مشخصات کاربر

 
  • نام کاربر : Kamran K
  • تاریخ عضویت : 1393/7/18
  • تعداد نظرهای داده شده : 3

نظرها

ترتیب:
جستجو:
موارد 1 تا 3 از مجموع 3 مورد

Apple iPhone 6 Apple iPhone 6

1393/8/15 سلام دوستان

من تقریباً یه ماه پیش تصمیم به خرید آیفون 6 64 گیگ گرفتم. اون موقع قیمت سیلورش طبق قیمت های روزانه ای که همینجا میزد حدود 3100 و 3050 بود. اون موقع یه عده بهم گفتن یکی دو ماه صبر کنی قیمت ها میاد پایین تر، خب منم گفتم اوکی تا آخر آبان صبر میکنم. اما متاسفانه به جای اینکه قیمت 64 گیگ بیاد پایین دارم میبینم که رفته بالا و همون سیلورش تا 3300 هم قیمت خورده! این در صورتیه که قیمت 16 گیگ و 128 گیگ واقعاً اومده پایین! حتی جالبیش اینه الان تفاوت 128 با 64 توی بعضی رنگاش کمتر از 100 شده حتی!!!
دوستان مطلع به نظرتون این فاصله ی غیرمنطقی ای که بین قیمت 64 با 16 افتاده برای چیه؟؟!!
اگه 64 کمیاب شده، خب چرا فروشنده ها دوباره وارد نمیکنن؟
و اینکه فک میکنین کی قیمت 64 هم مثل 16 بیاد پایین؟ (مثلاً حدود 2900 برای سیلورش)

و یه سوال دیگه از کسانی که از قیمت های بازار خبر دارند :
قیمت هایی که اینجا(موبایل دات آی آر) میزنه چقدر با بازار فاصله دارن؟ مثلاً اگه اینجا 64 خاکستری پایین ترین قیمتش رو 3360 میزنه ممکنه توی بازار بشه با 3200 یا حتی کمتر خریدش یا نه؟

ممنون از لطفتون

Apple iPhone 6 Apple iPhone 6

1393/7/21 واقعاً از همه ی دوستانی که لطف کردند و منو راهنمایی کردن ممنونم.
من از نظراتتون خوبتون استفاده کردم و امروز هم با دو تا از دوستام که آیفون داشتن راجع به همین موضوع صحبت کردم.
نتیجه ای که از نظرات گرفتم این بود که 5s بگیرم با 64 گیگ.
اول بگم که خب اگه پولم میرسید قطعاً میرفتم 6 با 64 گیگ میگرفتم. اما این انتخاب در واقع قرار بود بین 16 گیگ 6 با 32 گیگ 5اس بود. که نهایتاً تصمیم گرفتم 64 گیگ 5اس رو بگیرم!

اما دلیلش :

1- با توجه به توصیه های دوستان احتمال خیلی زیادی میدم که با 16 گیگ حافظه به مشکل میخورم! از هر کسی که آیفون 16 گیگ داشت پرسیدم میگفت 16 کم میاد! وقتی شرایط استفاده ام رو هم بهشون میگفتم بازم میگفتن کم میاری و اذیت میشی. همچنین یکی از بچه ها که آیفون 16 گیگ داشت میگفت تازه وقتی که حافظت نسبتاً پر میشه سرعتت هم یه خرده کم میشه!

2- گوشی یکی از دوستان که 64 گیگی بود رو دیدم و دیدم که 53 گیگش پر شده. البته چهار پنج تا بازی سنگین داشت که خود اونا تقریباً 8 گیگ رو میگرفت. اما در عوض موزیک و فیلم و عکساش روی هم 9 گیگ میشد و بقیه فضاش رو با کلکسیون بزرگی از اپ های نه چندان بزرگ(میانگین 80 مگی) و بازی های سبک پر کرده بود. انصافاً منوی گوشیش رو که ورق زدم خیلی از ترکیب برنامه ها و بازی هاش خوشم اومد و با خودم گفتم حیفه به خاطر 32 گیگ اضافه تر و کلی حق انتخاب بیشتر 64 گیگ نگیرم!

3- این وسط تنها چیزی که من رو وسوسه میکرد که 6 بگیرم و پی مشکل 16 گیگ حافظه رو به تنم بمالم یه سری ویژگی های بهترش نسبت به 5s بود. به خصوص اینکه با خودم میگفتم ممکنه مثلاً سه سال بعد دیگه اپل واسه 5 اس آپدیت ios جدید نده(مثل اتفاقی که الان برای آیفون 4 افتاده) ولی واسه 6 بده یا مثلاً یه سری برنامه ها فقط روی 6 نصب شه و 5اس نتونه اجراش کنه. تا اینکه یکی از دوستان یه حرفی زد و نگرانیه من رو تقریباً برطرف کرد.
ایشون میگفت درسته که پردازنده ی 6 از 5اس بهتره ولی 5اس هم مثل 6، 64 بیتیه و سرعتش تفاوت فاحشی با 5اس نداره(20 درصد سریعتره) به همین خاطر نمیشه گفت که پردازنده اش یه نسل از 6 عقب تره!(در صورتی که مثلاً در 5 و 5اس واقعاً یک نسل بین پردازنده ها فاصله بود! اگه 1.5 برابر شدن سرعت 5 اس رو هم در نظر نگیریم یکی 32 بیتی بود و یکی 64 بیتی)
سیستم عامل و برنامه هایی هم که در آینده میان اجرا شدن یا نشدنشون روی یه گوشی 99 درصد به پردازنده ی گوشی(و رمش) وابسته است، به همین خاطر به نظر میرسه تا زمانی که آیفون 6 براش آپدیت یا اپ جدید میاد واسه 5s هم میاد. بنابراین از نظر نرم افزاری خیلی فاصله ای از هم نخواهند گرفت!

4- درسته که 6 بزرگتره یه خرده، درسته دوربینش کیفیتش بهتره، درسته میتونه با 60fps فیلمبرداری 1080p بکنه، درسته سرعت وای فایش میتونه در ماکزیمم حالت تا سه برابر 5 اس برسه، درسته NFC داره که میشه باهاش از Apple pay خرید کرد، اما در مقابل 5 اس هم صفحه اش اونقدری هست که بشه ازش لذت برد، دوربینش اونقدر خوب هست که رضایت منو خیلیای دیگه رو بدست بیاره، فیلم برداریش برای منی که یه کاربر معمولیم عالیه واقعاً! سرعت وای فایش میتونه تا 100Mbps برسه که تا 50 سال دیگه هم تو ایران امکان همچین سرعتی اصلاً نخواهد بود! و اینکه apple pay برای مایی که تو ایران زندگی میکنیم هیچ مزیتی به حساب نمیاد!
و مهمتر اینکه من میتونم 64 گیگ اونو 500 هزار تومن ارزونتر از 64 گیگ 6 بخرم!

حالا دوستان تهرانی به نظرتون از کجا بخرم بهتره؟ میارزه 200 تومن بیشتر بدم که با گارانتی و مخلفات بگیرم؟

ممنون :-)

Apple iPhone 6 Apple iPhone 6

1393/7/18 سلام دوستان

من قصد خرید آیفون دارم. اما بین اینکه 5s با 32 گیگ حافظه بگیرم یا 6 با 16 تا واقعاً شک دارم! بودجه ام هم به 64 گیگ 6 نمیرسه. مطمئنم هستم که 64 گیگ عمراً به کارم نمیاد!

راستش گیمر حرفه ای نیستم و تعداد بازی برام خیلی مهم نیست(4 تا بازی جالب داشته باشم کافیه). فضای زیادی هم برای موزیک احتیاج ندارم!(قطعاً کمتر از سه گیگ برام کافیه). عکس و فیلم هام هم ترجیح میدم هر از چندگاهی منتقل کنم روی هارد یا کلود پس اون هم معضلی نخواهد بود. اما چیزی که برام مهمه اینه که بتونم جا برای اپ هایی که دوستشون دارم همیشه داشته باشم. دلم نمیخواد روزی پیش بیاد که به اپی احتیاج پیدا کنم و ببینم در ازاش هرچی پاک کنم ضرر کردم!
خب با این استدلال قطعاً 32 گیگ 5s حاشیه امن تری داره.

اما از طرفی من زود به زود گوشی عوض نمیکنم(شاید 3 یا 4 سال یک بار). بنابراین ترجیح میدم امروز که میخوام گوشی بخرم گوشی ای بخرم که تا 4،3 سال دیگه خیلی از تکنولوژی دور نیوفتاده باشه! و مثلاً با این محدودیت روبرو نشم که سه سال دیگه اکثر بازی ها یا برنامه ها با کانفیگ گوشیم نخونه!
اگه فقط از این نظر بخوایم بگیم کفه ی آیفون 6 با 16 گیگ سنگینتره! هم صفحه ی بزرگتر، هم پرادزنده ی سریعتر ، هم دوربین قویتر، هم موارد دیگه ی بهتر و مهم تر از همه اینکه 6 الان یک ماهش هم نشده اما 5S تا همین الانش بیش از یک سال از عمرش میگذره!

حالا دوستانی که با دنیای آیفون آشنایی دارند به نظرتون با این شرایط که عرض کردم کدوم گزینه انتخاب بهتریه برای من؟

ممنون
موارد 1 تا 3 از مجموع 3 مورد
ایسام