معرفی اسمارت‌فون میان‌رده هواوی Y7 Prime برای بازار ایران

نمایش خبر

فهرست اخبار
تاریخ : 1396/4/4        نویسنده: آرش افراسیابی
برچسب‌ها : ایران Iran ، گوشی هوشمند Smartphone ، Huawei Y7 Prime ، هواوی Huawei

واحد خبر mobile.ir : شرکت هواوی روز گذشته، اسمارت‌فون جدید رده میانی خود را با نام Y7 Prime برای بازارهای داخلی ایران رونمایی کرد. این مراسم با حضور جمعی از خبرنگاران رسانه‌های جمعی، مسئولان دفتر هواوی تهران و ساموئل ونگ samuel wang مدیر مارکتینگ هواوی برگزار شد و در طی آن با تشریح ویژ‌گی‌های اسمارت‌فون Huawei Y7 Prime مشخصات فنی و نقاط برتری این مدل در مقابل دیگر رقبای این کلاس معرفی گردید. Y7 Prime ‌کمتر از یک ماه پیش به صورت رسمی توسط هواوی رونمایی شد و دوام باتری، گزینه‌های مطلوب مولتی‌مدیایی و قیمت مناسب سه فاکتور اصلی قابل ذکر در مورد این مدل را تشکیل می‌دهند.

Huawei Y7 prime Launch Ceremony in Iran

محمد امین ناهید مدیر روابط عمومی دفتر هواوی در ایران به عنوان سخنران این مراسم، ضمن اشاره به سری Y‌ در محصولات هواوی به عنوان یکی از محبوب‌ترین رده‌ اسمارت‌فون‌های این برند هم در بازار چین و هم در دیگر بازارهای جهانی، مدل قبلی Y6 را بهترین و پر استقبال‌ترین محصول این خانواده در سال گذشته معرفی کرده و مدل جدید Y7 Prime را ادامه‌ای بر این روند توصیف نمود. رده قیمتی و امکانات سری Y‌ و مدل جدید Y7، این خانواده را در رقابت مستقیم با گوشی‌های دیگری در این رده همچون مدل‌های J7 و J7 Prime سامسونگ قرار می‌دهد که در بازه قیمتی 200 یورویی به رقابت با یکدیگر می‌پردازند.

Huawei Y7 prime Launch Ceremony in Iran

اسمارت‌فون جدید Y7 Prime دارای نمایشگر 5.5 اینچی IPS LCD با وضوح 1280×720 پیکسل است که به تراکم پیکسلی نزدیک به 267ppi می‌انجامد. شیشه روی صفحه‌نمایش در این مدل از کناره‌های گرد و نیم‌دایره‌ای یا همان افکت 2.5D برخوردار است که بیشتر در رده‌های قیمتی بالاتر دیده می‌شود و از ایجاد لبه‌های تیز در کناره‌های صفحه‌نمایش جلوگیری می‌کند.

Huawei Y7 prime Launch Ceremony in Iran

بدنه این مدل به صورت کاملا فلزی ساخته شده و با توجه به رده کاربری که در آن حضور دارد می‌توان از کیفیت ساخت مطلوبی در آن سخن گفت. دوربین اصلی این مدل یک نمونه 12 مگاپیکسلی با سایز سنسور 1.25 میکرون است که با برخورداری از فوکوس خودکار تشخیص فاز (PDAF) روی کاغذ سرعت بالایی را در یافتن سوژه مورد نظر برای فوکوس ارائه می‌دهد. سرعت فوکوس این دوربین به گفته هواوی 0.3 ثانیه است. سلفی این مدل نیز از وضوح 8 مگاپیکسل (بدون فوکوس خودکار) بهره می‌برد. در بخش پشتی دستگاه و در زیر دوربین، سنسور اثر انگشت Y7 Prime‌ دیده می‌شود که یکی از تفاوت‌های اصلی نسخه Prime ‌با نسخه عادی این مدل را نیز تشکیل می‌دهد.

Huawei Y7 prime Launch Ceremony in Iran

پردازش در این گوشی با چیپ‌ست Qualcomm Snapdragon 435 حاوی 8 هسته 1.4 گیگاهرتزی ARM A53 انجام شده و 3 گیگابایت رم و 32 گیگابایت حافظه داخلی قابل ارتقاء دارد. یکی دیگر از نکات قوت Y7 باتری پر ظرفیت 4,000mAh آن است که به گفته هواوی می‌تواند پس از طی شدن 500 بار سیکل شارژینگ همچنان بیش از 80 درصد از ظرفیت خود را حفظ کند.

Huawei Y7 prime Launch Ceremony in Iran

حضور دو سیم‌‌کارت، پشتیبانی از LTE و ارائه با نسخه هفتم اندروید و رابط کاربری EMUI 5.1 سایر نکات قابل اشاره در مورد این گوشی را تشکیل می‌دهند. قیمت ورود به بازار Y7 Prime برای بازارهای داخلی هنوز مشخص نشده اما به زودی این مدل در اختیار کاربران داخلی قرار می‌گیرد.