پیش‌بینی سامسونگ از عملکرد مالی این شرکت در آخرین فصل سال 2015

نمایش خبر

تاریخ : 1394/10/23        نویسنده: مسعود بهرامی شرق
برچسب‌ها : گزارش مالی Financial Report ، آمار Statistics ، سامسونگ Samsung

واحد خبر mobile.ir :  تحلیل‌گران حدس می‌زدند که سامسونگ نتواند سودآوری خود در سه ماهه سوم سال 2015 را مجددا در آخرین فصل از سال 2015 نیز تکرار کند؛ حال به نظر می‌رسد این حدس و گمان بیش از پیش به واقعیت نزدیک شده باشد. شرکت سامسونگ الکترونیکس در روز جمعه 8 ژانویه 2016 (18 دی 1394) پیش‌بینی خود را از عملکرد مالی شرکت در سه ماهه پایانی سال 2015 منتشر کرد. طبق این گزارش، مجموع فروش سامسونگ در این سه ماهه در حدود 53 تریلیون وان کره (46.4 میلیارد دلار) تخمین زده شده که در مقایسه با آمار فروش 51.6 تریلیون وان این شرکت در سه ماهه سوم سال 2015 با افزایش ناچیزی همراه بوده است.

هم‌چنین مجموع سود عملیاتی این کمپانی کره‌ای در سه ماهه پایانی سال 2015، چیزی در حدود 6.1 تریلیون وان برآورد شده است. با توجه به آنکه شرکت عملکرد مناسبی در آخرین فصل سال 2014 نداشت، رقم مذکور 15.3 درصد بیش از سود سامسونگ در سه ماهه پایانی سال 2014 است، ولی در مقایسه با سود سامسونگ در فصل سوم سال 2015 (معادل 7.4 تریلیون وان)، شاهد افت 17.5 درصدی در سودآوری خواهیم بود.

Samsung Earnings Guidance for Q4 2015

واضح است که تلاش‌های سامسونگ در جهت کاهش هزینه‌ها و افزایش سودآوری نتیجه داده است، اما به نظر می‌رسد این شرکت قادر به بهبود جایگاه فروش خود نبوده است. گفته می‌شود نرخ‌های نامطلوب تبدیل ارز از یک سو و افت فروش اسمارت‌فون از سوی دیگر، عامل اصلی ناکامی سامسونگ در سودآوری در این سه ماهه خواهند بود.

گزارش اخیر به بیان میزان فروش و سود عملیاتی سامسونگ بسنده کرده و از افشای جزییات عملکرد بخش‌های مختلف این شرکت خودداری نموده است، با این حال تحلیل‌گران بر این باورند که در سه ماهه اخیر، فروش اسمارت‌فون‌های سامسونگ همچنان تحت تأثیر گوشی‌های ارزان قیمت چینی و چشم‌انداز نامطلوب اقتصاد جهانی بوده است.

هم‌چنین به دلیل وقفه در کسب‌وکار اجزای الکترونیکی و نیمه‌رسانای سامسونگ، انتظار می‌رود درآمد سامسونگ در این بخش‌ها نیز کمتر از پیش‌بینی تحلیل‌گران باشد. ممکن است تقاضا برای حافظه فلش تحت تأثیر کاهش جهانی تقاضا برای اقلام الکترونیکی قرار گرفته و از طرفی هم کسب‌وکار پنل‌های نمایشگر سامسونگ در اثر رقابت فزاینده با تولیدکنندگان چینی و افت قیمت در سال 2015 روزگار خوبی نداشته باشد. گفتنی است در گذشته همواره این دو بخش بودند که افت درآمد اسمارت‌فون‌ها را تعدیل می‌کردند.

samsung galaxy s6 edge plus and samsung galaxy note5

در این میان تنها تحلیل‌گران بازار نیستند که از بازگشت شکننده سامسونگ به سودآوری نگرانند، بلکه که‌وُن اوهیون (Kwon Oh-hyun)، یکی از مدیران اجرایی سامسونگ، نیز اخیرا هشدار داد که سال 2016 سال سخت دیگری برای شرکت خواهد بود. وی در خطاب به کارمندانش یادآور شده که رشد جهانی یکی از دغدغه‌های شرکت در سراسر سال 2016 خواهد بود. در سال میلادی جدید سامسونگ خود را برای مواجهه با رقابت شدید از سوی دیگر تولیدکنندگان اسمارت‌فون، تلویزیون و تراشه‌های حافظه آماده می‌کند. جالب اینکه سامسونگ در سال 2016 نظر دارد به منظور تمایز محصولاتش از دیگر رقبا، تمرکز بیشتری بر استفاده از نرم‌افزار داشته باشد. ناگفته نماند که این کمپانی کره‌ای در نمایشگاه CES 2016 حضوری فعال داشته و مجموعه‌ای از خدماتش، نظیر سامانه پرداختی Samsung Pay، را به نمایش گذاشته است.

در پایان لازم به ذکر است که سامسونگ تا پایان ژانویه گزارش مالی خود از سه ماهه پایانی سال 2015 را منتشر می‌کند که جزییات عملکرد بخش‌های مختلف شرکت نیز در آن خواهد آمد. 

منبع : Samsung


خرید گوشی موبایل سامسونگ گلکسی آ 55 از دیجی کالا