معرفی سامسونگ گلکسی نوت 10.1 و بررسی قابلیت های ویژه این تبلت

نمایش خبر

تاریخ : 1391/5/26
برچسب‌ها : تبلت Tablet ، اندروید Android ، Samsung Galaxy Note 10.1 N8000 ، Samsung Galaxy Note 10.1 N8010 ، سامسونگ Samsung

واحد خبر mobile.ir : شرکت سامسونگ سرانجام دیروز طی یک کنفرانس خبری در شهر نیویورک به صورت رسمی از تبلت جدید خود با نام Samsung Galaxy Note 10.1 پرده برداری کرد. این تبلت جدید با قابلیت های فراوان و منحصر به فرد، قصد جذب کاربران کلاس بیزنسی، طراحان دیجیتال و دانشجویان را داشته که در ادامه موفقیت اسمارت فون Samsung Galaxy Note طراحی شده است.

Galaxy Note 10.1 دارای یک پردازنده 4 هسته ای با فرکانس 1.4 گیگاهرتزی از نوع Exynos بوده که به همراه دو گیگابایت رم نوید عملکردی بسیار عالی را می دهد. این تبلت که نسخه 4 اندروید با نام بستنی ساندویچی را اجرا می کند، به همراه یک دوربین 1.8 مگاپیکسلی در جلو و یک دوربین 5 مگاپیکسلی در عقب عرضه شده که قابلیت ضبط ویدیو با کیفیت Full HD را دارد. صفحه نمایش این تبلت نیز 10.1 اینچی از نوع Super PLS LCD با رزولوشن 1280* 800 است که تراکم پیکسلی متوسط 149 ppi را ارائه می دهد.

Samsung Galaxy Note 10.1

Galaxy Note 10.1 به همراه یک قلم مخصوص با نام S Pen عرضه می شود که در کنار قابلیت های ویژه و مجموعه ای از برنامه ها و امکانات متنوع و کاربری، تجربه متفاوتی را از سیستم عامل اندروید به نمایش می گذارد.

S Pen

در زیر بخشی از مهمترین قابلیت های این تبلت به صورت خلاصه آمده است:

استفاده همزمان از دو نرم افزار در آن واحد:

این قابلیت به شما امکان استفاده همزمان از دو نرم افزار در آن واحد را می دهد. شما می توانید با هر دو نرم افزار تعامل داشته باشید و محتویات یکی را به سادگی به نرم افزار دیگر انتقال دهید. البته تعداد بسیار محدودی از نرم افزار های سامسونگ به این قابلیت مجهز شده اند، اما نرم افزار های مهمی چون مرورگر، S Note، ویدیو پلیر، گالری و تعدادی دیگر از این قابلیت پشتیبانی می کنند.

Samsung Galaxy Note 10.1  Multitasking

Adobe® Photoshop Touch:

این برنامه به صورت پیش فرض بر روی Galaxy Note 10.1 نصب شده است و دارای قابلیت های بسیاری بوده که برای طراحان دیجیتال می تواند بسیار مفید باشد. این برنامه هماهنگی کامل با S Pen داشته و می توان به سادگی بر روی آن عکس ها را ویرایش کرده یا به خلق تصاویر جدید پرداخت. البته این نرم افزار از نظر قابلیت با Adobe® Photoshop نسخه دسکتاپ اصلاً قابل مقایسه نیست، اما همچنان می تواند امکانات بسیاری را در اختیار کاربران بگذارد.

Samsung Galaxy Note 10.1  Photoshop

S Note:

S Note یک نرم افزار بسیار قدرتمند برای استفاده از توانایی های S Pen بر روی Galaxy Note 10.1 است. S Note امکانات بسیاری را برای خلق نوشته های شما داشته که در کنار رابط کاربری دوستانه و غنی، می تواند برای کاربران متفاوت بسیار مفید باشد. این نرم افزار همچنین دارای قابلیت Shape Match بوده بدین ترتیب که اشکال کشیده شده توسط S Pen را به صورت خودکار تبدیل به اشکال دقیق و منظم می کند تا کاربران بتوانند به سادگی تنها با یک قلم، به ایجاد اشکال مختلف در متن خود اقدام کنند.

Samsung Galaxy Note 10.1 S Note

Formula Match نیز قابلیت دیگر این نرم افزار است که به خصوص برای دانشجویان می تواند بسیار مثمر فایده باشد. با کمک این قابلیت تمام فرمولهای نوشته شده توسط شما با S Pen، به فرمول های ریاضی منظمی تبدیل شده که می توانید جواب آن ها را نیز به صورت کامل دریافت نمائید.

Samsung Galaxy Note 10.1 Match Formula

برای مشاهده ویدیویی از قابلیت های مهم این تبلت  اینجا کلیک کنید.

سامسونگ با معرفی Galaxy Note 10.1 نشان داد که قصد دارد پای خود را فراتر از سیستم عامل اندروید و یک تبلت معمولی بگذارد. این تبلت واقعاً امکانات قدرتمندی داشته که حتی در حال حاضر در سیستم عامل ویندوز 8 نیز وجود ندارد و این می تواند به موفق شدن Galaxy Note 10.1 کمک بسیاری کند. البته همچنان این تبلت در بسیاری از زمینه ها تنها یک تبلت اندرویدی معمولی است و سامسونگ نتوانسته در دیگر بخش ها، سیستم عامل اندروید را بهبود چندانی دهد. به همین دلیل نیز هرچند نمی توان از توانایی های Galaxy Note 10.1 به راحتی گذشت، اما همچنان تبلت های مبتنی بر ویندوز 8 به نظر انتخاب مناسب تری برای کاربرد های تخصصی می آیند.

Samsung Galaxy Note 10.1

سامسونگ اعلام کرده که تبلت Galaxy Note 10.1، از امروز وارد آمریکا شده و با قیمت 499 دلار برای مدل 16 گیگابایتی و 549 دلار برای مدل 32 گیگابایتی به فروش می رسد. همچنین پیش بینی می شود در اواخر ماه جاری میلادی، اسمارت فون Galaxy Note 2 نیز از سوی همین شرکت معرفی شود.

منبع : Samsung


خرید گوشی موبایل سامسونگ گلکسی آ 55 از دیجی کالا