مشخصات کاربر

 
  • نام کاربر : alek m
  • تاریخ عضویت : 1392/7/9
  • تعداد نظرهای داده شده : 170

نظرها

ترتیب:
جستجو:
موارد 1 تا 40 از مجموع 170 مورد

Samsung Galaxy A54 Samsung Galaxy A54

1402/3/26 یعنی چی! از اون حرفها بودا. من گوشی ۱۲۰۰ نوکیا دارم از همه اینا بهتره آنتن دهی. مثل اینه شما بگی گوشی که بلوتوث نسخه فلان داره بهتره آنتن دهیش. انتن دهی مربوط به یک چیپ سوا و بسیار ساده هست.

Samsung Galaxy A54 Samsung Galaxy A54

1402/3/26 این چیزی که میگی من نشنیدم تا حالا و غیر منطقی هست. ولی کلا اگر در ایران زندگی کنی باید بددنی که ما همین الان هم از ۳۰ درصد ال تی ای داریم استفاده میکنیم و به همین مقدار دلخوشیم. یعنی شما برو خدا خدا کن ال تی ای بهمون بدن و همین نت وجود داشته باشه. همه چی فیلتره حالا فکر کردین قراره بیان ۵ جی برامون بزارن بعد بگن برین حالشو ببرین!

Samsung Galaxy A54 Samsung Galaxy A54

1402/3/24 الان حدود یک ماه هست که دارم از این گوشی استفاده میکنم. چیزی که خیلی به صورت چشم گیری جلوه میکنه کیفیت دوربین عقب هست که واقعا کم رغیب میتونه باشه. من با a52 و s21fe قیاس کردم. و توی بعضی موارد یا با s21fe هم تراز بود و گاها توی بعضی چیزها مثل ثبت رنگهای تیره بهتر هم بود. سی پی یو خیلی خوب و هماهنگ هست و دقیقا همون چیزیه که باید باشه. نرمی و قدرت اجرا خیلی خوبه. آنتن دهی و شبکه اینترنت عالیه. کیفیت و وضوح تصویر بی نقص هست. باگی ندیدم تا الان در سخت افزار یا نرم افزار. روزهای اول تبلیغات منفی از طرف سامسونگ ستیزها زیاد بود و همش از سی پی یو ایراد میگرفتن اما کسانی که گوشی را خریدن خیالشون راحت شده و اتفاقا این برتری دوربین نصبت به هم رده ها به خاطر همین سی پی یو خوبه اگزینوس سامسونگ هست. وافای ۶ هست. رفرش ریت تطبیقی هست.

Samsung Galaxy A54 Samsung Galaxy A54

1402/3/21 مشکل ما اینجاست که بدون علم و اطلاعات وارد هر مبحثی میشیم. مثل اینه که بنز ماشین بسازه بعد یک نفر بیاد بگه چون بوگاتی تندتر میره پس بنز به درد نمیخوره. سامسونگ اومده یک گوشی میان رده برای کاربران خانگی تولید کرده. برپایه رفع کلیه نیازهای روزمره. بازم طرف میاد میگه در بازی فلان لگ داره و اگزینوس به درد نمیخوره. درک نمیکنه قرار نبوده سامسونگ بهترین اگزینوس را برای این گوشی بزاره. در یک کلام این سی پی یو که هیچ، همون ۱۲۸۰ هم خیلی خوبه. واقعا خوبه. چون نقطعه هدف تولید کننده را تامین کرده. این مهم نیست که شما دنبال این هستی که مثلا گوشی a53 بخری بعد با سی پی یو گوشی ۵۰ میلیونی سامسونگ مقایسه کنی.حالا ما یک گوشی داریم با چیپست ۱۳۸۰ که یک سری وظایف براش مشخص شده و باید ببینیم اون وظایف را درست انجام میده یا نه.‌ من بازی نصب نکردم اما دوستاتی که بازی هم نصب میکنن کاملا راضی هستن. اما هرگز قرار نیست این گوشی برای گیم استفاده بشه و اینجوری هم معرفی نشده. بی شک شما به عنوان یک کاربر عادی از نرمی و سرعت انجام و اجرا و پردازش در این گوشی لذت میبرین. دوربین کاملا در حد عالی. آنتن دهی عالی. سرعت نت عالی. سرعت وای فای عالی. من فقط ۳ تا ایراد در خود گوشی میدونم. یک وزنش باید ۳۰ گرم کمتر میشد. دوم نباید حاشیه های نمایشگر اینقدر زیاد میشد. سوم قطرش اگر کمتر بود جذاب تر و توی دست راحت تر بود.

Samsung Galaxy A54 Samsung Galaxy A54

1402/3/21 دوست محترم من، با احترام به نظر شما. در مورد چیپست ها چقدر اطلاعات دارین؟ تاریخچه تولید اگزینوس را در چه حد میدونین؟ به نظرتون روی چند مدل از سامسونگ تا به امروز چیپست اگزینوس کار شده؟ برین مطالعه کنین بعد در مورد یک انقلاب صنعتی نظر بدین. زمانی که سونی و اچ تی سی و اپل و سامسونگ در بین سالهای ۱۳۹۰ تا ۱۳۹۴ وارد شروع رقابت و پیشتازی در اسمارت فون شدن این سامسونگ بود که بیشتر نظرها را جلب میکرد و بیشترین فروش در جهان را ثبت میکرد. اون موقع هنوز اپل پیشتاز نبود و با سامسونگ در حال رقابت بود. سامسونگ با اگزینوس وارد رقابت شد و در اس۲ و اس ۳ و نوت خود نمایی کرد. شما فکر میکنین سی پی یو کارش فقط گیم بازی کردنه. اما یک متخصص علم الکترونیک میدونه پشتیبانی از یک دوربین یا یک نوع نمایشگر با یک نوع کیفیت خاص و یا سیستم مخابرات همگی نیاز به تکنولوژی داره و اگزینوس بود که توی همش پیشتاز بود. از نظر شما سابقه این چیپ ست به ۳ نسل قبل بر میگرده. اما در واقع سامسونگ اگر ۱۰۰ مدل گوشی تا الان داشته ۷۰ مدل از برترین هاش در جهان اگزینوس روش بوده. پس فکر نکنین با صلوات داره همه چیز جلو میره.‌

Samsung Galaxy A34 Samsung Galaxy A34

1402/3/15 حرفهای مسخره را باید تموم کرد. چیپ اگزینوس مصرف باطری زیاد داره و داغ میکنه یعنی چی؟ کدوم مدل چیپ را میگی ؟ با چه فن آوری؟ چند نانومتری بود؟ چند هسته ای؟ بعد داغ که میکنه چی میشه؟ آتیش میگیره؟ حرفهای کوچه بازاری چیه میزنین. این حرفها را اکثرا بچه های شیائومی میزنن. بعد چیپ اسنپدراگون داغ نمیشه؟ باطری را هم پس حتما ۳ روز نگه میداره؟ بهترین مدلهای سامسونگ توی این ۱۰ سال گاها همین اگزینوس روش بوده. بعضی از مدلهای شیائومی اینقدر داغ میشد که طرف میترسید. ایران خودرو که ماشین نمیسازه بیاد خودش استاندارد تعریف کنه‌. وقتی سامسونگ گوشی میسازه و میاد چیپست طراحی میکنه و این کارو چندین و چند سال هست انجام میده خودش میدونه چی کار کنه و اینو بدونین باید در تولید تراشه ها استاندارد جهانی پاس بشه. یادت باشه پر فروش ترین های موبایل در کل جهان یکیش a51 بود و روش اگزینوس بود.پس مصرف باطری و یا گرم شدن گوشی هیچ ربطی به شرکت سازنده چیپ ست نداره‌ بلکه موبایل یک مجموعه هست. مادربرد و گرافیک داره و رم و کلی چیپ دیگه که هر کدوم میزان مصرف انرژی دارن و ممکنه تاثیرات در مصرف داشته باشن.

Samsung Galaxy A54 Samsung Galaxy A54

1402/3/14 شما ممکنه روی میخ هم بتونی بشینی و بگی عادت کردم به این موضوع. چیزی که دارم استفاده میکنم و هر کسی دیگه هم داره همین نظر را میگه. در مورد چیز آشکار هم حرف بزنیم میان نظر مخالف میزارن. یا علی

Samsung Galaxy A54 Samsung Galaxy A54

1402/3/13 حدود ۳ هفته هست دارم استفاده میکنم. دوتا دروغ بزرگ در مورد این گوشی. اول اینکه باطریش در استفاده روزمره ۲ روز دوام میاره. به هیچ عنوان چنین نیست. مثل همه مدلهای دیگه هست تقریبا. حدود یک روز حد اکثر و به هیچ عنوان بیشتر نمیتونه. نت گردی و پیام رسان. دوم اینکه اصلا گرم نمیشه! داغ نمیکنه که آزار دهنده باشه اما مثل همه گوشی‌های دیگه بعد از ۱۰ دقیقه گرم میشه. یعنی این دوتا مورد هی تکرار میکنن ولی اصلا اینجوری نیست و فکر نکنین دارین سوپر فون میخرین. در مورد دوربین باید بگم دوربین عقبش خیلی خوبه. جلوش معمولیه. سرعت نت عالیه. سرعت اجرا عالیه.

Samsung Galaxy A54 Samsung Galaxy A54

1402/3/11 نقطه ضعف این گوشی در ۳ چیز خلاصه میشه. شما قطعا نه با دوربین و نه با سخت افزار این گوشی مشکلی نخواهین داشت.‌ اما ۳ تا چیز میره توی مخ. اول وزن این گوشی که زیاده. دوم قطر اون هست که زیاده و سوم حاشیه های نمایشگر. گوشی قبلی من a51 بوده و من گاهی هنوز ازش استفاده میکنم. بی دلیل نیست که یکی از پر فروش های گوشی در جهان لقب گرفته. به قدری نازک هست که راحت توی جیب شلوار جین قرار میگیره. وزنش ۱۷۲ گرم هست و خیلی منطقیه. حاشیه صفحه نمایش به حدی کمه که قطعا میشه گفت کل پنل جلو را گرفته. یعنی هر ۳ تا نکته منفی در a54 را در ۳ نسل قبل نداریم! شما تا وقتی با گوشی متفاوت کار نکنی این ۳ مشکل زیاد جلوه نمیکنه. من به محض اینکه a51 را دستم میگیرم احساس میکنم چقدر این ۳ تا مورد مهم هست. هر چند a54 نکات مثبت زیادی داره. اما اگر این موارد هم نبود میتونست بی شک باز یکی از پر فروش ترین ها باشه.

Samsung Galaxy A54 Samsung Galaxy A54

1402/3/11 این بستگی به سیاستهای تولیدی سامسونگ داره. همیشه برای یک منطقه یک کارخانه به صورت اصلی و کارخونه های دیگه ممکنه به صورت کمکی و در سطح محدود یک نوع گوشی را تولید کنن‌. مثلا بعضی مدلها در ویتنام ساخته میشه و کارخونه دیگه در سطح محدود تولید میکنه. به طور مثال s21fe در نسخه خاور میانه به صورت اصلی در هند تولید میشه و در ویتنام به صورت محدود تولید میشده و الان هم دیگه تولید نمیشه. به همین خاطر نسخه ویتنام خیلی کمه .
مثلا s21fe نسخه مالزی نداره. اما a53 داره. هم مالزی هم هند هم ویتنام. فکر کنم تولید اصلی a54 در ویتنام هست.

Samsung Galaxy A54 Samsung Galaxy A54

1402/3/11 چرا باید سیم کارت خارج کنیم؟ علت مطرح کردن این سوال چیه؟ چرا باید ریست فکتوری کنیم آخه؟ ریست فکتوری یعنی گوشی را به حالت خام و با برنامه پیش فرض در آوردن و تمام اطلاعات پاک کردن. علت مطرح کردن این سوال چیه؟

Samsung Galaxy A54 Samsung Galaxy A54

1402/3/9 سلام. واقعا به راحتی نمیشه گفت حتما بهتره. من اگر بخوام نظر بدم میگم پایا پای هستن.

Samsung Galaxy A54 Samsung Galaxy A54

1402/3/9 هیچ کدوم. مگه گوشی گارانتی لازم داره. ببین کدوم ارزونتر هست بخر.

Samsung Galaxy A54 Samsung Galaxy A54

1402/3/6 اساتید گاهی حرفهایی میزنن که جای تامل داره. دوست عزیز، هرگز ارتقا به اندروید جدید باعث سنگین شدن نمیشه. برای هر گوشی متناسب با سخت افزاری اندروید تعریف میشه. اندروید یک سیستم عامل هست و هرچی ارتقا پیدا کنه قرار نیست قدرت سخت افزارو بیشتر تخلیه کنه. شاید بر عکس هم باشه. ارتقا یعنی رفع تواقص و ایجاد پایداری بیشتر همراه با طراحی جدید تر. این یعنی اندروید جدید سازگار تر هست با گوشی شما نسبت به اندروید قدیم نه اینکه سنگین تر و نیاز به سخت افزار قوی تر. مثال اینکه قراره برای a54 ۴ سال به روز رسانی وجود داشته باشه. حالا وقتی s23 اولترا با ون سی پی یو بی نظیر داره تولید میشه پس چرا ۱۰ سال نباید ساپورت اندروید جدید بشه؟ چون اصلا ربطی نداره به قدرت سی پی یو. و هر گوشی نسبت به داشته های خودش براش اندروید جدید ایجاد میشه. ممکنه اندروید ۱۴ از اندروید ۱۳ حتی کم حجم تر و ساده تر باشه. مثال دیگه اینه که من روی گوشی a51 با اون سی پی یو به مراتب ضعیف تر اندروید 13 را به روز رسانی کردم. هم دستگاه نرم تر شد و هم کمی در بحث سرعت پردازش بهتر شده. پس برای a51 همون نرم افزاری نوشته میشه که مناسب و باعث ارتقا اون بشه و برای a54 هم همینطور.

Samsung Galaxy A54 Samsung Galaxy A54

1402/3/6 الان حدود یک هفته هست که گوشی را دارم. من ۳ سال هست a51 داشتم. حدود ۱ ماه هم هست برادرم s21 fe داره. چیزهایی که میگم را دقیقا تست کردم. واقعا جای تاسف داره که برای پشت این گوشی از شیشه استفاده شده. چون وقتی قراره وزن فدا بشه بهتره همون پلاستیک که الان عرف هست و قراره در قاب و کاور قرار بگیره استفاده بشه و اینجوری وزن گوشی کمتر بشه. چرا این گوشی قطرش زیاده؟ خوب این هم در وزن تاثیر داره. اما کلا انگار بالابردن وزن یک سیاست خود خواسته هست برای تولید کننده. میگفتن باطری این گوشی عالیه، اما عالی نیست و فقط میشه گفت خیلی خوبه. در یک شرایط برابر s21fe در حدود ۴۰ دقیقه پخش ویدئو و کار با دوربین ۱۲ درصد باطری کم کرد و این گوشی ۹ درصد. صدای s21fe با این تقریبا یک میزان هست اما این صداش بم هست و اون خیلی واضح تر. کی گفته این گوشی اصلا گرم نمیشه؟ دقیقا مثل s21fe گرم میشه. یعنی آزار دهنده نیست. کاملا طبیعی و قابل درک. دوربینش خدا ایش خوبه. توی عکاسی از جسم تیره از s21fe هم بهتره. کیفیت صفحه نمایش جفتشون یکی هست. ولی کار کردن با s21fe یکم نرم تره. وای فای جفتشون ۶ هست. اما این یکم زودتر عکس العمل نشون میده. نمیدونم به خاطر وای‌فای هست یا نرم افزار مورد استفاده. الان قیمتش در حد واقعی هست. هر کس میخواد بخره میتونه الان اقدام کنه. ۲۵۶ گیگ حدود ۱۷.۲۰۰ تا ۱۷.۶۰۰ بستگی به رنگش . با در نظر گرفتن قیمت a53 در نسخه ۲۵۶ متوجه میشیم که قیمت این گوشی در همین حدود باید باشه. یعنی اونایی که منتظر ۱۶ تومن هستن نمیتونن انتظار داشته باشن از a53 کمتر بخرن. من بین این و s21fe کلی فکر کردم و در آخر a54 انتخاب کردم. چندتا چیز کلی در s21fe اول اینکه خیلی سبکه‌. دوم اینکه نازک تره. سوم اینکه قوی تره و چهارم اینکه شارژ وایرلس داره. و چندتا چیز در مورد این گوشی اول این که جدید تره‌ . دوم این که رفرش ریت یا همون نرخ نوسازی تطبیقی هست. سوم اینکه باطری قوی تری داره. چهارم اینکه از مموری کارت پشتیبانی میکنه.
ولی فکر نکنین اگر اینو خریدین و یا اگر اونو خریدین چیز خیلی زیادی از دست دادین. نیاز خودتونو بسنجین. مثال کسی که دوست داره حتما توی گوشی مموری کارت باشه حالا یا برای بک آپ یا هر چیز دیگه پس s21fe به کارش نمیاد. اگر ماشینتون شارژ وایرلس داره و دوست دارین حتما ازش استفاده کنین قطعا این گوشی به کارتون نمیاد. اگر گیم بازی میکنین هر دو جواب میده اما اگر گیمر هستین و هدف از گوشی گیم هست خوب معقول s21fe هست.‌ در کل a54 برای استفاده روزمره مناسب هست.

Samsung Galaxy A54 Samsung Galaxy A54

1402/3/4 خوب دلی داری. اینا چیه دیگه. بعد یک روز بخوای بفروشی کلا کسی میخره ازت؟ سامسونگ را میترکونی بازم مشتری داره.‌

Samsung Galaxy A54 Samsung Galaxy A54

1402/3/4 فکر کنم ۱۸ وات هست منظورتون. همونو استفاده کنین.

Samsung Galaxy A51 Samsung Galaxy A51

1402/3/2 اگر سالم هست قطعا باید بگیری.

Samsung Galaxy A54 Samsung Galaxy A54

1402/3/1 متاسفانه هیچ کس نمیدونه اینجا دقیقا برای چی هست. فکر میکنن محل جنگ و تبلیغات برای شیائومی یا آیفون هست. طرف اینقدر عیب از سری مختلف سامسونگ‌گفته که انگار ما از مریخ اومدیم و خودش رو زمین بوده تا حالا. اومدیم در مورد انتخابمون اطلاع رسانی کنیم. اگر خریدیم گوشی را به هم کمک کنیم که مشکلاتمون حل بشه و تبادل نظر کنیم. چه لزومی داره هی بگین سامسونگ بده و فلانه. بخدا همه میدونیم سامسونگ چیه. اقا اون کسی که رفته ۲۰ تومن میان رده سامسونگ خریده هم میدونسته هواوی و شیایومی را میتونه ۱۴ تومن بخره. دست بقیه هم دیده. سوادش از خیلی ها هم شاید بیشتره. دلیل نمیشه شما بیای هی مثل بچه های ۱۲ ساله از علایق خودت به قیمت سرکوب انتخاب کسی دفاع کنی. با شیائومی خوشحالی؟ خوب این بد نیست. چیزی که خوشحالت میکنه خوبه برات. چرا فکر میکنی همه باید حس تورو داشته باشن. من به شخصه با آیفون خوشحال نیستم. دست خودم نیست، هر کاری میکنم نمیتونم ازش لذت ببرم. خوب حالا بیام بگم هر کس ۷۰ تومن ایفون داره حماقت کرده! آقا خوشحاله با اون وسیله. روبط کاربری مهمه. هر کس با چیزی میتونه ارتباط بگیره. مگه عطری که شما میپسندی برای بقیه مطلوبه؟
فردا صبح اگر ال نود بفروشن از ۸۰ میلیون نفر ۶۰ میلیون دنبال خرید هستن. خوب حتما چیزی داره که میخوان بخرن. توی ایران اعتبار داره و حتما بی دلیل نیست. من از ال نود بدم میاد. حالا هی بشینم بگم بده بده. بعدش همه میگن آفرین که گفتی بده ما منتظر گفتن تو بودیم. شما نمیتونی بگی با این پول میشه فلان ماشین چینی را خرید که فلان قدر بهتره.
سامسونگ با تبلیغات معتبر نشد که با تبلیغات بی اعتبار بشه. هنوز وقتی دست کسی مدلهای گلکسی s3 یا s7یا s8 یا نوت های قدیمی یا سریj5 پرو یاj7 پرو و پرایم یا a7 ۲۰۱۷ a7 2017 و خیلی گوشیهای دیگه که همه میدونیم در حد معجزه بودن متوجه میشیم اعتبار همینجوری ایجاد نشد. پس نوشتن شما حتی برای بازدید ۳۰ میلیون نفر هم نمیتونه تاثیر منفی بزاره.

Samsung Galaxy A54 Samsung Galaxy A54

1402/3/1 یکی از خصوصیات این گوشی اینه که اصلا داغ نمیکنه.

Samsung Galaxy A54 Samsung Galaxy A54

1402/3/1 دوستانی که بی دلیل عیب میزارین روی گوشی لطفا صحبتی کنین که اگر دو نفر میخوان بخرن با واقعیت روبرو بشن. چون خودتون جایی خوندین و تحربه نکردین نیااین مطلب بزارین.‌قطعا وزن گوشی زیاده اما بستگی داره زیاد به چی بگیم. الان اکثر گوشی ها در محدوده ۲۰۰ گرم شدن.‌ حاشیه اصلا به چشم نمیاد و عادی میشه. میگفتن باطری این گوشی فوق العاده هست. اما من فقط میگم باطریش خوبه. کلمه فوق العاده برای شرایط دیگه کاربرد داره. موقع پخش موسیقی اسپیکر مکالمه در بالا که نقش خروجی صدا را ایفا میکنه خیلی از اسپیکر پائین قوی تر هست. در اکثر گوشی ها اسپیکر پائین قوی تره. حسگر اثر انگشت خوبه. دوربین عقب خیلی خوبه. در حد s21fe اما واقعا دوربین جلو خیلی خوب نیست. نگفتم بده. ولی من نمیگم عالیه. من s21fe را وقتی میزاشتم روی ۱۲۰ هرتز و بعد روی ۶۰ هرتز به راحتی و با چشم متوجه نمیشدم و فرق زیادی نبود و این خصوصیت نمایشگر یک قاتل پرچم دار هست. اما اینو وقتی میزارم روی ۶۰ هرتز کاملا متوجه میشم! سی پی یو خیلی خوبه. خوب یعنی برای یک میان رده خوبه. دقیقا برای انجام وظایفی که براش تعریف شده. من چون الان با هر دوتا گوشی کار کردم میگم s21fe هم خیلی سبک تر هست و هم خیلی خواستنی تر. اما اینکه سی پی یو همش گرم میکرد و باعث میشد باطری زودتر تخلیه بشه جالب نیست. ولی طراحی نازکتر و حاشیه بسیار کمتر نمایشگر و نرمی کاربری که خیلی برام جذاب بود در s21fe کلا آدم مجذوب میکنه. ولی من الان با a54 اوکی شدم و فکر کنم انتخاب بدی نباشه. ویژگی های خوبی داره.

Samsung Galaxy A54 Samsung Galaxy A54

1402/3/1 چندین بار تا حالا در مورد کشور سازنده مطلب گزاشتیم. سامسونگ تائید میکنه کشور سازنده در کیفیت تاثیری نداره. چون اون کشور در واقع اقدام به ساخت نمیکنه، بلکه گروه کارخانجات سامسونگ مستقر در اون کشور گوشی را میسازه. یعنی تمام دستگاه ها و لوازم و قطعات برای سامسونگ هست و فقط منابع و انرژی از اون کشور. ویتنام در هیچ کجای صنعت و تکنولوژی نیست. گاهی ما ویتنام را با تایوان اشتباه میگیریم.‌شما هیچ وقت در صنعت نام ویتنام را نمیشنوی. اما هند هم در صنعت و هم در تکنولوژی نام دار هست. ولی باز هم هیچ برتری در تولید گوشی به بقیه کشورها نداره. چند اصل باعث میشه شرکتهای بزرگ کارخانجات خودشونو در کشورهای ضعیف ایجاد کنن. اول اینکه اون کشور بهشون زمین میده و نیروی کار ارزون. دوم اینکه مالیات نمیدن. سوم اینکه از همون کشور وام میگیرن و شرایط تولید براشون راحت میشه. این یک امتیاز دو طرفه هست. چرا که برای کشور ارز آوری داره، افراد اون کشور شاغل شدن، تکنولوژی وارد کشور شده و شرکتهای دیگه هم برای رقابت وارد اون کشور میشن.‌دلیل دیگه اینه که وقتی کارخانجات در کشورهای دیگه پخش باشن هزینه های مصرف کننده به خاطر نزدیک بودن به مراکز تولید کمتر میشه و شرکت هزینه کمتری برای ترانزیت میکنه. سعی کنین علمی حرف بزنین. اولا چرا باید ویتنام از هند بهتر باشه؟ حالا اگر بین آلمان و هند بود خواهی نخواهی میل به سمت آلمان میرفت. شرکت های گارانتی تاکید دارن حتی یک پیچ و حتی نوع چسب به کار رفته در دستگاه ها با هم تفاوت ندارن و قطعات مورد استفاده را سامسونگ در اختیار کارخانجات خودش میزاره. جالب اینجاست a53 ساخت مالزی را طرف نمیخواست و میگفت ویتنام بهتره! حالا هیچ کس این بهتر را نمیتونه تعریف کنه. من خودم ساخت هند سفارش دادم چون قیمتش کمتر بود. اما متاسفانه تماس گرفتن گفتن رنگ مشکی فقط ویتنام مونده و ۴۰۰ تومن گرونتره. البته این تفاوت قیمت هم در بازار اعمال میشه و در اصل اینجوری نیست.‌ شما سامسونگ میخرین، با گارانتی مشخص. آیا شرکت سامسونگ میگه چون ویتنام هستی ۱ سال بیشتر آبدیت میدم! گول نخورین. با خیال راحت سامسونگ بخرین و فقط سامسونگ بودنش مهم باشه نه کشور تولید کننده. حتی اگر دیدین هند را ۱۰۰ تومن کمتر میدن فقط هند بخرین.

Samsung Galaxy S21 FE 5G Samsung Galaxy S21 FE 5G

1402/2/28 بهتر یعنی چی؟ مقایسه در چه سطح؟ گاهی میگی این ماشین چون با سرعت ۱۰۰ کیلومتر میتونه حرکت کنه از اون که با سرعت ۵۰ کیلومتر حرکت میکنه خیلی بهتره. این اعداد دست یافتنی و نیاز هستن. پس میتونه ملاک باشن. اما گاهی میگی این ماشین با سرعت ۳۰۰ کیلومتر از اون که سرعتش ۲۷۰ کیلومتر هست بهتره. اما این اعداد نه دست یافتنی هستن نه نیاز و نه مورد رویت. ما همیشه وقتی گوشی میخریم نور نمایشگر را در کمترین حالت قرار میدیم. البته یعنی کمترین که نیازمون را برطرف کنه و از اون طرف باطری کمتری مصرف کنه. اما وقتی بخوایم گوشی بخریم فکر میکنیم روشنایی ۸۰۰ نیت و ۱۰۰۰ نیت کمه و دنبال ۱۲۰۰ هستیم. پس قیاس در خیلی موارد فقط روی کاغذ نتیجه داره.

Samsung Galaxy S21 FE 5G Samsung Galaxy S21 FE 5G

1402/2/25 گوشی که توی بازار هست و در خاور میانه فروخته میشه یک نسخه هست.

Samsung Galaxy A54 Samsung Galaxy A54

1402/2/24 نقل از آرشیو خبری ۱۷ فروردین:
دبیر انجمن واردکنندگان تلفن همراه، اواخر سال گذشته گفته بود که بعد از آغاز به کار مرکز مبادله ارز و طلا مقرر شد موبایل‌های زیر ۳۰۰ دلار با ارز نیمایی، ۳۰۰ تا ۶۰۰ دلار با ارز تالار دوم مرکز مبادله و بالای ۶۰۰ دلار با ارز حاصل از صادرات خود وارد شود. اما انجمن موبایل طی نامه‌ای از بانک مرکزی خواست همه موبایل‌ها با ارز تالار دوم مرکز مبادله وارد شود که فعلا موافقت شد همه موبایل‌های زیر ۶۰۰ دلار با ارز تالار دوم مرکز مبادله ارز و طلا وارد شود.
درباره تعیین تکلیف ارز موبایل‌های بالای ۶۰۰ دلار، مهدی عبقری در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: با درخواست انجمن برای تخصیص ارز تالار دوم مرکز مبادله برای موبایل‌های بالای ۶۰۰ دلار موافقت شده و نامه آن نیز ابلاغ شده، اما همچنان اجرایی نشده است. پیش بینی می‌شود تا چند روز آینده این موضوع اجرایی شود.

این یعنی مبنای قیمت گوشی های زیر ۶۰۰ دلار با نرخ هر دلار در حدود ۴۲ تومن محاسبه میشه و گوشی های بالای ۶۰۰ دلار با قیمت دلار آزاد. که قراره به بالای ۶۰۰ دلار هم ارز دولتی بدن.

Samsung Galaxy A54 Samsung Galaxy A54

1402/2/24 باطری ۴۵۰۰ برای گوشی با ۶.۴ یا ۶.۵ اینچ نمایشگر به هیچ عنوان ضعیف نیست. مصرف انرژی مهمه. میزان انرژی مصرفی در سی پی یو و گرافیک نقش مهمی در این زمینه داره. از اون طرف رفرش ریت و میزان روشنایی پنل نمایشگر هم یک اصل مهم در مصرف انرژی هست. پیش از این a51 با باطری ۴۰۰۰ عرضه شد. با اینکه ۶.۵ اینچ بود اما مصرفش هم بهینه بود. در s21 fe سی پی یو و گرافیک پر مصرف هست و نمایشگر هم به خاطر قابلیتهاش همینطوره. باید حتما شرکت سامسونگ در آبدیت هاش برنامه ریزی در خصوص این که در حالت معمول و برای کاربر معمولی به صورت هوشمند از حد اقل سی پی یو استفاده بشه و توان مصرفی سی پی یو را کم کنه و رفرش ریت تطبیقی برای نمایشگر در نظر بگیره تا مصرف انرژی کم بشه. البته در تنظیمات گوشی میشه ۳۰ درصد از توان سی پی یو را کم کرد و نرخ تازه سازی نمایشگر را هم روی ۶۰ هرتز گزاشت. با این کار باطری دیرتر خالی میشه. اما برای گوشی در رده s21fe سامسونگ کم کاری کرده و باید حتما این دو مورد به صورت خودکار و هوشمند اعمال میشد.

Samsung Galaxy A54 Samsung Galaxy A54

1402/2/23 امروز تونستیم به صورت واقعی و حضوری ۳ تا گوشی را با هم از نزدیک قیاس و بررسی کنیم.
من s21 fe دارم. دوست من که a54 خریده و یکی از دوستان ایشون که هفته پیش a34 گرفته. تمام نکات را بررسی کردیم و برای تصمیم گیری در مورد دوربین ها از کامپیوتر کمک گرفتیم و عکس های گرفته شده را در کامپیوتر بررسی کردیم که همه تصاویر ار یک نمایشگر بررسی بشه با یک نور و کیفیت و با زوم برابر. شاید جالب باشه که هر ۳ ما خیلی برامون جالب بود این قیاس را انجام بدیم و با اشتیاق پیگیر این قضیه شدیم.

اول طراحی: هر چند این یک مورد شخصی هست اما بی شک s21fe به وضوح برتر بود. خوش دست و سبک. حاشیه های خمیده و القا حس دوست داشتنی تر. بعد از اون a54 به خاطر کوچیکتر بودن و قرار گرفتن بهتر در دست و دوربین جلو پانچول که از a34 شیک تر هست و جلوه بهتری میده نصبت به a34.

دوربین عقب: در مورد دوربین عقب a54 واقعا منو شگفت زده کرد. تصاویر دقیقا مثل a21fe با وضوح و تراکم خوب و همچنین ثبت رنگ ها به صورت واقعی و بدون اغراق بود. اگر بخوام واقع بینانه تر بگم ثبت جزئیات حتی گاهی از s21fe بهتر بود! در مورد a34 همه چیز در حد کمتر نمایان شد. یعنی ثبت جزئیات اصلا خوب نبود . به هم ریختگی در زوم کاملا مشهود بود. البته ثبت رنگ ها در عکس تا حدودی واقعی بود.
دوربین سلف: بدون شک دوربین جلو a34 بهترین وضوح را داشت. روشنایی هم در a34 خوب بود. در واقعی بودن رنگ ها اول s21 fe و پس از اون a34 بود. و متاسفانه در این مورد a54 در رده پائین تر قرار گرفت. دوربین جلو a54 وضوح بالایی نداشت و در حالت طبیعی یک پرده روتوش هم اعمال شده بود. (لازمه یاد آوری کنم این نتیجه در حالت قیاس در یک فضا و نور و هم زمان به دست اومد و قطعا ممکنه شما به عنوان کاربر هرگز به این نتایج نرسین). در ثبات و تمرکز در تصاویر دوربین سلفی a34 در رده آخر قرار گرفت. هر چند دربعضی چیزها دوربین جلو a34 برتر بود اما وقتی از منبع نور مثل لامپ عکس میگرفتیم نمیتونست حاشیه های لامپ را مشخص کنه و کلا نور لامپ را به اطرافش پراکنده میکرد و در این خصوص ابتدا s21fe خیلی بهتر عمل کرد و هر چند برتری جزئی به a54 داشت.‌
سرعت اجرا: در مورد قدرت و سرعت اجرا قطعا بدون قیاس s21 fe برتر هست. اما جالب اینه که برخلاف تمام گمانه زنی ها a54 پایا پای بود. نمیتونم‌ بگم برابر. اما خیلی بیشتر از حد انتظار. با خیال راحت اگر قصد گیم دارین و انتظار دارین گاهی بتونین ی‌ گیم هم بازی کنین a54 در حد خوب این کارو براتون انجام میده. بدون لگ و یا کندی. خیلی ها گفته بودن سی پی یو a52s خیلی از این سی پی یو برتر هست. اما واقعا این سی پی یو در عمل کم نمیاره که بشه گفت کدوم یکی از این بهتره. لازم به ذکر هست در a34 گیم نصب نگردیم و این مورد کلا تست نشد.

موارد کلی: وقتی a54 دست میگیرین یکم حالت غریب داره براتون. چون یکم تخت و حاشیه ها تیز شده. حاشیه های نمایشگر هم هر چند زیاد شده اما آزار دهنده نیست‌ و زود عادی میشه. اما وزنش کاملا مشخصه که ممکنه توی طولانی مدت جالب نباشه. چیزی که خیلی خوبه اینه که رفرش ریت a54 تطبیقی هست و خودش از حالت ۱۲۰ به ۶۰ و بالعکس تغییر میکنه.‌ این مورد در s21fe نیست . در a54 شارژ وایرلس نیست که این مورد در s21fe هست.

نتیجه گیری : اگر دوربین و شارژ دهی و سخت افزار نسبتا خوب براتون مهمه مستقیم برین سراغ a54 و شک هم نکنین.
اگر خوش دستی و سبکی و طراحی لطیف تر به همراه سخت افزار قوی و دوربین خوب و وایرلس بودن شارژر اولویت هست پس گزینه درست فقط s21fe میتونه باشه.

Samsung Galaxy A34 Samsung Galaxy A34

1402/2/22 شایدم کمتر. مثلا ۴ یا ۵ تومن. نه که همه چیز گل و بلبل هست چرا که نخواد این اتفاق بی افته.

Samsung Galaxy S21 FE 5G Samsung Galaxy S21 FE 5G

1402/2/22 امروز تونستیم به صورت واقعی و حضوری ۳ تا گوشی را با هم از نزدیک قیاس و بررسی کنیم.
من s21 fe دارم. دوست من که a54 خریده و یکی از دوستان ایشون که هفته پیش a34 گرفته. تمام نکات را بررسی کردیم و برای تصمیم گیری در مورد دوربین ها از کامپیوتر کمک گرفتیم و عکس های گرفته شده را در کامپیوتر بررسی کردیم که همه تصاویر ار یک نمایشگر بررسی بشه با یک نور و کیفیت و با زوم برابر. شاید جالب باشه که هر ۳ ما خیلی برامون جالب بود این قیاس را انجام بدیم و با اشتیاق پیگیر این قضیه شدیم.

اول طراحی: هر چند این یک مورد شخصی هست اما بی شک s21fe به وضوح برتر بود. خوش دست و سبک. حاشیه های خمیده و القا حس دوست داشتنی تر. بعد از اون a54 به خاطر کوچیکتر بودن و قرار گرفتن بهتر در دست و دوربین جلو پانچول که از a34 شیک تر هست و جلوه بهتری میده نصبت به a34.

دوربین عقب: در مورد دوربین عقب a54 واقعا منو شگفت زده کرد. تصاویر دقیقا مثل a21fe با وضوح و تراکم خوب و همچنین ثبت رنگ ها به صورت واقعی و بدون اغراق بود. اگر بخوام واقع بینانه تر بگم ثبت جزئیات حتی گاهی از s21fe بهتر بود! در مورد a34 همه چیز در حد کمتر نمایان شد. یعنی ثبت جزئیات اصلا خوب نبود . به هم ریختگی در زوم کاملا مشهود بود. البته ثبت رنگ ها در عکس تا حدودی واقعی بود.
دوربین سلف: بدون شک دوربین جلو a34 بهترین وضوح را داشت. روشنایی هم در a34 خوب بود. در واقعی بودن رنگ ها اول s21 fe و پس از اون a34 بود. و متاسفانه در این مورد a54 در رده پائین تر قرار گرفت. دوربین جلو a54 وضوح بالایی نداشت و در حالت طبیعی یک پرده روتوش هم اعمال شده بود. (لازمه یاد آوری کنم این نتیجه در حالت قیاس در یک فضا و نور و هم زمان به دست اومد و قطعا ممکنه شما به عنوان کاربر هرگز به این نتایج نرسین). در ثبات و تمرکز در تصاویر دوربین سلفی a34 در رده آخر قرار گرفت. هر چند دربعضی چیزها دوربین جلو a34 برتر بود اما وقتی از منبع نور مثل لامپ عکس میگرفتیم نمیتونست حاشیه های لامپ را مشخص کنه و کلا نور لامپ را به اطرافش پراکنده میکرد و در این خصوص ابتدا s21fe خیلی بهتر عمل کرد و هر چند برتری جزئی به a54 داشت.‌
سرعت اجرا: در مورد قدرت و سرعت اجرا قطعا بدون قیاس s21 fe برتر هست. اما جالب اینه که برخلاف تمام گمانه زنی ها a54 پایا پای بود. نمیتونم‌ بگم برابر. اما خیلی بیشتر از حد انتظار. با خیال راحت اگر قصد گیم دارین و انتظار دارین گاهی بتونین ی‌ گیم هم بازی کنین a54 در حد خوب این کارو براتون انجام میده. بدون لگ و یا کندی. خیلی ها گفته بودن سی پی یو a52s خیلی از این سی پی یو برتر هست. اما واقعا این سی پی یو در عمل کم نمیاره که بشه گفت کدوم یکی از این بهتره. لازم به ذکر هست در a34 گیم نصب نگردیم و این مورد کلا تست نشد.

موارد کلی: وقتی a54 دست میگیرین یکم حالت غریب داره براتون. چون یکم تخت و حاشیه ها تیز شده. حاشیه های نمایشگر هم هر چند زیاد شده اما آزار دهنده نیست‌ و زود عادی میشه. اما وزنش کاملا مشخصه که ممکنه توی طولانی مدت جالب نباشه. چیزی که خیلی خوبه اینه که رفرش ریت a54 تطبیقی هست و خودش از حالت ۱۲۰ به ۶۰ و بالعکس تغییر میکنه.‌ این مورد در s21fe نیست . در a54 شارژ وایرلس نیست که این مورد در s21fe هست.

نتیجه گیری : اگر دوربین و شارژ دهی و سخت افزار نسبتا خوب براتون مهمه مستقیم برین سراغ a54 و شک هم نکنین.
اگر خوش دستی و سبکی و طراحی لطیف تر به همراه سخت افزار قوی و دوربین خوب و وایرلس بودن شارژر اولویت هست پس گزینه درست فقط s21fe میتونه باشه.

Samsung Galaxy A54 Samsung Galaxy A54

1402/2/21 واقعا گاهی اینحا باید خوند و فقط خندید. گاهی به پیامها و گاهی به [کارهای] سامسونگ! A54 با a24 قیاس میکنن. سری ۵ را با سری ۲. لازم نیست هیچ کدوم را روشن کنین. در حالت خاموش ۵ میلیون اختلاف دارن.

Samsung Galaxy A54 Samsung Galaxy A54

1402/2/21 شما کال آف را با گرافیک low اجرا کردی! دوستان لطفا هر کس داره این گوشی را گیم کنه و بیاد جواب این دوستمونو بده.

Samsung Galaxy A54 Samsung Galaxy A54

1402/2/20 من چنین چیزی را ندیدم. جزئیات کم در قیاس با چی؟ دقیقا مثل بقیه هم رده هاش و شاید یک مقدار هم بهتر باشه در بحث دوربین.

Samsung Galaxy A54 Samsung Galaxy A54

1402/2/20 کلا در بحث اندروید شما نمیتونین به بک دفعه تفاوت فاحش پیدا کنین. من الان گوشی a7 مدل ۲۰۱۶ دارم. اندروید ۷ هست. همه برنامه ها روش نصب هست. مشکل اصلا ندارم. محیط کاربریش با اندروید ۱۳ متفاوت هست البته تا حدی. با خیال راحت گوشی مورد علاقتون را بخرین. و دنبال این چیزا نباشین. تنها بدی a52 اینه که قیمتش خیلی بالا هست و کلا دیگه تولید نمیشه. اگر گیرتون بیاد هم تولید قبل هست. پیشنهاد a53 هست.

Samsung Galaxy A54 Samsung Galaxy A54

1402/2/19 کلاس تولید a23 یا a24 کلا متفاوت هست با a52 یا 53. گوشی پائین رده یعنی دوربین با جزئیات کمتر. بدنه و طراحی خیلی بد. نمایشگر ضعیف تر. حس لذت کمتر. حاشیه های زیاد تر. قطعا سری ۵ قابل قیاس با سری ۲ نیست.

Samsung Galaxy A54 Samsung Galaxy A54

1402/2/19 اتفاقا همونی که میخوای زده. اسمش s23 و s23پلاس هست. [چرا] بیاد میان رده بزنه بعد نصف قیمت پرچم دار بده بعد با پرچم دار فرق نداشته باشه؟ طرف میگه دوربینش خوبه، نمایشگرش خوبه، حافظش خوبه، ظاهرش خوبه، همه چیش خوبه ها اما اگر سی پی یو هم فلان مدل بود عالی میشد! خوب اگر همه چیزش عولی بود که پرچم دارو کی میخرید؟ این گوشی با این سی پی یو عالیه. هم تست آسفالت را دیدم هم کال آف. نمیددنم از میان رده چی میخواین؟

Samsung Galaxy S21 FE 5G Samsung Galaxy S21 FE 5G

1402/2/15 S22 خیر. ولی s23 بله. تا پائیز ارائه میشه. A74 خیر.

Samsung Galaxy A53 5G Samsung Galaxy A53 5G

1402/2/14 در معرفی گوشی ذکر میشه که در زمان ارائه با اندروید ۱۲. یعنی شرکت ممکنه با وجود اندروید یا نرم افزار جدید گوشی را به همون اندروید ارتقا بده.

Samsung Galaxy A54 Samsung Galaxy A54

1402/2/11 یعنی هر کس میاد قیمه ها را میریزه تو ماستا یک چیزی میگه و مرزهای علم را جا به جا میکنه. این گوشی اسمش میان رده هست، این درکش سخته؟ نباید مثل پرچم دار بازی اجرا کنه. هر چند با جزئات کمتری همون بازی را هم اجرا میکنه. یک لحظه به مغزتون استراحت بدین ببینین وقتی این گوشی نمایشگر خوب داره حافظه ۲۵۶ داره دوربین خوب داره حالا بیاد یک سی پی یو خوب هم داشته باشه بعد چرا طرف بره پرجم دار بخره؟ چرا واقعا؟ خودتونو اسیر داستان های الکی نکنین.
شمایی که میگی سی پی یو این گوشی ضعیف تر از فلان سی پی یو هست تفاوت ۸ نانومتری با ۵ نانومتری میدونی در چیه؟نیاز این گوشی همین سی پی یو هست. مگه هر چی اندروید جدید تر بشه سنگین تر میشه؟ یعنی چی؟ ... اولا که قرار نیست چیزی سنگین تر بشه بلکه به روز تر و مشکلات بر طرف میشه. دوما برای هر گوشی نصبت به سخت افزارش نرم افزار ایجاد میشه اگر غیر این بود یک اندروید برای همه گوشی ها ارائه میشد.
فقط کار ما شده نظر خوندن و خندیدن. دست بردارین دیگه. من یک زمانی کامپیتر اسمبل میکردم. طرف می اومد میگفت فلان کارت گرافیک با فلان سی پی یو را بزار برام. میگفتم برای چه کاری لازم داری سیستمو؟ میگفت من فقط آهنگ گوش میدم. هر چقدر سعی میکردم حالیش کنم اینکه ۵۰ نوع کارت گرافیک و سی پی یو وجود داره دقیقا برای اینه که هر کس نصبت به نیازش باید انتخاب کنه واقعا سخت بود.

Samsung Galaxy A54 Samsung Galaxy A54

1402/2/6 تو بحث بزرگترها دخالت نکن. چیزی که در توان ذهنت نیست را نمیتونی حلاجی کنی.

Samsung Galaxy S21 FE 5G Samsung Galaxy S21 FE 5G

1402/2/3 تفاوت شارژ فیک از اصلی با نوع نوشته و این چیزا مشخص نمیشه. من حدود ۱۰ سال پیش موبال فروشی داشنم. اون زمان همه گوشی ها داخلشون شارژر اصلی بود. بعضی ها ساخت چین و بعضی ها ویتنام. ما اعتقاد داشتیم ساخت چین بهتر هست. اما در کل یکی بودن. توی بازار ۳ تا شارژر موجود بود یکیش فیک بود که میگفتیم کپی یکی واقعا مثل اصلی بود از نظر شارژ و ظاهر و میگفتیم های کپی و یکی هم که از کارتن گوشی در میاوردن و میفروختن را میگفتیم اصلی. یعنی اصلی به صورت جدا ساخته نمیشد. گاهی میون اصلی و های کپی اینقدر شباهت بود که از نوع جنس تشخیص نمیدادیم.‌ مثلا از روی برنامه های جانبی و یا گاهی از روی وزن شارژر میفهمیدیم. مثلا شارژر فیک اگر ۲۰ گرم بود شارژر اصلی ۳۵ گرم بود. ولی وقتی در شارژر را باز میکردیم دیگه کاملا مشخص بود حتی اون که های کپی هست مداری و قطعات داخلش چقدر بی کیفیت و الکی با لهیم کاری بد هست.
الان حالا بعضی ها میگن اگر اینجاش علامت فلان باشه یا اگر نوشته باشه ویتنام اصلیه. خوب کسی که تقلب میکنه ننویسه ویتنام! پس اینا ملاک نیست و چه نوشته باشه چین و چه ویتنام ممکنه اصلی باشه و یا فیک.
شما وقتی میتونین فرق اصلی را از تقلبی تشخیص بدین که نسخه اصلی همون مدل را داشته باشین و با یدونه دیگه قیاس کنین. حالا نسخه اصلیش از کجا بیارین هم یک داستانه. چون توی جعبه گوشی موجود نیست.
پس فعلا میشه فقط به کیفیت ظاهر و اعتماد شما به فروشنده و استفاده از نرم افزارهای تخصصی این موضوع بسنده کرد و یا اگر رفتین دبی یا ترکیه از نمایندگی های واقعی خرید کنین.
موارد 1 تا 40 از مجموع 170 مورد
خرید گوشی موبایل سامسونگ گلکسی آ 55 از دیجی کالا