یکی از نقاط قوت RunKeeper، طراحی خوب رابط کاربری آن است که تعادل مناسبی را میان تمرکز بر موارد پر اهمیت و فراهم آوردن دسترسی به امکانات متنوع اپلیکیشن ایجاد نموده است. کاربر پس از طی کردن مراحل ثبت‌نام اولیه، در هر بار اجرای اپلیکیشن به صفحه اصلی آن هدایت می‌شود که با ظاهری بسیار ساده و آشنا، شباهت زیادی به سبک طراحی اپلیکیشن‌های مسیریابی دارد. بخش عمده‌ای از این صفحه از نقشه‌ای تشکیل یافته که موقعیت فعلی کاربر در آن به نمایش در‌آمده است. روی نقشه در قسمت پایینِ صفحه، چند دکمه‌ برای دسترسی به امکانات و تنظیمات پرکاربرد تعبیه شده است. در آن میان روی بزرگ‌ترین و در دسترس‌ترین دکمه که با رنگ زرد از بقیه متمایز گردیده، واژه Start نقش بسته است تا کاربر بتواند با فشردن آن به سریع‌ترین و ساده‌ترین شکل ممکن شروع تمرین ورزشی خود را اعلام نماید. علاوه بر این، 4 دکمه کوچک‌تر به نام‌های Activity، Workout، Music و Audio Stats برای دسترسی به تنظیمات مهم در بالای آن قرار گرفته‌اند.

Best Workout and Fitness Apps 2018 Second Part

با استفاده از دکمه Activity می‌توان نوع فعالیت ورزشی را از میان یک لیست کامل شامل مواردی همچون دویدن، پیاده‌روی، دوچرخه‌سواری، کوه‌نوردی، شنا، انواع اسکی و غیره انتخاب نمود. در قسمت Workouts کاربر می‌تواند سبک و هدف تمرین‌ خود را مشخص نموده و بر آن اساس از امکانات مختلف اپلیکیشن از جمله برنامه‌ریزی هوشمند تمرین‌ها، جمع‌آوری و تحلیل داده‌های مختلف، و ارائه اطلاعات مناسب در خصوص شرایط تمرینی کاربر بهره گیرد. در این بخش دو انتخاب کلی پیش روی کاربران گذاشته می‌شود. کاربران عادی با انتخاب گزینه "Running for Exercise" یک برنامه تمرین متناسب با شرایط خود و مناسب برای حفظ سلامتی دریافت نموده و ورزشکاران حرفه‌ای با انتخاب گزینه "Train for a Race" قادر به دریافت برنامه‌ای مناسب جهت آمادگی برای یک مسابقه خاص خواهند بود. دکمه Music همان‌طور که از نامش پیداست امکان انتخاب و پخش موسیقی مورد علاقه کاربر را در حین تمرین فراهم می‌آورد. اپلیکیشن RunKeeper برای مدیریت پخش موسیقی در سیستم‌عامل اندروید از اپلیکیشن Play Music گوگل و در iOS از اپلیکیشن Music شرکت اپل -- که معمولا به صورت پیش‌فرض روی دستگاه کاربر نصب هستند – استفاده می‌نماید. البته در نسخه iOS امکان استفاده از Spotify نیز برای کاربرانی که اشتراک Premium را تهیه نموده‌اند فراهم گردیده است. این اپلیکیشن همچنین قادر است اطلاعات مختلفی از جمله زمان، فاصله پیموده شده، سرعت متوسط، تعداد گام در دقیقه و حتی میزان ضربان قلب کاربر را – البته با کمک حسگرها و اپلیکیشن‌های جانبی – در بازه‌های زمانی مورد نظر وی به صورت صوتی اعلام نماید. تنظیمات مربوط به این قابلیت از طریق دکمه Audio Stats قابل دسترسی است.

Best Workout and Fitness Apps 2018 Second Part

یکی از امکانات جالب و مفید این اپلیکیشن Live Tracking"" یا "رهگیری زنده" نام دارد که امکان اشتراک‌گذاری موقعیت کاربر و اطلاعات مربوط به فعالیت ورزشی او را به صورت زنده روی فیسبوک و توییتر فراهم می‌آورد. به این ترتیب دوستان و اقوام قادر خواهند بود با تشویق کاربر به او روحیه بخشیده و در صورت تمایل به او بپیوندند. البته بد نیست اشاره شود که این قابلیت تنها در صورت تهیه اشتراک ویژه قابل استفاده است. دیگر قابلیت مهم RunKeeper امکان اتصال و تبادل اطلاعات با شبکه‌های اجتماعی، سرویس‌ها و دستگاه‌های مختلف ورزش و سلامتی است. نسخه iOS امکان اتصال به سرویس‌هایی از جمله MyFitnessPal ،Apple Health و Spotify را در کنار دستگاه‌های مختلفی از جمله Apple Watch، انواع مچ‌بندها و دیگر دستگاه‌های هوشمند مرتبط با سلامت فراهم می‌آورد. نسخه Android نیز قابلیت اتصال به Google Fit ،Garmin Connect ،Fitbit ،Android Wear و برخی دستگاه‌های پوشیدنی هوشمند را دارد.

تفاوت قابل توجه در رابط کاربری نسخه اندروید و iOS در نحوه دسترسی به دیگر امکانات و تنظیمات اپلیکیشن است. در نسخه اندروید بخش‌هایی همچون پروفایل کاربری، دوستان، اهداف کاربر، چالش‌های و تنظیمات درون یک منوی همبرگری استاندارد -- که با لمس دکمه‌ای در گوشه سمت چپ و بالای صفحه باز می‌شود -- جای گرفته‌اند. اما این موارد در نسخه iOS از طریق یک نوار در پایین صفحه اصلی قابل دسترس هستند. بخش پروفایل کاربری که به نام "Me" مشخص شده است، نمایی کلی و مختصر از تمامی فعالیت‌ها و اطلاعات کاربر را در یک صفحه به نمایش درمی‌آورد. در بخش "Goals" کاربر قادر است هدف تمرین خود را از میان 5 گزینه اصلی شامل "بیش‌ترین فعالیت"، "کاهش وزن"، "به پایان رساندن یک مسابقه"، "پیموندن مسافتی مشخص" یا "تکرار منظم هفتگی" انتخاب نماید. با انتخاب هر هدف، برنامه روزانه تمرین‌های کاربر بر همان اساس تنظیم و پیشنهاد خواهد شد. کاربران RunKeeper قادرند دوستان خود را از طریق بخش "Friends" روی شبکه اجتماعی این اپلیکیشن یا دیگر شبکه‌های اجتماعی از جمله فیسبوک و توییتر یافته، یا از طریق پیامک و ایمیل آن‌ها را به این اپلیکیشن دعوت نمایند. پس از اضافه شدن دوستان در این بخش، اطلاعات مربوط به فعالیت‌های آن‌ها به نمایش در خواهد آمد. علاوه بر این به منظور فراهم آمدن امکان تمرین گروهی و ایجاد حس رقابت، در قسمت "Challenges" امکان ایجاد یک گروه دویدن متشکل از دوستان و سپس تعیین چالش‌‌هایی برای اعضای گروه فراهم گردیده است.

Best Workout and Fitness Apps 2018 Second Part

مزایا:

• رابط کاربری ساده، زیبا و کارآمد

• بهره‌مندی از اپلیکیشن مکمل برای Apple Watch و Android Wear

• قابلیت اتصال به انواع شبکه‌های اجتماعی، سرویس‌ها، اپلیکیشن‌ها و دستگاه‌های مرتبط با سلامت و تناسب اندام

• پشتیبانی از 12 زبان مختلف

• پشتیبانی از بسیاری فعالیت‌های ورزشی مختلف در کنار بهره‌مندی از امکاناتی ویژه برای دویدن

• قابلیت ارائه برنامه تمرین بر اساس اهداف و نیازهای کاربر

• امکان اشتراک‌گذاری موقعیت جاری و نوع فعالیت به صورت زنده روی شبکه‌های اجتماعی

• بهره‌مندی از برنامه‌های تمرینی و قابلیت‌های ویژه برای دوندگان حرفه‌ای

معایب:

• ارائه نشدن برنامه‌های غذایی

• نبود قابلیت‌ها و تمرین‌های مرتبط با بدن‌سازی و پرورش عضلات

• کارایی نداشتن در محیط‌های سرپوشیده به دلیل وابستگی به GPS برای تشخیص مسافت پیموده شده

در حال حاضر اپلیکیشن RunKeeper با بیش از 50 میلیون کاربر در سرتاسر جهان، برای هر دو سیستم‌عامل اندروید و iOS به ترتیب از Play Store و App Store به صورت رایگان قابل دانلود است. البته همچون اغلب اپلیکیشن‌های مشابه، برای بهره‌گیری از امکانات پیشرفته اپلیکیشن همچون برنامه‌ریزی هوشمند تمرین‌ها بر اساس شرایط کاربر، دریافت نمودارها و اطلاعات آماری در مورد سابقه تمرین‌ها، امکان اشتراک‌گذاری موقعیت کاربر به صورت زنده با دوستان، و همچنین مشاهده وضعیت آب و هوایی، کاربران ناچار به پرداخت پول و تهیه اشتراک ویژه خواهند بود. هزینه این اشتراک ویژه – که Go نام دارد -- به صورت ماهانه 9.99 دلار و در حالت سالانه 39.99 دلار است.

Fitness & Bodybuilding: بهترین اپلیکیشن برای بدن‌سازی با استفاده از تجهیزات

Fitness & Bodybuilding نام یک اپلیکیشن ساده و کاربردی برای افرادی‌ست که برای ورزش و تناسب اندام به صورت منظم در باشگاه‌های بدن‌سازی حضور می‌یابند. این اپلیکیشن با رابط کاربری ساده، مجموعه‌ای غنی از حرکت‌ها و تمرین‌های حرفه‌ای بدن‌سازی، برنامه‌های تمرینی متنوع و همچنین برنامه‌ تغذیه مناسب با هدف کاربر، قادر است نقش یک مربی بدن‌سازی حرفه‌ای و شخصی را ایفا کند. این اپلیکیشن برای هر دو سیستم‌عامل iOS و Android عرضه گردیده و به صورت رایگان قابل دریافت است. نسخه اندروید با قابلیت اتصال به حساب کاربری گوگل و نسخه iOS با اتصال به حساب کاربری اپل و iCloud، امکان ثبت‌نام کاربر و حفظ اطلاعات وی را به راحتی فراهم می‌آورد. همچنین نسخه iOS این اپلیکیشن با پشتیبانی از Apple Watch به شکلی مطلوب امکان مشاهده برنامه تمرین‌ها و ویدئوی آموزشی حرکت‌های بدن‌سازی را روی ساعت هوشمند اپل فراهم می‌آورد. از آن‌جا که همراه داشتن گوشی‌های‌ هوشمند هنگام تمرین در باشگاه‌های بدن‌سازی نسبتا دشوار بوده و با احتمال گم شدن یا آسیب دیدن گوشی کاربر همراه است، استفاده از ساعت‌های هوشمند قابلیتی بسیار مفید و کاربردی برای این‌گونه اپلیکیشن‌ها محسوب می‌شود.

Best Workout and Fitness Apps 2018 Second Part

اگرچه نسخه Android و iOS این اپلیکیشن از محتوا و ساختاری یکسان بهره می‌برند، اما رابط کاربری آن‌ها از نظر ظاهری نسبتا متفاوت است. در رابط کاربری نسخه iOS از تصاویر و رنگ‌های متنوعی در طراحی دکمه‌ها و منوها استفاده شده، در حالی که نسخه اندروید از ظاهری ساده‌ با دکمه‌ها و منوهایی به رنگ نارنجی و زمینه سفید تشکیل یافته است. منوی اصلی اپلیکیشن برای نسخه iOS در پایین صفحه قرار داشته و در نسخه اندروید مطابق انتظار حالت همبرگری دارد. با توجه به این‌که منوهای همبرگری اندروید به صورت پیش‌فرض از طریق دکمه‌ای در گوشه بالا و سمت چپ صفحه قابل دسترسی بوده و این موقعیت در گوشی‌های بزرگ فاصله زیادی با محل قرارگیری انگشتان کاربر دارد، دکمه‌ دیگری در پایین صفحه برای باز کردن این منو در نظر گرفته شده است که به راحتی قابل لمس بوده و کار با اپلیکیشن را به ویژه در محیط‌های ورزشی راحت‌تر می‌کند. این منو به 5 بخش اصلی تقسیم‌بندی گردیده است: حرکت‌های ورزشی، تمرین‌های از پیش آماده، تمرین‌های تعریف شده توسط کاربر، تاریخچه تمرین‌ها، موارد دیگر از جمله تنظیمات و اشتراک‌گذاری اپلیکیشن با دوستان.

Best Workout and Fitness Apps 2018 Second Part

در قسمت Exercises حرکت‌های ورزشی بر اساس عضلات مختلف بدن دسته‌بندی شده‌اند. هر حرکت ورزشی با راهنمای متنی، عکس و ویدئو به خوبی آموزش داده شده است. کاربران می‌توانند هنگام بررسی حرکت‌های ورزشی مورد نظر خود ویدئوی آموزشی مربوط به هر حرکت را برای مشاهده و استفاده در آینده به صورت جداگانه دانلود نموده، یا این‌که از طریق صفحه اصلی این بخش با فشردن دکمه مربوطه اقدام به دانلود تمامی ویدئوهای آموزشی به صورت یک‌جا نمایند. این اپلیکیشن بر خلاف بسیاری از اپلیکیشن‌های لیست ما از هوش مصنوعی بهره‌ای نبرده است. بنابراین خبری هم از ارائه برنامه ورزشی و غذایی بر اساس شرایط و نیازهای کاربر نیست. برنامه‌های از پیش آماده‌ای در قسمت Workouts لیست شده‌اند که کاربر می‌تواند با مرور آن‌ها برنامه تمرینی متناسب با هدف خود را انتخاب نموده و مورد استفاده قرار دهد. این لیست در حال حاضر شامل 15 برنامه مختلف است که 3 مورد از آن‌ها با عناوین BodyBuilding، Fitness و Powerlifting رایگان بوده و بقیه تنها در دسترس کاربرانی قرار دارد که نسخه PRO را تهیه نموده‌ باشد. هر یک از این برنامه‌های ورزشی بر اساس 2، 3 یا 4 جلسه تمرین در هفته قابل تنظیم و ارائه است. همچنین به تازگی برنامه‌های غذایی نیز در این لیست قرار گرفته‌اند که فعلا شامل دو برنامه، یکی برای افزایش حجم عضلات و دیگری برای کاهش وزن می‌شوند. اگرچه قرار گرفتن برنامه‌های غذایی در قسمت تمرین‌های ورزشی به این صورت چندان مناسب به نظر نمی‌رسد، اما به طور کلی اضافه شدن آن‌ها به این اپلیکیشن نکته‌ای مثبت به شمار می‌رود.

بسیاری از ورزش‌کاران حرفه‌ای و با تجربه به طور معمول ترجیح می‌دهند به جای استفاده از برنامه‌های پیشنهادی اپلیکیشن‌ها، برنامه‌ تمرین مورد نظر خود را در پیش بگیرند. به همین دلیل در قسمت Custom امکان ایجاد و ویرایش برنامه‌های تمرینی توسط کاربر فراهم گردیده است. بخش History دربردارنده سابقه تمرین‌های کاربر بوده و فشردن دکمه More در انتهای منوی اصلی، کاربر را به تنظیمات اپلیکیشن و برخی موارد دیگر هدایت می‌کند. بخش تنظیمات یا Settings نیز همچون دیگر بخش‌های اپلیکیشن بسیار ساده و مختصر است. تنها محتویات این قسمت عبارتند از: تنظیمی برای فعال یا غیرفعال نمودن دکمه دوم منو که در پایین صفحه قرار دارد، انتخاب واحد اندازه‌گیری وزن و تنظیم زنگ یادآوری برای انجام تمرین‌ها.

Best Workout and Fitness Apps 2018 Second Part

مزایا:

• رابط کاربری بسیار ساده و کاربردی

• حجم کم و سبک بودن اپلیکیشن که امکان اجرای روان آن روی گوشی‌های قدیمی‌تر را امکان‌پذیر می‌نماید

• بهره‌مندی از حرکت‌های ورزشی و برنامه‌های تمرینی مناسب برای استفاده در باشگاه‌های بدن‌سازی

• آموزش حرکت‌های ورزشی به صورت واضح و از طریق متن، عکس و ویدئو

• امکان دانلود ویدئوی آموزش حرکت‌های ورزشی به صورت تکی و یک‌جا برای استفاده آفلاین

• پشتیبانی از Apple Watch

معایب:

• بهره نگرفتن از هوش مصنوعی به منظور ارائه برنامه‌های ورزشی و غذایی شخصی‌سازی شده برای کاربر

• تمرکز کامل بر تمرین در باشگاه‌های بدن‌سازی و بهره‌مند نبودن از تمرین‌های بدون نیاز به ابزارهای ورزشی

• بهره‌مند نبودن از امکانات و قابلیت‌هایی همچون گام‌شمار، ارتباط و تعامل میان کاربران، مدیریت هوشمند رژیم غذایی و کالری مصرفی، و غیره

• متصل نشدن به دیگر اپلیکیشن‌ها و سرویس‌های سلامت و تناسب اندام

‌ جای‌گیری نامناسب برخی قسمت‌ها در رابط کاربری از جمله برنامه‌های غذایی و تنظیم زنگ یادآوری تمرین‌ها

اپلیکیشن Fitness & Bodybuilding برای اندروید به عنوان انتخاب سردبیر در گروه اپلیکیشن‌های سلامت و تناسب اندام فروشگاه Google Play Store برگزیده شده و با بیش از 5 میلیون بار دانلود رایگان توسط کاربران این فروشگاه، امتیاز خوب 4.6 از 5 را بر اساس نظرهای ایشان کسب نموده است. این اپلیکیشن روی پلتفرم اپل نیز موفق بوده و امتیاز عالی 4.8 از 5 را در فروشگاه App Store از آن خود نموده است.

Freeletics Bodyweight: اپلیکیشنی مناسب برای بدن‌سازی بدون نیاز به تجهیزات

همان‌طور که از نام آن پیداست، اپلیکیشن Freeletics Bodyweight با تمرکز بر بدن‌سازی و تناسب اندام بدون نیاز به تجهیزات و بر پایه انجام تمرین‌های ورزشی با استفاده از وزن بدن (bodyweight) طراحی و توسعه یافته است. این اپلیکیشن خوش‌ساخت با پشتیبانی از 10 زبان مختلف دنیا برای هر دو سیستم‌عامل اندروید و iOS در دسترس بوده و بیش از 20 میلیون کاربر در سرتاسر جهان دارد. اگرچه دانلود و نصب Freeletics Bodyweight رایگان است، اما استفاده از قابلیت‌های پیشرفته و از همه مهم‌تر بهره‌گیری از مربی‌های شخصی هوشمند آن هزینه‌های قابل توجهی را برای کاربران به همراه خواهد داشت.

در اولین اجرای اپلیکیشن با هدف تنظیم یک برنامه تمرین ایده‌آل و متناسب با شرایط کاربر از وی خواسته می‌شود تا جنسیت، وضعیت تناسب اندام و هدف خود در استفاده از این اپلیکیشن را مشخص نماید. پس از پاسخگویی به این سوالات کاربر قادر خواهد بود تا با پرداخت هزینه‌های مربوطه، از یک مربی شخصی مجازی برای مدیریت تمرین‌های خود بهره‌مند گردد. این مربی با بهره‌گیری از هوش مصنوعی تمرین‌های کاربر را متناسب با نیازها و شرایط وی برنامه‌ریزی نموده و این برنامه‌ها را به مرور بر اساس میزان وقت آزاد، سطح پیشرفت و آمادگی جسمانی کاربر بهینه‌سازی می‌نماید. البته لازم به ذکر است که کارایی و هوشمندی این مربی نسبت به خدمات مشابه در اپلیکیشن‌هایی همچون Nike Training Club و 8Fit در سطح پایین‌تری قرار دارد.

Best Workout and Fitness Apps 2018 Second Part

بدون شک یکی از مزایای این اپلیکیشن که نقش مهمی در جلب نظر کاربران دارد، رابط کاربری زیبا و مدرن آن است که کار کردن با اپلیکیشن را راحت و لذت‌بخش می‌نماید. رابط کاربری اپلیکیشن Bodyweight به 5 بخش اصلی به نام‌های Profile ،Feed ،Training ،Coach و News تقسیم‌بندی گردیده است که از طریق نواری در قسمت پایین صفحه می‌توان به آن‌ها دسترسی پیدا نمود. در بخش Coach کاربر می‌تواند از مربی شخصی اپلیکیشن بهره گرفته و به انجام تمرین‌های برنامه‌ریزی شده برای خود بپردازد. شرکت Freeletics به کاربران اطمینان خاطر می‌دهد که از مربی شخصی خود و نتایجی که به کمک آن به‌دست می‌آید رضایت خاطر خواهد داشت. به همین خاطر با تضمین کیفیت این خدمات، تا 14 روز امکان بازگشت مبلغ پرداختی کاربر را در صورت عدم رضایت وی فراهم آورده است. قسمت Training دربردارنده مجموعه تمرین‌ها و حرکت‌های ورزشی این اپلیکیشن است که تقریبا 40 درصد از آن‌ها رایگان بوده و بقیه تنها از طریق مربی هوشمند اپلکیشن قابل استفاده هستند. برای هر برنامه تمرینی عضلات درگیر شونده، مدت زمان لازم و درجه سختی آن به صورت نسبی مشخص گردیده است. هر برنامه در 3 حالت استقامتی (endurance)، استاندارد و قدرتی (strength) قابل استفاده است. تفاوت اصلی میان این 3 حالت در روش انجام حرکت‌های ورزشی و میزان فشار وارده به عضلات است. در حالت استاندارد حرکات ورزشی به شکل متداول انجام گردیده و عضلات مورد نظر به میزان متوسط تحت فشار قرار می‌گیرند. اما در حالت استقامتی به طور معمول هر حرکت ورزشی به شکلی اجرا می‌شود که فشار کمتری به عضلات وارد نموده و در عوض با فراهم آوردن امکان تکرار بیش‌تر تمرین‌ها، استقامت کاربر را ارتقا بخشد. در حالت قدرتی نیز مطابق انتظار روش انجام اغلب حرکت‌ها به صورتی است که بیش‌ترین فشار به عضلات درگیر شده وارد آمده و بدین ترتیب با سرعت بیش‌تری قدرت و حجم عضلات را افزایش دهد.

Best Workout and Fitness Apps 2018 Second Part

یکی از نقاط ضعف این اپلیکیشن که پس از کمی استفاده برای کاربران محسوس خواهد بود، رویکرد ناکارآمد و نادرست آن در تهیه و ارائه آموزش‌های لازم برای انجام حرکت‌های ورزشی‌ست. اولین اشکال در این زمینه عبارت است از اکتفای توسعه دهندگان به آموزش با استفاده از ویدئو و ارائه نکردن آموزش‌های کامل و مفید مبتنی بر متن و عکس. این مساله به خصوص در کنار حجم نسبتا بالای این ویدئوها و همچنین پخش نشدن خودکار آن‌ها در هنگام شروع تمرین بسیار آزاردهنده‌تر می‌شود. در واقع این اپلیکیشن امکان بخش ویدئو را به صورت درون‌ساز نداشته و برای این منظور از اپلیکیشن‌های موجود روی دستگاه کاربر بهره می‌گیرد. بنابراین به جای این‌که مانند برخی از اپلیکیشن‌های لیست ما کاربر بتواند با شروع تمرین گوشی هوشمند خود را در مکانی مناسب قرار داده و با شروع هر حرکت روش انجام آن را به مشاهده نماید، کاربر در هنگام استفاده از Freeletics Bodyweight در صورت نیاز به مشاهده روش انجام حرکات ورزشی چاره‌ای جز این نخواهد داشت که گوشی را برداشته، پس از مشاهده ویدئوی مربوطه و بازگشت به محیط اپلیکیشن، تمرین خود را ادامه دهد. به علاوه این‌که اگر قبلا ویدئوهای مربوطه را دانلود نکرده باشد، بایستی زمان قابل توجهی را نیز منتظر دانلود شدن آن‌ها بماند. این ایراد مهم علاوه بر کاهش کارایی و سهولت استفاده از اپلیکیشن می‌تواند موجب سرد شدن بدن کاربر در میان تمرین‌‌ گردیده و آسیب‌دیدگی‌ عضلات را به دنبال داشته باشد.

در بخش Feed مقالات آموزشی و انگیزشی مختلفی به صورت روزانه در اختیار کاربران قرار داده می‌شود که اغلب از محتوایی مفید و ارزشمند بهره می‌برند. Freeletics Bodyweight با بهره‌مندی از قابلیت اتصال به Facebook و Google، پیوستن کاربران به جامعه کاربری این اپلیکیشن و برقراری ارتباط با دوستان و اقوام را آسان نموده است. در بخش Profile هم علاوه بر نمایش اطلاعات اجمالی کاربر و تمرین‌های وی، امکان دسترسی به تنظیمات اپلیکیشن و مدیریت اتصال به Facebook، Google و همچنین سرویس Google Fit فراهم گردیده است. اگرچه این اپلیکیشن از امکانات دیگری از جمله ارائه برنامه‌های غذایی، مدیریت دویدن و پیاده‌روی‌های کاربر، و تمرین‌های مناسب برای باشگاه‌های بدن‌سازی مدیریت بی بهره است، اما شرکت Freeletics چنین خدماتی را در قالب اپلیکیشن‌های مکملی همچون Freeletics Gym ،Freeletics Nutrition و Freeletics Running ارائه نموده است.

Best Workout and Fitness Apps 2018 Second Part

مزایا:

• رابط کاربری زیبا و جذاب

• بهره‌مندی از مجموعه تمرین‌های متنوع، کارآمد و بدون نیاز به تجهیزات

• استفاده از تکنولوژی هوش مصنوعی به منظور برنامه‌ریزی بهینه تمرین‌ها بر اساس شرایط و نیاز‌های هر کاربر

• ارائه مقالات آموزشی و انگیزشی مفید به صورت روزانه و رایگان

• پشتیبانی از 10 زبان مختلف و پرکاربرد

• قابلیت اتصال به حساب‌های کاربری Facebook و Google و سرویس Google Fit

معایب:

• حجم نسبتا بالای ویدئوهای آموزشی تمرین‌ها و بهره‌مند نشدن از آموزش‌های جایگزین بر اساس متن و عکس

• پخش نشدن خودکار ویدئوهای آموزش حرکت‌های ورزشی در داخل اپلیکیشن

• قیمت نسبتا بالای برنامه‌های آموزشی ویژه (از 35 تا 135 دلار)

• وابستگی به اپلیکیشن‌های مکمل برای ارائه برنامه غذایی، تمرین‌های مبتنی بر تجهیزات و مدیریت دویدن

اپلیکیشن Freeletics Bodyweight برای اندروید از Play Store و برای iOS از App Store به صورت رایگان قابل دریافت است. این اپلیکیشن که عنوان انتخاب سردبیر را در Play Store دریافت نموده و در جایگاه 20 ام اپلیکیشن‌های برتر گروه سلامت و تناسب اندام در App Store قرار دارد، بر اساس نظر کاربران این دو فروشگاه امتیاز خوب 4.6 از 5 را کسب نموده است.

دیگر اپلیکیشن‌های مفید و قابل احترام

Samsung Health

اپلیکیشن سلامت سامسونگ (Samsung Health) -- که در گذشته S Health نام داشت -- با پیشرفت‌ چشمگیری که از زمان شروع به کار خود در سال 2012 تا کنون داشته، توانسته است خود را در زمره بهترین و کامل‌ترین اپلیکیشن‌های سلامت و تناسب اندام برای دستگاه‌های اندرویدی قرار دهد. این اپلیکشن که در سال‌های اول تنها روی دستگاه‌های همراه شرکت سامسونگ قابل استفاده بود، از سال 2015 در دسترس تمامی کاربران اندروید نسخه 4.4 به بعد قرار گرفته و از اکتبر 2017 برای کاربران iOS نسخه 9 به بعد نیز عرضه شد. اگرچه نسخه iOS همواره از ضعف‌ها و محدودیت‌های جدی رنج برده و ازین رو مورد استقبال کاربران محصولات اپل قرار نگرفته است. توسعه‌دهندگان این اپلیکیشن در شرکت سامسونگ سعی نموده‌اند با فراهم آوردن امکانات و قابلیت‌های متنوع، کاربران خود را از نصب دیگر اپلیکیشن‌های مرتبط با ورزش، سلامت و تناسب اندام بی‌نیاز نمایند. برخی از مهم‌ترین امکانات و قابلیت‌های این اپلیکیشن عبارتند از: شمارش گام‌، محاسبه سرعت و مسافت طی شده، پشتیبانی از ورزش‌های مختلف، ثبت و تحلیل ضربان قلب، مدیریت رژیم غذایی و مصرف کالری، ثبت و تحلیل الگوی خواب، ارتباط و رقابت با دوستان. در زمینه مدیریت رژیم غذایی و محاسبه کالری، این اپلیکیشن به کاربر این امکان را می‌دهد تا غذای مصرفی خود را در یک پایگاه داده از خوراکی‌های متداول جستجو و ثبت نماید.

Best Workout and Fitness Apps 2018 Second Part

Samsung Health همچنین قادر است فعالیت‌های کاربر را با استفاده از حسگرهای مختلف گوشی‌ هوشمند یا از طریق اتصال به انواع تجهیزات پوشیدنی هوشمند شناسایی و ثبت نموده، کالری سوزانده شده را در محاسبات خود مورد نظر قرار دهد. این اپلیکیشن قابلیتی مثال‌زدنی در اتصال و تبادل اطلاعات با دیگر اپلیکیشن‌ها و تجهیزات مرتبط با ورزش و سلامت دارد. برخی از اپلیکیشن‌های قابل اتصال به Samsung Health عبارتند از MyFitnessPal ،Endomondo ،Hydro Coach ،Smart Gym و Pacer. اپلیکیشن Samsung Health همچنین قادر است طیف گسترده‌ای از تجهیزات هوشمند مرتبط با سلامت و تناسب اندام ارتباط را شناسایی نموده و مورد استفاده قرار دهد. از مچ‌بندهای هوشمندی همچون Samsung Gear Fit و URBAN-S گرفته تا انواع حسگرهای دوچرخه، انواع ساعت‌های هوشمند سامسونگ، ترازوهای هوشمند، هدفون‌های هوشمند، دستگاه‌های اندازه‌گیری کننده فشار، ضربان و قند خون. این اپلیکیشن از یک رابط کاربری ساده و زیبا بهره می‌برد که با دیگر اپلیکیشن‌های لیست ما متفاوت است. ساختاری کلی این رابط کاربری متشکل از گجت‌هایی‌ست که به شکل کارت‌هایی با زمینه سفید در کنار یکدیگر قرار گرفته و به راحتی توسط کاربر قابل مرتب‌سازی و شخصی‌سازی هستند. اپلیکیشن Samsung Health به صورت کاملا رایگان روی Play Store و App Store در دسترس کاربران قرار داشته و به ترتیب امتیازهای 4.2 و 2.5 از 5 را در این دو فروشگاه کسب نموده است.

Best Workout and Fitness Apps 2018 Second Part

Strava

یک اپلیکیشن خوش‌نام و کارآمد برای علاقمندان به دویدن و دوچرخهسواری است که تاکید ویژه‌ای بر ایجاد فضای رقابتی و ارتباط اجتماعی میان کاربران خود دارد. این اپلیکیشن قادر است با بهره‌گیری از حسگرهای مختلف گوشی‌های هوشمند یا از طریق اتصال به انواع دست‌بندهای تناسب اندام و ساعت‌های هوشمند، اطلاعات مختلفی از جمله زمان، سرعت، تعداد گام‌ها و فاصله پیموده شده را در هنگام دویدن یا دوچرخه‌سواری برای کاربر محاسبه و ثبت نماید. در پایان فعالیت ورزشی کاربر، اطلاعات وی پردازش گردیده و با در نظر گرفتن فاکتورهایی مختلف نسبت به دیگر افراد در همان مسیر رتبه‌بندی می‌شود. بنابراین کاربر قادر خواهد بود تا نتیجه فعالیت خود را با دیگران مقایسه نموده، با تلاش و تمرین بیشتر رتبه خود را در رده‌بندی‌های مختلف این اپلیکیشن ارتقا بخشد. ارتباط و رقابت دوستانه با دیگر کاربران Strava یا دوستان و اعضای خانواده که در همان محدوده به دویدن یا دوچرخه‌سواری می‌پردازند، از جذاب‌ترین کاربردهای این اپلیکیشن است که کاربران بسیاری را به استفاده از آن مشتاق می‌نماید. این اپلیکیشن به صورت رایگان از Play Store و App Store قابل دریافت بوده، اما بسیاری از قابلیت‌های آن تنها با تهیه اشتراکی به قیمت ماهانه 8 دلار در اختیار کاربران قرار می‌گیرند. امتیاز فعلی Strava از نظر کاربران Play Store و App Store به ترتیب 4.5 و 4.2 از 5 است.

Best Workout and Fitness Apps 2018 Second Part

JEFIT

JEFIT یک اپلیکیشن عالی برای علاقمندان به بدن‌سازی و پرورش اندام در باشگاه‌ محسوب می‌شود که 8 میلیون کاربر را روی سیستم‌عامل‌های اندروید و iOS به خود جذب نموده است. تمرین‌های بدن‌سازی متعدد و متنوع، آموزش‌های متنی و تصویری مناسب، کارایی و سرعت‌عمل مطلوب اپلیکیشن، قابلیت هدایت کاربر برای رسیدن به اهداف مشخص شده، قابلیت ویرایش و شخصی‌سازی تمرین‌ها و همچنین رابط کاربری ساده و کاربردی، از جمله نقاط قوت این اپلیکیشن به شمار می‌روند. JEFIT بیش از 1300 حرکت و تمرین بدن‌سازی را در خود جای داده است که بر اساس عضلات اصلی بدن دسته‌بندی گردیده‌اند. همچنین این امکان برای کاربران فراهم گردیده است تا برنامه تمرینی مورد نظر خود را درون اپلیکیشن ایجاد و ویرایش نمایند. قابلیت ارتباط با دوستان، رقابت با ایشان، مشاهده اخبار و تصاویر مربوط به پیشرفت دوستان و کاربران ممتاز از دیگر قابلیت‌های این اپلیکیشن است. اگرچه JEFIT به صورت رایگان قابل دانلود است، اما بخش قابل توجهی از محتوا و امکانات این اپلیکیشن از جمله مشاهده آموزش‌های ویدئویی، بیش از 60 برنامه تمرین ویژه، رهایی از تبلیغات آنلاین، رقابت با دوستان، و محدود نبودن در ایجاد تمرین‌های شخصی، مختص کاربرانی‌ست که هزینه یکی از اشتراک‌های اپلیکیشن را پرداخت نموده باشند. مهم‌ترین نقطه ضعف این اپلیکیشن عبارت است از نیاز بیش از حد آن به مداخله کاربر، لمس صفحه و وارد کردن اطلاعات از سوی وی که این مساله به ویژه هنگام تمرین‌ در باشگاه‌‌های بدن‌سازی می‌تواند بسیار ناخوشایند و دردسرساز باشد. JEFIT که در لیست بهترین اپلیکیشن‌های سلامت و تناسب اندام نشریه USA Today قرار گرفته است، به صورت رایگان از Play Store و App Store قابل دریافت بوده و به ترتیب امتیاز 4.5 و 4.8 را در این دو فروشگاه به دست آورده است.

Best Workout and Fitness Apps 2018 Second Part

30Day Fitness Challenge

اپلیکیشن 30Day Fitness Challenge برای افراد تازه‌کار با آمادگی جسمانی پایین یا افرادی که به دلیل مشغله‌های مختلف امکان صرف وقت بالا برای ورزش ندارند، بسیار مناسب و نتیجه‌بخش است. همان‌طور که از نام آن پیداست، تمرین‌های این اپلیکیشن در قالب چالش‌هایی 30 روزه دسته‌بندی شده‌اند. این چالش‌ها بر اساس مجموعه عضلات درگیر شونده به 5 گروه کلی تقسیم‌بندی گردیده‌اند که عبارتند از: تمرین کل بدن، عضلات شکم، دست‌ها، پاها و باسن. به ازای هر یک از این چالش‌ها 6 برنامه تمرینی با درجه سختی آسان تا دشوار به کاربر ارائه می‌شود که وی قادر خواهد بود بر اساس شرایط جسمانی خود یکی را برگزیده و پس از اتمام آن برنامه به سراغ سطح بعدی برود. انجام تمرین‌های 30 Day Fitness Challenge در هر روز به طور متوسط 7 دقیقه وقت کاربر را خواهد گرفت. تجربه کاربران این اپلیکیشن نشان می‌دهد که در صورت انتخاب برنامه صحیح، همین تمرین‌های 7 دقیقه‌ای به خوبی عضلات کاربر را درگیر و ورزیده خواهند نمود. با شروع تمرین روزانه، نحوه انجام هر حرکت‌ ورزشی از طریق یک انیمیشن ساده و توضیحات متنی به کاربر آموزش داده می‌شود. اگرچه کاربران قادر خواهند بود با فشرده دکمه‌ای به شکل دوربین در قسمت بالا و سمت راست صفحه، ویدئوی آموزشی دقیق‌تری را از طریق سرویس Youtube مشاهده نمایند. یکی از دیگر نقاط قوت این اپلیکیشن پشتیبانی آن از بسیاری زبان‌ها از جمله زبان فارسی است. اگرچه اشکالاتی در فارسی‌سازی این اپلیکیشن مشاهده می‌شود، اما در هر حال قابلیت استفاده از چنین اپلیکیشنی به زبان فارسی می‌تواند برای بسیاری از فارسی‌زبانان مطلوب و رضایت‌بخش باشد. سادگی و سهولت استفاده از 30 Day Fitness Challenge، کارایی مناسب آن، تمرین‌های مفید و مختصر روزانه، و در نهایت رایگان بودن محتوا و امکانات اپلیکیشن موجب شده که این اپلیکیشن به سرعت مورد توجه و استقبال کاربران قرار گیرد. این اپلیکیشین که در لیست بهترین اپلیکیشن‌های سال 2016 فروشگاه Play Store قرار داشته و عنوان انتخاب سردبیر را نیز دریافت نموده است، بیش از 10 میلیون بار روی دستگاه کاربران این فروشگاه نصب گریده و امتیاز عالی 4.8 از 5 را طبق نظرات ایشان به دست‌ آورده است. 30 Day Fitness Challenge برای دستگاه‌های مبتنی بر iOS از طریق App Store به صورت رایگان قابل دریافت بوده و امتیاز 4.9 از 5 را از نظر کاربران این فروشگاه کسب نموده است.

Best Workout and Fitness Apps 2018 Second Part



خرید گوشی موبایل سامسونگ گلکسی آ 55 از دیجی کالا