عرضه رسمی هواوی آنر 6X در بازارهای داخلی

نمایش خبر

تاریخ : 1395/12/2        نویسنده: آرش افراسیابی
برچسب‌ها : ایران Iran ، گوشی هوشمند Smartphone ، اندروید Android ، Honor 6x 2016 ، هواوی Huawei

واحد خبر mobile.ir : شرکت هواوی روز گذشته در مراسمی با حضور خبرنگاران در تهران از حضور رسمی اسمارت‌فون honor 6X این برند در بازارهای داخلی خبر داد. honor 6X که از آن به عنوان نسل بعدی دیوایس موفق honor 5X یاد می‌شود با حفظ مشخصات برتر این مدل در بسیاری از موارد گزینه‌های تازه‌ای را به این مجموعه افزوده و سعی در تثبیت بازار این ساب‌برند در رده میانی رو به بالا داشته است. بدین‌ترتیب هواوی از این مدل به عنوان محصولی برای کاربران حرفه‌ای این رده یاد می‌کند. رونمایی از آنر 6X در این مراسم با حضور الهه طاهری، مدیر روابط عمومی شرکت هواوی و بنیامین دارمی، مدیر مارکتینگ هواوی در ایران و جمعی از خبرنگاران صورت پذیرفت.

huawei honor 6x launch ceremony in iran

بنیامین دارمی، مدیر مارکتینگ هواوی در ایران، به عنوان سخنران این مراسم در ابتدا توضیحاتی را در مورد جایگاه آنر در محصولات هواوی ارائه کرد. به گفته دارمی، گروه کسب و کار هواوی از سه بخش مجزا به نام‌های Carrier Business یا کسب و کار مخابراتی و اپراتوری، Consumer Business یا کسب و کار کالای مصرفی و Enterprise Business یا کسب و کار شرکتی تشکیل شده است. در بخش بیزینس کالای مصرفی دو برند هواوی و آنر با سرمنشاء یکسان به صورت مستقل از هم عمل کرده و بنابراین آنر را بیش از آنکه دسته‌ای از محصولات در کالای موبایل هواوی بدانیم باید یک ساب‌برند مستقل در این مجموعه تلقی کنیم.

huawei honor 6x launch ceremony in iran

به گفته مدیر مارکتینگ هواوی در ایران عملکرد برند آنر در طی یکی دو سال گذشته بسیار مناسب بوده و در حالی که در سال 2014 میزان عرضه کالای آنر به بازار 20 میلیون عدد با درآمد 2.4 میلیارد دلار بوده این رقم در سال 2015 به 40 میلیون دستگاه و درآمد 6 میلیارد دلار افزایش پیدا کرده است.

huawei honor 6x launch ceremony in iran

دارمی در توصیف آنر 6X به ترکیب دوربین دوگانه و حسگر اثر انگشت در یک بدنه فلزی به عنوان گزینه‌های معرف یک گوشی لوکس و مدرن اشاره کرد در حالی‌که در واقعیت این مدل در بخش میان‌رده بازار قرار می‌گیرد. نقاط مشترک 6X با نسل قبلی را باید در بدنه فلزی و صفحه‌نمایش 5.5 اینچی جست‌وجو کرد اما در بخش تصویری و دوربین‌های اصلی و سلفی تغییرات مهمی صورت پذیرفته است. این مدیر هواوی از آنر 6X به عنوان نخستین گوشی رده میانی بازار مجهز به دوربین‌های دوگانه یاد کرد و وظیفه دوربین دوم 2 مگاپیکسلی در بخش پشتی را در کنار دوربین 12 مگاپیکسلی اصلی، صرفا ثبت اطلاعات عمق تصویر در حالت Wide Aperture عنوان نمود. در این حالت با امکان تغییر دیافراگم امکان ایجاد سایه‌روشن در تصویر و افکت‌های موسوم به بوکه فراهم می‌شود.

huawei honor 6x launch ceremony in iran

مدیر مارکتینگ هواوی در ایران در ادامه معرفی این گوشی به سایز 5.5 اینچی صفحه‌نمایش دستگاه به عنوان استانداردی برای گوشی‌های هوشمند اشاره کرده و افزوده شدن شیشه 2.5D را عاملی برای افزایش جذابیت honor 6X این قسمت دانست. پروسسور گوشی از نوع Kirin 655 با معماری 16 نانومتری مجهز به 8 هسته پردازشی ARM A53 است و در بخش گرافیکی نیز از قطعه Mali-T830MP2 بهره می‌برد. حافظه داخلی گوشی در دو نسخه 32 و 64 گیگابایتی ارائه شده و حافظه رم نیز بسته به حافظه داخلی، 3 یا 4 گیگابایت خواهد بود.

huawei honor 6x launch ceremony in iran

honor 6X در بخش باتری نیز نسبت به honor 5X سال گذشته با بهبود روبرو شده و با افزایشی نزدیک به 11 درصدی، ظرفیت خود را به 3,340 میلی‌ آمپر ساعت رسانده است. هواوی آنر 6X در هر سه رنگ نقره‌ای، طلایی و خاکستری در سه مدل مختلف با ۳ گیگابایت رم و ۳۲ گیگابایت حافظه‌ داخلی، ۴ گیگابایت رم و ۳۲ گیگابایت حافظه‌ داخلی و ۴ گیگابایت رم و ۶۴ گیگابایت حافظه‌ داخلی در اختیار کاربران قرار دارد. 



خرید گوشی موبایل سامسونگ گلکسی آ 55 از دیجی کالا