IFA 2015: معرفی Mate S - فبلت پرچمدار هواوی

نمایش خبر

تاریخ : 1394/6/13        نویسنده: آرش افراسیابی
برچسب‌ها : IFA 2015 ، IFA ، فبلت Phablet ، اندروید Android ، Huawei Mate S ، هواوی Huawei

واحد خبر mobile.ir : سری Mate در محصولات هواوی از جایگاه مشابه‌ای همچون سری Note در محصولات سامسونگ برخوردار بوده و از لحاظ بازه زمانی ارائه به بازار نیز شرایط مشابه‌ای را نسبت به حریف کره‌ای خود دنبال می‌کند. این سری که به نوعی تکمیل‌کننده خانواده پرچمدار سری P هواوی به حساب می‌آید در طی چند سال اخیر بازار این برند را در نیمه دوم سال میلادی همچان داغ و پرهیجان باقی نگاه داشته و با ارائه یک صفحه‌نمایش بزرگ، امکانات فراوان و قیمتی رقابتی، بسیاری از رقبای هم‌رده خود را به چالش کشیده است. Mate S که در جریان کنفرانس خبری هواوی در IFA 2015 رونمایی شد همان شیوه و اصل پیشین این کلاس را حفظ کرده و به عنوان تکمیل‌کننده Ascend Mate7 سال گذشته جایگاه مناسبی را برای هواوی به همراه داشته است.

نخستین نکته تغییر یافته در مورد Mate S نسبت به Mate7 به سایز دستگاه تعلق دارد. یکی از شکایت‌های اصلی کاربران از Mate7 با وجود امکانات پیشرفته و قیمت نسبتا مناسب آن به ابعاد 6 اینچی صفحه‌نمایش که دیوایس بسیار بزرگی را به نمایش می‌‌گذاشت تعلق دارد؛ در Mate S، هواوی از سایز متداول‌تر 5.5 اینچی برای صفحه‌نمایش بهره گرفته و بدین‌‌ترتیب ضمن حفظ فاصله با پرچمدار فعلی خود در کلاس P یعنی P8 (با صفحه‌نمایش 5.2 اینچی)، کاربران علاقه‌‌مند به دسته فبلت را نیز به سمت خود جلب کرده است. بدنه فلزی گوشی دیگر نکته مهم قابل اشاره در این قسمت است که با وجود آنکه در این مورد نیز شباهت غیر قابل انکاری به Mate7 دیده می‌شود اما این موضوع در کنار سایز 5.5 اینچی، Mate S را به رقیب مستقیمی برای iPhone 6 Plus با بدنه فلزی و صفحه‌نمایش 5.5 اینچی بدل می‌کند.

Huawei Mate S - هواوی میت اس

Richard Yu مدیرعامل شرکت هواوی در جریان معرفی Mate S از مشخصات کلیدی این گوشی شامل صفحه‌نمایش 5.5 اینچی 1080p با فناوری ساخت AMOLED، همراه با شیشه محافظ نسل چهارم Gorilla Glass، ضخامت تنها 2.65 میلیمتری در کناره‌های دستگاه، دوربین اصلی 13 مگاپیکسلی مجهز به لرزه‌گیر اپتیکال، دوربین سلفی 8 مگاپیکسلی، باتری با دوام بیش از یک روز کاری و سنسور بهبود یافته اثر انگشت در بخش پشتی دستگاه پرده برداشت. Yu در بخش طراحی دستگاه ضمن اشاره کردن به بدنه فلزی دارای انحنای گوشی با عنوان diamond cut (برش الماس‌گونه) این طراحی را عاملی برای در دست‌گیری بهتر گوشی در نزد اکثر کاربران دانست. در بخش پایینی گوشی و در دو سوی پورت Micro USB از دو اسپیکر جداگانه استفاده شده است که در ایجاد صدایی بهتر نقش عمده‌ای را ایفا می‌کنند.

Huawei Mate S - هواوی میت اس

دوربین 13 مگاپیکسلی Mate S روی کاغذ شباهت کاملی به دوربین حاضر در P8 داشته و از همان ساختار RGBW همراه با لنز مجهز به دیافراگم f/2.0 بهره می‌برد. حضور دو فلش LED در این قسمت و پشتیبانی از فیلم‌برداری 1080/30p شباهت مابین این دو دوربین را تکمیل می‌کنند.

Huawei Mate S - هواوی میت اس

لرزه‌گیر اپتیکال حاضر در این دوربین قادر به شناسایی و حذف لرزش‌های دست تا 1.2 درجه است که امکانی مناسب برای یک پرچمدار به حساب می‌آید. دوربین سلفی دستگاه از وضوح 8 مگاپیکسلی بهره می‌برد و حضور یک فلش LED در کناره آن برداشت تصاویر با نورگیری مناسب در نور کم را امکان‌پذیر می‌سازد. گشودگی لنز در این دوربین کمتر از دوربین اصلی بوده و f/2.4 را رقم می‌زند.

Huawei Mate S - هواوی میت اس

قابلیت Knuckle Sense که نخستین بار در هواوی P8 معرفی شد در Mate S یک پله ارتقا یافته و به نسخه دوم رسیده است. این ویژگی که می‌توان آن را فناوری حس پنجه دست نامید در P8 برای بریدن قسمتی از تصویر و برداشت اسکرین شات با کمک پنجه دست مورد استفاده قرار می‌گرفت؛ در نسخه دوم این فناوری که در Mate S حضور پیدا کرده است به جز کاربری‌های قبلی امکان سوئیچ سریع بین اپلیکیشن‌ها با کشیدن یک حرف میانبر روی صفحه‌نمایش (به عنوان نمونه C برای فعال کردن دوربین، M برای موسیقی و e برای مرور وب) و تپ دوگانه روی فیلم در حال پخش برای برداشت تصویری از فیلم برای ذخیره یا اشتراک‌گذاری مهیا شده است.

Huawei Mate S - هواوی میت اس

Fingerprint Sense 2.0 دیگر قابلیت جدید Mate S محسوب می‌شود که در طی آن حسگر اثر انگشت بخش پشتی نسبت به گذشته با ارتقا روبرو شده است. فناوری جدید سریع‌تر، حساس‌تر و با دقت بالاتری بوده و با ارتقا عملگر خودآموز، سرعت شناسایی اثر انگشت در آن تا 100 درصد بهبود پیدا کرده است. سنسور اثر انگشت در Mate S علاوه بر وظیفه بازگشایی دستگاه و پرداخت‌های موبایلی قابلیت‌های دیگری را نیز بر عهده دارد که از آن جمله می‌توان به کنترل نوتیفیکیشن‌ها، اسکرول در میان عکس‌ها، گرفتن سلفی، پاسخ دادن به تماس و حتی خاموش کردن یک آلارم با تنها لمس کردن این سنسور اشاره کرد.

Huawei Mate S - هواوی میت اس

اما بی‌شک قابلیت انقلابی اصلی در ساختار Mate S به تکنولوژی Force Touch در صفحه‌نمایش تعلق دارد. این امکان که از مدت‌‌ها پیش سخن از آنها به میان آمده است با امکان تشخیص میزان فشار وارده از سوی دست کاربر به صفحه‌نمایش امکانات تازه‌ای را در دسترس قرار می‌دهد.

Huawei Mate S - هواوی میت اس

با تشخیص این فشار امکان فعال شدن عملگرهای متفاوتی فراهم می‌شود که از آن جمله می‌توان به زوم در تصویر و یا اجرای یک اپلیکیشن اشاره کرد.

Huawei Mate S - هواوی میت اس

در بخش پردازشی دستگاه از چیپ‌ست جدید ساخته هواوی با نام HiSilicon Kirin 935 استفاده شده که گونه پیشرفته‌تری از مدل Kirin 930 حاضر در P8 به حساب می‌آید. در ساختار این چیپ‌ست که در مدل Honor 7 نیز حضور دارد از چهار هسته 2.2 گیگاهرتزی برای پردازش‌های سنگین و چهار هسته 1.5 گیگاهرتزی برای سایر پردازش‌ها استفاده می‌شود. این ترکیب در مقایسه با Kirin 930 ظاهرا تنها در ارتقا 10 درصدی فرکانس‌ هسته‌های قوی‌تر با تغییر روبرو شده است. گرافیک Mali-T628 MP4 در این مجموعه تغییری نسبت به گذشته نداشته و با وجود تغییر نکردن حافظه رم 3 گیگابایتی، حافظه داخلی در دو ورژن 32 و 64 گیگابایتی ارائه می‌شود. برخی از منابع از امکان ارائه نسخه 128 گیگابایتی این گوشی نیز سخن به میان آورده‌اند.

سیستم‌عامل Mate S به‌صورت پیش‌فرض نسخه 5.1.1 اندروید لالی‌پاپ بوده و در حال حاضر سخنی در مورد امکان ارتقا آن به ورژن بالاتر به میان نیامده است. در بخش رابط کاربری نیز تغییری نسبت به P8 مشاهده نشده و از همان ساختاری منویی اختصاصی این برند موسوم به EMUI 3.1 در اینجا نیز استفاده شده است. Mate S در قبال مسئله کارت حافظه و سیم‌کارت دوم نیز ظاهرا از سیاست مشابه‌ای همانند P8 بهره می‌برد و به دلیل استفاده از یک اسلات مشترک در این قسمت، کاربران در هر حال ملزم به انتخاب مابین یکی از دو گزینه کارت حافظه جانبی یا سیم‌کارت دوم هستند.

Huawei Mate S از سایز 7.2×75.3×149.8 میلیمتر بهره می‌برد و ضخامت گوشی در باریک‌ترین قسمت در کناره‌ها به رقم فوق‌العاده 2.65 میلیمتر می‌‌رسد. وزن دستگاه 155 گرم اعلام شده که با وجود 0.3 اینچ صفحه‌نمایش بزرگ‌تر تنها 12 گرم سنگین‌تر از هواوی P8 به حساب می‌آید.

Huawei Mate S - هواوی میت اس

Huawei Mate S قرار است در پایان ماه جاری میلادی (هفته دوم مهرماه 1394) در بازارهای بین‌المللی در رنگ‌های طلایی، خاکستری تیتانیومی و نقره‌ای متمایل به بژ توزیع شود. قیمت نسخه استاندارد دستگاه با حافظه 32 گیگابایتی 649 یورو و نسخه پریمیوم با حافظه 64 گیگابایتی رقم 699 یورو اعلام شده است.

Huawei Mate S - هواوی میت اس


به روزرسانی - قیمت هواوی میت اس در بازار ایران

گوشی هواوی Mate S به بازار ایران راه یافته.

شما می توانید با مراجعه به صفحه فروشندگان و قیمت گوشی هواوی Mate S از قیمت عرضه این گوشی در فروشگاه های گوناگون مطلع شوید.



خرید گوشی موبایل سامسونگ گلکسی آ 55 از دیجی کالا