معرفی Huawei Mate 8 – فبلت پرچمدار جدید هواوی

نمایش خبر

تاریخ : 1394/9/8        نویسنده: مسعود بهرامی شرق
برچسب‌ها : اندروید Android ، گوشی هوشمند Smartphone ، Huawei Mate 8 ، هواوی Huawei

واحد خبر mobile.ir :  بیش از یک سال از عرضه گوشی هوشمند Mate 7 توسط هواوی گذشته و طی این مدت استقبال خوبی از این گوشی از طرف کاربران به عمل آمده به طوری که از زمان عرضه تا آگوست سال جاری میلادی، بیش از 5 میلیون دستگاه از آن به فروش رسیده است؛ این به معنای موفقیتی فراتر از حد انتظار است، چرا که آمار فروش این اسمارت‌فون در ابتدا حول یک میلیون دستگاه تخمین زده شده بود. با وجود تولید گوشی نسبتا کوچکتر و نازک‌تر Mate S پس از Mate 7، هواوی همچنان معتقد است که سری Mate باید ریشه‌های مردانه خود را حفظ کند. از این رو شرکت هواوی به‌تازگی دست به تولید گوشی جدیدی با نام Huawei Mate 8 زده تا به اهداف سری Mate پایبند باشد.

introducing huawei mate 8

کمپانی هواوی در روز پنج‌شنبه 26 نوامبر 2015 (5 آذر 1394) از پرچمدار جدید خود با نام Huawei Mate 8 رونمایی کرد. این اسمارت‌فون -- یا در اصطلاح فبلت -- 6 اینچی، جدیدترین عضو سری دیوایس‌های Mate است. با وجود آنکه گوشی Mate S پس از Mate 7 به مرحله تولید رسید، ولی به علت تفاوت‌های Mate S با دیگر محصولات سری Mate می‌توان گوشی جدید Mate 8 را فرزند خلف واقعی Mate7 تلقی کرد.

گوشی Mate 8 در ابعاد 157.1×80.6×7.9 میلی‌متر تولید شده و 185 گرم وزن دارد. سری Mate به داشتن صفحه‌های بزرگ شهرت دارد و Mate 8 نیز از این قاعده مستثنی نبوده و از نمایشگری به قطر 6 اینچ بهره می‌برد. البته صفحه بزرگ Mate 8 کار با آن را چندان دشوار نکرده، چرا که در پشت آن انحنای بیشتری را نسبت به گذشته شاهد هستیم که منجر به نازک‌تر شدن لبه‌ها شده و در دست گرفتن دستگاه را از لحاظ ارگونومیک آسان‌تر می‌نماید. ناگفته نماند از دیگر تغییرات ظاهری Mate 8 می‌توان به قرار گرفتن اسپیکرها در پایین بدنه اشاره کرد که یادآور طراحی P8 و Mate S است.

introducing huawei mate 8

هواوی در ساخت صفحه‌نمایش این دستگاه از پنل‌های LCD از نوع IPS استفاده کرده که با پوشش Corning Gorilla Glass 4 محافظت می‌شود. هم‌چنین شیشه به کار رفته در صفحه نمایش از لبه‌های 2.5 بعدی برخوردار بوده که به هنگام در دست گرفتن احساس بهتری را در مقایسه با قاب پلاستیکی دور صفحه Mate 7 منتقل می‌کند. البته ناگفته نماند که رندرهای تصاویر منتشر شده از Mate 8 کمی فریبنده هستند زیرا به بیننده این طور القا می‌کنند که قابی به دور صفحه نمایش وجود ندارد. متأسفانه چنین چیزی حقیقت نداشته و قابی 1.5 میلی‌متری صفحه نمایش Mate 8 را در بر گرفته است.

introducing huawei mate 8

رزولوشن صفحه، همانند Mate 7 و Mate S برابر 1080×1920 پیکسل اعلام شده با این تفاوت که Mate 8 قابلیت نمایش 95 درصد از رنگ‌ها منطبق با طیف رنگ استاندارد NTSC را داراست. با در نظر گرفتن اندازه صفحه و رزولوشن آن، تراکم پیکسلی 368ppi به دست می‌آید. این تراکم پیکسلی قابل قبول به نظر می‌رسد ولی نمی‌توان آن را با رقیبان هم‌رده -- نظیر Galaxy Note5 با تراکم 518 پیکسل در اینچ -- مقایسه کرد. حتی فشردگی پیکسلی فبلت‌های قدیمی‌تر -- مانند Nokia Lumia 1520 یا Motorola Nexus 6 -- نیز با تراکم پیکسلی Mate 8 برابر و یا از آن بیشتر است.

در پشت دستگاه اسکنر اثر انگشت قرار دارد، که بر خلاف اسکنر مربع شکل در Mate 7، به شکل دایره طراحی شده و گفته می‌شود از قدرت بیشتری برخوردار است. به بیان دقیق‌تر، این اسکنر می‌تواند "جزییات سطح 3" را نیز بخواند. طبق تقسیم‌بندی‌های FBI، منظور از جزییات سطح 3، توانایی تشخیص "جزییات پیچیده یک برآمدگی و شیار ]در سطح انگشت[" است. ناگفته نماند که منظور از جزییات سطح 1 " حرکت و روند خطوط و شیارهای سایشی" بوده و جزییات سطح 2 نیز به "حضور یا نبود ویژگی‌هایی در طول هریک از خطوط و مسیرهای سایشی و ترتیب و تعداد آنها" اطلاق می‌شود. گفتنی است علاوه بر تشخیص اثر انگشت، از این اسکنر می‌توان به منظور باز کردن فایل‌ها و عکس‌های محافظت‌شده، آنلاک کردن اپلیکیشن‌ها و خاموش کردن زنگ هشدار نیز استفاده کرد. هم‌چنین کاربران در کشور چین می‌توانند پرداخت‌های خود را با استفاده از این حسگر انجام دهند.

introducing huawei mate 8

چیپ‌ست به کار رفته در Mate 8، ساخت شرکت HiSilicon (از زیرمجموعه‌های کمپانی هواوی) بوده و Kirin 950 نام دارد. این چیپست 8 هسته‌ای مشتمل بر 4 هسته پردازشی 2.3 گیگا هرتزی، منطبق بر معماری پردازنده‌های Cortex-A72 و 4 هسته پردازشی 1.8 گیگا هرتزی، منطبق بر معماری پردازنده‌های Cortex-A53 است. بنابر آنچه HiSilicon و هواوی ادعا می‌کنند، به نظر می‌رسد چیپست Kirin 950 به لطف فرایند ساخت 16 نانومتری FinFET در زمینه مصرف انرژی گام‌های بلندی برداشته و موفق شده عمر باتری دستگاه را افزایش دهد.

introducing huawei mate 8

واحد پردازش گرافیکی در تراشه این گوشی، Mali-T880MP4 با فرکانس 900 مگاهرتز بوده که این GPU پرچمدار شرکت ARM محسوب می‌شود. هرچند این GPU یک پردازنده کند به حساب نمی‌آید، ولی در مقایسه با دیوایس‌هایی که در سال 2016 عرضه خواهند شد، سطح متوسطی دارد، زیرا در آینده سازندگان با استفاده از چیپ‌ست‌هایی نظیر اسنپدراگون 820 (محصول کوالکام) و Exynos 8890 (محصول سامسونگ) -- که امکان به خدمت گرفتن GPUهایی به مراتب قوی‌تر را فراهم خواهند کرد -- رقابت بیشتری در زمینه گرافیک خواهند داشت. البته با وجود صفحه نمایشی با وضوح 1080p، کاستی‌های این پردازنده گرافیکی چندان به چشم نخواهد آمد.

سیستم عامل Mate 8، نسخه 6.0 اندروید مارشملو بوده و ساختار منویی آن طبق معمول بر اساس واسط کاربری اختصاصی هواوی به نام EMUI (نسخه 4.0) شکل گرفته است. البته پوسته EMUI رضایت همه کاربران را در بر نخواهد داشت چرا که اضافه کردن یک اینترفیس جدید روی ظاهر اصلی اندروید معمولا منجر به دریافت با تاخیر به‌روزرسانی‌های اندروید می‌شود.

هواوی در دوربین Mate 8 از حسگر جدید ساخت شرکت سونی بهره برده است. این حسگر 16 مگاپیکسلی، که IMX298 نام دارد، اندازه‌ای معادل 1/2.8 اینچ و پیکسل‌هایی به اندازه 1.12 میکرومتر دارد که از قابلیت PDAF (فوکوس خودکار تشخیص فاز) نیز برخوردارند. دیافراگم لنز دوربین با گشودگی f/2.0 نیز در بهبود کیفیت عکس‌های گرفته شده بی‌تأثیر نیست. از دیگر امکانات دوربین اصلی می‌توان به لرزه‌گیر اپتیکال سه محوره (با خنثی کردن لرزش‌های دست تا 1.5 درجه)، فوکوس لمسی، فناوری تشخیص چهره و لبخند، تصویربرداری پانوراما، تصویربرداری با دامنه دینامیکی بالا (HDR) و فلش دوگانه اشاره کرد.

introducing huawei mate 8

دوربین اصلی می‌تواند با وضوح 1080p و سرعت 30 فریم در ثانیه و یا با وضوح 720p و با سرعت 120 فریم در ثانیه فیلم‌برداری کند. به گفته برخی کارشناسان، پردازنده سیگنال تصویر یا در اصطلاح ISP به کار رفته در چیپ‌ست Kirin 950 در بهبود عملکرد دوربین مؤثر بوده ولی به دلیل محدودیت‌های این تراشه در کدگذاری، دوربین اصلی نمی‌تواند با وضوح 4k فیلم‌برداری کند. گفتنی است دوربین ثانویه دستگاه نیز 8 مگاپیکسلی و باز هم ساخت شرکت سونی بوده و می‌تواند با وضوح 1080p فیلم‌برداری نماید.

ظرفیت باتری Mate 8 برابر 4000 میلی‌آمپر ساعت عنوان شده، که در مقایسه با Mate 7 (با ظرفیت4100 میلی‌آمپر ساعت) کمی کاهش داشته است. البته این ظاهر قضیه است چرا که هواوی مدعی است با وجود چیپ ست کارآمد و کم‌مصرف Kirin 950، باتری Mate 8 تا 30 درصد بیشتر از باتری Mate 7 شارژ نگه می‌دارد. به‌علاوه Mate 8 از شارژ سریع نیز پشتیبانی نموده و می‌تواند در عرض 30 دقیقه، میزان ذخیره باتری را از 0 به 37 درصد برساند شارژ کامل این باتری به گفته شرکت سازنده 2.5 ساعت به طول می انجامد.

گوشی Mate 8 به قابلیت ارتباطی LTE Cat.6 مجهز بوده و از سیم‌کارت نانو پشتیبانی می‌کند. اسلاتی که برای سیم‌کارت دوم در نظر گرفته شده قابلیت آن را دارد که کارت حافظه را نیز بپذیرد. بنابراین کاربر می‌تواند یا از قابلیت دو سیم‌کارته بودن گوشی استفاده کند، و یا از سیم‌کارت دوم صرف‌نظر کرده و حافظه گوشی خود را با اضافه کردن microSD ارتقا دهد. گفتنی است هواوی سرانجام سیستم وای-فای گوشی‌های خود را به گونه‌ای ارتقا داد تا استاندارد 802.11ac را شامل شده و از دو باند 2.4 و 5 گیگاهرتزی نیز پشتیبانی کند.

introducing huawei mate 8

اسمارت‌فون Mate 8 در رنگ‌های طلایی، نقره‌ای، خاکستری و قهوه‌ای و در دو پیکربندی متفاوت به تولید رسیده است: پیکربندی اول با 3 گیگابایت RAM و 32 گیگابایت حافظه داخلی، و پیکربندی دوم با 4 گیگابایت RAM به همراه 64 یا 128 گیگابایت حافظه داخلی. Mate 8 از ابتدای سال 2016 در چین عرضه خواهد شد و قیمت آن هنوز اعلام نگشته، ولی قیمت خرده‌فروشی پیشنهاد‌شده توسط سازنده -- یا در اصطلاح MSRP -- برای بازار چین به شرح زیر است: نسخه 32 گیگابایتی 2999 یوان (469 دلار)، نسخه 64 گیگابایتی 3699 یوان (578 دلار) و نسخه 128 گیگابایتی 4399 یوان (688 دلار). گفته می‌شود عرضه جهانی این محصول در جریان نمایشگاه CES در ژانویه سال آینده رقم خواهد خورد. 


به روزرسانی - قیمت هواوی میت 8 در بازار ایران

گوشی هواوی Mate 8 به بازار ایران راه یافته.

شما می توانید با مراجعه به صفحه فروشندگان و قیمت گوشی هواوی Mate 8 از قیمت عرضه این گوشی در فروشگاه های گوناگون مطلع شوید.



خرید گوشی موبایل سامسونگ گلکسی آ 55 از دیجی کالا