MWC 2013: معرفی تبلت گلکسی نوت 8.0 سامسونگ

نمایش خبر

تاریخ : 1391/12/6
برچسب‌ها : تبلت Tablet ، S Pen ، کنگره جهانی موبایل Mobile World Congress (MWC) ، Samsung Galaxy Note 8.0 N5100 ، Samsung Galaxy Note 8.0 N5110 ، سامسونگ Samsung

واحد خبر mobile.ir : کمپانی سامسونگ در روز 24 فوریه 2013 (6 اسفند 1391) یعنی یک روز مانده به آغاز کنگره جهانی موبایل 2013 (MWC 2013) به معرفی عضوی جدید از خانواده محصولات نوت خود پرداخت. این تبلت جدید که گلکسی نوت 8.0 نام دارد مطابق آنچه از نامش پیداست به یک صفحه نمایش 8.0 اینچی مجهز است و در اصل ابعادی بین فبلت (فون/تبلت) گلکسی نوت 2 و تبلت گلکسی نوت 10.1 دارد.

عرضه این تبلت بار دیگر حکایت از رونق بازار تبلت های دارای سایز متوسط (نظیر آی پد مینی اپل) و عزم سامسونگ برای بهره برداری هرچه بیشتر از این بازار دارد. امکان گرفتن این تبلت ها به راحتی در یک دست و در عین حال کوچک نبودن صفحه نمایش را می توان از دلایل گرایش بسیاری از کاربران به تبلت های دارای سایز متوسط دانست.

تبلت جدید سامسونگ در دو نسخه عرضه می شود: یکی با کد N5100 که با پشتیبانی از میکرو سیم کارت دارای قابلیت ارتباط صوتی و ارسال SMS و MMS است و دیگری با کد N5110 که فاقد قابلیت های یاد شده بوده و از سیم کارت پشتیبانی نمی کند.

Samsung Galaxy Note 8.0 - سامسونگ گلکسی نوت 8.0

صفحه نمایشTFT گلکسی نوت 8.0 با قطر 8 اینچ رزولوشنی برابر 800x1200 پیکسل (WXGA) دارد. مشابه بودن رزولوشن صفحه نمایش این تبلت با رزولوشن صفحه نمایش تبلت گلکسی نوت 10.1 در شرایطی که سایز صفحه نمایش این تبلت کوچکتر است به معنای دانسیته بیشتر پیکسل ها در تبلت 8.0 اینچی است (189 پیکسل بر اینچ در مقابل 149 پیکسل بر اینچ.)

Samsung Galaxy Note 8.0 - سامسونگ گلکسی نوت 8.0

گلکسی نوت 8.0 سامسونگ در قیاس با آی پد مینی اپل در حدود 26 گرم سنگین تر بوده و قطر صفحه نمایش آن 0.1 اینچ بیشتر است. تقریباً به همین نسبت ابعاد گلکسی نوت 8.0 اندکی بزرگتر از آی پد مینی است (برای مقایسه مشخصات این تبلت ها در قالب یک جدول به اینجا مراجعه نمائید.)

در داخل بدنه پلاستیکی گلکسی نوت 8.0 (که البته با یک نوار فلزی احاطه شده است) پردازنده چهار هسته ای 1.6 گیگاهرتزی A9 قرار گرفته. این تبلت به 2 گیگابایت RAM مجهز است و در دو پیکر بندی حافظه 16 و 32 گیگابایتی به بازار عرضه می شود. البته پشتیبانی از کارت حافظه microSD تا ظرفیت 64 گیگابایت هم فراموش نشده است.

Samsung Galaxy Note 8.0 - سامسونگ گلکسی نوت 8.0

گلکسی نوت 8.0 به یک دوربین اصلی 5 مگاپیکسلی با قابلیت فوکوس خودکار و امکان فیلمبرداری 1080p مجهز است. دوربین ثانویه این تبلت نیز که برای مکالمات تصویری بر روی تبلت تعبیه شده 1.3 مگاپیکسلی است.

امکانات ارتباطی متنوعی نظیر وای-فای، بلوتوث 4.0، یو اس بی 2.0 و نیز A-GPS و GLONASS (برای نسخه پشتیبانی کننده از میکرو سیم کارت) تدارک دیده شده است. باطری این تبلت نیز ظرفیتی برابر 4,600 میلی آمپر ساعت دارد.

تبلت گلکسی نوت 8.0 به نسخه 4.1.2 سیستم عامل اندروید گوگل -- ملقب به جلی بین -- مجهز است. واسط کاربر TouchWiz سامسونگ نیز قابلیت چند-پنجره ای (Multi-Window) و امکان تقسیم نمودن واسط کاربری 8 اینچی را برای دسترسی بهینه به چند برنامه برای کاربر فراهم می آورد.

نسل جدیدی از قلم هوشمند S Pen سامسونگ امکان بهره گیری از مجموعه ای از ابزارها و قالب های S Note را به منظور خلق نمودن، ویرایش، مدیریت و به اشتراک گذاری داکیومنت ها را برای کاربر فراهم می آورد.

ویژگی های S Pen نیز بهبود یافته است. خارج نمودن S Pen از دستگاه بصورت خودکار موجب فعال شدن منوهایی که به نظر می رسد مورد استفاده قرار خواهند گرفت می شود و ویژگی Page Buddy نیز آخرین صفحه خانگی S Note را فعال می سازد.

Samsung Galaxy Note 8.0 - سامسونگ گلکسی نوت 8.0

همچنین قابلیت Air View این امکان را به کاربر می دهد که S Pen را در بالای ایمیل، گالری تصاویر و ویدیوها و S Planner گرفته و پیش نمایشی از آنها را بدون نیاز به باز نمودنشان مشاهده نماید.

برای نخستین بار در خانواده محصولات GLAXY Note با استفاده از فناوری WACOM امکان بهره گیری از S Pen برای کنترل نمودن کلیدهای فیزیکی منو/بازگشت فراهم شده است.

سامسونگ همچنین یک مد عملیاتی ویژه خواندن (Reading Mode) را برای استفاده از این تبلت به عنوان یک e-Book Reader فراهم آورده که صفحه نمایش را برای کم نمودن خستگی چشم و خواندان بهینه تنظیم می کند.

Samsung Galaxy Note 8.0 - سامسونگ گلکسی نوت 8.0

به وسیله Smart Remote امکان به کاری گیری تبلت گلکسی نوت 8.0 به عنوان یک ریموت کنترل برای کنترل نمودن تلویزیون ها، گیرنده های دیجیتال، دی وی دی پلیرها و بلو ری پلیرها وجود دارد. با توجه به آنکه طبق تحقیقات بازار به عمل آمده 80 درصد از زمان استفاده از تبلت ها در اتاق نشیمن صورت می گیرد، این قابلیت می تواند بسیار کاربردی باشد.

برنامه ها و محتواهای متنوعی نیز به صورت پیش فرض بر روی تبلت گلکسی نوت 8.0 قرار گرفته است. از آن جمله می توان به نسخه به روز شده Chat-On که پیام رسانی فوری و چت گروهی را در قالب فرمت های تصویری، ویدیویی، صوتی و متنی فراهم می آورد اشاره نمود. برنامه Awsome Note نیز که برای اولین بار برای تبلت های اندرویدی عرضه شده قابلیت یادداشت برداری را همراه با امکانات جانبی این کار در دسترس کاربر قرار می دهد. برنامه Flipboard نیز فیدهای خبری، شبکه اجتماعی و دیگر فیدها را به صورت منسجم در یک جا گرد می آورد. Flipboard نسخه ای سفارشی از برنامه خود را برای سامسونگ ساخته که امکان استفاده از ویژگی hover در S Pen و پیش نمایش سرتیترها را میسر می سازد.

Samsung Galaxy Note 8.0 - سامسونگ گلکسی نوت 8.0

با عرضه گلکسی نوت 8.0 به نظر می رسد رقابت میان سامسونگ و اپل برای به دست آوردن سهم بیشتری از بازار تبلت های دارای اندازه متوسط بیش از پیش داغ گردد.

در زمان نگارش این مطلب هنوز اطلاعات رسمی در مورد زمان عرضه و قیمت تبلت گلکسی نوت 8.0 از سوی سامسونگ ارائه نشده است.


به روزرسانی - قیمت سامسونگ گلکسی نوت 8.0 ان 5100 و سامسونگ گلکسی نوت 8.0 ان 5110 در بازار ایران

تبلت سامسونگ Galaxy Note 8.0 N5100 به بازار ایران راه یافته.

تبلت سامسونگ Galaxy Note 8.0 N5110 نیز در بازار ایران موجود است.

شما می توانید با مراجعه به صفحات فروشندگان و قیمت تبلت سامسونگ Galaxy Note 8.0 N5100 و فروشندگان و قیمت تبلت سامسونگ Galaxy Note 8.0 N5110 از قیمت عرضه این گوشی ها در فروشگاه های گوناگون مطلع شوید.



خرید گوشی موبایل سامسونگ گلکسی آ 55 از دیجی کالا