مشخصات کاربر

 
  • نام کاربر : احمدرضا ا
  • تاریخ عضویت : 1393/2/5
  • تعداد نظرهای داده شده : 54

نظرها

ترتیب:
جستجو:
موارد 1 تا 40 از مجموع 54 مورد

Samsung Galaxy S5 Samsung Galaxy S5

1395/3/5 سلام
بالاخره آندروید مارشمالو 6.0.1 برا مدل G900h ارائه شد روز 3 خرداد. البته فعلا فقط برای رام قزاقستان. و منم چون رام لالی پاپ قزاقستان رو پارسال فلش زده بودم otg دریافت و نصب کردم.
غیر از قابلیت های خود آندروید 6 تغیر ظاهری فقط شامل آیکون ها میشه و تنظیمات یا قابلیت خاصی هم اضافه نشده به گوشی. البته از لحاظ عملکرد کاملا روان تر هست و کارایی بهتری داره نسبت به اندروید 5.
به نظرم مصرف باتری هم بهینه تر هست. ی سری تغییرات جزئی دیگه هم اون قدر با اهمیت نیست که بگم اما حس بهتری از کار کردن با گوشی پیدا می کنید.

اگه سوالی داشتید در خدمتم. 😊

Samsung Galaxy S5 Samsung Galaxy S5

1394/12/3 سلام دادا.
در مورد دوربین که قبلا گفتم و نمونه عکس ها هم تو اکانت اینستاگرامم هست. دیگه چیزی نمی گم.
اما باتری اس 5: بعد از آخرین آپدیت گوشی بازده بهتری داره. البته اگه از مشکلات نرم افزاری که گاهی(توجه کنید گاهی و با نرم افزار های خاص) پیش میاد و یهو می بینی گوشی داغ شده و داره درصد خالی میکنه چشم پوشی کنم(این حالت دقیقا مثل این می مونه که تو ماشین درجا گاز بدی و باک خالی شه، انگار سیستم خود به خود از توان سی پی یو استفاده می کنه) البتنه این مشکل به راحتی و با ریست گوشی حل میشه.
اما معمولا مدت زمان روشینی صفحه نمایش با هر بار شارز بین 5 تا 6 ساعت هست بسته به کاری که انجام میشه(به جز بازی)
صفحه نمایش هم به خودی خود کیفیت عالی داره و تو رنگ مشکی صفحه کاملا خاموش میشه و مشکی کامل هست. اما اگه صفحه رو با گوشی های دیگه مقایسه کنی رنگ سفیدش کاملا سفید نیست و کمی به گرمی میزنه.

در کل و با توجه به همه موارد و در مقایسه با بقیه گوشی های هم رده باید بگم اس 5: باتری خیلی خوب، دوربین عالی، صفحه نمایش خیلی خوب که فقط اگه سفید رو بهتر و واقعی تر نشون میداد عالی میشد.

Samsung Galaxy S5 Samsung Galaxy S5

1394/12/3 اتفاقا این مورد بعد از آخرین آپدیت برا من هم پیش اومده، دلیل خاصی هم براش پیدا نکردم، چون هم در حالت کار با گوشی هم وقتی صفحع قفل هست و گذاشتی چه با هدست یا اسپیکر خود گوشی پیش میاد. یه باگ نرم افزاری هست این جور که مشخصه.

Samsung Galaxy S5 Samsung Galaxy S5

1394/12/3 سلام.
خودم با زد 2 سونی کار نکردم و طبیعتا نمی تونم نظر خاصی در موردش بدم. اما دوربین اس5 عالیه، به خصوص اگه اصول عکاسی رو رعایت کنی که دیگه هیجی. آی دی اینستاگرامم رو گذاشتم برو نمونه عکس هایی که با اس 5 گرفتم رو ببین.
a.r.a69

Samsung Galaxy S5 Samsung Galaxy S5

1394/11/4 سلام بچه ها
این آیدی اینستاگرام بنده همه عکس ها کار خودم و با دوربین گوشی اس 5 هست.
ببینید و لذت ببرید. فالو یادتون نره.
a.r.a69

Samsung Galaxy S5 Samsung Galaxy S5

1394/10/1 سلام
دیروز یک آپدیت 223 مگابایتی برام اومد که نصب کردم.
اینم عکس صفحه توضیحات آپدیت که خودتون بخونید:
http://www.8pic.ir/images/ulwebel2qx69wixupijf.png

ورژن اندروید تغییری نکرده و همون 5 هست
اما مهم ترین تغییر اضافه شدن smart manager هست که تو گوشی های جدید سامسونگ نصبه. البته امکاناتش ی مقدار کمتر از پرچمداران الان سامسونگه.
و تو صفحه about device هم تاریخ آخرین وصله امنیتی اندروید اضافه شده. (android security patch level) که 01-12-2015 هست.
در مورد کارایی گوشی و باتری و ... هم بعد از این که بیشتر کار کردم بهتون میگم.

شاد باشید.

Samsung Galaxy S5 octa core Samsung Galaxy S5 octa core

1394/9/28 سلام
ج 1: اندروید 5.1 هیچ وقت برا این گوشی مدل اچ ارایه نمیشه و مستقیم تو بهار سال آینده حدودا به اندروید 6 بروزرسانی میشه. البته زمانش بستگی زیادی به این داره که رام گوشی مال کدوم کشور باشه.
کلا من خودم اصلا از وضعیت آپگرید گوشی راضی نیستم.

ج2: آره گوشی من هم دقیقا همین جوره که خیلی اعصابم رو خورد میکنه. کلا به نظرم /وشی نباید قاب پشتش باز بشه! چون هرچقدر هم سفت کنی لقی ها و .. اعصاب خورد کن میشن بعد ی مدت.

Samsung Galaxy S5 Samsung Galaxy S5

1394/9/24 سلام دوستان
اون هایی که قبل از شروع سال این گوشی رو خریدن و اندروید 4.4.2 داشتن یادشون میاد که گوشی مشکل فریز شدن ناگهانی رو داشت؛ حالتی که گوشی خود به خود دیگه هیچ واکنشی نشون نمیده و مجبوری باتریش رو در بیاری تا درست بشه. مشکلی که به نظر میومد به خاطر رام باشه و فقط نرم افزاری.
من هم این مشکل رو داشتم و رام گوشی رو فلش زدم و اندروید 5 رام قزاقستان رو روی گوشیم نصب کردم و از فروردین تا به حال دیگه به هیچ وجه با مشکل فریز شدن یا هنگ برخورد نکرده بودم.
اما دیروز برای اولین بار تو این چند ماه گوشی به کلی هنگ کرد و امروز هم که گوشیم رو برداشتم دیدم هیچ واکنشی نشون نمیده و فریز شده و فقط با در آوردن باتری دوباره درست شد.
تنها تغییر اخیر در گوشیم هم دیروز نصب نرم افزار اینستاگرام بود و دیگه تازگی ها هیچ. حالا نمی دونم مشکل به خاطر این نرم افزار به وجود اومده یا نه اما اصلا حس خوبی پیدا نمی کنم اگه دوباره با مشکل فریز شدن گوشی مواجه بشم...
امیدوارم این مشکل دیگه تکرار نشه اما اگه شد اینستاگرام رو حذف می کنم تا ببینیم چه شود.

حالا می خواستم بدونم شماها بعد از آپگرید به اندروید 5 با مشکل فریز شدن مواجه شدید یا نه؟ و آیا مشکل ادامه دار بوده یا تونستید حل کیند؟

شاد باشید.

Samsung Galaxy S5 Samsung Galaxy S5

1394/5/20 اون گزینه برا این هست که به هر دلیلی اگه آدم نخواست تو اون لحظه نصب آپدیت رو انجام بده تو زمان بندی خاصی این کار انجام بشه و هیچ کاربرد دیگه ای نداره.

اما دوستان بعد از چند روز که از آپدیت گذشته حالا با اطمینان می تونم بگم که تو به وضوح نگه داری شارژ گوشی بیشتر شده و شاید تا 20 % بازده بیشتری داره باتری گوشی تو استفاده های معمولی. (تقریبا از زمان روشن بودن صفحه نمایش با هر شارژ تخمین زدم) تو بازی های سه بعدی اما تفاوت محسوس نیست.

از نظر داغ شدن گوشی هم به طرز محسوسی دمای گوشی تو استفاده پایین اومده و خیلی کمتر داغ میشه. البته از نظر روونی هم بهتر شده.

Samsung Galaxy S5 Samsung Galaxy S5

1394/5/16 حواس پرتی رو می بینید، حجم آپدیت 349 مگابایت بود نمی دونم از کجا 355 تو ذهنم مونده بود! (خنده)

Samsung Galaxy S5 Samsung Galaxy S5

1394/5/16 سلام به همگی.
یه آپدیت 355 مگی برام اومد که دیروز نصبش کردم. تو توضیحات آپدیت فقط بهبود عملکرد ذکر شده بود. اندروید گوشی تغییری نکرده و همون 5 هست اما چیزی که تو این ی روز حس کردم اینه که هم باتری بیشتر نگه میداره گوشی و هم کمتر داغ شد تو این یک روز.
این رو هم بگم رام من رام قزاقستان هست و این دومین آپدیت برا من بعد از تعویض رام (5) بود.

این رو هم بگم قبل از آپدیت گاهی گوشی بدون هیچ استفاده خاصی به شدت داغ میشد(64 درجه) و من به تلگرام شک کرده بودم تو این مورد. اما فعلا هیچ مشکلی احساس نمی کنم و بعد از دو سه روز دیگه اطلاعات تکمیلی رو در مورد این آپدیت آخر بهتون میگم.

عکس دمای بسیار بالای گوشی بعد از چند دقیقه بازی و استریم بر روی تلوزیون
http://uupload.ir/files/23g_screenshot_2015-07-06-20-34-02.png

عکس از آپدیت 355 مگابایتی دیروز.
http://uupload.ir/files/dr6i_screenshot_2015-08-06-09-20-53.png

Samsung Galaxy S5 Samsung Galaxy S5

1394/4/25 نرم افزار برا نشون دادن دما زیاده اما من فعلا از* phone info *Samsung استفاده میکنم.
از پلی استور میتونی دان کنی.

Samsung Galaxy S5 Samsung Galaxy S5

1394/4/15 سلام
چند نکته بگم در مورد این گوشی:
گوشی با خاموش بودن حالت پاورسیوینگ دمای خیلی بالایی داره و به 60 درجه هم میرسه.(حتی به 84 هم رسید یک بار!) به طوریکه به هرکس گوشی رو بدید تعجب میکنه. این چند روز هم بیشتر دمای گوشی رو احساس میکنم که دلیل خاصی براش پیدا نکردم. هرچی دمای گوشی بره بالا بازده کم میشه و اگه چند بار پشت سر هم بنچمارک بگیرید امتیاز گوشی از 46000 اولیه حتی تا 26000 پایین میاد.
البته داغ شدن فقط محدود به این گوشی نیست و متاسفانه همه گوشی ها داغ میشن(یکی کمتر یکی بیشتر) که این نشون دهنده عدم بهینگی سخت افزار و نرم افزار هست.

2- در استفاده روزمره حالت پاورسیوینگ رو روشن کنید چون حتی درین حالت هم قدرت سی پی یو کاملا برای سنگین ترین بازی ها(گنگستر وگاس، آسفالت 8 و...) کافیه و هیچ افت فریمی ندارید. این جوری هم دما پایین تر میاد هم باطری بیشتر دوام پیدا میکنه.

3- شیشه های گوریلا گلس به هیج وجه قابل اعتماد نیستن و به سرعت خش میگیرن. سه هفته بیشتر نیست محافظ صفحه گوشی رو برداشتم الان چندین تا خش ریز روش ایجاد شده در صورتی که گوشی رو فقط تو جیبم گذاشتم خیلی کم و هیچ موقع روی سطوح ناجور هم نبوده. بیشتر گوشی رو دست میگیرم. واقعا بعد از دیدن اولین خش خیلی نا امید شدم به خاطر اینکه گوشی اکسپریا مینی پرو که اصلا نوع محافظش مشخص نیست رو دوسال داشتم همیشه هم همراهم بود تو هر شرایطی چندبار زمین خورد حتی یه خش مینیاتوری هم روش ایجاد نشد. گوشی اکسپریا ام هم همین طور بعد از یک سال استفاده که هم تو جیب بوده زیاد هم کیف و حتی کیف زنونه .وچکترین خشی نداره.
گوشی اج جی ال 40 هم قبلا داشتم با گوریلا گلس 2 که صفحش پر شده از خش های ریز و درشت. همه گوشی ها هم نوع استفادم ثابت بوده.
با این تجربیات من خودم دیگه کوچک ترین اعتمادی به گوریلا گلس ندارم.

عکس 1: دمای گوشی(60)
http://uupload.ir/files/zqe_screenshot_2015-06-21-17-59-37.png

عکس 2: دمای گوشی(84)
http://uupload.ir/files/37bi_screenshot_2015-07-03-15-49-48.png

عکس 3: بنچکمارک انتوتو بعد از چندین بار پیاپی و بالا رفتن دمای گوشی
http://uupload.ir/files/8j4g_screenshot_2015-07-03-16-00-31.png

Samsung Galaxy S5 Samsung Galaxy S5

1394/3/28 سلام
قبلا نظرات مختلفی در مورد گوشی داده بودم و دیگه تکرار موارد قبلی نمیکنم.
اما امروز به یه نکته یا شاید باگ برخورد کردم که میتونه آزاردهنده باشه. صبح نرم افزار انتوتو بنچمارک رو دوباره نصب کردم و تست رو شروع کردم. باید بگم که همون جوری که در کامنت های قبلیم گفته بودم امتیاز انتوتو گوشی با اندروید 5 لالی پاپ 49000 شد و قبلا هم با اندروید 4.4.2 کیت کت امتیاز 45000 بود.
اما امروز نتیجه تست شد 34000!! و افت فریم زیادی هم تو بخش گرافیکی داره گوشی. جالب اینه که قبلا حتی در حالت پاورسیوینگ هم امتیاز به این پایینی نبود و حداقل 37 یا 38000 میشد.
البته با چندبار متوالی خاموش روشن کردن حالت پاورسیوینگ مود امتیاز آخر 37000 شد و فریم ریت کمی بالاتر رفت اما بازم انگار گوشی در حالت پاور سیو هست و از حداکثر قدرت استفاده نمیکنه.

به نظر من مشکل تنظیماتی هست و ایرادی تو روشن خاموش حالت پاورسیو وجود داره . حالا نمیدونم مشکل از کی و چرا ایجاد شده اما دنبال راه حلش هستم.
شما دوستان هم تست کنید ببینید این مشکل براتون وجود داره یا نه.

Samsung Galaxy S5 Samsung Galaxy S5

1394/1/22 آپدیت نظر قبلی:
امتیاز انتوتو گوشی با اندروید لالی پاپ 48000 هزار شد که با رام قبلی کیت کت 45000 بود.
از بنچمارک هم فاکتور بگیریم تو بازی ها کاملا روون تره و فریم ریت بالاتری ارائه میده که این رو به صورت محسوس متوجهش میشید...

Samsung Galaxy S5 Samsung Galaxy S5

1394/1/20 ادامه نظرات قبلی بنده:
مشکل خاموشی صفحه دوبار پشت سر هم برام پیش اومد و منم که دیدم این مشکل دیگه قابل چشم پوشی نیست تصمیم گرفتم گوشیم رو آپگرید کنم.

رام اندروید 5 قزاقستان رو دانلود کردم(1.37گ) و با ادین فلش زدم و بعد از فکتوری ریست یه آپدیت 335 مگی ota هم اومد براش که نصب کردم. (به خاطر سرعت پایین سرور 12 ساعت طول کشید!)
الان هم کاملا راضیم از آپگرید و رام قزاقستان خیلی بهتر از رام ایران هست و پشتیبانی خیلی کامل تر و سریع تری داره...
در مورد عملکرد گوشی: از نظر زیبایی خیلی بهتر شده و باتری به صورت محسوسی بهتر شارژ میده. هنوز البته توی بازی تست نکردم ببینم چه جوری هست.

در کل به همه پیشنهاد میدم گوشیتون رو به اندروید 5 رام رسمی قزاقستان آپگرید کنید. خیلی هم راحت هست. در ضمن باگ هم دیگه نخواهید داشت و عملکرد کلی گوشی هم بهبود پیدا میکنه. + پشتیبانی خیلی بهتر و کامل تر.

Samsung Galaxy S5 Samsung Galaxy S5

1394/1/16 سلام به همگی
قبلا یه سری موارد رو در مورد گوشی گفته بودم چند مورد دیگه از تجربیات این چند روز:
توی سفر با استفاده از دوربین و جی پی اس و بدون اینترنت دو روز باتری شارژ میده به راحتی.
زیر بارون امکان استفاده از سنسور اثر انگشت برای باز کردن قفل گوشی نیست و فقط میتونید از دوربین استفاده کنید. اونم در صورتی که خیسی زیاد بشه صفحه نمایش لمس های الکی تشخیص میده و تقریبا غیر قابل استفاده.
مشکل خاموشی صفحه نمایش بالاخره برای منم پیش اومد متاسفانه. قبلش هم داشتم از وای فای دایرکت و اسکرین میرور(پخش فیلم های ضیط شده گوشی روی اسمارت تی وی) استفاده میکردم. و بعد از در آوردن باتری دیگه مشکلی برام پیش نیومد.
حالا دوستان شما هم تست کنید آیا مشکل از وای فای دایرکته یا چیز دیگه...

line id: a.r.a_69

Samsung Galaxy S5 Samsung Galaxy S5

1394/1/4 سلام
خوشبختانه من تا به حال با این مشکل مواجه نشدم اما طبق گفته بعضی از بچه ها تو کامنت هاشون شبکه رو روی جی اس ام گذاشتم و بازار رو هم نصب نکردم. اکانت گوگل هم تا دیروز وارد نکرده بودم که وارد کردم و مشکلی نیست....
کی این مش104کل برا شما پیش میاد؟ یعنی بعد از نرم افزار خاصی یا ...؟ و از کی این ایراد ایجاد شده.
من خیلی اینجا نمیام. اگه خواستی لاینم رو اد کن.
موفق باشی.

Samsung Galaxy S5 Samsung Galaxy S5

1393/12/23 سلام بچه ها.
جمعه هفته قبل از دیجیکالا رنگ آبیشو خریدم. و سه شنبه به دستم رسید.
اما تجربیاتم در این سه چهار روزه(بررسی کامل رو به مدت بعدتر انجام میدم)
اول از همه اینکه به خاطر پیشگیری از خاموش شدن که برای بعضی کاربرا پیش اومده بازار رو نصب نکردم و اکانت گوگل رو هم وارد نکردم و شبکه رو هم روی جی اس ام گذاشتم برای احتیاط.
ازین نکته که بگذریم:
به نظر من ظاهر گوشی خوشکله و خوشدست، قصد مقایسه با بقیه گوشی ها رو هم ندارم و دلیلی برای مقایسه نیست. چون ظاهر ی چیز سلیقه ای هست و مهم اینه آدم بپسنده.
در مورد کفیت هم هنوز زوده نظر بدم و باید بعد از گذشت ی مدت اظهار نظر کرد.
صفحه نمایش: از نظر من عالیه، بازم کاری با مقایسه یا مسائل تئوری و علمی ندارم. نور صفحه هم عالیه و زیر آفتاب خیلی راحت میشه کامل همه چیز رو دید. تنها ایراد از نظر من اینه که عملکرد سنسور تنظیم نور میتونست بهتر باشه که یه مسئله نرم افزاری هست.
دوربین: هنوز به اون صورت آزمایش نکردم و نظر نمیدم. اما در مورد سرعت و دقت فوکوس کاملا عالی عمل میکنه چیزی که تو دوتا گوشی قبلیم که سونی بودن واقعا مشکل داشت.
اسپیکر: به خاطر ضد آب بودن گوشی موقع پخش صدا مقدار زیادی لرزش ایجاد میکنه و پشت گوشی محل مناسبی برای اسپیکر نیست. اما از لحاظ بلندی صدا مناسبه.
باتری: با بازی زیاد روزی دوبار باید شارژ کنید مثل تمام گوشی های دیگه. تو حالت های دیگه (وب گردی و ویدئو) هم تست نکردم هنوز. اما من خودم روزی ی بار بیشتر گوشی رو شارژ نمیکنم. چون خیلی دوست ندارم وابسته باشم به گوشی.
فرستنده مادون قرمز: عالی عمل میکنه و تنظیمش نهایتا 5 دقیه هم وقت نمیبره. تو تستی که خودم انجام دادم از ته سالن ترمینال به راحتی ال سی دی رو خاموش کردم! :دی
اما برای استفاده کامل ازین امکان باید از نرم افزارهای جانبی استفاده کنید.
سنسور اثر انگشت: اگه با دو دست کار کنید با گوشی تقریبا 99 درصد دقت سنسور هست. اما با استفاده یک دست و باز کردن با انگشت 60 دقت پایین میاد و راحت نیست زیاد. البته دستتون میاد بعد از یه مدت که چجوری کار کنید باهاش. خودم که دیگه دوست ندارم از رمز برا باز کردن گوشی استفاده کنم و سنسور اثر انگشت به نظرم کاملا مهم و کاربردیه.
در زمینه عملکرد هم گوشی هیچ مشکلی نداره و کار باهاش لذت بخشه. تو انجام بازی های اچ دی هم دمای گوشی به 55 درجه میرسه که تقریبا تو خیلی از گوشی ها همین طور هست.

دیگه بیشتر از این حال توضیح دادن ندارم. اگه سوالی بود درخدمتم.
a.r.a_69 اینم آیدی لاین من هست.

Sony Xperia M Sony Xperia M

1393/6/5 بچه ها لطفا برید و این درخواست رو امضا کنید.
تقاضای اندروید 4.4 هست از سونی برای گوشی اکسپریا ام/ام دوال
http://www.change.org/p/sony-mobile-communications-please-update-sony-xperia-m-m-dual-to-android-4-4-2-kit-kat

تا حالا 700 و خورده ای امضا جمع شده...

Sony Xperia M Sony Xperia M

1393/4/19 سلام
1- خیر درست نیست، این گوشی مشکل آنتن دهی نداره.
2- خیر هنگ نمیکنه اما به خاطر حافظه کم امکان ریختن بازی های اچ دی اصلا وجود نخواهد داشت(مگه با روت و یه سری کار های نرم افزاری که اکثر افراد به راحتی نمیتونن انجامش بدن)
کلا گوگل قصد داره کارت حافظه رو از روی گوشی ها حذف کنه و قدم به قدم در هر نسخه اندروید مقداری کار با کارت حافظه رو مشکل تر کرده. با این شرایط بیشترین مشکل رو هم گوشی های با حافظه زیر 32 گیگ خواهند داشت(این گوشی 1.5 گیگ حافظه در دسترس داره!)
3- بله OTG پشتیبانی میشه.
4- فیلم های فول اچ دی رو میتونی با نرم افزار mx player پخش کنی. البته فقط با رمزگشایی نرم افزاری(SW decode) . با رمزگشایی سخت افزاری امکان پخش نداره.
اگه دوربین برات اهمیتی نداره و استفاده تخصصی از جی پی اس نداری گوشی اکسپریا ام انتخاب خوبی هست و امکانات خوبی رو با قیمت مناسب ارائه میده وگرنه اصلا سمتش نرو(دوربین افتضاح و جی پی اس ضعیفی داره)
به گوشی ال جی ال70 هم فکر کن...
موفق باشی.

Asus Fonepad 7 Asus Fonepad 7

1393/4/17 نه دادا، تو اندروید کیت کت هم امکان عوض کردن ران تایم به صورت آزمایشی وجود داره. گوشی های نکسوس و بعضی گوشی های دیگه هم این گزینه رو توی تنظیمات دولوپر دارن. من خودم روی گوشی ال جی ال 40 ران تام رو به آرت تغییر دادم، اما متاسفانه روی گجت های با حافظه کم نمیشه ازین ران تایم استفاده کرد و سریع حافظه پر میشه. به همین خاطر دوباره به دالویک برگردوندم.
ران تایم آرت چون اپلیکیشن ها رو در زمان نصب کامپایل میکنه هم از نظر زمان اجرا و هم باتری و سی پی یو بسیار بهتر هست اما حج بالاتری لازمه براش(تقریبا دو برابر).

Asus Fonepad 7 Asus Fonepad 7

1393/4/14 سلام.
دیروز آپدیت کردم به اندروید کیت کت. ظاهر تبلت کاملا عوض شده و خیلی زیبا تر از قبله. همه چیز همون جور که انتظار میرفت نرم و روونه و هیچ لگی وجود نداره. حجم آپدیت 627 مگابایت هست و از طریق خود تبلت آپدیت میشه، برا من یک ساعت طول کشید.
تنها چیزی که به نظرم باید میبود امکان تعویض ران تایم از منوی developer options هست که ایسوس قرار نداده. خیلی میخواستم ران تام آرت رو فعال کنم که متاسفانه نمیشه.

Sony Xperia M Sony Xperia M

1393/4/12 تو تنظیمات نرم افزار سوپر یوزر یه گزینه داره به اسم : full unroot که با زدن اون گوشی آن روت میشه. تو این روش فک میکنم کاملا جواب بده و با زدنش گوشی آن روت خواهد شد و نرم افزار سوپر یوزر پاک میشه(خودم تست نکردم که صد در صد جواب میده یا نه.)
این که برای روت نیاز به باز شدن بوت لودر نیست خیلی هم کار رو راحت میکنه و هم مشکلات امنیتی کمتری میتونه داشته باشه.
روی آخرین ورژن که اومده (4.3) هم جواب میده. و روی ورژن های قبلی هم به احتمال زیاد کار میکنه.
روت کردن از نظر کلی یه جور هک اندروید هست که از طریق اون دسترسی کامل به همه سیستم برای کاربر باز میشه. خب با این کار مشخصه که از نظر امنیتی مشکلاتی به وجود میاد. اما خیلی از مشکلات بستگی به نوع استفاده شخص داره. همیشه باید حواست باشه چه برنامه هایی دسترسی روت دارن و به برنامه های مشکوک اجازه این دسترسی نباید داده بشه. موقع نصب برنامه ها هم اولا باید به منبعشون توجه کرد و بعد هم به دسترسی هاشون(این در مورد گوشی روت نشده هم صادقه)
و...

من خودم نمیتونم محیط بسته اندروید رو تحمل کنم و حتما هر گوشی که داشته باشم رو روت میکنم. اما این کار رو به کاربر های بی تجربه که نیازی بهش ندارن توصیه نمیکنم، چون صرف روت کردن برای هرکسی نمیتونه مفید باشه.

Sony Xperia M Sony Xperia M

1393/4/9 بله، این که شما میگی درست هست و به صورت معمول نباید این کار رو انجام بدی. اما ماهی یک بار برای اضافه شدن عمر باتری و همین طور کالیبره کردنش(تا عدد شارژ رو دقیق نشون بده و مثلا یهو نبینی از 20 درصد رسید به 5 درصد!) خیلی مفیده...

Sony Xperia M Sony Xperia M

1393/4/9 خیلی راحت میتونی با نرم افزار towelroot گوشیت رو روت کنی.
فقط باید نرم افزار رو از اینترنت بگیری(خیلی حجم کمی داره) و بعد از نصب(قبل از نصب سوال میپرسه این برنامه به علت دور زدن متد های امنیتی اندروید ممکنه مضر باشه اما مهم نیست ) اجراش کنی. یه گزینه داره make it rain اونو که بزنی گوشی ری بوت میشه و وقتی بالا بیاد روت شده. حالا باید در این مرحله آخرین ورژن Supersu رو روی گوشیت نصب کنی تا همیشه گوشی روت بمونه و بعد از هربار خاموش روشن کردن ریبوت نشه...
به همین راحتی. نیازی هم به باز کردن بوت لودر و ... نیست و فقط 2 دقیقه زمان لازمه براش...

Sony Xperia M Sony Xperia M

1393/4/7 ترفند های کاملا مفید و عملی برای شارژ:
1- بذارید باتری گوشیتون کلا خالی بشه(خاموش بشه گوشی) بعد باتریش رو یه مدت در بیارید بذارید به حال خودش باشه(شب تا صبح) بعد بذارید توی گوشی و شارژش کنید کامل. هم باتری کالیبره میشه دقیق و هم مدت بیشتری شارژ نگه میداره...
این کار رو هر ماه یک بار انجام بدید.

2- نرم افزار های مدیریت باتری نصب کنید. یکی از قدرتمند ترین نرم افزارها که میتونم معرفی کنم بهتون : battery doctor هست. البته برای اینکه حداکثر کارایی رو داشته باشه باید گوشی روت بشه و تنظیماتی مثل مدیریت سی پی یو(کم کردن اتوماتیک فرکانس در هنگام خاموش بودن صفحه) رو فعال کنید. همین طور از طریق گزینه Autostart Management تو بخش Smart Saving از اجرای نرم افزار ها در هنگام بوت جلوگیری کنید. با این کار زمان بوت گوشی خیلی کم میشه و همین طور با اجرا نشدن نرم افزار های غیر ضروری کارایی گوشی خیلی بالا میره و باتری هم بیشتر شارژ میده.
رو گوشی خودم 20 تا نرم افزار رو به سه تا کاهش دادم.

3- وایت لیست نرم افزار تو فقط برای نرم افزار هایی که همیشه استفاده میکنید تنظیم کنید. نرم افزار هایی مثل وایبر، واتس اپ و... تا بقیه نرم افزار ها بعد از خاموش شدن صفحه بسته بشن.

4- نرم افزار Elixir (آیکونش یه ای هست) رو نصب کنید. اطلاعات خیلی مفیدی در مورد تمام بخش های گوشی(از سخت افزار تا نرم افزار به طور کامل) بهتون میده به علاوه اینکه میتونید مصرف بخش های مختلف سخت افزار رو بفهمید.

ازین جا به بعد رو دیگه خودتون خوب میدونید!:
4- جی پی اس و مکان یابی گوشی رو وقتایی که نیازی ندارید خاموش کنید. این کار هم از نظر حریم شخصی و هم باتری خیلی مهمه.

5- صفحه نمایش ها معمولا مصرف خیلی بالایی دارن، نور صفحه رو در حدی که نیاز دارید تنظیم کنید نه بیشتر. در مورد گوشی اکسپریا ام هم سنسور نورش خیلی دقیق عمل نمیکنه و معمولا نور صفحه رو خیلی بیشتر از حد مورد نیاز تنظیم میکنه که بهتره به صورت دستی تنظیم کنید نور رو.

دیگه مواردی مثل خاموش کردن بلوتوث و وای فای و اینا رو نمیگم چون عملا ممکن نیست خیلی از اوقات.

بعد از همه این موارد انتظار معجزه نداشته باشید! همه این راهکارها زمان استندبای رو زیاد میکنن و توی مصرف هم شاید حداکثر یه ساعت بتونه شارژ بیشتر بده بهتون، پس منطقی باشید.

در کل بزرگترین ضعف حال حاضر همه گجت ها بحث باتری هست. سخت افزار پرمصرف و یاتری های با ظرفیت پایین که تو پرچم دار ها هم خودش رو نشون میده. بهترین امکانات سخت افزاری وقتی گوشی بدون شارژ باشه به هیچ دردی نمیخوره. مثل این میمونه که یه فراری داشته باشی با باک 10 لیتری!

سوالی باشه در مورد این گوشی یا ... خوشحال میشم در میون بذارید... :)

Sony Xperia M Sony Xperia M

1393/4/4 دادا برای بالا بر دن قدرت گوشی باید بوت لودر گوشیت رو باز کنی و با روت کردن و عوض کردن کرنل و با نرم افزار های مدیریت سی پی یو اورکلاک کنی...
رام های سیانوژن مود به صورت پیش فرض امکان مدیریت سی پی یو رو هم میدن به آدم...
من خودم تا دوبرابر هم گوشی رو اورکلاک کردم(1گیگاهرتز به 2 گیگاهرتز)، مشکلی پیش نمیاد اما مصرف باتری بالا میره و ... به خاطر همین ترجیح میدم حتی آندرکلاک کنم و باتری گوشی شارژ دهی بیشتر داشته باشه تا بازدهی بیشتر و شارژ کمتر...
الان گوشی خودم رو روتش کردم ولی هنوز بوت لودر بسته هست و با رام اصلی گوشی امکان اورکلاک نیست، اما نیازی به اورکلاک نیست، چون فعلا نیازی به قدرت بیشتر ندارم...

Sony Xperia M Sony Xperia M

1393/4/1 اختیار داری.
تازه به دمای 60 درجه هم رسیده! پشت گوشی این قدر داغ شده بود که دست رو میسوزوند، منم دیدم این مدلیه برنامه ها رو بستم گوشی رو گذاشتم کنار خنک شه!!

در مورد باتری اگه سخت افزار پر مصرف باشه خیلی نمیشه کاری کرد، سی پی یو و صفحه نمایش این گوشی واقعا پر مصرفن! تنها کاری که نرم افزار میتونه بکنه استفاده کمتر از منابعه که تو اجرای برنامه های سنگین عملا ممکن نیست...

با نرم افزار Elixir میشه اطلاعات خیلی عالی درباره مصرف بخش های مختلف هم به دست آورد. مثلا سی پی یو که به 60 درصد برسه مصرف باتری میره بالای 400 میلی آمپر ساعت که با ظرفیت 1700 میلی آمپری گوشی میشی در حدود 4 ساعت!
کمترین مصرف هم وقتی صفحه نمایش روشنه(با کمترین میزان روشنایی) و هیچ کاری نمیکنی(سی پی یو حدود 10 درصد با فرکانس 380) 130 میلی آمپر هست... حتی اگه با نرم افزار نور صفحه نمایش رو کمتر از حداقل هم تنظیم کنی مصرف از 130 پایین تر نمیاد.

وقتی هم نور صفحه نمایش روی حداکثر تنظیم باشه و استفاده نکنی از گوشی مصرف 270 میلی آمپر هست...

بچه ها حتما نرم افزاری که گفتم رو نصب کنید، خیلی مفیده براتون...

Sony Xperia M Sony Xperia M

1393/3/31 خب بچه ها بعد از دو روز از آپدیت گوشی اینم نتیجه بررسی من؛ اگه مورد دیگه ای فهمیدم بعدا اضافه میکنم.

باید بگم تو این آپدیت تنها تغییر محسوسی که وجود داره پشتیبانی از اکسپریا تم هست.
مثلا این چنتا اسکرین شات از تم جام جهانی که روی گوشیم نصب کردم.
http://www.8pic.ir/images/smre345bbyvoy8qu6z1d.png

http://www.8pic.ir/images/p4aieqlqopaej2nr9g5k.png

باتری تغییر محسوسی نکرده تو عملکرد گوشی. با این که گوشی رو روت کردم و نرم افزار باتری دکتر رو نصب کردم با تنظیمات خاصی مثل مدیریت سی پی بو(کم کردن فرکانس در حالت استندبای، بستن تمام برنامه ها بجز وایت لیست و ...)
البته در استفاده ای که هیچ کاری با گوشی نکنید و فقط تو منو بچرخید یه کم بهینه تر عمل میکنه! اما برای بازی، وبگردی، دوربین و ... باتری تفاوت محسوسی نکرده.

مشکل داغ شدن گوشی هم چنان وجود داره، به عنوان مثال این اسکرین شات از دمای سی پی یو هست که بعد از 5 دقیقه باز بودن دورین و عکس گرفتن دما به 56 درجه رسیده!
http://www.8pic.ir/images/vbuew8l8r0nkkzpiss0s.png

سرعت گوشی هم از نظر من تفاوت محسوسی نداشته و مثل قبل همه چیز نرم و روون اجرا میشه.

سوالی بود در خدمتم.

Sony Xperia M Sony Xperia M

1393/3/31 دادا اینم اسکرین شات زبان فارسی گوشی.
http://www.8pic.ir/images/bfvx9jcsx69va1xev49a.png

Sony Xperia M Sony Xperia M

1393/3/30 دانلود آپدیت به چند درصد میرسه؟!
تو سایت های خارجی خوندم خیلیا وسط آپدیت بعد از 90 (بیشتر افراد 99 درصد) درصد به مشکل خورده بودن و خطا گرفته بود ازشون.
فکر میکنم یه مشکلی وجود داشته باشه تو دانلود که بعضی ها باهاش مواجه میشن...
باز امتحان کن، اگه سرعتت خوبه و محدودیت حجم نداری... اگه نه و در صورتی که مشکل به خاطر خود سونی باشه یه مدت صبر کن و بعد دوباره امتحان کن...

Sony Xperia M Sony Xperia M

1393/3/30 دادا آخرین آپدیت گوشی با build number 15.5.A.1.5 هست که وقتی با پی سی و نرم افزار pc companion گوشیت رو وصل کنی پیغام آپدیت میده بهت.
نگران نسخه های قبلی نباش.
مشکلی که گفتی هم برای من تو این آپدیت وجود نداره...

مرتضی جان پیغام آپدیت روی گوشی نمیاد(حداقل فعلا) و فقط با پی سی پیغام آپدیت میده.

علی غ :
من به عنوان یه حرفه ای تو زمینه گوشی و فناوری نظر میدم و علاوه بر اینکه گوشی خودم رو با دقت انتخاب کردم برای بقیه هم مشاوره خرید و ... میذارم.
اما در مورد جی پی اس اگه به صورت حرفه ای با جی پی اس گوشی کار کنی و با گوشی های دیگه هم کار کرده باشی میبینی که جی پی اس این گوشی مشکل داره، میتونی با یه سرچ ساده هم تو نت ببینی که کاربرای دیگه هم همین مورد رو گزارش کردن. فقط کم بودن دقت نیست بلکه بعد از حدود 30 دقیقه اگه جی پی اس قطع بشه دیگه وصل نمیشه تا اینکه یه بار جی پی اس رو کامل خاموش روشن کنی. این مورد شاید به صورت عادی به چشم نیاد اما فکر کن داری ورزش میکنی و از نرم افزار مثلا رانتاستیک برای ردگیری ورزش و ... استفاده میکنی، باید همیشه حواست باشه که اگه جی پی اس قطع شد چیکار کنی و این لذت ورزش کردنت رو هم میگیره.
گوشی ها و تبلت هایی که خودم تا به حال تست کردم: 5800، اکسپریا مینی پرو، ایسوس فون پد 7 و ایسوس ممو پد، سامسونگ گلکسی تب 2 7، و... همه جی پی اس هاشون دقیق و سریع بوده.

در مورد دوربین هم باید بگم حتی اگه گوشی فوت خاصی برای عکاسی داشته باشه باز به درد نمیخوره، به دلیل اینکه اکثر عکس هایی که میخوای با گوشیت بگیری باید گوشی رو به افراد دیگه بدی تا از خودت و خانواده و دوستات تو مسافرت عکس بگیرن نه خودت! و حتی اگه خودت هم عکس بخوای بگیری نمیشه افراد رو مجبور کرد یه مدت صبر کنن تا گوشی فوکوس کنه(اگه بتونه!) به خصوص تو جاهای شلوغ.
من تا به حال دو بار مسافرت رفتم که هربار دوربین فراموش کردم ببرم و همه عکس هام تار و بی کیفیت شده با این گوشی و حالم واقعا گرفته شد.
و تاکید میکنم که گوشی به شدت تو فوکوس مشکل داره و به هیچ وجه روی سوژه فوکوس نمیکنه و عکس تار میشه. مورد خفیف ترش توی اکسپریا مینی پرو بود که تا حد این گوشی مشکل ساز نبود.

آراز آریان ر:
به صورت عادی اگه کارت حافظه هم نصب کنی نمیتونی برنامه ها رو بهش انتقال بدی مگه با روت کردن و پارتیشن بندی و استفاده از نرم افزار های مربوط. من خودم با اینکه گوشیم رو روت کردم اما هنوز نخواستم انتقال انجام بدم.

Sony Xperia M Sony Xperia M

1393/3/28 دادا من منظورم دمای سی پی یو هست نه دمای باتری، دمای باتری بالای 40 درجه نمیرسه اما دمای سی پی یو(پشت گوشی زیر آرم سونی) خیلی بالا میره و دست رو میسوزونه که با نرم افزار چک کردم 60 درجه بود!

البته امروز آپدیت کردم و روت که امیدوارم مشکل داغ کردن هم حل شده باشه.
در مورد دوربین هم من تا به حال هیچ عکس خوبی نتونستم باهاش بگبرم و همه عکسام تار افتاده چون وضوح رو تنظیم نمیکنه درست. یه گوشی سونی اریکسون اکسپریا مینی پرو دارم که اونم همین مشکل رو داره اما کمتر.
میتونم ده تا نمونه عکسام رو بدم ببینی چی شده!

Sony Xperia M Sony Xperia M

1393/3/28 سلام آخرین آپدیتی که ارائه شده B n 15.5.A.1.5 هست که من امروز ۀپدیت کردم و فعلا هیچ آپدیت دیگه ای تایید نشده...

Sony Xperia M Sony Xperia M

1393/3/28 بچه ها یه آپدیت جدید با build number 15.5.A.1.5 اومده. البته فقط با پی سی میتونید آپدیتش کنید و روی گوشی پیغام آپدیت نمیده.

من آپدیتش کردم حدود 850 مگابایت بود که چون سرعت اینترنتم کنده 5-6 ساعت طول کشید. هنوز بررسی نکردم تغییراتش چی هست اما یه چنتا تغییر ظاهری کوچیک داره که تا دقت نکنی نمیفهمی. ضمنا اعلام شده تو این آپدیت باتری هم بهبود پیدا میکنه.

در ضمن با استفاده از نرم افزار towelroot خیلی راحت میتونید بدون باز کردن بوت لودر گوشیتون رو روت کنید. من قبل آپدیت روتش کردم و بعدش آن روت شده بود که دوباره با اجرای نرم افزار روت کردم و superSu رو هم نصب کردم.

ضمنا یه خبر خیلی خوب : گوگل پلی دیگه فیلتر نیست و به راحتی میتونید نرم افزار هایی که میخواید رو با امنیت کامل نصب کنید....

منتظر باشید به محض بررسی میام تغییرات رو میگم بهتون...

Sony Xperia M Sony Xperia M

1393/3/27 مشکل داغ کردن گوشی واقعا جدیه، دیروز به حدی داغ شده بود که نزدیک بود دستم رو بسوزونه، با نرم افزار elixir چک کردم دمای سی پی یو 60 درجه بود! داشتم با دوربین کار میکردم.
ایرادات گوشی رو میگم واسه کسایی که قصد خرید دارن با اطلاع کامل تصمیم بگیرن:
1- کیفیت هر دو دوربین واقعا ضعیفه
2- جی پی اس گوشی اصلا دقیق نیست و اگه بخواید واسه فعالیت های ورزشی یا کیلومتر شمار ازش استفاده کنید نا امیدتون میکنه.
3- حافظه داخلی خیلی کمه و به دلیل نبودن امکان انتقال نرم افزار به کارت حافظه خیلی زود با مشکل کمبود مواجه میشید.
4- داغ کردن گوشی.

در کل خودم از خرید این گوشی هنوز ناراضی نیستم اما از سونی تعجب میکنم به خاطر این مشکلات. فکر میکنم با آپدیت بشه تا حدی مشکل رو برطرف کرد، اما ضعف سخت افزاری رو...

اینم بگم گوشی اندرویدی بدون روت کردن اصلا حس خوبی به آدم نمیده، فقط با روت شدن هست که آدم احساس کنترل کامل روی گوشی رو به دست میاره که من هنوز این گوشی رو روتش نکردم و ومنتظر آخرین آپدیتم تا بعد.

Sony Ericsson Xperia mini pro Sony Ericsson Xperia mini pro

1393/3/26 من روی گوشیم سیانوژن مود نصب کردم و سی پی یو رو روی 1.6 گیگاهرتز اورکلاک کردم.

Sony Xperia M Sony Xperia M

1393/3/26 کل حافظه ای که گوشی در اختیار آدم میذاره 1.5 گیگ هست که که وقتی پر بشه دیگه نمیشه چیز دیگه ای روی گوشی ریخت.
الان حجم نرم افزار ها و بازی ها خیلی بالا رفته، چنتا مثال برات بزنم:
نرم افزار تانگو 180 مگابایت
بازی انگری بردز گو : 450 مگابایت
بازی where is my water : شصت مگابایت
نرم افزار لاین 80 مگابایت و ...
بازی های اچ دی هم معمولا دیتای بالای 1 گیگ دارن که در نتیجه اصلا امکان نصبشون نیست...
من الان رو گوشی خودم با رعایت همه موارد مدیریتی و استفاده درست 300 مگ آزاد دارم.

Sony Xperia M Sony Xperia M

1393/3/26 شما هدفت از خرید گوشی چیه؟ یعنی چه انتظاراتی از گوشیت داری و نیاز هات چی هست؟
موارد 1 تا 40 از مجموع 54 مورد
خرید گوشی موبایل سامسونگ گلکسی آ 55 از دیجی کالا