معرفی honor V9 - نخستین اسمارت‌فون با قابلیت مدلینگ 3 بُعدی

نمایش خبر

تاریخ : 1395/12/6        نویسنده: مسعود بهرامی شرق
برچسب‌ها : Huawei honor V9 ، گوشی هوشمند Smartphone ، اندروید Android ، سه بعدی 3D ، پرینت سه بعدی 3D Printing ، هواوی Huawei

واحد خبر mobile.ir : به زودی خبر معرفی اسمارت‌فون‌های پرچمدار از سرتاسر دنیا به گوش خواهد رسید، اما قبل از همه آنها هواوی به‌تازگی خبر عرضه نسل دوم اسمارت‌فون‌های پرچمدار سری V آنر (پس از V8) با نام honor V9 را منتشر نمود. گوشی‌های هوشمند جدید سری V را می‌توان چیزی بین میان‌رده‌های honor و رده‌بالاهای سری‌های P و Mate تلقی کرد. اما با نگاه به مشخصات بالایی که در ساخت honor V9 به کار رفته، واضح است که به معنی واقعی کلمه می‌توان آن را یک پرچمدار نامید. اخیرا شاهد آن بوده‌ایم که هواوی برای طراحی و ظاهر پرچمدارهایش اهمیت زیادی قائل می‌شود. به‌ عنوان مثال honor 8 و Mate 9 گوشی‌های زیبایی بودند. به همین ترتیب، honor V9 نیز از زیبایی خاصی برخوردار است. در ادامه بیشتر با این دیوایس آشنا می‌شویم.

introducing huawei honor v9

اسمارت‌فون honor V9 در ابعاد 157×77.5×6.97 میلی‌متر طراحی شده و 184 گرم وزن دارد. در بدنه دستگاه یک اسکنر اثر انگشت و درگاه USB Type-C (ورژن دوم) را می‌توان پیدا کرد. این گوشی در سه رنگ طلایی، مشکی و آبی به بازار می‌آید، اما برای آن دسته از افراد که تمایل به داشتن گوشی‌های منحصربه‌فرد دارند، هواوی نوع خاصی از رنگ قرمز روشن موسوم به "قرمز شعله‌ای" (flame red) را نیز در نظر گرفته است. جالب است که در کنفرانس معرفی گوشی، مسئولین هواوی تأکید زیادی روی این رنگ داشته و می‌خواستند همه از وجود این رنگ اطلاع داشته باشند.

introducing huawei honor v9

هواوی در ساخت این گوشی از صفحه LCD با رزولوشن QHD یا 1440×2560 پیکسل استفاده کرده که با توجه به اندازه 5.7 اینچی صفحه نمایش، تراکم پیکسلی نمایشگر آن حدود 515ppi خواهد بود. هنوز هیچ اطلاعاتی درباره پوشش محافظ صفحه در دست نیست، اما باتوجه به اینکه honor V8 به پوشش Gorilla Glass 3 مجهز بود، انتظار می‌رود honor V9 نیز از Gorilla Glass برخوردار باشد.

introducing huawei honor v9

اسمارت‌فون honor V9 به چیپ‌ست 8 هسته‌ای Kirin 960 (محصول کمپانی HiSilicon، از زیرمجموعه‌های هواوی) مجهز است. این تراشه متشکل از 4 هسته پردازشی 1.8 گیگاهرتزی -- منطبق بر معماری پردازنده‌های Cortex A53 -- و 4 هسته پردازشی 2.4 گیگاهرتزی -- منطبق بر معماری پردازنده‌های Cortex A73 -- بوده و واحد پردازش گرافیکی آن Mali-G71 است. این همان پروسسوری است که هواوی در ساخت Mate 9 نیز از آن استفاده کرده بود و به اندازه کافی قدرتمند است.

introducing huawei honor v9

هواوی برای حافظه RAM این دیوایس دو گزینه 4 و 6 گیگابایت از نوع LPDDR4 و برای حافظه داخلی آن، دو گزینه 64 و 128 گیگابایتی را در نظر گرفته است. گفتنی است هواوی این گوشی را -- بسته به ظرفیت حافظه RAM و حافظه داخلی -- در 3 مدل روانه بازار خواهد کرد: مدل اول که با 4 گیگابایت رم و 64 گیگابایت حافظه داخلی، 2,599 یوان (با نرخ تبدیل کنونی ارز حدود 377 دلار) قیمت گذاری شده است. مدل دوم که در آن حافظه رم 6 گیگابایت و حافظه داخلی 64 گیگابایت بوده و 2,999 یوان (436 دلار) قیمت دارد. مدل سوم -- که پیشرفته‌ترین مدل محسوب می‌شود -- از رم 6 گیگابایتی و حافظه داخلی 128 گیگابایتی بهره برده و قیمتی برابر با 3,499 یوان (508 دلار) دارد. ناگفته نماند با توجه به پشتیبانی V9 از کارت microSD (که در جایگاه سیم‌کارت دوم قرار می‌گیرد)، می‌توان حافظه داخلی را تا 128 گیگابایت دیگر نیز افزایش داد.

introducing huawei honor v9

در پشت دستگاه 2 دوربین 12 مگاپیکسلی نسل سوم (پس از دوربین‌های دوگانه P9 و Mate 9‌ به عنوان نسل‌های اول و دوم البته در غیبت عنوان لایکا) که یکی از آنها سنسور تک‌رنگ یا مونوکروم است به همراه فلش دوگانه LED به چشم می‌خورد که قابلیت عکاسی با افکت‌های بوکه را داراست. دیافراگم لنز این دوربین‌ها دارای گشودگی f/2.2 بوده و روی کاغذ برای عکاسی در محیط‌های کم‌نور مناسب است. همچنین طبق ادعای هواوی، سنسور تک‌رنگ پیشرفته در این گوشی می‌تواند تا 3 برابر بیشتر از سایر سنسورها نور را جذب کرده و در نتیجه عملکرد بهتری در فضاهای کم‌نور خواهد داشت. فیلم‌برداری 4K نیز از دیگر امکانات این دوربین است.

introducing huawei honor v9

یکی از نکات جالب درباره دوربین honor V9 این است که سیستم دو دوربینه این گوشی در کنار ویژگی فوکوس لیزری، باعث شده تا این گوشی قابلیت برداشت تصاویر 3 بُعدی را نیز داشته باشد. هواوی مدعی شده که honor V9 اولین گوشی دنیاست که توانایی مدلینگ 3 بعدی را دارد قابلیتی که برطبق آن کاربر می‌تواند تصاویر 3 بعدی گرفته‌شده با این گوشی را با پرینترهای 3 بعدی چاپ کند. این ویژگی می‌تواند یکی از معیارهای تعیین‌کننده در فروش این گوشی‌ها باشد. البته نباید زیاد درباره این ویژگی هیجان‌زده شد، بلکه بایستی در عمل دید که تا چه حد این قابلیت حقیقت دارد چون خیلی از کمپانی‌ها برای بازارگرمی و فروش بیشتر، ادعاهایی را مطرح می‌کنند که با واقعیت فاصله زیادی دارد. ناگفته نماند دوربین جلوی دیوایس هم رزولوشنی معادل 8 مگاپیکسل دارد.

honor V9 از اندروید 7 نوقا برخوردار بوده و مانند سایر گوشی‌های هواوی، ساختار منویی آن بر اساس واسط کاربری اختصاصی هواوی به نام EMUI (نسخه 5) شکل گرفته است.

باتری honor V9 از نوع داخلی و غیرقابل جداسازی بوده و ظرفیت آن (همانند باتری میت 9) 4000 میلی‌آمپر ساعت عنوان شده، در حالی که honor V8 از یک باتری 3500 میلی‌آمپر ساعتی بهره می‌برد، لذا این یک جهش بزرگ به شمار می‌رود. طبق بررسی‌های صورت‌گرفته از سوی برخی کارشناسان، باتری 4000 میلی‌آمپر ساعتی Mate 9، حدود 12 ساعت کار بی‌وقفه با گوشی را جوابگو بوده و به‌راحتی باتری گوشی‌هایی چون آیفون 7 پلاس و گلکسی اس7 اج را کنار می‌زند. اما باید توجه داشت که رزولوشن QHD صفحه در honor V9 از رزولوشن FHD در Mate 9 پرمصرف‌تر است. حال باید منتظر آزمایش‌های جدید باشیم تا ببینیم آیا باتری honor V9 هم مثل باتری Mate 9 می‌تواند 12 ساعت کار را پشتیبانی کند یا خیر.

introducing huawei honor v9

اسمارت‌فون Huawei honor V9 از ساعت 10 صبح روز سه‌شنبه 28 فوریه (10 اسفند) به صورت آنلاین از فروشگاه‌های اینترنتی هواوی به فروش می‌رسد. شایان ذکر است این اسمارت‌فون در بازارهای خارج از چین، honor 8 Pro نامیده خواهد شد. احتمال اینکه رونمایی بین‌المللی این دیوایس در 26 فوریه (8 اسفند) طی کنگره جهانی موبایل در بارسلونای اسپانیا رخ دهد، دور از انتظار نیست.  

منبع : honor


خرید گوشی موبایل سامسونگ گلکسی آ 55 از دیجی کالا