MWC 2017: معرفی KeyOne گوشی میان‌رده بلک‌بری

نمایش خبر

فهرست اخبار
تاریخ : 1395/12/8        نویسنده: مریم رشنو
برچسب‌ها : کنگره جهانی موبایل Mobile World Congress (MWC) ، اندروید Android ، گوشی هوشمند Smartphone ، امنیت Security ، BlackBerry KEYone ، بلک بری BlackBerry

واحد خبر mobile.ir : کمپانی بلک‌بری در روز شنبه 25 فوریه (7 اسفند 1395) طی مراسمی در کنگره جهانی موبایل (MWC) در بارسلون اسپانیا، به طور رسمی از گوشی جدید خود با نام KeyOne رونمایی کرد. این گوشی هوشمند -- با نام رمز پیشین Mercury -- مجهز به صفحه‌کلید سخت‌افزاری و دارای بیشترین ظرفیت باتری در میان اسمارت‌فون‌های بلک‌بری است. بلک‌بری پیش از این اعلام کرده بود که قصد دارد فعالیت خود را در زمینه تولید گوشی‌های هوشمند متوقف و برنامه‌های خود را در حوزه نرم‌افزار متمرکز سازد. سخت‌افزار این گوشی جدید نیز توسط کمپانی TCL Communications صاحب‌امتیاز برند آلکاتل ساخته شده و بلک‌بری به عنوان شریک اعطای مجوز (license partner) نرم‌افزار خود را ارائه کرده است و مسئولیتی در قبال فروش و توزیع این گوشی بر عهده ندارد.

introducing blackberry keyone

اسمارت‌فون KeyOne در ابعاد 9.4×72.5×149.3 طراحی شده است و 180 گرم وزن دارد. بلک‌بری در ساخت این گوشی از پنل‌های LCD از نوع IPS با رزولوشن ۱۶۲۰ در ۱۰۸۰ پیکسل استفاده کرده است. صفحه‌نمایش 4.5 اینچی آن با نسبت تصویر 3:2، مجهز به پوشش محافظ مقاوم به خش Gorilla Glass 4 است.

introducing blackberry keyone

این گوشی هوشمند طراحی زیبایی دارد و مجهز به قاب آلومینیومی مستحکم و بدنه پشتی با بافت نرم است.

introducing blackberry keyone

محصول جدید بلک‌بری و TCL مجهز به دوربین اصلی 12 مگاپیکسلی است که از پیکسل‌هایی با سایز 1.55 میکرون و حسگر Sony IMX378 بهره می‌برد. این حسگر دقیقا مشابه سنسور بکار رفته در گوشی‌های پیکسل گوگل است که در حال حاضر از جمله بهترین دوربین‌های گوشی موجود در بازار به شمار می‌روند. این دوربین توانایی فیلم‌برداری با کیفیت 4K را دارد و از دیافراگم لنز با گشودگی f/2.0 بهره می‌برد. دوربین جلوی این گوشی نیز ۸ مگاپیکسلی با فوکوس ثابت است.

introducing blackberry keyone

TCL برای پردازشگر این گوشی از چیپ‌ست پردازشی Snapdragon 625 مشتمل بر 8 هسته پردازشی منطبق بر معماری ARM A53 و واحد پردازش گرافیکی Adreno 506 استفاده کرده است که انتخاب قابل قبولی به نظر می‌رسد. این پردازنده اگر چه سریع‌ترین نمونه موجود نیست، اما از نظر بهره‌وری بسیار کارآمد است.

استفاده از 3 گیگابایت رم در کنار حافظه داخلی 32 گیگابایتی نیز یکی دیگر از ویژگی‌های این اسمارت‌فون است که مطابق اعلام بلک‌بری قابلیت ارتقا تا 2 ترابایت را (به صورت اسمی) به وسیله اسلات microSD خواهد داشت.

این اسمارت‌فون در مقایسه با گوشی‌های هم‌رده خود از باتری با ظرفیت بالا بهره می‌برد و ظرفیت باتری آن 3505 میلی‌آمپر ساعت است. این باتریِ غیر قابل تعویض با استفاده از استاندارد Qualcomm Quick Charge 3.0 از قابلیت شارژ مجدد با سرعت بالا از طریق پورت USB Type-C برخودار است؛ به این ترتیب به گفته شرکت سازنده می‌توان در کمتر از ۳۶ دقیقه، نیمی از ظرفیت آن را شارژ کرد. همچنین باتری این گوشی هوشمند طبق ادعای بلک‌بری انرژی لازم را برای انجام کارهای متنوع تا 48 ساعت تأمین می‌کند.

برای درک بهتر وضعیت باتری این گوشی می‌توان آن را با Moto Z Play محصول لنوو مقایسه کرد که با پردازشگری مشابه و نمایشگر بزرگ‌تر دارای باتری با ظرفیت 3510 میلی‌آمپر ساعت است. ظرفیتی که به گفته لنوو می‌تواند تا 50 ساعت انرژی مورد نیاز اسمارت‌فوت را تأمین نماید.

introducing blackberry keyone

یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های گوشی‌های بلک‌بری، صفحه‌کلید QWERTY آن است. این اسمارت‌فون نیز مجهز به صفحه‌کلید سخت‌افزاری است. صفحه‌کلید آن همانند PRIV--گوشی گران‌قیمت بلک‌بری که در سال 2015 عرضه شد-- حساس به لمس است و می‌توان مطابق نیاز آن را شخصی‌سازی نمود. به کمک این صفحه‌کلید می‌توان بدون لمس نمایشگر عمل اسکرول را انجام داد و برای اجرای هر برنامه کاربردی یک کلید میانبر تعریف کرد. به طور مثال، کلیدI را برای اجرای اینستاگرام در نظر گرفت یا با swipe روی کلیدها تایپ کرد. تعداد این میانبرها ظاهرا می‌تواند به 52 عدد افزایش پیدا کند. به علاوه این گوشی هوشمند مجهز به اسکنر اثر انگشت است و نخستین اسمارت‌فونی به شمار می‌رود که در آن، اسکنر اثر انگشت در کلید فاصله (space bar key) قرار دارد.

introducing blackberry keyone

KeyOne همانند دیگر گوشی‌های بلک‌بری با وجود اپلیکیشن امنیتیDTEK برای انجام تنظیمات امنیتی، در کنار کلیدهای امنیتی افزوده‌شده به پروسسور و سیستم‌عامل تقویت‌شده، از امنیت بالایی برخوردار است. به گفته برخی از کارشناسان این گوشی ایمن‌ترین محصول اندرویدی محسوب می‌شود که تاکنون به بازار عرضه شده است. به علاوه برنامه‌هایی مانند BlackBerry Hub برای مدیریت پیام‌های دریافتی از اپ‌های ارتباطی مختلف با حساب‌های کاربری متفاوت از دیگر قابلیت‌های نرم‌افزاری محصول جدید بلک‌بری محسوب می‌شود.

introducing blackberry keyone

KeyOne با پلتفرم اندروید 7.1 نوقا عرضه شده است و بروزرسانی بسته های امنیتی گوگل را نیز به طور ماهیانه دریافت خواهد کرد.

نکته جالب توجه دیگر در خصوص KeyOne ارائه دو مدل برای ایالات متحده آمریکا و نیز محدوده آمریکای شمالی است. یکی از این مدل‌ها از باندهای فرکانسی اپراتورهای AT&T و T-Mobile پشتیبانی می‌کند که T-Mobile سرویس‌های Verizon 4G LTE را نیز در بر می‌گیرد. مدل دیگر نیز دارای باندهای فرکانسی ویژه 4G LTE مورد نیاز اپراتور Sprint است. همچنین به گفته شرکت سازنده، مدل سومی نیز برای اروپا، خاور میانه و آفریقا همراه با پشتیبانی‌های لازم برای این بازارها ارائه خواهد شد.

introducing blackberry keyone

زمان عرضه این گوشی در بازارهای مختلف، متفاوت است اما مطابق گزارش‌های خبری، این گوشی در آوریل 2017 عرضه خواهد شد. قیمت این اسمارت‌فون در ایالات متحده آمریکا حدود 550 دلار، در اروپا 600 یورو و در بریتانیا 500 پوند اعلام شده است که علی‌رغم ارزان‌تر بودن نسبت به مدل Priv ، همچنان قیمت بالایی محسوب می‌شود. 


به روزرسانی - قیمت بلک بری کی وان در بازار ایران

گوشی بلک بری KEYone به بازار ایران راه یافته.

شما می توانید با مراجعه به صفحه فروشندگان و قیمت گوشی بلک بری KEYone از قیمت عرضه این گوشی در فروشگاه های گوناگون مطلع شوید.



خرید گوشی موبایل سامسونگ گلکسی آ 55 از دیجی کالا