گزارش مالی هواوی از سه ماهه سوم سال 2015 - برندی چینی با اهدافی جهانی

نمایش خبر

تاریخ : 1394/8/11        نویسنده: مسعود بهرامی شرق
برچسب‌ها : آمار Statistics ، گزارش مالی Financial Report ، هواوی Huawei

واحد خبر mobile.ir :  گروه بازرگانی اقلام مصرفی هواوی در روز سه‌شنبه 27 اکتبر 2015 (5 آبان 1394) گزارش مالی خود را از سه ماهه سوم سال 2015 منتشر کرد. طبق این گزارش، که حاکی از رشد پایدار این شرکت در عرضه اسمارت‌فون است، گوشی‌های هوشمند میان‌رده و رده‌بالا، 33 درصد از کل اسمارت‌فون‌های عرضه‌شده به بازار توسط هواوی را تشکیل می‌دهند، که این رقم در مقایسه با فصل قبل 7 درصد افزایش داشته است. مجموع اسمارت‌فون‌های عرضه شده توسط هواوی در سه ماهه منتهی به سپتامبر بالغ بر 27.4 میلیون دستگاه گزارش شده که در قیاس با مدت مشابه سال گذشته 63 درصد رشد داشته است. این در حالی است که طبق گمانه‌زنی‌ها، انتظار می‌رود عرضه جهانی اسمارت‌فون در سال 2015 تنها 9.3 درصد رشد کند.

Huawei q3 2015 financial result

ریچارد یو (Richard Yu)، مدیر عامل گروه بازرگانی اقلام مصرفی هواوی، در این باره می‌گوید: «نتایج این سه ماهه به وضوح نشان‌دهنده موفقیت استراتژی شرکت برای رشد است. به‌ویژه به دلیل رشد چشمگیری که در خارج از چین به آن دست یافتیم و افزایش تقاضا برای دیوایس‌های میان‌رده و رده‌بالا به خود می‌بالیم. با این حجم از تولید مطمئن هستیم که تا پایان سال توانایی عرضه 100 میلیون دستگاه اسمارت‌فون را خواهیم داشت.»

بنابر گزارش اخیر مؤسسه آلمانی Gfk، هواوی در 8 ماه اول سال جاری میلادی در فاصله ماه‌های ژانویه تا آگوست با در اختیار داشتن 9.5 درصد از سهم بازار جهانی اسمارت‌فون، بعد از سامسونگ و اپل سومین تولیدکننده اسمارت‌فون در دنیا شناخته می‌شود. به‌علاوه، هواوی در کشورهایی چون استرالیا، بلژیک، ایتالیا، پرتغال، اسپانیا، سوییس و نیوزیلند نیز جزو سه سازنده برتر اسمارت‌فون محسوب می‌شود. به گفته تحلیل‌گران، هواوی در سال 2015 سریع‌ترین رشد را در بین سایر تولیدکنندگان اسمارت‌فون داشته و رقیبی جدی برای سازندگان گلکسی و آیفون به حساب می‌آید.

Huawei P8 Lite

هواوی P8 Lite

نیکول پنگ (Nicole Peng)، مدیر بخش آسیا-اقیانوسیه در مؤسسه Canalys، می‌گوید: «در کوتاه‌مدت، به‌سختی می‌توان برای احراز جایگاه سومین تولیدکننده اسمارت‌فون در دنیا (پس از سامسونگ و اپل) رقیبی برای هواوی پیدا کرد. این به معنای رشدی چشمگیر است.» طبق برآوردهای این مؤسسه، هواوی با در اختیار داشتن سهمی معادل 7 میلیارد دلار از بازار اسمارت‌فون‌ها در سه ماهه دوم (برابر با یک پنجم سهم سامسونگ و اپل)، بی‌رقیب در رتبه سوم تولید گوشی هوشمند در جهان باقی می‌ماند. تحلیل‌گران بر این باورند که تغییرات برند هواوی به سمت گوشی‌های رده‌بالا از یک سو و روابط قوی با اپراتورهای مخابراتی در داخل و خارج از چین از سوی دیگر، جایگاه هواوی در بین سه تولیدکننده برتر اسمارت‌فون را مستحکم خواهد کرد.

به گزارش مؤسسه تحقیقاتی Canalys، هواوی در سه ماهه اخیر با افزایش 81 درصدی تولید اسمارت‌فون نسبت به سال گذشته، موفق شد شیائومی را کنار زده و برای اولین بار عنوان برترین تولیدکننده گوشی هوشمند در چین را از آن خود کند، به طوری که تا سپتامبر 2015، چیزی حدود 15.2 درصد از سهم بازار اسمارت‌فون در چین به این کمپانی تعلق داشته است. گفتنی است هواوی موفق شد در نیمه اول سال جاری میلادی درآمد حاصل از فروش اسمارت‌فون‌های خود در چین را دو برابر کند؛ این در حالی است که بازار اسمارت‌فون‌ چین، که بزرگترین بازار اسمارت‌فون در جهان به شمار می‌رود، چندی است دچار رکود شده و عواقب آن کمپانی‌های بزرگی چون شیائومی و سامسونگ را گریبان‌گیر کرده است.

هم‌چنین هواوی، که روز‌به‌روز دامنه نفوذ به خارج از چین را گسترش داده، در فصل اخیر توانست عرضه گوشی‌های هوشمند خود به اروپا و منطقه خاورمیانه- آفریقا را به ترتیب 98 و 70 درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش دهد. تقاضا برای گوشی‌های میان‌رده و رده‌بالای هواوی در اروپا بسیار بالاست، به‌طوری که 12.4 درصد از کل بازار اسمارت‌فون در اسپانیا و 45.7 درصد از بازار اسمارت‌فون‌های رده‌بالای این کشور (در محدوده قیمت 440 تا 550 یورو) هم اکنون در اختیار هواوی است. از دیگر کشورهای اروپایی که هواوی در آن عملکرد قابل قبولی داشته می‌توان به ایتالیا اشاره کرد؛ جایی که 10.9 درصد از کل بازار و 27.9 درصد از بازار اسمارت‌فون‌های رده‌بالا به محصولات هواوی اختصاص دارد.

نتایج مربوط به اسمارت‌فون‌های میان‌رده و رده‌بالای هواوی -- که تمام دیوایس‌های با قیمت خرده‌فروشی 2000 یوان (316 دلار) به بالا را شامل می‌شود -- نشان از علاقه فزاینده کاربران به این نوع محصولات دارد. از زمانی که گوشی‌های پرچمدار P7 ،Mate 7 و P8 وارد بازار شدند تاکنون آمار تعداد عرضه آنها به بازار به ترتیب به 6.5، 7.5 و 4 میلیون دستگاه رسیده است. جدیدترین پرچمدار هواوی با نام Mate S -- که در سپتامبر امسال به بازار راه یافت -- به تدریج در بیش از 48 کشور از جمله چین، انگلستان، آلمان، فرانسه، اسپانیا و ... در دسترس مشتریان قرار گرفته است. گفتنی است عرضه نسخه‌ای از Mate S با رنگ صورتی طلایی بیانگر این نکته است که هواوی قصد دارد تا روند آگاهی از این برند را در نزد کاربران زن نیز در سطح جهانی بیش از پیش تحکیم کند.

Huawei Mate S

هواوی Mate S

 درست است که هواوی عملکرد بسیار خوبی در چین و اروپا داشته، ولی به عقیده کارشناسان اگر این کمپانی قصد دارد به عنوان یک برند قدرتمند جهانی با نام‌هایی چون سامسونگ و اپل رقابت کند، ناچارا باید در بازار آمریکا نیز موفقیت کسب کند؛ جایی که هم‌اکنون گستره نفوذ هواوی محدود است. گفتنی است حدود سه سال قبل به دنبال یکی از گزارش‌های کنگره آمریکا، که در آن به امکان جاسوسی چین از طریق تجهیزات هواوی اشاره شده بود، به محصولات این شرکت برچسب تهدید امنیت ملی زده شد، تا جایی که سال گذشته فروش تجهیزات مخابراتی هواوی به دولت ایالات متحده ممنوع شد. هواوی از ارائه آمار اسمارت‌فون‌های فروش رفته توسط این شرکت در آمریکا خودداری می‌کند، ولی امیدوار است گوشی‌ها و ابزارهای پوشیدنی جدیدش در بازار آمریکا -- نظیر Nexus 6P و Huawei Watch -- بتواند سهم به‌سزایی در موفقیت این برند در ایالات متحده داشته باشد. لپینگ هوانگ (Leping Huang)، تحلیل‌گر مؤسسه Nomura، در این رابطه می‌گوید: «جالب است که ببینیم آیا هواوی در [بازار] آمریکا عملکرد خوبی دارد یا خیر. این کمپانی هنوز جای رشد دارد.»

Huawei Watch

ساعت Huawei Watch

اسمارت‌فون‌های هواوی تا چندی پیش در دنیا نا آشنا بودند، ولی از سال گذشته این شرکت تمرکز خود را بر بازارهای جهانی افزایش داد و موفق شد با تولید دیوایس‌هایی که از نظر سخت‌افزاری و کیفیت ساخت تحسین‌برانگیز بودند، خود را در اقصی نقاط دنیا مطرح کند. طبق فهرست 100 برند برتر جهان -- که هر ساله توسط مؤسسه Interbrand منتشر می‌شود -- شرکت هواوی موفق شد رتبه هشتادوهشتمین برند برتر جهان در سال 2015 را از آن خود نماید. هواوی در سال گذشته نیز به عنوان اولین شرکت چینی جای گرفته در این لیست مطرح شده بود. 



خرید گوشی موبایل سامسونگ گلکسی آ 55 از دیجی کالا