عرضه آپدیت 6.1 برای آی او اس توسط اپل

نمایش خبر

فهرست اخبار
تاریخ : 1391/11/9
برچسب‌ها : آی او اس iOS ، به روز رسانی Update ، سیستم عامل Operating System ، Apple iPhone 5 ، Apple iPhone 4S ، Apple iPhone 4 ، Apple iPhone 4 CDMA ، Apple iPhone 3GS ، Apple iPad 4 Wi-Fi ، Apple iPad 4 Wi-Fi + Cellular ، Apple iPad 3 Wi-Fi ، Apple iPad 3 Wi-Fi + 4G ، Apple iPad mini Wi-Fi ، Apple iPad mini Wi-Fi + Cellular ، Apple iPad 2 Wi-Fi ، Apple iPad 2 Wi-Fi + 3G ، اپل Apple

واحد خبر mobile.ir : بالاخره پس از عرضه پنج نسخه تستی بتا، کمپانی اپل در روز 28 ژانویه 2013 (9 بهمن 1391) آپدیت 6.1 را برای سیستم عامل iOS عرضه نمود. این نخستین آپدیت اصلی برای iOS 6 از ابتدای عرضه این سیستم عامل در سپتامبر 2012 محسوب می شود.

این آپدیت هم به صورت OTA (نصب مستقیم بر روی گوشی بدون نیاز به کامپیوتر) و هم از طریق دانلود از iTunes در دسترس است و تعداد اندکی ویژگی جدید را همراه با رفع برخی ایرادات نرم افزاری و بهبود کارآیی شامل می شود. iOS 6.1 با آیفون 5، آیفون 4S، آیفون 4، آیفون 3GS، آی پد 4، آی پد 3، آی پد 2، آی پد مینی و نسل چهارم و پنجم آی پاد تاچ سازگار است. البته برخی از ویژگی های این نسخه برای تعدادی از دستگاه های یاد شده وجود ندارد.

یکی از مهمترین تغییرات در نسخه 6.1 آی او اس (که البته کاربران داخل ایران را تحت تأثیر قرار نمی دهد) اضافه شدن قابلیت های LTE برای 36 اپراتور آیفون و 23 اپراتور آی پد (علاوه بر اپراتورهایی که پیش از این از LTE برای محصولات یاد شده پشتیبانی می کردند) است. بدین ترتیب تعداد بیشتری از کاربران می توانند از قابلیت انتقال اطلاعات فوق سریع برای مرورگری وب، دانلود نمودن و استریم نمودن محتوا بر روی وب استفاده نمایند. لازم به ذکر است که این قابلیت محدود به کاربران آیفون 5، آی پد مینی و آی پد با صفحه نمایش رتینا (آی پد 4) است.

iOS 6.1 Update

Philip Schiller -- مدیر ارشد بازاریابی جهانی اپل -- با مدعی شدن این که iOS 6 پیشرفته ترین سیستم عامل موبایل در جهان است [که البته باید موضع گوگل و مایکروسافت را نیز در مورد این ادعا جویا شد] اظهار نموده که «iOS 6 در کمتر از 5 ماه بر روی دستگاه های نزدیک به 300 میلیون کاربر آیفون، آی پد و آی پاد تاچ قرار گرفته و بدین ترتیب ممکن است بتوان آنرا محبوب ترین نسخه جدید از یک سیستم عامل در تاریخ دانست.» وی همچنین اظهار داشته که «iOS 6.1 پشتیبانی از LTE را برای بازارهای بیشتری در سرتاسر جهان وارد به ارمغان آورده و کاربرهای بیشتری می توانند از مرورگری فوق سریع سافاری، تماس های ویدیویی FaceTime، سرویس های iCloud و iTunes و دانلودهای App Store لذت برند.»

علاوه بر موارد یاد شده در مورد LTE، ویژگی های و تغییرات مختصر جدیدی نیز در iOS 6.1 اضافه شده است که از آن جمله می توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • قابلیت استفاده از Siri برای خرید بلیط سینما (فعلاً تنها در آمریکا) از طریق Fandango
  • قابلیت دانلود نمودن تک آهنگ ها از iCloud برای مشترکین iTunes Match (این قابلیت در نسخه پیشین خیلی بی سر و صدا حذف شده بود.)
  • تغییراتی در کارکرد Boarding Pass در برنامه Passbook اپل
  • تغییراتی در مرورگر سافاری
  • تغییر در کنترل های پخش موسیقی از صفحه لاک
  • تغییرات زیرساختی در برنامه نقشه های اپل
  • اضافه شدن گزینه ای برای ریست نمودن شناسه تبلیغات (Advertising Identifier - شناسه غیر دائم و غیر شخصی برای دستگاه که در iOS 6 اضافه گردیده) برای رعایت هرچه بیشتر حریم خصوصی کاربران (مطابق شکل زیر)

iOS 6.1 Reset Advertising Identifier

منبع : Apple


خرید گوشی موبایل سامسونگ گلکسی آ 55 از دیجی کالا