رونمایی از R11s و R11s Plus پرچمداران جدید شرکت Oppo

نمایش خبر

تاریخ : 1396/8/12        نویسنده: آرش افراسیابی
برچسب‌ها : گوشی هوشمند Smartphone ، اندروید Android ، Oppo R11s ، Oppo R11s Plus ، اوپو Oppo

واحد خبر mobile.ir :  شرکت چینی Oppo از زیر مجموعه‌های هولدینگ BBK که چند سالی‌ست همراه با برند هم‌خانواده vivo، در جایگاه‌های چهارم و پنجم شرکت‌های عرضه‌کننده اسمارت‌فون قرار گرفته‌اند امروز از جدیدترین پرچمداران خود با نام‌های R11s و R11s Plus رونمایی کرد؛ این دو گوشی به عنوان آپدیت‌های مستقیمی بر مدل‌های R11 و R11 Plus مطرح می‌شوند که چندی پیش در خردادماه سال جاری معرفی شدند. نکته برجسته اصلی در مورد این گوشی‌ها به طراحی جدید بدون حاشیه (bezel-less) آنها با صفحه‌نمایش‌های 18:9 تعلق داشته و مثل مدل‌های پیشین، هم در زمینه دوربین‌‌های اصلی و هم در مورد دوربین‌ سلفی حرف‌های فراوانی برای گفتن دارند. این دو گوشی از لحاظ پردازشی در رده میانی رو به بالا قرار دارند و قیمت نسبتا مناسبی را نیز ارائه می‌کنند.

Introducing Oppo R11s and R11s Plus

Oppo R11s از چند هفته اخیر حضور دائمی در خبرها و شایعات موبایلی داشته و با لو رفتن تصاویری از این گوشی، طراحی و شکل ظاهری دستگاه نیز تقریبا مشخص شده بود. R11s و R11s Plus به جز ابعاد صفحه‌نمایش، ظرفیت باتری و حافظه رم تفاوتی با یکدیگر نداشته و تمامی دیگر مشخصات این دو گوشی یکسان است.

طراحی بدنه

از معرفی R11 در ماه ژوئن سال جاری تنها چند ماه گذشته و ارائه دیوایس‌های دیگری در این رده با مشخصاتی مشابه در نگاه اول چندان منطقی به نظر نمی‌رسد؛ Oppo اما برای انجام این کار یک دلیل منطقی بزرگ دارد و آن هم پیوستن به طیف در حال گسترش دیوایس‌های بدون حاشیه یا bezel-less است؛ اینگونه اسمارت‌فون‌ها که نشان آنها را از دیوایس‌های پرچمداری مثل گلکسی S8 و نوت8 سامسونگ و G6 و V30 ال‌‌جی تا دیوایس‌های رده میانی و حتی پایین بازار می‌توان مشاهده کرد با به‌‌کارگیری نسبت 18:9 برای پنل، امکان جای‌گذاری صفحه‌نمایش‌های بزرگ را در دیوایس‌های کوچک فراهم می‌کنند. این شرایط در هر دو مدل R11s و R11s Plus نیز رخ داده و در هر دو مورد حاشیه‌های بسیار اندکی در بالا و پایین صفحه‌نمایش دیده می‌شود.

Introducing Oppo R11s and R11s Plus

میزان کوچک‌سازی حاشیه‌های بالا و پایین صفحه‌نمایش در این دو مدل البته در مقایسه با دیوایس‌های پرچمدار حاضر در بازار اندکی کمتر بوده و به طور مشخص ارتفاع بیشتری در این دو گوشی در مقایسه با مدل‌های هم‌اندازه دیده می‌شود. ابعاد R11s برابر 7.1×75.5×155.1 میلی‌متر است و 153 گرم وزن دارد. در سوی دیگر R11s پلاس از ابعاد 7.3×80.2×164.8 میلی‌متر بهره می‌برد و وزن آن نیز 182 گرم است.

Introducing Oppo R11s and R11s Plus

یک نکته جدید در مورد طراحی این دو گوشی به قرار گرفتن اجزای بخش پایینی از جمله اسپیکر اصلی، پورت USB و جک هدست درون یک بریدگی پایین‌تر از سطح است که خود Oppo به آن Crescent arcs یا قوس هلالی می‌گوید. با این طراحی از پوشیده‌ شدن اسپیکر اصلی هنگام مشاهده ویدئو و گرفتن دیوایس به صورت افقی در دست جلوگیری شده و برای انجام آن تغییراتی در ظاهر جک هدست و پورت USB صورت پذیرفته است. یک نکته منفی در مورد این گوشی همانطور که در تصویر فوق نیز دیده می‌شود به‌کارگیری پورت microUSB به جای USB Type-C است که برای یک گوشی پرچمدار سال 2017 عجیب به نظر می‌رسد.

صفحه‌نمایش

صفحه‌نمایش R11s یک نمونه 6.01 اینچی با وضوح 1080×2160 پیکسل است و در R11s Plus نیز یک پنل 6.43 اینچی با همین وضوح به چشم می‌خورد. فناوری ساخت این دو پنل از نوع AMOLED بوده و بنابراین در زمینه غنای رنگ، کنتراست و زاویه دید می‌توان از کیفیت کار تا حدود زیادی اطمینان داشت.

Introducing Oppo R11s and R11s Plus

پوشش محافظ این دو صفحه‌نمایش همچون پرچمداران بزرگ سال 2017 ظاهرا از نوعCorning Gorilla Glass 5 با خمیدگی‌های مشهود در کناره‌ها است.

دوربین‌‌های اصلی و سلفی

دوربین یکی از اجزای اصلی خانواده R11 اوپو بوده و مطمئنا دو مدل جدید R11s نیز از این قاعده مستثنی نیستند؛ در بخش پشتی هر دو گوشی از دو دوربین 20 و 16 مگاپیکسلی در کنار هم استفاده شده که تجربه متفاوتی را از آنچه تا به امروز از دوربین‌های دوگانه دیده بودیم ارائه می‌دهند. گشودگی دیافراگم هردوی این دوربین‌ها f/1.7 است و از پیکسل‌های کاملا بزرگ 2 میکرونی در سنسور بهره می‌برند. به گفته Oppo‌ امکان تصویربرداری با هر دوی این دوربین‌ها فراهم است و تنها تفاوت آنها را باید در میزان نور محیط جست‌وجو کرد؛ به‌طوری‌که دوربین 20 مگاپیکسلی مناسب محیط‌های با نور کم و دوربین 16 مگاپیکسلی برای حالت‌های معمول عکاسی است.

Introducing Oppo R11s and R11s Plus

دوربین سلفی این مجموعه مثل گذشته یک نمونه 20 مگاپیکسلی است که با وجود آنکه به فوکوس خودکار مجهز نیست اما با لنز f/2.0 و فناوری ارتقاء زیبایی وابسته به هوش مصنوعی، به گفته Oppo تفاوت محسوسی را با نمونه‌های عادی ایجاد خواهد کرد.

Introducing Oppo R11s and R11s Plus

پردازنده

پردازش در هر دو مدل R11s و R11s پلاس مثل هم‌خانواده‌های پیشین آن با یکی از پیشرفته‌ترین پروسسورهای رده میانی کوالکام یعنی Snapdragon 660 با لیتوگرافی 14 نانومتری و 8 هسته Kryo 260 (مرتب شده در دو دسته چهار هسته‌ای 2.2 و 1.8 گیگاهرتزی) انجام می‌شود و پردازش گرافیکی این مجموعه نیز بر عهده قطعه Adreno 512 است. حافظه داخلی هر دو مدل 64 گیگابایت بوده که با کمک اسلات ترکیبی حافظه تا 256 گیگابایت دیگر نیز امکان ارتقاء دارند. حافظه رم در R11s برابر 4 گیگابایت و در نسخه پلاس 6 گیگابایت در نظر گرفته شده است که برای یک دیوایس رده میانی اعداد مناسبی به حساب می‌آیند.

باتری

R11s از یک باتری با ظرفیت 3,205mAh بهره می‌برد که نسبت به R11 پیشین با باتری 3,000mAh اندکی افزایش را تجربه کرده است. ظرفیت باتری در R11s پلاس اما 4,000mAh در نظر گرفته شده که دقیقا مشابه R11 Plus پیشین این خانواده است. طبق انتظار در هر دو گوشی از فناوری شارژ سریع VOOC پشتیبانی می‌شود که به گفته OPPO تنها 5 دقیقه شارژ کردن از این طریق برای تماس 2 ساعته با دستگاه کافی خواهد بود.

Introducing Oppo R11s and R11s Plus

سیستم‌عامل

سیستم‌عامل هر دو مدل، اندروید نوقا 7.1.1 است و نسخه تازه‌ای از رابط کاربری اختصاصی Oppo موسوم به ColorOS 3.2 ساختار منویی آنها را تشکیل می‌دهد. از جمله نکات جالب در این رابط کاربری می‌توان به کشیدن دست از کناره سمت راست پایین صفحه‌نمایش رو به بالا برای رفتن به منوی قبلی (عمل back)، از مرکز بخش پایینی رو به بالا برای رفتن به صفحه هوم و از کناره سمت چپ پایین صفحه‌نمایش رو به بالا برای دسترسی به Control Center (مشابه iOS اپل) اشاره کرد.

Introducing Oppo R11s and R11s Plus

رنگ – قیمت – زمان حضور در بازار

Oppo R11s در سه رنگ مشکی، قرمز و بژ ارائه می‌شود اما ورژن پلاس این گوشی فاقد رنگ قرمز بوده و تنها در رنگ‌های مشکی و بژ در دسترس قرار می‌گیرد. نسخه مشکی و بژ R11s با قیمت 2,999 یوان (حوالی 452 دلار آمریکا) به بازار ارائه شده و ورژن قرمز دستگاه، اندکی گران‌تر و با رقم 3,199 یوان (482 دلار) به فروش می‌رسد. R11s پلاس در رده قیمتی بالاتری نسبت به نسخه معمولی قرار داشته و با قیمت 3,699 یوان (557 دلار) عرضه می‌شود.

Introducing Oppo R11s and R11s Plus

پیش‌فروش این گوشی‌ها در چین از هم‌اینک آغاز شده اما حضور R11s در بازار به 10 نوامبر (19 آبان 1396) و R11s پلاس به 24 نوامبر (3 آذر 1396) موکول شده است. برخی منابع به ارائه این دو گوشی در ادامه سال جاری به دو بازار تایوان و سنگاپور خبر داده و از احتمال حضور آنها در بازارهای دیگر در سال آینده سخن گفته‌اند.

منبع : Oppo


خرید گوشی موبایل سامسونگ گلکسی آ 55 از دیجی کالا