معرفی honor Magic – میان‌رده مفهومی هواوی

نمایش خبر

تاریخ : 1395/9/30        نویسنده: آرش افراسیابی
برچسب‌ها : honor ، گوشی هوشمند Smartphone ، اندروید Android ، گوشی مفهومی Concept Phone ، Honor Magic ، هواوی Huawei

واحد خبر mobile.ir : شرکت هواوی پس از تجربه پر استقبال Mate 9 Porsche Design بار دیگر ایده ساخت اسمارت‌فونی با صفحه‌نمایش خمیده در کناره‌ها را در کلاس دیگری تجربه کرده است؛ honor Magic نام جدیدترین گوشی‌های هوشمند ساخت هواوی در رده میانی بازار است که پس از گذشت چند روز از معرفی آن توجه بسیاری از کاربران را به خود جلب کرده است. Magic با توجه به رده کاربری برند آنر می‌تواند تحرک تازه‌ای را به نفع هواوی در بازار موبایل ایجاد کرده و خریداران تازه‌ای را به این شرکت جلب کند. دوربین دوگانه و حافظه داخلی بالا دیگر نکات مثبت قابل ذکر در مورد آنر مجیک را تشکیل می‌دهند. ابعاد صفحه‌نمایش این مدل نیز با رویه معمول گوشی‌های پیشرفته تا حدود زیادی در تضاد است.

introducing huawei honor magic

رویه گوشی‌های آنر در سال 2016 تفاوت‌های بزرگی را نسبت به رویکرد این برند در سال‌های قبل نشان می‌دهد؛ honor که تا پیش از این به عنوان برندی با ارزش‌افزوده بالا و ارائه‌دهنده گوشی‌های خوش‌قیمت به نسبت امکانات ارائه شده شناخته می‌شد به تدریج در طی یک سال گذشته به ساخت مدل‌های پیشرفته‌تر با ظاهر و امکاناتی بعضا در سطح پرچمداران روی آورده و مدل‌هایی همچون honor 8 و honor Note 8 شرایط کاملا متفاوتی را نسبت به گذشته ارائه دادند.

huawei honor 8

هواوی honor 8

سال 2016 برای دوست‌داران آنر با گزینه غافلگیرکننده‌ای متفاوت به پایان رسید جایی‌که honor Magic تقریبا برای اولین بار تجربه استفاده از اسمارت‌فون دارای لبه‌های خمیده صفحه‌نمایش را به رده میانی بازار هدیه کرد. ریچارد یو (Richard Yu) مدیر اجرایی گروه کسب و کار مشتریان هواوی در این زمینه می‌‌گوید : «این یک محصول آزمایشی [از طرف] ماست. این گوشی مفهومی ما را در پیش‌ارزیابی تکنولوژی‌‌های آینده نامطمئن یاری می‌کند.»

introducing huawei honor magic

جذابیت مجیک اما تنها به ظاهر متفاوت و صفحه‌نمایش خمیده آن ختم نمی‌شود و ویژگی‌های هوشمندانه دیگری طبق ادعای شرکت سازنده در آن به کار گرفته شده است. بیانیه رسمی هواوی در این مورد، honor Magic‌ را نتیجه تلاش‌های گسترده واخد تحقیق و توسعه این شرکت برای ارائه بهترین فناوری به مشتریان توصیف کرده و می‌افزاید : «آنر مجیک زمینه تازه‌ای را برای بکارگیری هوش مصنوعی طراحی شده برای شناخت و تحلیل اطلاعات کاربران و فراهم کردن ویژگی‌های تعاملی هوشمند ایجاد کرده است.» honor Magic را به صورت خلاصه می‌‌توان ترکیبی از طراحی تازه، فناوری جدید شارژ سریع، دستیار نرم‌افزاری هوشمندانه‌تر با رابط کاربری بهبود یافته توصیف کرد.

introducing huawei honor magic

به عنوان مهم‌ترین نکته در توصیف honor Magic باید به صفحه‌نمایش 5.09 اینچی دستگاه اشاره کرد که با وجود آنکه سایز آن در مقایسه با دیگر نمونه‌های برتر بازار تا حدودی کوچک ارزیابی می‌شود اما شاید همین نکته در نظر بسیاری از کاربران به عنوان نقطه قوت Magic تلقی شود. فناوری ساخت پنل از نوع AMOLED بوده و رزولوشن بسیار بالای QHD، تراکم پیکسلی آن را به رقم بسیار بالای 577ppi ارتقا بخشیده است.

introducing huawei honor magic

اما جدا از سایز، رزولوشن و فناوری ساخت، مهم‌ترین نکته در رابطه با این پنل مطمئنا به خمیدگی آن در کناره‌ها تعلق دارد. این خمیدگی نه‌تنها همانند سری edge سامسونگ در کناره‌های چپ و راست صفحه‌نمایش دیده می‌شود بلکه برای اولین بار به بالای گوشی نیز امتداد پیدا می‌کند. جذابیت طراحی Magic به اینجا نیز خاتمه پیدا نکرده و آینه سه سطح خمیده روی دستگاه در پشت گوشی نیز تکرار می‌شود. بدین‌ترتیب بدون در نظر گرفتن فریم فلزی پیرامونی، honor Magic شکلی همانند یک سنگ تراش‌خورده براق را به خود گرفته و به لطف سایز نچندان بزرگ دستگاه به خوبی در یک دست جای می‌گیرد.

introducing huawei honor magic

یک نکته مهم دیگر در طراحی دستگاه افزوده شدن دکمه Home‌ به زیر صفحه‌نمایش برای اولین بار در برند آنر و حذف دکمه‌های back و recent نه‌‌تنها از دو سوی این کلید بلکه از درون رابط کاربری سیستم‌عامل است. فشردن دکمه Home زیر صفحه‌نمایش که سنسور اثر انگشت را نیز در خود جای می‌دهد طبق معمول کاربران را به صفحه هوم هدایت می‌کند؛ زدن دوگانه (double tap) روی این کلید به باز شدن اپلیکیشن‌های جدیدا استفاده شده (recent app) می‌انجامد و کشیدن دست به سمت چپ روی این کلید نیز عمل بازگشت یا back را انجام می‌دهد. با وجودی که این ترکیب در ظاهر گوشی تاثیر مثبت داشته و فضای بیشتری از صفحه‌نمایش را نیز در اختیار کاربران قرار می‌دهد اما عملا از لحاظ ارگونومی و راحتی در استفاده حداقل برای بخشی از کاربران نکته مثبت فوق‌العاده‌ای را در بر ندارد.

introducing huawei honor magic

دو دوربین بخش پشتی دستگاه ظاهرا هیچ تفاوتی نسبت به honor 8 نداشته و هر دو دارای سنسور 12 مگاپیکسلی با لنز دارای گشودگی دیافراگم f/2.2 بوده و دو فلش LED با توناژ رنگی مختلف را نیز در کنار خود می‌بینند. وضوح فیلم‌برداری این مجموعه به 1080p‌ با 30 فریم در ثانیه محدود شده که نشان از حضور مجموعه پردازشی نچندان به روز و پیشرفته‌ای دارد. دوربین سلفی 8 مگاپیکسلی مجیک‌ نیز تفاوتی نسبت به honor 8 ندارد.

introducing huawei honor magic

در بخش پردازشی گوشی از پروسسورهای جدید هواوی استفاده نشده و همانند Mate 8‌ و honor 8، در honor Magic نیز وظیفه پردزاش بر عهده چیپ‌ست Kirin 950 محول شده است. در این پروسسور از 4 هسته 2.3 گیگاهرتزی ARM A72‌ و 4 هسته 1.8 گیگاهرتزی ARM A53 بهره گرفته شده که در کنار گرافیک چهار هسته‌ای Mali-T880MP4 و 4 گیگابایت رم، مجموعه متوسط رو به بالایی را در مقایسه با پرچمداران فعلی بازار ارائه می‌کند. حافظه داخلی گوشی نسبتا حجیم گوشی 64 گیگابایت اعلام شده اما نبود اسلات حافظه ممکن است برای برخی کاربران نکته‌ای منفی به حساب بیاید.

باتری 2900 میلی آمپر ساعت گوشی در نگاه اول ممکن است در مقایسه با رقبایی که حتی بیش از 1000mAh ظرفیت بالاتری را نسبت به این باتری ارائه کنند ضعیف به نظر برسد اما این باتری به گفته شرکت سازنده از «ساختار گرافیکی مولکولی ویژه‌ای» همراه با مدار شارژ جدیدی بهره می‌برد که در زمینه سرعت شارژ تمامی رقبا را به مبارزه می‌طلبد. به گفته هواوی این باتری می‌تواند در 10 و 20 دقیقه اول شارژ از صفر به ترتیب به 40 و 70 درصد ظرفیت خود برسد که در صورت به تحقق پیوستن این ادعا حتی سریع‌ترین فناوری‌های فعلی شارژ سریع را نیز پشت سر می‌گذارد. برای تضمین سلامت و ایمنی کاربران به گفته هواوی از مکانیزم‌های حفاظتی خاصی نه‌تنها برای شارژر بلکه حتی برای کابل‌های اتصال استفاده شده است.

introducing huawei honor magic

اما راز واقعی هوشمندی honor Magic در بخش نرم‌افزاری و رابط کاربری اختصاصی Magic Live UI آن مبتنی بر اندروید 6 نهفته است. در این رابط کاربری به سبک Google Now بسته به موقعیت کاربر در برنامه‌های متفاوت اطلاعات متناظری در اختیار وی قرار می‌گیرد. به عنوان نمونه می‌توان به نمایش لیستی از فیلم‌های پر فروش در حین چت کردن از طریق Hangouts در رابطه با سینما، تغییر اتوماتیک وضعیت گوشی به حالت رانندگی هنگام تشخیص موقعیت کاربر در جاده و نمایش اطلاعات صفحه جاری وب هنگام گرفتن و نگه‌داشتن دکمه Home‌ اشاره کرد. تغییر خودکار میانبرهای صفحه قفل یکی دیگر از نکات جالب این رابط کاربری است که در طی زمان و با فراگیری نوع استفاده کاربر به صورت هوشمندانه ارائه می‌شود. به عنوان نمونه در طی زمان وقتی که گوشی متوجه می‌شود که کاربر در ساعت 8 صبح هنگام شروع کار روزانه به موسیقی گوشی می‌‌دهد، آیکون موزیک‌پلیر را در حوالی همان ساعت در صفحه قفل به نمایش می‌گذارد. نمایش اپلیکیشن سفارش غذا در ظهر و یا ارائه آیکون چراغ‌قوه هنگام خارج کردن گوشی از جیب در محیطی تاریک مثال‌های کاربردی دیگری برای هوشمندی صفحه قفل در رابط کاربری Magic Live به حساب می‌آیند.

introducing huawei honor magic

هوشمندی گوشی به این موارد ختم نشده و مکانیزمی به نام Wise Screen امکان روشن کردن صفحه‌نمایش به صورت اتوماتیک هنگام برداشت گوشی از یک جای ساکن (در صورت نگاه کردن کاربر به صفحه‌نمایش) و خاموش کردن آن هنگام گذاشتن به پشت یا قرار دادن در جیب را فراهم می‌آورد. جالب‌ترین نکته به نمایش نوتیفیکیشن برنامه‌ها تنها در صورت تشخیص چهره کاربر تعلق دارد که FaceCode نامیده شده و با کمک دوربین اینفرارد بالای صفحه‌نمایش محقق می‌شود. امکان هوشمندانه دیگری در این گوشی قابلیت نشانه‌گذاری (bookmarking) نوشته‌‌ها، موسیقی و حتی ویدئوها را فراهم می‌آورد که برای یک گوشی موبایل قابلیت کارآمدی محسوب می‌شود.

introducing huawei honor magic

Honor Magic یک گوشی دو سیم‌‌کارته LTE به حساب می‌آید که البته سیم‌کارت دوم در این حالت به وضعیت ارتباطی 2G سوئیچ می‌کند. USB دستگاه طبق انتظار از یک گوشی مدرن از نوع Type-C در نظر گرفته شده که از OTG‌ نیز پشتیبانی می‌کند. honor Magic با دو رنگ مشکی (با فریم طلایی) و سفید با قیمتی نچندان پایین برای رده میانی یعنی 3,699 یوان (تقریبا معادل 530 دلار آمریکا) ارائه می‌شود که حداقل برای مشخصات پردازشی در نظر گرفته شده برای این مدل اندکی گران‌ به نظر می‌رسد.  



خرید گوشی موبایل سامسونگ گلکسی آ 55 از دیجی کالا